Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med oppsett av 3com ADSL router og NGT.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med oppsettet av en 3com 3CRWDR100A-72. Jeg har sett i denne tråden for å få noen tips, men kommer ikke noen vei.

Når jeg kobler 3com`en i veggen lyser det hverken på Sync eller Online lampa. Skulle det ikke gjort det? Eller må man konfigurere 3com `en først? Jeg ønsker å ikke bruke Speedtouch`en fra NGT, hvis det er mulig.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Endret av aknot242
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  aknot242 skrev:
Jeg sliter med oppsettet av en 3com 3CRWDR100A-72. Jeg har sett i denne tråden for å få noen tips, men kommer ikke noen vei.

Når jeg kobler 3com`en i veggen lyser det hverken på Sync eller Online lampa. Skulle det ikke gjort det? Eller må man konfigurere 3com `en først? Jeg ønsker å ikke bruke Speedtouch`en fra NGT, hvis det er mulig.

6863659[/snapback]

Har den modem innebygget ;) 3Com boksen din altså :)

Lenke til kommentar
  nre1458 skrev:
  aknot242 skrev:

6863659[/snapback]

Har den modem innebygget ;) 3Com boksen din altså :)

6863703[/snapback]

Den har det ja... :)

Lenke til kommentar

Jeg vet det finnes noen forum for konfig av ngt routere ute på nettet. Problemet med ngt, er at de i utgangspunktet ikke vil ha andre router/modem enn sine egne i nettet. De kjøper opp egne serier med routere som flashes med ngts egen firmware, og disse routerene krever aktivering for å fungere.

Det er mulig det finnes workarounds for dette ute på nettet, men jeg har aldri tatt meg bryet med å sette meg inn i det.

Du kan jo logge deg på speedtouchen og se på PPPOa-innstillingene, og se om de kan overføres til 3comen.

Lenke til kommentar

Dersom DSL lampen på 3Com boksen ikke lyser så har du trolig et problem. Er neppe noe som kan fikses ved å konfgurere ruteren. Sikker på at det støtter Annex B? (ADSL over ISDN, Annex A er vel ADSL over POTS (analog))

Endret av mar
Lenke til kommentar
  mar skrev:
Dersom DSL lampen på 3Com boksen ikke lyser så har du trolig et problem. Er neppe noe som kan fikses ved å konfgurere ruteren. Sikker på at det støtter Annex B? (ADSL over ISDN, Annex A er vel ADSL over POTS (analog))

6865872[/snapback]

Virker som om det støtter Annex A (ser sånn ut på side 2 her). Har jo ikke ISDN linje her, så det skulle jo vel være greit?

Lenke til kommentar
  aknot242 skrev:
  mar skrev:

6865872[/snapback]

Virker som om det støtter Annex A (ser sånn ut på side 2 her). Har jo ikke ISDN linje her, så det skulle jo vel være greit?

6867241[/snapback]

Etter det jeg har fått med meg så kjører alt ADSL utstyr på telenor sine kobberlinjer Annex B.

Lenke til kommentar

Det kan virke sånn ja. 3com`en min støtter visst bare Annex A, så det er ikke stort jeg kan gjøre for å få den til å funke :cry: Men men...kjøpte meg en ny trådløs router i helga, så nå fungerer ting iallefall. Droppa tanken med å bruke et eget adsl modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...