crownjewel Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Kunne tenkt meg å kople PC'en til tven i stua. Har TV-kort i pcen, og vil sette opp en veggbokstil tv-antenna på datarommet. Har lyst til at trekkingen skal se best mulig ut, og kunne da tenkt meg veggboks med phono og s-video ingang, både på datarommet og i stua så tilkoplingen til tv/pc blir via disse. Kablene blir da liggende i en kabellist langs tak/vegg. Så er spørsmålet; Hva slags kabler skal jeg bruke? får man dette i meter? og finnes det sånne veggbokser? Akkurat nå har jeg en CRT-TV men det vil komme en LCD tv der etterhvert. Bør jeg bruke annen bildeoverføring enn s-video? Eller har noen bedre løsninger på dette? Endret 14. september 2006 av crownjewel Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvis du skal kjøpe lcd tv så er det to tilkoblinger du bør vurdere.. enten VGA eller DVI. Hvor stor avstand bli det mellom disse veggboksene?? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 ca 10m i kabelstrekk. S-video har dårligere kvalitet eller? Fram til Den nye tven kommer (som kan ta noen mnd.) er s-video eller scart de eneste tilkoplingene på tven. Lenke til kommentar
kain Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 har du vurdert trådløst? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ja, tror det vil gå greit til musikkdelen, men til bildeoverføring vil jeg tro dette blir veldig dårlig kvalitet? Hvertfall senere når når LCD skjermen kommer på plass vil vel dette merkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå