Vidder Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Har fra før en SMC Barricade Router, koblet på ett kabelmodem fra Telenor. Vurderer nå å skifte til Nexgentel, er det da mulig å koble routeren jeg allerede har på den jeg får fra Nextgentel? Finnes det en uplink-port på Cisco/Netopiaruterne de opererer med? Det er jo kjekt med 4 Extra porter, og det ville være dumt å ha en router uten nytte.. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg lurer på akurat det samme. Er den NGT routeren modem og router i et? Går det da ann og skru av routerfunskjonen slik at den bare funker som et modem og bruke min gamle smc barricade. ?? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vel, det er vel kanskje mulig at du får det til hvis du er virkelig inne på konfigurasjon av rutere. Men skjønner ikke helt hvorfor dere vil bruke den, fordi adls-ruterne til ngt trenger man ikke ruter for å dele linjene sånn som man må hos telenor. Det er bare å plugge en kabel rett inn i boksen fra maskinen og thats it. Skal du dele linjen med flere, er det bare å koble ruteren til en hub/switch i uplink-porten, ikke noe mer konfing. Så en ekstra ruter blir litt overkill da, vet heller ikke om det funker i det hele tatt, har aldri prøvd det :smile: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Går ann å bruke SMC Barricade Routeren som en helt vanlig switch. Gjorde jeg på et lokalt dataparty en gang da vi ikke hadde nok porter, bare plugget inn routeren, voila, 3 ekstra nettverksplugger. Og da var den saken ute av verden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå