Kanetheheatsink Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 I .htaccess filen skriver jeg følgende: AuthUserFile ftp://ftp.domeneshop.no/www/norsk/musikk/.htpasswdAuthName "musikkarkiv" AuthType Basic require valid-user I .htpasswd filen skriver jeg kane:test Får opp vinduet der man skal fylle inn koden og brukernavn, men virker som at det ikke får kontakt med .htpasswd filen. Vinduet bare popper opp igjen og ingenting skjer etter jeg har skrevet passord og brukernavn. Hva kan jeg ha gjort feil? De ligger begge to i samme mappe som de skal "beskytte". Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=618804 Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) I .htaccess filen skriver jeg følgende: AuthUserFile ftp://ftp.domeneshop.no/www/norsk/musikk/.htpasswdAuthName "musikkarkiv" AuthType Basic require valid-user I .htpasswd filen skriver jeg kane:test Får opp vinduet der man skal fylle inn koden og brukernavn, men virker som at det ikke får kontakt med .htpasswd filen. Vinduet bare popper opp igjen og ingenting skjer etter jeg har skrevet passord og brukernavn. Hva kan jeg ha gjort feil? De ligger begge to i samme mappe som de skal "beskytte". 6863828[/snapback] er det en windows- eller en linux-server du har? Er det windows skal ting være i plain text, er det linux/unix skal det krypteres. (Men denne posten er alvorlig feilpostet) Endret 14. september 2006 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
harrir Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Skal passordet krypteres kan det gjøres her: http://www.flash.net/cgi-bin/pw.pl Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 kanskje litt OT, men spør mens eg har mulighet; i linux/unix, kryperes passordet med md5 då? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 I .htaccess filen skriver jeg følgende: AuthUserFile ftp://ftp.domeneshop.no/www/norsk/musikk/.htpasswdAuthName "musikkarkiv" AuthType Basic require valid-user I .htpasswd filen skriver jeg kane:test Får opp vinduet der man skal fylle inn koden og brukernavn, men virker som at det ikke får kontakt med .htpasswd filen. Vinduet bare popper opp igjen og ingenting skjer etter jeg har skrevet passord og brukernavn. Hva kan jeg ha gjort feil? De ligger begge to i samme mappe som de skal "beskytte". 6863828[/snapback] er det en windows- eller en linux-server du har? Er det windows skal ting være i plain text, er det linux/unix skal det krypteres. (Men denne posten er alvorlig feilpostet) 6863940[/snapback] Windows. Rart at det skal være så utrolig vanskelig Kunne det ikke bare vært en mappe man kunne velge "Krever passord" eller noe sånt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå