Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste ip-telefoni leverandør

Anbefalte innlegg

svortevik litten tur på google og du kan bruke den telio box med hvem sip levrandør du vil, jeg bruker det nå med non andre funker som bare det, bare husk du kan kun bruke linje 2 til andre, linje 1 er lost til telio.

7709418[/snapback]

Jeg vil ikke bruke telio boksen sammen med noen andre, jeg vil bruke en enhet som er router, modem og telefoniadapter, altså alt i ett.

For at dette skal kunne gjøre må jeg ha informasjonen som telio sitter på slik at jeg kan konfigurere andre telefoniadapter enn telio sitt. Med korte ord: Jeg vil bruke et annet adapter enn det telio sender ut, samt benytte meg av softphone på pda.

Mulig jeg har missforstått deg, og da beklager jeg.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
svortevik litten tur på google og du kan bruke den telio box med hvem sip levrandør du vil, jeg bruker det nå med non andre funker som bare det, bare husk du kan kun bruke linje 2 til andre, linje 1 er lost til telio.

7709418[/snapback]

Jeg vil ikke bruke telio boksen sammen med noen andre, jeg vil bruke en enhet som er router, modem og telefoniadapter, altså alt i ett.

For at dette skal kunne gjøre må jeg ha informasjonen som telio sitter på slik at jeg kan konfigurere andre telefoniadapter enn telio sitt. Med korte ord: Jeg vil bruke et annet adapter enn det telio sender ut, samt benytte meg av softphone på pda.

Mulig jeg har missforstått deg, og da beklager jeg.

7709451[/snapback]

Vi har Telio..

Og det går som det suser..

Bare noen små problemer..

Vi skal nå skifte både Kabel-TV leverandør, og bredbånd leverandør til Nittedalsnettet.. Da får vi noen flere kanaler, som vi vell og merke ikke har på parabolen til samme pris som vi betaler for kabel-TV'en nå.. Samt 25000/2000kbs linje til 350kroner/måneden..

Problem 1: Telio boksen har en max båndbredde på 10mbs, ikke aktuelt å miste over 10mbs på grunn av den lille boksen..

Problem 2: Ønsker ikke å benytte den boksen i det hele tatt, i og med at vi da trenger en ADSL boks + Telio boksen + wireless boks.. Det er litt mange bokser syntes vi..

En alt i et boks, eller hvert fall ikke noe mer enn ADSL + Router m/wireless er maximum..

Dermed er jo Telio kanskje uaktuelt, i og med at vi er nødt til å bruke Telio boksen, for å kunne benytte oss av Telio IP-Telefoni.. Eller er det en enkel og grei måte vi kan modifisere andre bokser, sånn at de fungerer med Telio?

Hvis ikke, hvilke andre alternativer har vi.. Som ikke koster noe særlig mer, helst kanskje mindre.. Som gir gratis telefonsamtaler til alle fast telefoner i Norge?

Lenke til kommentar
Kan varmt anbefale Telio. :love:

Kjempegod og stabil leverandør, som skjelden har nedetid.

Kanskje en litt stiv månedpris for noen, men de leverer sakene sine.

Og du ringer jo stort sett gratis overalt.

Dessuten er det jo ganske mange tjenester inkludert i abbonementet, bla. SoftPhone. :)

6865110[/snapback]

Jeg vil signere denna.

Har solgt Telio på jobben i flere måneder nå, faktisk.

Og ifølge uavhengige undersøkelser basert på tall fra Post- og teletilsynet er de billigst, de har best kvalitet og de har de mest fornøyde kundene.

Det er faktisk så bra at det er flere som ikke har trodd på oss når vi har lagt fram priser :ermm:

-Jeg synes 159 kr pr mnd er mye.

-Telio senker minuttavgiften på mobil med 20 øre (bra i og for seg), men tar det igjen ved å innføre oppstartsavgift på alle samtaler.

7709262[/snapback]

- Er det veldig mye billigere noe anna sted? Du kan da også velge telio micro, om du syns 159 blir for stivt.

- Siden når? Jeg sitter og selger abennoment for Telio, og jeg har ikke fått opplyst dette?

:)

Lenke til kommentar

Velger jeg miro må jeg si opp mobil delen hos telio også da det ikke er mulig å ha mobil sammen med micro.

Med www.iplink.no får en billigere pris pr mnd, både i samtaler og mnd avgift.

Ramguy:

Hos ipelink kan en selv velge hvilke bokser en vil bruke, får oppgitt informasjonen en trenger for å benytte seg av andre "bokser".

Når det gjelder tester, så kommer vel iplink best ut hos følgende, både på pris, kvalitet og valg av utstyr:

Siterer fra testene:

-Dagbladets favoritt er IPLink:

Dagbladet skriver at du kan spare 7000 kr i året med bredbåndstelefon!

-IPLink på topp i Hegnar Online:

Hegnar Online trekker fram IPLink Alt.3 på topp i sin artikkel om hvor du ringer billigst!

-IPLink fremheves av Dine Penger!:

Norges største økonomiblad Dine Penger mener det er IPLink du bør benytte deg av om du ringer mye eller gjennomsnittlig.

-Norges billigste IP-telefon!

IPLink kom med på Post- og Teletilsynes egen prisoversikt.

Når det gjelder telio, så er det vel lenge siden de var billigst på noe som helst, og er forbi gått av en rekke andre aktører, både på tjenester, kvalitet og pris.

Lenke til kommentar

Er vel bare å sjekke selv på telepriser.no, så ser du at telio ikke er billigst i det hele tatt.

Finner du et ringemønster telio er billigst på så gi gjerne beskjed, for jeg har enda ikke klart å finne det selv.

Men mulig stort sett alle aktører har satt ned prisene ganske mye siden desember, siden din informasjon sier at telio var billigst da.

Lenke til kommentar

Vi har Telio. Det er faktisk så bra at det aldri har vært noe problemer med det sån direkte, men IP-telefoni kan resultere i jævla problemer sånn rent koblingsmessig hvis du ikke helt vet du hva du driver med.

Jeg la skylda på Telio mange ganger før når ikke tlf funka, men har funnet ut i ettertid at det er bare min ræva kobling og LOS forbanna kvalitet.

Anbefaler Telio!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...