Mooncat Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Er mange som mener at Gud bestemmer over liv og død... De som mener dette; Tror ikke de da på den største massemorderen vi har her i verden? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Slik jeg har forstått det, er selve livet på jorda menneskenes ansvar. Gud skaper livet, og vår oppgave er å leve og nyte det. Fortellingen om Noah's Ark, forteller jo om nettopp dettte. Gud var lei av alt drit på jorda. Folk slåss, drepte, stjal og plydret, så han måtte finne en løsning på det. Jeg velger riktignok Darwiens Teori Lenke til kommentar
Mooncat Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Slik jeg har forstått det, er selve livet på jorda menneskenes ansvar. Gud skaper livet, og vår oppgave er å leve og nyte det. Fortellingen om Noah's Ark, forteller jo om nettopp dettte. Gud var lei av alt drit på jorda. Folk slåss, drepte, stjal og plydret, så han måtte finne en løsning på det. Jeg velger riktignok Darwiens Teori 6864207[/snapback] Men han fant jo aldri en løsning på det..? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Noahs Ark-greia var vel heller mislykket om det var tilfellet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Gud er død. Get real. omg! Lenke til kommentar
Mooncat Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Gud er død. Get real. omg! 6865196[/snapback] Hvordan kan han være død, når han aldri har eksistert? Mener nå jeg da... Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Gud er død. Get real. omg! 6865196[/snapback] Hvordan kan han være død, når han aldri har eksistert? Mener nå jeg da... 6865208[/snapback] Fordi han ikke er et objekt men en tanke, tanken er død her ja, men den eksisterte kanskje da jeg var 2år gammel. På en annen side er vel Gud udødelig for de som tror på han/det. Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Gammelt. Endret 21. desember 2015 av Tecfan Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Men alle vil ha besøk av julenissen helst med så store og harde gaver som mulig. Forøvrig til trådstarter så tror jeg nok vi er ansvarlige for egne handlinger så lenge vi er noenlunde oppegående. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Du vet det at det er Satan som dreper, ikke Gud. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 enig, Gud er bare en historie, akkurat som julenissen, bare at historien om julenissen er 200 ganger mer sannsynlig enn det at Gud skapte verden osv, 6865415[/snapback] jepps trur faktisk det var noen som hadde regnet ut prosent at Harry Potter bøkene var mer sansynlig enn bibelen faktisk Bibelen er jo ærlig talt bare en stor historie bok. Ingen av mirkalene som står i bibeln er noen gang bevist, pluss at bibelen er den boka på jorda med flest motsigelser mot seg selv... Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Er mange som mener at Gud bestemmer over liv og død...De som mener dette; Tror ikke de da på den største massemorderen vi har her i verden? 6864062[/snapback] Ifølge kristendommen er noe av det essensielle at man har en egen vilje og kan velge selv, hvorvidt dette da avhenger om hvor en havner etter sin død ( himmel eller helvete ) vil jeg ikke kommentere videre. Hvis det er slik at mennesker har egen vilje skal en da belaste Gud for det vi mennesker gjør? Jeg vil heller ikke påstå at alle har egen vilje, bare informere om at dette er viktig innen kristendommen, det at vi har ett valg. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Du vet det at det er Satan som dreper, ikke Gud. 6878115[/snapback] Ta deg en runde på ogrish.com, så kan vi snakkes senere om hva som dreper. Ikke dine to kandidater hvertfall. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Du vet det at det er Satan som dreper, ikke Gud. 6878115[/snapback] Ta deg en runde på ogrish.com, så kan vi snakkes senere om hva som dreper. Ikke dine to kandidater hvertfall. 6878248[/snapback] Festlig at noen tok meg seriøst i hvert fall hehe Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Alle "guder" og alt som har noe med religion er rota til alt vondt i verden, hvis du spør meg. Når kristne folk sier "Gud arbeider i uransakelige veier" (eller hva enn de sier.. Er trøtt.) blir jeg rett og slett IRRITERT. De sier han er så god og snill, men tydeligvis driver han på å sender folk i døden for ingen ting. Hurra for han. NED MED RELIGION! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er mange som mener at Gud bestemmer over liv og død...De som mener dette; Tror ikke de da på den største massemorderen vi har her i verden? 6864062[/snapback] Han har skapt flere enn han har drept, så han ligger fortsatt noen milliarder i pluss. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Lurer på hvordan folk hadde reagert hvis Bibelen hadde blitt gitt ut for første gang i år f.eks. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Vel, du svarer jo på en måte på ditt eget spørsmål da. Han kan jo ikke drepe noen før han har laget noen, på en måte. Hvis han bestemmer over liv og død må han jo også skape liv, eller? Jeg vet ikke, jeg er ikke kristen, jeg blir aldri kristen. De som er kristen er latterlig, har ikke noe i mot dem som person. Men at de har valgt å være kristen synes jeg er rett og slett latterlig. Våkn opp til den virkelige verden og se med øynene dine hvordan steinen faller, ikke tro at det er sånn den faller i følge en bok. Tror du på Gud kan du like godt tro på drager og troll. Tror du at Gud kanskje dukker opp en gang, eller Jesus for den saks skyld, er det det samme som å tro at du en dag ser en drage eller et troll. Endret 17. september 2006 av Newt32 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Det er rart hvordan folk unngår å svare på topic, men ser leser trådens tittel som "Skriv din mening om religion/kristendom". Si det du vil om saken, så lenge det er on-topic. Hvorvidt kristne er idioter eller ikke er sikkert veldig viktig for deg å få ut, men det har ingen relevanse til tråden og det er 100 andre tråder hvor den meningen passer bedre inn. edit: Jeg vil minne om at å svare på dette innlegget med en kommentar som "du er jo enda mer off-topic" er det mest off-topic man kan gjøre. Mitt innlegg er et forsøk på å få tråden på rett kjøl, mens et svar vil være et forsøk på å få tråden enda mer off-topic. Endret 17. september 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er rart hvordan folk unngår å svare på topic Sånn som deg? Du er direkte Off Topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå