Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

16år og Visa\Mastercard, Mulig?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Jeg har Mastercard, det står i _mitt_ navn. Jeg har _ikke_ kreditt.

Hvordan har du klart dette?

Jeg siterer fra Nordlansbanken.no:

Nordlandsbanken tilbyr personkort tilknyttet Maestro og VISA.

Dvs. i følge nordlandsbanken.no så tilbys det kun to typer debetkort, nemlig Maestro og Visa.

Videre står det følgende om kredittkort:

Med MasterCard i fordelsprogrammene kan du betale varekjøp, hotellopphold, restaurantbesøk og taxi på mange millioner brukersteder over hele verden. For mer om våre kredittkort, klikk på "Kundeprogrammer" i venstremenyen

Så, hvordan i all verden har du klart å få deg et MasterCard uten kreditt, når dette ikke tilbys ifølge nordlandsbanken.no? I tillegg til at du er umyndig og at du ikke kan stifte gjeld etter vergemålsloven?

6906572[/snapback]

Reglene er forandret. Vet ikke om det gjelder dette, kan selvfølgelig hende at jeg og nordlandsbanken bryter loven, men jeg har ikke kreditt så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Mastercard, det står i _mitt_ navn. Jeg har _ikke_ kreditt.

Hvordan har du klart dette?

Jeg siterer fra Nordlansbanken.no:

Nordlandsbanken tilbyr personkort tilknyttet Maestro og VISA.

Dvs. i følge nordlandsbanken.no så tilbys det kun to typer debetkort, nemlig Maestro og Visa.

Videre står det følgende om kredittkort:

Med MasterCard i fordelsprogrammene kan du betale varekjøp, hotellopphold, restaurantbesøk og taxi på mange millioner brukersteder over hele verden. For mer om våre kredittkort, klikk på "Kundeprogrammer" i venstremenyen

Så, hvordan i all verden har du klart å få deg et MasterCard uten kreditt, når dette ikke tilbys ifølge nordlandsbanken.no? I tillegg til at du er umyndig og at du ikke kan stifte gjeld etter vergemålsloven?

6906572[/snapback]

Reglene er forandret. Vet ikke om det gjelder dette, kan selvfølgelig hende at jeg og nordlandsbanken bryter loven, men jeg har ikke kreditt så vidt jeg vet.

6906641[/snapback]

da må du ha et debet kort hvilket medfører meastro eller visa. Kan sikkert sende Europay en mail og spørre dem om det overhode eksisterer noe mastercard med kun debet funksjon.

Lenke til kommentar
Mr. Brown: Du som har så mange fine webcams o.l. - Ta nå bare ett bilde av kortet da vel? Så ser alle om det står "Master" eller "Maestro"...

6906649[/snapback]

Will do. Minn meg på det når jeg kommer hjem. Jeg sitter og ser på kortet nå, dere får foreløpig ta meg på mitt ord: Det står mastercard og Andreas [mitt etternavn] på det.

Lenke til kommentar
Mr. Brown: Du som har så mange fine webcams o.l. - Ta nå bare ett bilde av kortet da vel? Så ser alle om det står "Master" eller "Maestro"...

6906649[/snapback]

Will do. Minn meg på det når jeg kommer hjem. Jeg sitter og ser på kortet nå, dere får foreløpig ta meg på mitt ord: Det står mastercard og Andreas [mitt etternavn] på det.

6906662[/snapback]

For å være sikker: betaler du en regning en gang i mnd, eller er kortet tilknyttet kontoen din (dvs. at det du bruker blir automatisk trukket)? :)

Lenke til kommentar

6906649[/snapback]

6906662[/snapback]

For å være sikker: betaler du en regning en gang i mnd, eller er kortet tilknyttet kontoen din (dvs. at det du bruker blir automatisk trukket)? :)

6906751[/snapback]

Det blir trukket automatisk

Lenke til kommentar

jeg sendte:

To: OSK - Europay Issuer Service

Subject:

hei,

lurte på om det finnes mastercard med debet funksjon, og som ikke er maestro e.l.?

mvh

xxx

Svaret:

Hei,

Dette finnes det flere utstedere av, men vi har dessverre ikke oversikt hvilke banker/kortutstedere som har MasterCard med debetfunksjon. Forsøk i første omgang å kontakte din bank for å høre om de har det.

Europay Norge utsteder kun MasterCard Kredittkort.

Med vennlig hilsen

xxxxxx

senior saksbehandler, Kortsikkerhet

Europay Norge AS

Lenke til kommentar
Ser ikke helt grunnen å gi ungen din VISA fordi han skal kjøpe ting over internett... men foreldrene får vel angre når de finner ut at ungen har kjøpt seg mobil/laptop/superdyr sak, som så ut som et bra kjøp....

6918107[/snapback]

Hvis han ikke kan få kreditt, og har penger han tjener selv på kontoen, hva er så ille med det?

Lenke til kommentar
Ser ikke helt grunnen å gi ungen din VISA fordi han skal kjøpe ting over internett... men foreldrene får vel angre når de finner ut at ungen har kjøpt seg mobil/laptop/superdyr sak, som så ut som et bra kjøp....

6918107[/snapback]

Hvis han ikke kan få kreditt, og har penger han tjener selv på kontoen, hva er så ille med det?

6918888[/snapback]

Blir lettere for for personen å sløse pengene på ting han liker da, enn å tenke litt lengre fram i tida, men selvsagt, det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar

jeg fikk meg skikkelig visa med "tall" frempå når jeg var 16.. trengte det for å betale for Star Wars Galaxies kontoen jeg hadde da :p

Mamma måtte bare skrive under på at hun dekket all gjeld.. lett..

Brukte det og en del til netthandel, jævla tungvint å låne foreldre sine kort hele tiden

Lenke til kommentar
jeg fikk meg skikkelig visa med "tall" frempå når jeg var 16.. trengte det for å betale for Star Wars Galaxies kontoen jeg hadde da :p

Mamma måtte bare skrive under på at hun dekket all gjeld.. lett..

Brukte det og en del til netthandel, jævla tungvint å låne foreldre sine kort hele tiden

6919825[/snapback]

Det er den beste måten å gjøre det på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...