Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det er skjermkortet som har streiket?

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare så godt jeg kan. Problemene startet ved at skjermbildet frøs, og streker av lilla og grønt dekket bildet. Jeg restartet pc'en og alt funket fint. Etter kanskje et kvarter skjedde det samme. Når jeg prøver å starte opp pc'en nå, så kommer jeg ikke lenger enn til den svarte windows load screenen, og da kan jeg se at fargene der er helt feil, før skjermbildet skrur seg av og forblir svart.

Det kan bare være skjermkortet ikkesant? (Ps. Har et gammelt skjermkort som har vært uten vifte og holdt veldig høy temperatur over veldig lang tid)

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal prøve å forklare så godt jeg kan. Problemene startet ved at skjermbildet frøs, og streker av lilla og grønt dekket bildet. Jeg restartet pc'en og alt funket fint. Etter kanskje et kvarter skjedde det samme. Når jeg prøver å starte opp pc'en nå, så kommer jeg ikke lenger enn til den svarte windows load screenen, og da kan jeg se at fargene der er helt feil, før skjermbildet skrur seg av og forblir svart.

Det kan bare være skjermkortet ikkesant? (Ps. Har et gammelt skjermkort som har vært uten vifte og holdt veldig høy temperatur over veldig lang tid)

6864544[/snapback]

Ingen vifte? Var der originalt vifte eller? :ermm: Hvor høye temperaturer er det snakk om?

Lenke til kommentar
Ingen vifte? Var der originalt vifte eller?  :ermm:  Hvor høye temperaturer er det snakk om?

6864585[/snapback]

Ja, det var vifte men den røyk. Den har vel holdt godt over 120 grader over veldig lang tid.

Så det er trolig bare skjermkortet som har streiket?

Lenke til kommentar
Det kan nok med stor sannsynlighet påstås at skjermkortet ditt er klart for søpla ja. For å finne ut om det kun er skjermkortet som er defekt, er det jo bare å sette inn et annet skjermkort (og det må du jo ha uansett ettersom det du har er defekt).

6865758[/snapback]

Hvis det er støv på cpufan blås dette vekk med trykkluft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...