Gå til innhold

kan man/skal man kjøre x64 versjoner med Core2Duo?

NgZ

Anbefalte innlegg

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men kan man/skal man kjøre x64 versjoner med Core2Duo? Tenkte på det når jeg satt her og skulle laste ned Vista...

Trodde det var vitsen med toprosessorsystemer, men blir det det samme med c2d, som vel bare "liksom" er to prosessorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde D-serien var "liksom-to-kjerne"... Men det lønner seg med x64-versjonen hvos man har c2d da?

6884960[/snapback]

64-bits applikasjoner har ingenting med dobbelkjerne å gjøre.

Dessuten er ikke core 2 duo D-serien, men E-serien. Pentium D hadde middelmådig ytelse, Core 2 Duo er det raskeste man har sett av x86-arkitektur til nå.

Lenke til kommentar

Så core2duo er x86-arkitektur, men støtter x64-programmer? Burde lest meg opp litt mer tydeligvis.. Visste at D-serien var noe annet, og at Core2Duo var toppen av kransekaka, men har ikke satt meg noe bedre inn i det. Men da laster jeg ned vista x64 versjonen :)

Takker for svar btw.

Lenke til kommentar

Svaret er ja, du kan kjøre 64-bits OS på c2d, og jeg anbefaler at du gjør det.

KJører selv vista64 og er strålende fornøyd.

Konsistens kan du se langt etter.

As hardware has evolved, the architecture has twice been extended to a larger word size. In 1985, Intel released the 32-bit 386 to replace the 16-bit 286. The 32-bit architecture is called x86-32 or IA-32 (an abbreviation for Intel Architecture, 32-bit). In 2003, AMD introduced the Athlon 64, which implemented a further extension to the architecture to 64 bits, variously called x86-64, AMD64 (AMD), EM64T or IA-32e (Intel), and x64 (Microsoft), not to be confused with IA-64.

Lenke til kommentar
Svaret er ja, du kan kjøre 64-bits OS på c2d, og jeg anbefaler at du gjør det.

KJører selv vista64 og er strålende fornøyd.

Konsistens kan du se langt etter.

As hardware has evolved, the architecture has twice been extended to a larger word size. In 1985, Intel released the 32-bit 386 to replace the 16-bit 286. The 32-bit architecture is called x86-32 or IA-32 (an abbreviation for Intel Architecture, 32-bit). In 2003, AMD introduced the Athlon 64, which implemented a further extension to the architecture to 64 bits, variously called x86-64, AMD64 (AMD), EM64T or IA-32e (Intel), and x64 (Microsoft), not to be confused with IA-64.

6886550[/snapback]

IA-64 er Intel Itanium, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...