Gå til innhold

AMD 64 X2 eller Intel Core Duo 2?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny prosessor og valget står mellom:

-AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB

-AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB

-Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB

Hvis noen av dere kunne være så snill og velge ut den beste prosessoren til meg og et godt hovedkort (skal ikke klokke) ville det vært kjempefint!

Og så lurer jeg på om det bare er hovedkortene som støtter Intel som har innebygget Wi-Fi, eller har AMD hovedkort det og?

Og en ting til: Hvordan blir signalstyrken på Wi-Fi når mottakeren sitter inni maskinen, er det ikke bedre å ha en antenne som peker ut?

Håper jeg får gode svar og anbefaliner!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det hovedkortet, kan løpe ned og se hva som står på pakken om signalstyrke. :)

Edit: Hadde visst kastet den esken.

Kan se litt rundt på ASUS sine hjemmesider om det står noe der - Stay tuned ;)

Edit #2: Fant dessverre ingen informasjon om signalstyrke etc.

post-104317-1158259518_thumb.jpg

Endret av Craves
Lenke til kommentar

Hvis noen av dere kunne være så snill og velge ut den beste prosessoren til meg og et godt hovedkort (skal ikke klokke) ville det vært kjempefint!

Og så lurer jeg på om det bare er hovedkortene som støtter Intel som har innebygget Wi-Fi, eller har AMD hovedkort det og?

Og en ting til: Hvordan blir signalstyrken på Wi-Fi når mottakeren sitter inni maskinen, er det ikke bedre å ha en antenne som peker ut?

6864011[/snapback]

Absolutt E6400 prossesoren er langt bedre en AMD brikkene! Men ville ha vudert fx-60 eller fx-62 om du har tenkt den en skikkelig spille maskin!

Lenke til kommentar

Så lenge det følger med ekstern antenne er det ikke så farlig. Det finnes bestemmelser på maks utgangseffekt og jeg vil tro at asus har maksimert utgangseffekten. Antakeligvis står det også i manualen til kortet som kan lastes ned (advarsel: nedlastinger fra asus går t r e g t) hvor mye utgangseffekten er på.

Endret av mungo
Lenke til kommentar

Den trådløse senderen på p5b wifi ap hovedkortet synes jeg er litt svak og ustabil.

Med den programvaren som fulgte med fikk jeg ikke koblet meg til rutern. Så jeg slettet d og brukte windows i stedet som fungerte en del bedre.

Styrken er ikke så voldsom. Sliter litt med signalet og detter ut hele tiden, mens Pappa sin Inspiron 6000 har appsolutt ingen problemer med det trådløse nettverket.

Det som også irriterer meg med dette hovedkortet er at den andre PCI-express porten er på pinglete x4 :nei: virker så bortkastet

Endret av Koppit
Lenke til kommentar
Den trådløse senderen på p5b wifi ap hovedkortet synes jeg er litt svak og ustabil.

Med den programvaren som fulgte med fikk jeg ikke koblet meg til rutern. Så jeg slettet d og brukte windows i stedet som fungerte en del bedre. 

Styrken er ikke så voldsom. Sliter litt med signalet og detter ut hele tiden, mens Pappa sin Inspiron 6000 har appsolutt ingen problemer med det trådløse nettverket.

Det som også irriterer meg med dette hovedkortet er at den andre PCI-express porten er på pinglete x4  :nei: virker så bortkastet

6864682[/snapback]

Er det noen alternativer til dette kortet, helst under 1500kr? Hvis wi-fi'en er ustabil er det helt uaktuelt å kjøpe hovedkortet, spiller mye CS så jeg må ha stabil linje.

Endret av pure_leno
Lenke til kommentar

6864011[/snapback]

Absolutt E6400 prossesoren er langt bedre en AMD brikkene! Men ville ha vudert fx-60 eller fx-62 om du har tenkt den en skikkelig spille maskin!

6864383[/snapback]

Jeg vil helst ikke gå høyere enn 2000kr når det gjelder prosessor. Har tenkt bruke dataen til spill, men jeg trenger ikke ekstrem ytelse. Jeg skal ikke akkurat kjøre de nyeste spillene med høy oppløsning og høyeste intillinger.

Lenke til kommentar

6864011[/snapback]

AMD - prosessorer har så vidt jeg vet, mye yteevne, og lav pris.

Endret av Encoded
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...