akto Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Bildet er tatt den dagen jeg fylte 30 år. Vi var ute og gikk på Lensemuseet i Fetsund, og gullet mitt begynte å bli syk - øynene og nesa rant. Det ser ut som om hun er skrekkelig lei seg, og jeg ble i en skikkelig trist stemning når jeg så på bildene etterpå. Helene ble skikkelig syk, men som barn flest ble hun frisk i løpet av et par dager. Egen Vurdering: Jeg er nokså inhabil da dette er gullet mitt, det er derfor jeg legger det ut slik at jeg kanskje kan få konstruktive tilbakemeldinger på det. Det jeg selv føler umidelbart når jeg ser på det er at utsnittet fungerer for meg, men at bildet kunne hatt et litt mer røft preg - litt mer kornete kanskje. Ellers er det skyggen under lua på bildets venstre side som forstyrrer litt da den slutter litt for brått oppunder luekanten. Den lyse skyggen over lua på venstre side kunne med fordel blitt separert fra luekanten, eventuelt fjernet. Jeg takker på forhånd for innspill og forslag til forbedringer. Endret 14. september 2006 av akto Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Synest dette på veldig mange måter er et velykket bilde. Ikke typisk, 'se så blid unge' (ikke noe galt i det), men dette er annerledes. Flott komposisjon og fint i S/V. Det jeg ikke likte så godt var den ekstreme softingen du har lagt på. Absolutt alt av nyanser og strukturer i barnets hud/klær er borte. Det blir for nok kunstig for min smak. Kunne godt tenkte meg å sett bildet uten denne effekten. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Synes det ble litt mye softing mtp at bakgrunnen er relativ rolig blir det for mye av et gode. Ellers funket det. Søt komposisjon:) Lenke til kommentar
akto Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Takk for svar. Her er en skalert versjon av utgangspunket, samt utsnittet som er brukt. Når det gjelder softingen var bildet oprinnelig ment å være et high-key-bilde, men av åpenbare grunner fungerte ikke det med så lite utsnitt uten å softe det (i tillegg til at bildets bakgrunn er for mørk). Derfor er softingen overdrevet for å få en voksaktig modell med høye kontraster. Jeg brukte filosofien om at skal en først overdrive så la oss gjøre det skikkelig, slik at det ikke levner noen tvil om intensjonen. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Flotte kontraster og stilig sånn dreamy blur effekt. Veldig stilig Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Kan nok si meg enig i at softingen kunne vært utelatt. Men for å ta resten av bildet, synes jeg komposisjon, S/H, uttrykk, skarphet og kontraster var utrolig bra! Et av de bedre barnebildene jeg har sett Meget bra! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Likte softnessen jeg da, ser ut som ett kullmaleri. Lenke til kommentar
NYEPET Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg likte bildet veldig godt. Syns uttrykket i ansiktet var svært sjarmerende; vekker omsorgsfølelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå