snubbel Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei, Vurderer å bytte til Telenor ADSL MAX grunnet spesialtilbud som forhandler. Har et par spørsmål som jeg håper noen eksisterende kunder kan svare på. 1. Stabilitet. Er linjen oppe 24/7? Opplever dere hyppige linjebrudd? 2. Hvordan er opplevd (faktisk) hastighet? 3. Hva er lease-tid på IP-adressene? 4. Hvor mange offentlige IP-adresser får man? På forhånd takk for hjelpen. -snubbel Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Kan ikke svare på alt, fordi jeg ikke har ADSL2+, men kan svare på noen. 3. Leasetiden har du så lenge du er oppkobla, siden Telenor bruker PPPoE. Dvs. at du får ny IP hver gang du kobler deg opp. 4. Du får bare èn IP-adresse per oppkobling. Endret 14. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 1. Kommer helt an på kvalitenten på linja. Linjeavstand etc. Tommelfingerregelen er at dersom lengre unna sentralen og høyere hastighet des mindre stabilt. Gjelder alle som leverer ADSL. 2. Hastighetene som er oppgitt er ca opplevd hastighet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 snubbel: Har du sjekka om du får full utnyttelse da? Jeg har ikke giddi å lagt på 50 kr. opp til MAX... når får man bruk for den syke linja når ut-linja ikke er den beste? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hei, Vurderer å bytte til Telenor ADSL MAX grunnet spesialtilbud som forhandler. Har et par spørsmål som jeg håper noen eksisterende kunder kan svare på. 1. Stabilitet. Er linjen oppe 24/7? Opplever dere hyppige linjebrudd? 2. Hvordan er opplevd (faktisk) hastighet? 3. Hva er lease-tid på IP-adressene? 4. Hvor mange offentlige IP-adresser får man? På forhånd takk for hjelpen. -snubbel 6865179[/snapback] Har ikke Max, men Pluss til en spesiell pris. 1. Stabiliteten er veldig god. Har opplevd ca 3 ganger linje brudd dette året..grunnen (sentral oppgradering og naturlige årsaker) 2. I følge Telenor skal jeg ha 3000/300 som tilsvarer 3072/384 eller 256 Får i gjennomsnitt 3600Kbit/s ned og 360Kbit/s up. 3. Lease tiden er så lenge du er oppkoblet. 4. Dynamiske Iper, hver nye oppkoblinger. Altså forskjellige hver gang du kobler opp. Endret 14. september 2006 av chakl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå