Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

16år og Visa\Mastercard, Mulig?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Mastercard er kredittkort da. Litt motsigende det du skriver der da.

6867148[/snapback]

Jeg har ikke kreditt. Jeg har Mastercard.

Men vil dette ha brukars navn på seg eller vil det stå i foreldras/ ansvarlegs navn.

Viss det står i ansvarlegs navn så vil det vere eit problem å bruke kortet det ein ikkje krever kode, for då skal ansvarleg korteigar signere.

6867361[/snapback]

Det står i mitt navn.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er tatt opp UTALLIGE ganger før, og erfaring viser at 15-16åringer lett kan få visa/mastercard (jeg har sistnevnte) hvis foreldrene samtykker og står ansvarlige. Kredittkort kan de ikke få

6866830[/snapback]

Men vil dette ha brukars navn på seg eller vil det stå i foreldras/ ansvarlegs navn.

Viss det står i ansvarlegs navn så vil det vere eit problem å bruke kortet det ein ikkje krever kode, for då skal ansvarleg korteigar signere.

6867361[/snapback]

Mitt kort står i alle fall i mitt navn, er et fullverdig visa, samme kort som far min har.

Når jeg var i banken sammen med pappa for å få ordna kortet, ble det påstått at man måtte ha en eller annen form for fast inntekt for å gjøre det mulig. I mitt tilfelle ble da dette stipend. :)

Lenke til kommentar
Mastercard er ett kredittkort, ikke ett debitkort, så du MÅ ha kreditt på ett mastercard.

6867427[/snapback]

Jeg har mastercard, jeg får _ikke_ kreditt. Det er fakta. Ergo går det an.

6867440[/snapback]

Høres tvilsomt ut da mastercard er kredittkort.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Mastercard er ett kredittkort, ikke ett debitkort, så du MÅ ha kreditt på ett mastercard.

6867427[/snapback]

6867440[/snapback]

6867526[/snapback]

Gah. Mastercard kan fungere både som debit- og kredittkort, på samme måte som VISA kan fungere som begge deler.

Mastercard sin debitdel er ein del av Maestro.

Det fungerer enkelt og greitt at kortet blir knytta opp mot ein konto - verre er det ikkje.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Da jeg spurte i banken fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare måtte være 18, men ha fast intekt i tillegg.(dog funket det med stipend)

6876144[/snapback]

Bullshit, hvis de er så kjeie, skift bank!

6877713[/snapback]

Synes det er rimelig fair krav jeg. Ville du lånt penger til en uten jobb?

Kortet kommer i ditt navn selv om foreldre står som ansvarlige, ellers blir det fort trøbbel når du skal handle i butikk og må skrive under.

Lenke til kommentar

6867427[/snapback]

6867440[/snapback]

6867526[/snapback]

Gah. Mastercard kan fungere både som debit- og kredittkort, på samme måte som VISA kan fungere som begge deler.

Mastercard sin debitdel er ein del av Maestro.

Det fungerer enkelt og greitt at kortet blir knytta opp mot ein konto - verre er det ikkje.

6867625[/snapback]

Jada, men da er det ett Maestro-kort, ikke ett Mastercard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg vet godt at man kan ha vanlig bankkort! det kan man allerede som 13 åring uten samtykke fra foreldre. Jeg er ute etter en type kort som funker til netthandel.

Lenke til kommentar
Har via electronic (Tror jeg det var). :)

6864921[/snapback]

Electron er ikke et fullverdig bankkort, du kan kun bruke det i butikker og minibankterminaler

6864998[/snapback]

Det jeg har opplevd er at jeg ikke kan bruke electron i klesbutikker. Grunnen er at de har lagt over til et nytt system sa de.

Lenke til kommentar
Har via electronic (Tror jeg det var). :)

6864921[/snapback]

Electron er ikke et fullverdig bankkort, du kan kun bruke det i butikker og minibankterminaler

6864998[/snapback]

Det jeg har opplevd er at jeg ikke kan bruke electron i klesbutikker. Grunnen er at de har lagt over til et nytt system sa de.

6878395[/snapback]

Jeg har brukt mitt elektronkort i mange klesbutikker, men du kan ikke bruke det i offline-terminaler. Slike som er på restauranter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...