pumba50 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvilke muskelgrupper aktiveres under håndbakk, og er det lov å vri under håndbakk? Går det mye på teknikk eller er det irrelevant? Jeg tapte i håndbakk, det var litt ærekrenkende, hehe, men men. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvordan trener du for å bli sterk i håndbak?Det viktigste for å bli sterk og god i håndbak er å bryte håndbak. Men er også viktig med mye statisk styrke i hele overkroppen. Det er viktig med lang restitusjons tid når man bryter med sterkere motstandere, det blir omtrent som om noen legger på 50 kg over maks i benkpress, mens man løfter. Når man bryter mot sterkere motstandere kan man yte maksimalt, og samtidig blir man ”flekkt” over ”feil” vei, dette medfører ekstreme belastninger på sener og ledd, og trenger mye lengre restitusjon enn ved vanlig styrke trening. Hentet fra Iform.no Hele artikkelen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=412 Lenke til kommentar
hertz Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har alltid trodd handbakk gikk ut på teknikk Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hjelper nok ikke om du har bra teknikk om personen du bryter mot har dobbelt så store armer som deg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Nja, sikker på det? Jeg må inrømme, jeg er ikke sikker på noenting som helst med håndbakk. Har ikke anelse hva som teller, bortsett hva som kommer frem i artikkelen der, styrke og spenning i overkropp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis teknikk var det viktigste i håndbak hadde nok ikke verdenseliten bestått utelukkende av gubber med større omkrets rundt bicepsen enn kraniet. Til ingen forkleinelse for intelligensen til disse folka. Selv om jeg tror jeg har kroppen til det, vil jeg ikke fordype meg i denne sporten. Det ser så vilt vondt ut når armene ryker under konkurranser. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Har hentet noen kommentarer fra ekspertene: He who controls his opponent's hand wins almost every time. Much of the importance of the hand is its actual physical size. A large, thick hand gives a wrestler a tremendous advantage from the beginning. It will be very difficult for someone with a small hand to control an opponent's much larger hand during a match If you possess the strength to fight your opponent's attacks on your hands and fingers, you will neutralize his hand-size advantage, and the match will be determined by things other than your hands (like forearm strength, speed, and technique) Arm wrestling is a deceptive sport. It is not strictly a "strength" sport as people often think, because technique and speed are both very important. So what kind of strength do you, the arm wrestler, need? If you believe that having big, strong biceps is the key to your success you are in for a surprise. The three most important areas for the arm wrester to train are (in order of importance): 1) Fingers and Hand 2) Wrist and Forearm 3) Biceps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå