Hakoon Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Etter å ha åpnet pcen og rotet litt rundt vil ikke pcen fungere. Alle delene ser ut til å ha strøm og alle vifter går så det synger etter, men skjermen gir ikke liv fra seg i det hele tatt(har prøvd med flere skjermer så det har ingenting med den å gjøre). Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Tja, va det noe spesielt du gjorde når du "rotet rundt"? Er det noen sjangs for at du kan ha trekt ut noen kabler? Lenke til kommentar
Hakoon Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Jeg tok ut hele grafikkortet. Det ligger nok noe der du. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Sjekk at skjermkortet sitter godt fast. Det verste som kan ha skjedd er at det kan ha blitt utsatt for statisk elektrisitet, og dermed blitt ødelagt. Husket du å sette inn 6-pin kablen til skjermkortet igjen? Endret 15. september 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sjekk at skjermkortet sitter godt fast. Det verste som kan ha skjedd er at det kan ha blitt utsatt for statisk elektrisitet, og dermed blitt ødelagt. Husket du å sette inn 6-pin kablen til skjermkortet igjen? 6871205[/snapback] 6-pin? 4-pin mener du? Det høres ut som et problem med skjermkortet ja. Du kan jo for moro skyld resette BIOS ved å plassere CMOS-jumperen på hovedkortet i clear-stilling noen sekunder for så å plassere den tilbake. Hvis alt er koblet på samme måte som før problemet oppstod er det eneste jeg kan tippe skade av statisk elektrisitet. Har du et kraftig skjermkort som krever mye strøm kan du se på tegningen jeg mekket sammen i paint i en annen post for hvordan du bør koble til strømkontaktene. Lett å glemme. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632645# Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 6-pin? 4-pin mener du? 6871777[/snapback] 6-pin ja. Er jo vanelig det, har det på mitt 7900GT Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 6-Pin vis det er et nyere Pci-Ex, noen Agp8x og eldre Pci-Ex bruker 4-pins molex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå