snubbel Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Dagens beste: En kunde kommer inn med en Nokia 6101 som er delt i to...! Kunde: Ka ska æ gjør med det her? Jeg: Sender den gjerne inn til reparasjon, men erfaringsmessig er det ikke lønnsomt å reparere en så omfattende skade. Jeg kan gi deg en god pris på ny telefon hvis du heller ønsker det. Kunde: Jammen den e jo annonsert som sporty! Jeg: Det er godt mulig at noen har annonsert den som sporty, men den er ikke annonsert som støtsikker. Når den er delt i to så skyldes nok det at den har fått litt hard behandling. Kunde: Æ SKA ALDRI MER HA NETCOM! ...så løp hun ut av butikken. -snubbel Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Dagens beste: En kunde kommer inn med en Nokia 6101 som er delt i to...! Kunde: Ka ska æ gjør med det her? Jeg: Sender den gjerne inn til reparasjon, men erfaringsmessig er det ikke lønnsomt å reparere en så omfattende skade. Jeg kan gi deg en god pris på ny telefon hvis du heller ønsker det. Kunde: Jammen den e jo annonsert som sporty! Jeg: Det er godt mulig at noen har annonsert den som sporty, men den er ikke annonsert som støtsikker. Når den er delt i to så skyldes nok det at den har fått litt hard behandling. Kunde: Æ SKA ALDRI MER HA NETCOM! ...så løp hun ut av butikken. -snubbel 6969252[/snapback] Hehe, ja.. Stakkars Netcom som får skulda for alt.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Vel, snubbel jobber du i en butikk som kun selger netcom? Isåfall så kan hun jo ha misforstått . Uansett - fantastiske kunder finnes overalt. Lite man får gjort med de. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Øy snubbel. Hvilken kjede jobber du i? I hvertfall i en del kjeder har du tæushetsplikt. Det har i allefall jeg her hvor jeg jobber. Står faktsik i arbeidskontrakten min Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Han har hverken oppgitt navn eller noe som kan føre til å gjenkjenne denne personen. Tviler på at dette bryter med evt taushetsplikt . Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Sant det.. Tenkte ikke på det i farten.. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Klart jeg har taushetsplikt, men dette er neppe noe mer enn en god historie. -snubbel Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 .... Har forhandler noen rettigheter som kunden? Ofte, eller så og si alltid så nekter blant annet Nokia å godta noe annet enn en ny salgsforpakning. Noen telefoner ønsker vi rett og slett ikke fordi vi får ikke solgt de (spesialbestilt f.eks.) eller fordi Nokia 6280 har det spesielt vært mye problemer med og de vi fikk tilbake har samme problem. Hvis vi hever kjøpet med kunden, må vi ta til takke med en ny salgsforpakning? --- Og i værste tilfelle. Leverandør vil ikke gi noen ting, men kun reparert vare 3. gang med SAMME feil, hva har man krav på og hvilke veier skal man gå? Jeg synes det burde vært mye enklere enn å klage til en og en person. --- Kan vel kanskje ta en liten historie på tampen også. 1/8: Lagd reklamasjonssak 2/8: Bekreftet med saksnummer 4/8: Leverandør prøvd å ringe, uten svar. (de ringte feil nummer) 7/8: Forhandler ringer opp og må sende inn bilder av produktet 8/8: Bilder sendt 10/8: Leverandør prøvd å ringe 13/8: Forhandler ringer opp IGJEN (de ringt på feil nummer igjen) 15/8: Bestilt reperasjon 18/8: Forhandler ikke hørt noe endelig, ringer opp og får til svar at alt er ordnet og postpakkelapp burde komme i morgen 20/8: Ingen lapp kommet, leverandør sender ny 22/8: Sendes inn til rep. 1/9: Verktsted venter på del, antatt lev. dato 11/9. ...vært på ferie en uke, men håper virkelig denne saken har løst seg etter utallige telefoner til hovedkontor, klageavdeling og supportavdeling hos forskjellige firmaer. Ble overrasket over dette her: Jeg: Synes du virkelig at kunden skal lide i over 1 1/2 måned grunnet deres problemer? Leverandør: Jeg skjønner problemet, men her får du ingen sympati. Hva i H****** er det for noe svar? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Men når kunder kommer inn til meg med mobiler som har knust skjerm og mener de skal ha ny på garanti, og når de kommer og forlanger at jeg skal gi dem kjøregodtgjørelse, matgodtgjørelse og alt mulig annet piss fordi jeg lurte ham og solgte han en telefon som nå uheldigvis må på service grunnet mye støv under skjermen. Da skulle jeg ønske kunder ikke fantes. Heldigvis kommer neste kunde og smiler forståelsesfult til meg mens han sier. Jaja, jeg skal være litt snillere mot deg jeg. 6968354[/snapback] Som hver dag på jobben min. Har en godhistorie jeg også: En kunde kommer med sin W300i og klager over at den ikke fungerer. Kunden mente det var en dårlig telefon, "for den var helt ny..." Av rutine tar jeg ut batteriet for å se om fuktindikatoren er hvit. Til min store overraskelse er ikke bare indikatoren rosa, men hele batteriet. Det viser seg at kunden har merket batteriet med en våt tusj så vedkommende ikke skal forveksle sin med kjærestens... Har forhandler noen rettigheter som kunden? 7023256[/snapback] Vi har prøvd i over to måneder å returnere våre 6280'er, men Nokia vil ikke gi oss annet enn nye 6280. Tror vi kom gjennom nå via kjeden, men telefonene står fortsatt fint stablet på bakrommet. Som forhandler har vi gitt kunder muligheten til å heve kjøpet og kjøpe en annen telefon, men som kjøper kommer vi ingen vei. Endret 7. oktober 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Vi har prøvd i over to måneder å returnere våre 6280'er, men Nokia vil ikke gi oss annet enn nye 6280. Tror vi kom gjennom nå via kjeden, men telefonene står fortsatt fint stablet på bakrommet. Som forhandler har vi gitt kunder muligheten til å heve kjøpet og kjøpe en annen telefon, men som kjøper kommer vi ingen vei. 7023360[/snapback] Ble litt overrasket der en dag.. Dvs. En kunde var "fortvilet" over sin N-6280 TLf, da den nå måtte inn på rep. for andre gang.. (Sist så tok repen nesten 4 uker..) Pga. sitt arbeid, så var kunden avhengig av å kunne stole på mobilen sin, å pga. dette og noen andre grunner, så hadde han mistet trua på denne modelen, å hadde mest lyst til å kaste alt, å kjøpe en ny en.. Pga. Dette, så kontaktet vi Nokia CC for å se om vi kunne komme til en løsning.. Å før vi så vidt hadde kommet i gang med samtalen, så ble "vi/kunden" tilbud en nye salgspakke, av 3-4 forskjellige modeler som kunden kunne velge i mellom.. Kunden velgte en ny 6233 som han fikk utlevert med en gang. (Så får vi bare håpe at Nokia holder ord, å sender oss den nye N-6233 som dem sa dem skulle.. ) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Å før vi så vidt hadde kommet i gang med samtalen, så ble "vi/kunden" tilbud en nye salgspakke, av 3-4 forskjellige modeler som kunden kunne velge i mellom 7023446[/snapback] En litt annen beskjed enn vi fikk da vi ringte... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Å før vi så vidt hadde kommet i gang med samtalen, så ble "vi/kunden" tilbud en nye salgspakke, av 3-4 forskjellige modeler som kunden kunne velge i mellom 7023446[/snapback] En litt annen beskjed enn vi fikk da vi ringte... 7023480[/snapback] Ja, det kan man trygt si. Fikk du navnet på vedkommende? (norsk, svensk eller dansk? ) Har sikkert snakket med dem 4-5 ganger i sommer ang. 6280 og de har kunnet strekke seg til ny salgsforpakning av samme modell. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Å før vi så vidt hadde kommet i gang med samtalen, så ble "vi/kunden" tilbud en nye salgspakke, av 3-4 forskjellige modeler som kunden kunne velge i mellom 7023446[/snapback] En litt annen beskjed enn vi fikk da vi ringte... 7023480[/snapback] Det kan du trykt si.. Vi ble svært overrasket sjøl.. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Å før vi så vidt hadde kommet i gang med samtalen, så ble "vi/kunden" tilbud en nye salgspakke, av 3-4 forskjellige modeler som kunden kunne velge i mellom 7023446[/snapback] En litt annen beskjed enn vi fikk da vi ringte... 7023480[/snapback] Ja, det kan man trygt si. Fikk du navnet på vedkommende? (norsk, svensk eller dansk? ) Har sikkert snakket med dem 4-5 ganger i sommer ang. 6280 og de har kunnet strekke seg til ny salgsforpakning av samme modell. 7023524[/snapback] Har ikke navnet nei, men det var en svenske.. Men.. En annaen en "han" vi normalt får, som iallefall virker "strengere", å som vi slit litt med å komme noen vier med.. Hehe, om akkurat den setningen ovenfor sier deg noe.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 det håpløse med ncc nå er jo at du nesten bare kan glemme å ringe før klokken 1600 hvis du vil ha svar fra noen som kan avgjøre noe som helst. Lenke til kommentar
busch Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 ER mye bra sakt her, Ja dette er et stort problem. Men det som er så sykt med swap er jo faktisk at dem bare bytte innmaten har hatt et tilfelle der dem byttet innmat og når jeg slo inn imei nr på tlf fant jeg ut at dette hadde tilhørte en annen kunde som har hatt tlf sin inne på reprasjon og fått en ny tlf hos oss i samme butikk. Kan dem gjøre dette ? der også viste seg at kunden hadde fått andre sin deksel en dem som han leverte inn. Jeg fix saken med og si at endt så tar dere og bytte dekslene til kunden eller så må jeg si til kunde at han har fått en annen sin tlf som har vært feil på lenge og lå alt for lenge inn på reperasjon. det endt med at en tok ansvare til slutt på verkstedet og bytte dekslene også. Samme hvordan verksted det hva. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 Ble overrasket over dette her: Jeg: Synes du virkelig at kunden skal lide i over 1 1/2 måned grunnet deres problemer? Leverandør: Jeg skjønner problemet, men her får du ingen sympati. Hva i H****** er det for noe svar? 7023256[/snapback] Standard svar fra mange som er bak førstelinja dessverre. Jobbet selv i en Post i Butikk og fikk en meget fortvilet kunde fordi noe han hadde sendt rekommandert noen svært viktige papirer som hadde forsvunnet. Han hadde ikke fåt særlig respons fra Posten selv, fikk bare standardsvaret om å vente. Postens svar på alt har jeg følelsen av. Svaret jeg fikk derfra var at det "ikke var deres problem". Kunden hørte "dessverre" dette, siden arealet til posten ikke var så stor. datating: Nei, ikke så mange rettigbheter. Kjøpers rettigheter er avklart gjennom avtaler (oftest kjedeavtaler regner jeg med) og det av kjøpsloven som ikke er fraviket med avtale eller sedvane. Kort sagt er det kjedene som burde legge mer press på produsentene. Ihvertfall i et så lite land som Norge burde kjedene ha stått mer sammen og forhandlet frem bedre avtaler enn det de tilsynelatende har i dag. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 problemet er jo at norge er et så lite marked at det er småpenger i den store samenheng. Da sitter man ikke akkurat på sterke kort i forhandlinger. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 problemet er jo at norge er et så lite marked at det er småpenger i den store samenheng. Da sitter man ikke akkurat på sterke kort i forhandlinger. 8753378[/snapback] ...blant annet derfor Panasonic trakk seg ut. -snubbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå