Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, får ikke bilde eller BIOS.

Anbefalte innlegg

Hey!

Sitter å og sliter med å få PC'en i gang. Alle komponentene som man ser i signaturen er nå montert og festa, og må si det ble temmelig fett :D MEN, når jeg starter opp kommer jeg ikke inn i biosen. Alle vifter går som de skal, lyser både på HK, skjermkort, og i front av panelet så strømforsyninga burde ikke være problemet.

Har tenkt på at rammen kan være årsaken, men jeg kan ikke skjønne helt hvordan. Får heller ikke liv i DVD brennern, men harddisken surrer og går.

Det er altså bildet jeg ikke får frem. Jeg kjører CRT skjerm foreløpig med overgang til skjermkortet mitt som ser ut til å funke, men får ikke noe bildet for det. (har ikke prøvd andre skjermkort grunnet tilgang til det) Har festet spacere mellom HK og kabinettet, så HK burde være i orden. Mulig jeg har koblet noe feil men skjønner ikke helt hva :hmm:

Er det noen som har noen idé om hva som kan være feilen? :w00t:

Takker alle for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig mange som har dette problemet for tida... Jeg bestilte 2 sett conroe, og begge var slikt. Skal ned på datakjeden og teste ett av hovedkorta i morra. Ligger feilen der sender jeg begge hovedkorta i retur. Maks irriterende å glede seg til ny pc, så funkern ikke...

Lenke til kommentar
Før jeg gidder og lese posten din sett i denne kontakten :

6865276[/snapback]

ja, nå er det ingen kontakt som ser slik ut på strømforsyninga, MIST 500W. Har satt inn en lang brei en, ATX20/24 regner jeg med at det er.

Edit: har heller ikke hørt noe pip fra rammen så kan ikke helt skjønne hva som er feil. Er J**** irriterende ja når ting ikke funker, men er nå slik det er :p Man må prøve og feile...

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Det skal være mulig å dele den 8-pin kontakten til 2 4-pin såvidt jeg vet.

6865520[/snapback]

Ja, og nei, det finnes ingen enkel 4 pins kontakt. Er vanvittig mange forskjellige kabler, men det eneste jeg fant som kunne minne om den kontakten var den 8 pins kontakten og 6 pins til skjermkort noe som det hvertfall ikke er.

Lenke til kommentar

Tror du kan bruke den 8 pins kontakta.

Fra Microplex:

Denne kabelen kobles til 12V 8P kontakten på strømforsyningen.

8-pins CPU kontakt finnes typisk på dual CPU hovedkort (EPS), men også noen high-end singel CPU hovedkort har en slik kontakt.

Kontakten består egentlig av 2 stk. P4 kontakter som kan taes fra hverandre så denne kontakten kan også brukes som P4 kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...