Helena3011 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med dette, please........... Jeg vil gjøre kopier av alle mine bilder til et mindre format. De er på mellom 1-3 mp (2032x1524 til 3072x2304) og jeg vil ha de ned til 200-500 kb (for framkalling) Bruker Photoshop 7,0. Jeg fikk det til med de ca. 40 første bildene. Gikk inn på Image resize og valgte 1500x1000 / 1800X1200 mp (alt etter størrelse jeg vil ha de til framkalling)og lagret dem i JPG. De ble på alt mellom 200-550 kb. (Jeg lagret t.o.m noen i samme pixel format og de ble likevel ca. 500 kb.) Men så plutselig begynte de bli større i MB enn originalet!! Jeg prøvde å gjøre om de bildene som jeg hadde fått til, men de ble også større! Jeg av-innstallerte PS og innstallerte den på nytt igjen. Da gikk det bra med et fåtall bilder, men så var det på'n igjen Er det noen som vet hva som kan være galt? Takknemlig for all hjelp.. Hilsen Helena Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Kort forklart: Jpg kan lagres med forskjellig komprimeringsgrad. Lagrer du med lite komprimering kan bildefilene bli større enn de var, og lagrer du med mye komprimering blir bildefilene mindre. Hvis du ikke får opp komprimeringsinnstillinger ved lagring, bruk "Save As.." eller "Save for Web". Lenke til kommentar
Helena3011 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Jeg fant et innlegg i forumet her igår som hjalp godt, så jeg fikk det til. Men takk likevel for et raskt svar. At det skulle være så enkelt.... Å jeg som fikk masse grå hår etter alt styr med avinnstallering å alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå