Gå til innhold

OL i Norge 2018: Hvilken by fortjener å ha det?

Hvilken by bør få OL?  

204 stemmer

1. 1. Hvilken by bør få OL?

• Oslo/Lillehammer
      61
    • Tromsø
      81
    • Trondheim
      17
    • Norge bør ikke søke om få OL i 2018
      45

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktisk ville jeg foretrukket å betale for min egen sykeforsikring også, fremfor å bli tvunget til å bruke den statlige ordningen.  :)

6932817[/snapback]

Problemet er jo da alle de som ikke har råd til det.

6932924[/snapback]

Hvorfor skal det gå ut over meg?

Det er noen som ikke har råd til mat også, skal jeg dermed nektes å kjøpe mat og bli tvunget til å ta imot maten staten mener jeg bør spise, og attpåtil betale for den?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

6932984[/snapback]

Fordi vi skal være solidariske med hverandre, vi kan også få problemer, men det er vel kanskje en debatt som ikke hører hjemme her? hehe

6933013[/snapback]

Det går an å være solidariske med hverandre uten å diktere hverandres liv samtidig. Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Faktisk ville jeg foretrukket å betale for min egen sykeforsikring også, fremfor å bli tvunget til å bruke den statlige ordningen.  :)

6932817[/snapback]

6932924[/snapback]

Det er noen som ikke har råd til mat også, skal jeg dermed nektes å kjøpe mat og bli tvunget til å ta imot maten staten mener jeg bør spise, og attpåtil betale for den?

6932984[/snapback]

Alle i Norge har råd til mat. Vi har hjelpeordninger for sånt, takket være at samfunnet vårt er bygget opp slik det er... Ditt politiske synspunkt beskriver et land uten samfunn hvor hver person må klare seg selv. Det hører steinalderen til.

Lenke til kommentar

6932817[/snapback]

6932924[/snapback]

6932984[/snapback]

Alle i Norge har råd til mat. Vi har hjelpeordninger for sånt, takket være at samfunnet vårt er bygget opp slik det er... Ditt politiske synspunkt beskriver et land uten samfunn hvor hver person må klare seg selv. Det hører steinalderen til.

6933102[/snapback]

Ser ikke helt hvorfor hver person ender opp med å klare seg selv bare fordi staten lar vær å pumpe penger inn i OL.

Du har ikke skjønt hva jeg mener, så tenk over det på nytt.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Gjaldt det bare OL, eller gjaldt det alt det politisiske mølet du kom med om at folk skal betale sitt eget sykehusopphold osv?

Tenk over det på nytt...

Jeg ser ikke et problem med å ofre en sum mellom 10 og 100 kroner fra min lommebok for å få arrangert OL. Du gjør det, og da er det en prinsippsak for deg i såfall. Dvs. at du unner ingen andre glede så lenge du selv ikke har noe igjen for det. Du gir nok ikke penger til organisasjoner som hjelper fattige mennesker heller, kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar
Gjaldt det bare OL, eller gjaldt det alt det politisiske mølet du kom med om at folk skal betale sitt eget sykehusopphold osv?

Tenk over det på nytt...

Jeg ser ikke et problem med å ofre en sum mellom 10 og 100 kroner fra min lommebok for å få arrangert OL. Du gjør det, og da er det en prinsippsak for deg i såfall. Dvs. at du unner ingen andre glede så lenge du selv ikke har noe igjen for det. Du gir nok ikke penger til organisasjoner som hjelper fattige mennesker heller, kan jeg tenke meg...

6949939[/snapback]

Kunne vel spart deg for halve innlegget her da det er fult av personangrep :)

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at alle skulle betale hele regningen for sykehus, jeg sa at jeg selv ønsker det - fordi private sykehus er bedre.

Som sagt:

Faktisk ville jeg foretrukket å betale for min egen sykeforsikring også, fremfor å bli tvunget til å bruke den statlige ordningen.

Jeg sier altså ikke at staten ikke kan hjelpe dem som ikke har råd, jeg sier at jeg selv ville foretrukket å stå for det selv, siden kvaliteten er høyere enn den tvungne løsningen.

Sitat:

Det går an å være solidariske med hverandre uten å diktere hverandres liv samtidig.

Jeg ser ikke et problem med å ofre en sum mellom 10 og 100 kroner fra min lommebok for å få arrangert OL. Du gjør det, og da er det en prinsippsak for deg i såfall. Dvs. at du unner ingen andre glede så lenge du selv ikke har noe igjen for det.
Min motstant mot statlig støtte til OL har ingen ting med om jeg liker OL eller ikke. Faktisk syntes jeg det er ganske underholdende.

Jeg unner nemlig andre den samme valgfriheten jeg ønsker, og derfor vil jeg ikke ha statlig støtte til verken OL, kunst, film eller forfattere. Jeg hadde nok gitt en OL-tigger en ti-krone om han hadde spurt. Men trusler finner jeg meg ikke i.

Vil si at det å tvinge penger fra noen med makt mot deres vilje likner mer på steinalderen enn å la dem velge selv...

For dem som er tilhengerere av statlig støtte til OL er det naturligvis uproblematisk å ikke tenke på dem som ikke ønsker at pengene deres går til OL. Det de dermed sier er at dersom folk ikke frivillig vil betale for OL, vil staten tvinge alle nordmenn til å være med på å betale for arrangementet likevel.

Tallet er nok dessuten langt høyere enn 10-100 kr. OL på Lillehammer kostet jo en 10 mrd., noe som blir 4368 kr per sysselsatt nordmann. (2005-tall, så det virkelige tallet er høyere). Altså litt mer enn 10-100 kr.

Du gir nok ikke penger til organisasjoner som hjelper fattige mennesker heller, kan jeg tenke meg...
Jo, det gjør jeg. Men jeg syntes det er en viss forskjell på å det å f.eks sende skattepenger til krisehjelp enn det er å sende skattepenger til sportsarrangementer. Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på 1 ting og det er hovr i Tromsø skal dette egentlig være? etersom jeg kan huske er det ikke noe sted der det er plass til det man trenger.

1 Bobane

2. innendørs ishockey hall

3. Slalombakke for Slalom, utfor, Storslalom, og super G.

4. Langrennsløype (Burde ikke bli noe problem etter som jeg husker)

5. Curlingbane (Viktigst av alt selvfølgelig siden denne sporten er så gøyal)

6. Hoppbakke.

Noen som vet hvor det er planlagt at dette skal være? og ja jeg stemte Tromsø av openbare grunner som er sagt en million ganger i denne tråden.j

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg lurer bare på 1 ting og det er hovr i Tromsø skal dette egentlig være? etersom jeg kan huske er det ikke noe sted der det er plass til det man trenger.

1 Bobane

2. innendørs ishockey hall

3. Slalombakke for Slalom, utfor, Storslalom, og super G.

4. Langrennsløype (Burde ikke bli noe problem etter som jeg husker)

5. Curlingbane (Viktigst av alt selvfølgelig siden denne sporten er så gøyal)

6. Hoppbakke.

Noen som vet hvor det er planlagt at dette skal være? og ja jeg stemte Tromsø av openbare grunner som er sagt en million ganger i denne tråden.j

6954166[/snapback]

Her finner du opplysninger om det meste.

OL-søknaden

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...