progressiv Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei! Trenger virkelig hjelp her, håper noen kan komme med innspill. Har to maskiner koblet opp mot en Jensen wlan router type Air:Link 6954. Problemet er at nettverket hopper ut på begge maskinene hvis jeg prøver å kopiere delte filer fra en pc til den andre. Når jeg prøver på dette mister begge maskiner kontakten med routeren. Så tar det ca 1 min før alt er som normalt igjen. Det merkelige er at jeg ser filene som ligger på den andre maskinen fint, det er kun når jeg prøver å kopiere at alt henger seg opp. - Internet fungerer fint ellers, får høy hastighet. - Har prøvd med og uten kryptering, samme problem - Har prøvd å bytte kanal, samme problem - Har satt opp fast IP på begge maskiner Noen som har tips til en stakkar som gjerne skulle ha kopiert over noen filer? mvh André Lenke til kommentar
progressiv Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Ingen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Finnes det kanskje en firmwareoppdatering til jensenruteren? Lenke til kommentar
progressiv Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Finnes det kanskje en firmwareoppdatering til jensenruteren? 6878968[/snapback] Har prøvd siste firmware, det endret ingenting. Kan det oppstå konflikter pga at jeg kjører et Belkin wlan kort opp mot Jensen routeren? Er jo 54G begge to, burde ikke være noe problem... mvh André Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 skjer det samme med f.eks ftp mellom maskinene? last ned en ftp server til den ene og prøv å last over med ftp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå