Gå til innhold

PC til ca 10k. Ser dette oppsettet bra ut?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny PC og har nå dristet meg til å sette opp en handleliste:

 

Mitt oppsett

 

Edit: Etter tilsynelatende konstruktiv kritikk har jeg endret oppsettet noe. Det foreløpig nyeste oppsettet finner du her. Kom gjerne med flere forslag hvis du føler for det.

 

Ser dette bra ut? Noe jeg bør/må forandre? Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har peiling, men valgte disse komponentene litt utifra hva som har blitt anbefalt på forumet i det siste og litt utifra egne meninger og magefølelse.

 

Angående oppsettet er det vel bare kabinettet jeg er nesten fastlåst i. Så hvis noen har bedre forslag så er det bare å komme med dem. Akkurat nå er jeg nesten helt sikker på at jeg kommer til å velge en billigere strømforsyning, men som sagt ikke helt sikker da.

 

Har valgt "bare" 2x1GB RAM. Ser det er plass til et par brikker til, så planen er å kjøpe et par til av samme sort senere og da oppgradere så jeg får 4 GB til sammen. DVD-brenner, diskettstasjon og minnekortleser har jeg droppet fordi jeg har det fra før og kommer til å bruke de inntil videre.

 

Hva med kjøling? Har jeg fått med nok? Vil det bli mye støy slik at jeg bør skifte til noe annet?

 

Budsjettet er max 10000, kan strekke meg til 11000 hvis jeg omprioriterer litt.

 

På forhånd takk (i tilfelle jeg glemmer det etterpå).

Endret av ColaSlave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha meg ny PC og har nå dristet meg til å sette opp en handleliste:

 

Mitt oppsett

 

Ser dette bra ut? Noe jeg bør/må forandre? Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har peiling, men valgte disse komponentene litt utifra hva som har blitt anbefalt på forumet i det siste og litt utifra egne meninger og magefølelse.

 

Angående oppsettet er det vel bare kabinettet jeg er nesten fastlåst i. Så hvis noen har bedre forslag så er det bare å komme med dem. Akkurat nå er jeg nesten helt sikker på at jeg kommer til å velge en billigere strømforsyning, men som sagt ikke helt sikker da.

 

Har valgt "bare" 2x1GB RAM. Ser det er plass til et par brikker til, så planen er å kjøpe et par til av samme sort senere og da oppgradere så jeg får 4 GB til sammen. DVD-brenner, diskettstasjon og minnekortleser har jeg droppet fordi jeg har det fra før og kommer til å bruke de inntil videre.

 

Hva med kjøling? Har jeg fått med nok? Vil det bli mye støy slik at jeg bør skifte til noe annet?

 

Budsjettet er max 10000, kan strekke meg til 11000 hvis jeg omprioriterer litt.

 

På forhånd takk (i tilfelle jeg glemmer det etterpå).

6864171[/snapback]

 

Ser greit ut, jeg ville ha byttet strømforsyningen og harddisken. Forslag til annen strømforsyning: Hiper 580W Forslag til harddisk: Western Digital 250gb

Lenke til kommentar
Hei!

 

Skal du overklokke? Hvis ikke ville jeg sett etter billigere hovedkort og minne, og lagt pengene i skjermkort.

 

Ellers er det ganske bra.

 

Hilsen,

efikkan.

6865052[/snapback]

 

Nei, skal ikke overklokke.

6865413[/snapback]

Da sparer du en del med å velge Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 1249 kr, hvis det har alt du ønsker av funksjoner.

Minne: Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5 1695 kr

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Ser fristende ut det skjermkortet ja, men er litt usikker på om jeg trenger det. Hvor stor forskjell er det i grunn, og når er det jeg merker forskjellen? (Er som sagt ikke helt inne på data enda.)

6865850[/snapback]

 

 

er nok en del forskjell der ja. hva man trenger og ikke trenger er vanskeli spørsmål. men det kortet efikkan linker til er meget bra

Lenke til kommentar

Ja, skjønner det kan være vanskelig for deg å si hva jeg trenger. Men takk for at dere prøver ihvertfall.

 

Angående skjermkortet så er det jo bare 500,- i prisforskjell, så det er meget mulig jeg tar det dyreste.

 

Resten av PCen er det vel ikke så mye å endre på nå? Har jo bytta ut det meste i forhold til det opprinnelige oppsettet jo. :hmm: Skal vi si oppsettet er bra nå da eller? Jeg drøyer den til lørdagen eller søndagen før jeg bestiller ihvertfall, så får folk lov til å si hva de mener hvis det er noe mer å si...

Lenke til kommentar

OK, da har jeg bestemt meg for hva jeg skal ha. Takk for all hjelp så langt. :thumbup:

 

Men det var en ting til jeg lurte på. Foreldrene mine driver egen bedrift og da var det noen som sa til meg at det kunne lønne seg å bestille gjennom den. Stemmer det? Sparer vel forsåvidt momsen da? Men så leste jeg på HWB.no sitt forum at man ikke hadde samme rettigheter i forhold til reklamasjon når man kjøper som bedrift(?). Andre fordeler/ulemper? :hmm:

Lenke til kommentar
vanelig 7200RPM disk i RAID VS. raptor 10000RPM?

 

--------------------------------------------------------------------

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM

godt valg som systemdisk i raid?

6881232[/snapback]

 

 

OK, da har jeg bestemt meg for hva jeg skal ha. Takk for all hjelp så langt.  :thumbup:

 

Men det var en ting til jeg lurte på. Foreldrene mine driver egen bedrift og da var det noen som sa til meg at det kunne lønne seg å bestille gjennom den. Stemmer det? Sparer vel forsåvidt momsen da? Men så leste jeg på HWB.no sitt forum at man ikke hadde samme rettigheter i forhold til reklamasjon når man kjøper som bedrift(?). Andre fordeler/ulemper?  :hmm:

6883284[/snapback]

Vet ikke om så mange fordeler og ulemper, men jeg vet att komplett selger til bedrifter fra www.norek.no

Annbefaler det x1900xt skjermkortet, veldig, veldig bra ytelse. (mener x1900GT har deaktivert noen pipelines)

Lenke til kommentar
Vet ikke om så mange fordeler og ulemper, men jeg vet att komplett selger til bedrifter fra www.norek.no

Annbefaler det x1900xt skjermkortet, veldig, veldig bra ytelse. (mener x1900GT har deaktivert noen pipelines)

6883588[/snapback]

 

Det gjør de visst ja.. Men ser ikke noen priser der, er det samme som på komplett.no det da eller?

 

Edit: Har sjekket litt til, det viser seg at norek kun selger til forhandlere som skal selge videre. Bedriften som jeg nevnte at foreldrene mine har driver ikke med salg av datautstyr, de selger noe helt annet (hva de selger har ingen betydning akkurat her).

Endret av ColaSlave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...