Dreamlord Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg skal snart flytte og satser på ip-telefoni. Får bredbånd fra canal digital. Er det noen som har en leverandør å anbefale? En leverandør der man kan stole på linja og det ikke er noen andre former for tull. Prøvde kalkulatoren på telepriser.no og der kom f.eks IPLink ganske langt opp på listen (alternativ 3). Noen med erfaringer derfra? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Kan varmt anbefale Telio. Kjempegod og stabil leverandør, som skjelden har nedetid. Kanskje en litt stiv månedpris for noen, men de leverer sakene sine. Og du ringer jo stort sett gratis overalt. Dessuten er det jo ganske mange tjenester inkludert i abbonementet, bla. SoftPhone. Når det gjelder IPLink kan jeg ikke finne noen form for en komplett prisliste. Virker litt useriøst, spør du meg. Endret 14. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Vansker med å lese prislisten MrGlenn? Har Iplink, virker alt annet en useriøse spør du meg! Ca 2 ukers leveringstid =) Tjenesten fungerer utmerket Telio er dyrt! :!: Endret 14. september 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Vansker med å lese prislisten MrGlenn? Har Iplink, virker alt annet en useriøse spør du meg! Ca 2 ukers leveringstid =) Tjenesten fungerer utmerket Telio er dyrt! :!: 6865185[/snapback] Ja, jeg ser denne "lista", men jeg mente en KOMPLETT prisliste, priser til å ringe til spesialnr f.eks, og disse "røde" landene som er på kartet. F.eks Somalia, hva er prisen å ringe dit? For spesialnummer gjelder egne priser (eks. 8xx nummer). For destinasjoner med minuttpris tilkommer startavgift på kr 0,49. Noen få land er røde, og inkluderes ikke i overnevnte priser. Bare det som står der. Endret 14. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Vansker med å lese prislisten MrGlenn? Har Iplink, virker alt annet en useriøse spør du meg! Ca 2 ukers leveringstid =) Tjenesten fungerer utmerket Telio er dyrt! :!: 6865185[/snapback] Ja, jeg ser denne "lista", men jeg mente en KOMPLETT prisliste, priser til å ringe til spesialnr f.eks, og disse "røde" landene som er på kartet. F.eks Somalia, hva er prisen å ringe dit? For spesialnummer gjelder egne priser (eks. 8xx nummer). For destinasjoner med minuttpris tilkommer startavgift på kr 0,49. Noen få land er røde, og inkluderes ikke i overnevnte priser. Bare det som står der. 6865204[/snapback] Takk for svar begge 2. Nå har jeg aldri ringt til Somalia, ei heller Afrika så akkurat det går nok bra. Ønsker meg bare en fasttelefon for å ringe til foreldrene innimellom. Bruker stort sett mobil @Tommy89: Ingen problemer med stabiliteten hos IPLink altså? Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ser på IPlink sine sider at det er minstefakturering pr. mnd. på kr 89. Dette betyr vel at man får en faktura på 89 hver måned, selv om man ringer for 20, gjør det ikke? Tommy89: Kan du verifisere om dette stemmer? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har One Call, og etter litt problemer i starten fungerer ting greit. Det som er litt kjedelig er at de reklamerte med at man betaler 299,- pr mnd og kan da (sitert One Call:) ringe så mye man orker til både fasttelefon og mobil helt gratis. Skaffet meg dette, da jeg syntes det var veldig billig. Da jeg skulle inn på hjemmesiden deres i dag oppdaget jeg dette: Pr min til mobil inntil 350 min/mnd 0,00 kr Pr min til mobil ut over 350 min/mnd 0,70 kr Det tok altså nøyaktig 3 uker fra de reklamerte med gratis tellerskritt, til de skulle ha betalt for det. Det er fortsatt billig, men jeg som kunde har ikke fått noe som helst beskjed om dette. Var bare tilfedlig at jeg så det. Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ser på IPlink sine sider at det er minstefakturering pr. mnd. på kr 89. Dette betyr vel at man får en faktura på 89 hver måned, selv om man ringer for 20, gjør det ikke? Tommy89: Kan du verifisere om dette stemmer? 6867124[/snapback] Den lurte jeg og på....eller betyr det at de ikke sender ut faktura før du runder 89 kr? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Phonzo er også veldig bra,sjekk ut de. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Vet noen om det finnes en IPtelefon løsning som ikke har fast abbonement? Dvs. du bare betaler for bruk? Mine foreldre bruker nesten aldri fasttelefonen lengre, så jeg vurderer å installere bredbåndstelefoni for dem siden de allerede har bredbånd i huset. Det hadde vært fett med et abbonement som ikke hatt fast månedsavgift, for akkurat nå utgjør de faste avgiftene 99% av hva de betaler for, og det er jo litt surt. -Stigma Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 De aller fleste som tilbyr IP telefon har abo som ikke koster noe i mnd, men som kun koster når man ringer... F.eks her! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ser på IPlink sine sider at det er minstefakturering pr. mnd. på kr 89. Dette betyr vel at man får en faktura på 89 hver måned, selv om man ringer for 20, gjør det ikke? Tommy89: Kan du verifisere om dette stemmer? 6867124[/snapback] Ja, minstefakturering betyr nettopp det. Ringer du for 0 kr får du regning på 89 kr uansett. Ringer du for 88 kr, får du regning på 89 kr. Haha, OneCall måtte innføre det ja. Drittfirma spør du meg. Endret 15. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
kulis Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Jeg skal snart flytte og satser på ip-telefoni. Får bredbånd fra canal digital. Er det noen som har en leverandør å anbefale? En leverandør der man kan stole på linja og det ikke er noen andre former for tull. Prøvde kalkulatoren på telepriser.no og der kom f.eks IPLink ganske langt opp på listen (alternativ 3). Noen med erfaringer derfra? 6864663[/snapback] Kan varmt anbefale Phonzo. Har hatt det litt over året nå å har fungert supert fra første dag. Var nesten kjedelig enkelt å innstalere, plugget adapteret i router'n (wrt54gl) og siden har det fungert edit: Kan også legge til at jeg bruker phonzo sammen med canal digital som isp Endret 15. september 2006 av kulis Lenke til kommentar
kulis Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har One Call, og etter litt problemer i starten fungerer ting greit. Det som er litt kjedelig er at de reklamerte med at man betaler 299,- pr mnd og kan da (sitert One Call:) ringe så mye man orker til både fasttelefon og mobil helt gratis. Skaffet meg dette, da jeg syntes det var veldig billig. Da jeg skulle inn på hjemmesiden deres i dag oppdaget jeg dette: Pr min til mobil inntil 350 min/mnd 0,00 kr Pr min til mobil ut over 350 min/mnd 0,70 kr Det tok altså nøyaktig 3 uker fra de reklamerte med gratis tellerskritt, til de skulle ha betalt for det. Det er fortsatt billig, men jeg som kunde har ikke fått noe som helst beskjed om dette. Var bare tilfedlig at jeg så det. 6867486[/snapback] Ser dette står på siden til onecall nå: NB! Prisendring for One Free gjelder kun nye kunder. Eksisterende kunder vil bli varslet om prisendring i henhold til avtalevilkår. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det kom brev i dag faktisk. Det begynner å gjelde fra 15.11 for oss som har det fra før. Men jeg syntes fortsatt det er dårlig at de nå tar betalt for noe som de for få uker siden reklamerte for at skulle være gratis. Dama på kundeservice sa at de måtte sette opp prisene fordi det var flere som utnyttet tilbudet og ringte mye. HALLO! Når man reklamerer for gratis tellerskritt, må man jo regne med at noe benytter telefonen mye. Hvorfor ikke heller gi dem som ringer myyye en form for begrensning, da går det ikke utover oss som har et normalt forbruk ihvertfall. 350 min / mnd = 12-13 min pr dag. Man skal ikke sitte lenge før denne "kvoten" er oppbrukt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ja, jeg ser denne "lista", men jeg mente en KOMPLETT prisliste, priser til å ringe til spesialnr f.eks, og disse "røde" landene som er på kartet. F.eks Somalia, hva er prisen å ringe dit? 6865204[/snapback] Du ringer så ofte til Somalia altså? hehe Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ja, ringer til Somalia hver dag ..Nei, men her er det prinsippet det er snakk om. Endret 15. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) det med One Call var ikke bra å høre, det var ukjent for meg til nå, har vært kunde hos de lenge nå. 299,- pr mnd er jo heller ikke noe bra pris lenger om det er begrenset til 350 min pr mnd, har man .fks Tele2 champion mobil abb. som er gratis pr mnd vil 350 minutter koste 189 kr! Da koster jo plutselig One Call 110 kr pr mnd + tellerskritt på mobil når de 350 min. er brukt opp.. dette er ikke bra, kommer garantert til å si opp mitt abb. den dagen jeg får varsel om dette her. Burde kanskje opprette en egen post på dette og oppfordre One Call kunder til å gi beskjed om at setter dårlig pris på dette og vurderer å si opp.. EDIT: bare for å legge til til trådstarter, frem til jeg fikk høre dette nå har hvert fall jeg stått på at One Call har vært beste IP telefoni leverandør spesielt med One Free for oss som ringer en del også til mobil. Men dette kan altså se ut til å snu, som isåfall er veldig trist og jeg vil ikke anbefale de lenger heller. Endret 8. oktober 2006 av another_visitor Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg holder på å bytte over til iplink fra telio av forskjellige grunner: -Telio innfører minstepris pr mnd på sitt mobil abonnement , så hva i all verden er da vitsen med 30 gratis sms og 30 gratis minutter, må jo uansett betale 90? kr pr mnd. -De har lovet i over et år å gi ut informasjon til sitt adapter slik at en kan bruke annet utstyr en telio sitt adapter, men fortsatt nekter de. -Jeg synes 159 kr pr mnd er mye. -Telio senker minuttavgiften på mobil med 20 øre (bra i og for seg), men tar det igjen ved å innføre oppstartsavgift på alle samtaler. -Jeg ringer så godt som aldri til utlandet, men helst til fasttelefon og mobil, derfor kommer iplink bedre ut for min del. Blir nok enten alternativet med 6 timer gratis til mobil, eller alternativet med gratis månedsavgift som blir valgt her i løpet av få dager. Nå krysser jeg bare fingrene for at iplink fortsetter med prisene de har, hvertfall ikke øker de. kommer de med et tilbud om mobil i tillegg blir dette helt perfekt:) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 svortevik litten tur på google og du kan bruke den telio box med hvem sip levrandør du vil, jeg bruker det nå med non andre funker som bare det, bare husk du kan kun bruke linje 2 til andre, linje 1 er lost til telio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå