Gå til innhold

OL i Norge 2018: Hvilken by fortjener å ha det?


Hvilken by bør få OL?  

204 stemmer

  1. 1. Hvilken by bør få OL?

    • Oslo/Lillehammer
      61
    • Tromsø
      81
    • Trondheim
      17
    • Norge bør ikke søke om få OL i 2018
      45


Anbefalte innlegg

haha. artig bilde.

 

Nei stemmer nok dessverre ikke frp uansett hvor godt jeg måtte passe inn i fordommene dine.

Men er faktisk imot at staten støtter idrettslag og div kultur arrangementer.

Kanskje jeg ikke vil at staten skal støtte ole ivars. Når var sist gang staten støtten en techno konsert f.eks?

Poenget er at når staten favoriserer enkelte typer arrangement og kultur stiler så skvises de andre ut.

 

Og eg driter godt i Ol.

 

har du lyst til å gå på ol i norge, så får du betale for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, så du er imot å sløse med penger. Skal vi tenke som deg, må vi legge ned alle museer, alle idretslag og alt som har med kultur og underholdning å gjøre. Hvilket nitrist samfunn er det du ønsker å leve i?

6896320[/snapback]

FrP's?

6896806[/snapback]

 

Dette er ikke en poll om hva folk stemmer, slike innlegg bidrar ekstremt sjelden med noe fornuftig. I i mange tilfeller blir det negative følger av de. Om du genuint lurer på hva brukeren stemmer, så foreslår jeg PM.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ja hurra :w00t:  En heildundranes DDE-festival, Bjarne sirkulerer mellom 10 forskjellige scener og viser rompa si, mens Siv gauler ut:

6896873[/snapback]

Hva slags musikk hører du på? Hva med eventuelle sønner eller døtre?

 

Er ikke du sånn anti-fordomsfyr da? Hvorfor har du i såfall så voldsomme fordommer mot Frp?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja hurra :w00t:  En heildundranes DDE-festival, Bjarne sirkulerer mellom 10 forskjellige scener og viser rompa si, mens Siv gauler ut:

6896873[/snapback]

Hva slags musikk hører du på? Hva med eventuelle sønner eller døtre?

 

Er ikke du sånn anti-fordomsfyr da? Hvorfor har du i såfall så voldsomme fordommer mot Frp?

6897313[/snapback]

 

Jumping Jack Flash, it's a gas gas gas :love:

Lenke til kommentar
Ja, så du er imot å sløse med penger. Skal vi tenke som deg, må vi legge ned alle museer, alle idretslag og alt som har med kultur og underholdning å gjøre. Hvilket nitrist samfunn er det du ønsker å leve i?

6896320[/snapback]

FrP's?

6896806[/snapback]

Det er totalt irrelevant, og dessuten er det flere partier enn FRP som er for kultur.

 

Folk må skille mellom forskjellige deler av politikken. Vi har innenrikspolitikk og vi har utenrikspolitikk. Innen innenrikspolitikk har vi mange ministerposter og budsjett. Et OL-budsjett vil ikke påvirke bevilgninger til eldresenter og sykehus. Dere snakker jo som om vi må ta fra de eldre og syke for å arrangere OL. Det er ikke tilfelle, og samtidig skal man huske på at OL er en investering.

 

Vi får saktens pengene tilbake fra mange hold. Økt flytrafikk i perioden, inntekter til hotelkjedene, oppmerksomhet på TV som fører til økt turisme, Norges anerkjennelse fra andre stater blir bekreftet og det konstanterer vår nasjonale suverenitet som igjen fører til gode ringvirkninger på globalt hold. Vi får vist frem vår fantastiske natur, og Ola Nordmann som et godt menneske. Sofasitterne som er imot et OL, har både manglende innsikt i hva OL dreier seg om, og det er sikkert mennesker som er prinsipielt imot alt.

 

Dugnadånden og gleden av å feire seg selv er tydeligvis for lengst borte, og hvis vi skal ta lærdom av historien, ser vi at landet gikk bedre den gangen mennesker ikke var så fordomsfulle. Se bare hvor flinke vi var til å stå sammen etter krigen og bygge opp landet vårt. Demokratiet fungerte som aldri før. Idag sitter vi bare å klager og syter, og glemmer at alt det av rikdom vi har rundt oss ikke skal tas for gitt. Det er ikke en selvfølge å ha rettigheter som sikrer at man får trygdepenger, dagpenger, pensjon osv.

 

Vi er et av få land som har så gode ordninger, og for 100 år siden levde folk av det de dyrket. Norge var et underutviklet land, men jeg tror folk klager mer idag enn det de gjorde den gang. Nordmenn er blitt så grådige og egoistiske at de ikke en gang vil arrangere De Olympiske Leker. La heller andre land få ta den jobben, land som garantert har mye mindre å rutle med, men som setter pris på at de i det hele tatt får lov å ha OL. Skam dere, som mener at Norge ikke bør ta seg råd til å arrangere OL!

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Så JJF er skikkelig høykultur?

6897505[/snapback]

Hehe, nei det er ekte Rock&Roll

6897543[/snapback]

Men du gjør jo narr av andres musikksmak og kultur?

6898712[/snapback]

La oss holde oss til saken jenter.

 

Ja, så du er imot å sløse med penger. Skal vi tenke som deg, må vi legge ned alle museer, alle idretslag og alt som har med kultur og underholdning å gjøre. Hvilket nitrist samfunn er det du ønsker å leve i?

6896320[/snapback]

Mange museer og andre kulturkonservere råtner på rot, pga pengemangel. Bare olympiske leker har vi råd til å fullfinansiere, selv om det er dyr underholdning.

 

Folk må skille mellom forskjellige deler av politikken. Vi har innenrikspolitikk og vi har utenrikspolitikk. Innen innenrikspolitikk har vi mange ministerposter og budsjett. Et OL-budsjett vil ikke påvirke bevilgninger til eldresenter og sykehus. Dere snakker jo som om vi må ta fra de eldre og syke for å arrangere OL. Det er ikke tilfelle, og samtidig skal man huske på at OL er en investering.

Et OL-budsjett er en del av innenriksbudsjettet og mye må nødvendigvis handles innenlands. 10 milliarder til et OL-budsjett, har mye å si for resten av budsjettet, det kan ikke skyves under en stol.

 

Vi får saktens pengene tilbake fra mange hold. Økt flytrafikk i perioden, inntekter til hotelkjedene, oppmerksomhet på TV som fører til økt turisme,

Lillehammer OL er ikke bevist å ha gått i pluss, så vidt jeg vet.

 

Norges anerkjennelse fra andre stater blir bekreftet og det konstanterer vår nasjonale suverenitet som igjen fører til gode ringvirkninger på globalt hold.

Norges annerkjennelse fra andre stater er ikke i fare, heller ikke vår nasjonale suverenitet. Jeg tviler på om andre stater bryr seg noe særlig, om vi arrangerer 10 OL på rad.

 

 

Vi får vist frem vår fantastiske natur, og Ola Nordmann som et godt menneske.

Det er bedre måter å vise frem naturen vår, enn å bygge OL-anlegg i den. Edelheten ved å arrangere et OL har jeg aldri skjønt.

 

Sofasitterne som er imot et OL, har både manglende innsikt i hva OL dreier seg om, og det er sikkert mennesker som er prinsipielt imot alt.

Jeg skal spare meg for karakteristikker tilbake.

 

Dugnadånden og gleden av å feire seg selv er tydeligvis for lengst borte, og hvis vi skal ta lærdom av historien, ser vi at landet gikk bedre den gangen mennesker ikke var så fordomsfulle. Se bare hvor flinke vi var til å stå sammen etter krigen og bygge opp landet vårt. Demokratiet fungerte som aldri før. Idag sitter vi bare å klager og syter, og glemmer at alt det av rikdom vi har rundt oss ikke skal tas for gitt. Det er ikke en selvfølge å ha rettigheter som sikrer at man får trygdepenger, dagpenger, pensjon osv.

 

Alt var sikkert bedre før, men i dag har vi mere midler å disponere, hvis vi ikke kaster de bort på alt mulig fjas og tull.

 

Vi er et av få land som har så gode ordninger, og for 100 år siden levde folk av det de dyrket. Norge var et underutviklet land, men jeg tror folk klager mer idag enn det de gjorde den gang. Nordmenn er blitt så grådige og egoistiske at de ikke en gang vil arrangere De Olympiske Leker. La heller andre land få ta den jobben, land som garantert har mye mindre å rutle med, men som setter pris på at de i det hele tatt får lov å ha OL. Skam dere, som mener at Norge ikke bør ta seg råd til å arrangere OL!

6898492[/snapback]

Et premiss for denne uttalelsen, er at OL er et gode for verdenssamfunnet, som noen må arrangere. Jeg er desverre ikke overbevist om dette.

 

Man kan for eksempel hevde at OL bare er nasjonalisme i materialisert form. Landene kappes om og overgå hverandre i glitter og stas, omtrent som celebritetene i Hollywood. Hvem er det som betaler?

 

Det burde være mange utfordringer for verdenssamfunnet, før vi sender de beste i hvert land til et kjempekalas for å feire hverandre. Er moralen, det er en vei ut elendigheta, hvis du løper fortest av en million mennesker?

 

I tillegg synes jeg man bør revurdere om toppidrett så viktig at det skal finansieres av staten. Bruk heller penger på bredde og idrett til hvermannsen.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå nordnorsk entusiasme for et OL i Tromsø. Men det er bare noen "små" problemer:

 

1. Nordnorge har en befolkningstetthet noe høyere enn Alaska. Hva vil det gjøre med tilskuerantallet?

2. Selv om folk kommer fra hele landet til Tromsø for å se på OL, hvor skal de bo? Selv om de booker inn i Harstad (4 timer med hurtigbåt fra Tromsø) vil kapasiteten være sprengt i hele regionen før så mye som halvparten av pressekorpset har fått plass.

3. Gjenbruk. Tenk på alle de tomme hallene som sto igjen i Hamar-traktene etter Lillehammer-OL. Hvordan tror du det blir i Troms Fylke, med bare 153.000 inbyggere?

 

Dersom vi går inn for OL i Tromsø, må det bygges ørteogfjørti hoteller, campinghytter etc, 5 - 6 store idrettsarenaer for Ishockey og skøyteløp, ny Bob-bane, alpinanlegg etc etc. Dette vil være tilnærmet ubrukt når OL/Paralympics er over. (Alt dette ligger allerede ferdig i Hamar-traktene, etter Lillehammer-OL. )

 

Er det virkelig lurt å få OL til Tromsø i en tid da byggebransjen allerede er sprengt i Norge. :nei: Spør du meg er det bare en gigantisk sløsing med midler kastet bort på et prestisjeprosjekt der de som er primus motor forlengst har mistet gangsynet.

 

Dersom Norge skal arrangere OL i 2018, må Lillehammer/Oslo-alternativet være det soleklare valget!

 

Ja til gjenbruk - NEI til OL i Tromsø!

 

PS. Før angrepene a la "sjåvinistiske søringer" etc. kommer, må jeg bare få presisere at jeg kommer fra Nordnorge selv, nærmere bestemt Kåfjord i Nord-Troms. Så det så! ;)

Endret av HilRam
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PS. Før angrepene a la "sjåvinistiske søringer" etc. kommer, må jeg bare få presisere at jeg kommer fra Nordnorge selv, nærmere bestemt Kåfjord i Nord-Troms. Så det så!  ;)

6899198[/snapback]

 

Kilde: tromso2018.no

 

Etterbruk

 

Det er ikke behov for idrettsanleggene etter et OL.

 

Hallkapasiteten i Tromsø er i dag helt sprengt. Uavhengig av et OL må det bygges flere haller i en by av Tromsøs størrelse, raske vekst og befolkningssammensetning. Disse kan bygges slik at de er i vanlig bruk før OL, konverteres til OL-haller i 2018 og så tilbakeføres i etterkant. Det vil si både førbruk og etterbruk. Hallene vil dermed være tilpasset lokale forhold. En av hallene vil kunne brukes til svømmehall/badeland, som Tromsø ikke har i dag. Tilskuerkapasiteten ved utendørsanleggene vil bli bygd ned til anvendelig, fornuftig etterbruk.

 

Tromsø har ikke behov for alle gjesterom som trengs for å losjere utøvere og gjester.

 

Alle 3.500 utøvere skal bo i en ny bydel som bygges med 1.000 boliger. Dette tilsvarer i underkant av to års boligproduksjon i Tromsø, og vil kunne tilpasses den øvrige utbygging. Fellesarealene til OL vil bli bygd som skoler, barnehager, butikker etc. Bydelen vil dermed fremstå som komplett, og dessuten tilrettelagt for funksjonshemmede. Om lag 10.000 personer vil innlosjeres i cruisebåter. Dette gjør at man slipper å skape overkapasitet av hotellrom. Antall nye hotellrom tilpasses det behovet man vil ha i byen etter et OL.

 

 

Befolkning og tilskuergrunnlag

 

Det bor for få mennesker i regionen til både å ta et slikt løft og i forhold til å få mange nok tilskuere.

 

Befolkningen er mer spredt i Troms enn i det sentrale østlandsområdet. Det vil derfor være behov for bedrifter fra hele landet i en investerings- og oppbyggingsfase. Under selve OL-arrangementet vil det være mer enn nok tilskuere, selv om det muligens vil være noe færre "dagpendlere" enn på Lillehammer. Man må imidlertid også ta høyde for at mange tilreisende under et OL i Tromsø sannsynligvis vil komme for å være flere dager, og at publikum også vil rekrutteres fra nordområdene i våre naboland.

 

 

Ringvirkninger

 

Et OL i Tromsø vil ikke gi varige samfunnsmessige virkninger

 

En rekke rapporter som er utarbeidet av eksperter fra blant annet Econ Analyse og Transportøkonomisk Institutt viser at et OL i Tromsø vil gi større samfunnsmessige ringvirkninger enn hva som var tilfelle på Lillehammer i 1994. Spesielt reiselivet vil kunne få et oppsving. Forutsatt langsiktig salgs- og markedsføringsarbeid, og vektlegging av sterk produktutvikling og merkevarebygging, vil et OL kunne bli en katalysator og en motor for utviklingen av norsk reiselivsnæring.

 

Fredskultur

 

 

 

Fredsdimensjonen ved et arktisk vinter-OL ivaretas både av Universitetet i Tromsøs fredsstudium og gjennom økt satsing på samarbeid østover. Tromsø 2018 skal bidra til etableringen av et senter for fred og bærekraftig utvikling, hvor både regionale, nasjonale og globale utfordringer står på dags-ordenen. OL i Tromsø skal bli en arena for konfliktløsing, herunder forebygging, analyse og håndtering basert på ikke-voldelige prinsipper. De etablerte samarbeids-kanaler i Barentsregionen skal tas i bruk.

 

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

OL er et fantastisk arrangement. Det får stor oppmerskomhet verden over, og nesten alle følger med på det. Det viser at verden kan stå samlet om ting. OL er fullt av symbolikk, og det binder landene sammen. I OL kan nasjoner konkurrere mot hverandre på en annen måte, enn å krige med våpen og drepe hverandre. OL er gledesutbrudd og tårer om en annen. Idrett representerer sunne holdninger, og idretsstjerner er forbilder for mange ungdommer som kanskje hadde valgt en helt annen sti i livet hvis de ikke ble inspirert til å satse på sport som hobby eller profesjonelt. OL er en urgammel tradisjon som vi har gjenopptatt i moderne tid, og det er noe verden har samlet seg om i over hundre år. Hvordan folk kan være imot et konsept som er så unikt som dette, det fatter jeg ikke.

 

OL er symbolet for frihet og rettferdighet.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
OL er et fantastisk arrangement. Det får stor oppmerskomhet verden over, og nesten alle følger med på det. Det viser at verden kan stå samlet om ting. OL er fullt av symbolikk, og det binder landene sammen. I OL kan nasjoner konkurrere mot hverandre på en annen måte, enn å krige med våpen og drepe hverandre. OL er gledesutbrudd og tårer om en annen. Idrett representerer sunne holdninger, og idretsstjerner er forbilder for mange ungdommer som kanskje hadde valgt en helt annen sti i livet hvis de ikke ble inspirert til å satse på sport som hobby eller profesjonelt. OL er en urgammel tradisjon som vi har gjenopptatt i moderne tid, og det er noe verden har samlet seg om i over hundre år. Hvordan folk kan være imot et konsept som er så unikt som dette, det fatter jeg ikke.

 

OL er symbolet for frihet og rettferdighet.

6900953[/snapback]

 

Jepp, men pluss og minus er viktigere for endel mennesker. Det er vist kun en økonomisk fortjeneste som teller, alle andre aspekter man tjener på med en slik investering er ikke så viktige :)

 

Gud forby man skal bruke statlige penger på store kulturarrangementer andre steder enn i Oslo og omegn. For det er jo velkjent at de største verdiene og inntektene vi har (olje, gass, fiske og skipsfart) er det østlandet som står for, eller hva?

 

 

Nå har jeg ingen sterk formening om Norge skal ha OL eller ikke. Men skal vi absolutt ha rukkelet her til lands så er Oslo/Lillehammer det siste sted jeg ønsker å se det. Det området renner over av kulturelle tilbud, la Tromsø eller Trondheim få OL.

 

Greit nok, det byr på utfordringer (eller for enkelte så ser man kun problemer, og ser man et problem så er det automatisk gyldig grunn for å nekte de landsdelene et OL), men det er langt fra uoverkommelige utfordringer. Men det bør være sterk støtte for det i de områdene det gjelder.

Lenke til kommentar
OL er et fantastisk arrangement. Det får stor oppmerskomhet verden over, og nesten alle følger med på det. Det viser at verden kan stå samlet om ting. OL er fullt av symbolikk, og det binder landene sammen. I OL kan nasjoner konkurrere mot hverandre på en annen måte, enn å krige med våpen og drepe hverandre. OL er gledesutbrudd og tårer om en annen. Idrett representerer sunne holdninger, og idretsstjerner er forbilder for mange ungdommer som kanskje hadde valgt en helt annen sti i livet hvis de ikke ble inspirert til å satse på sport som hobby eller profesjonelt. OL er en urgammel tradisjon som vi har gjenopptatt i moderne tid, og det er noe verden har samlet seg om i over hundre år. Hvordan folk kan være imot et konsept som er så unikt som dette, det fatter jeg ikke.

 

OL er symbolet for frihet og rettferdighet.

6900953[/snapback]

 

Jepp, men pluss og minus er viktigere for endel mennesker. Det er vist kun en økonomisk fortjeneste som teller, alle andre aspekter man tjener på med en slik investering er ikke så viktige :)

 

Gud forby man skal bruke statlige penger på store kulturarrangementer andre steder enn i Oslo og omegn. For det er jo velkjent at de største verdiene og inntektene vi har (olje, gass, fiske og skipsfart) er det østlandet som står for, eller hva?

 

 

Det er ikke snakk om bare pluss og minus, det er snakk om hva man får igjen for de invisterte midlene (penger og annet), kontra å investere pengene et annet sted.

 

Og igjen, hvorfor har det noe å si hvor pengene til staten kommer fra? Skal man arrangere OL på ekkofisk eller noe sånt? At man kan fordele kulturene er jo greit nok, akkurat tilfeldigvis hvor det ligger råvarer synes jeg er et elendig argument for hvor man skal plassere OL.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke snakk om bare pluss og minus, det er snakk om hva man får igjen for de invisterte midlene (penger og annet), kontra å investere pengene et annet sted.

 

Og igjen, hvorfor har det noe å si hvor pengene til staten kommer fra? Skal man arrangere OL på ekkofisk eller noe sånt? At man kan fordele kulturene er jo greit nok, akkurat tilfeldigvis hvor det ligger råvarer synes jeg er et elendig argument for hvor man skal plassere OL.

 

AtW

6901631[/snapback]

 

Hvorfor OL i Tromsø?

 

 

Tromsø er en livskraftig, internasjonal kystby, universitetsby, kulturby og metropol. Folk fra mer enn 120 nasjoner holder til her, og for samene, Nordkalottens urfolk, er Tromsø et viktig senter for utdanning, forskning, helse og kultur. Ambisjonene for internasjonalt urfolksarbeid er uttrykt gjennom begrepet Urfolksbyen Tromsø. Samiske representanter har vært med i OL-arbeidet fra starten av, og det samiske folk skal være en naturlig del av vertskapet dersom Tromsø blir valgt som arrangørby for Vinter-OL i 2018.

 

 

 

Byen og naturen rundt vil kunne utgjøre en flott ramme for de mest spektakulære vinterleker noensinne. Moderne infrastruktur og et velfungerende og kunnskapsrikt bysamfunn kan gjøre Tromsø til et nasjonalt utstillingsvindu for viktige næringer og for norsk kvalitet og kompetanse. Kysten og nærheten til store marine ressurser er viktig for byen, og en isfri havn gir gode muligheter for innkvartering og transport. Den storslåtte naturen som omkranser byen står i spennende kontrast til det pulserende og yrende folkelivet Tromsø kan by på.

 

Varm og gjestfri

 

Tromsø er kjent for å være en varm, åpen og gjestfri by. Moderne arenaer i internasjonal toppklasse vil kunne sørge for optimal gjennomføring av lekene og gi den beste ramme rundt arrangementet. De arktiske elementene snø og is kan både tas i bruk som kunstinstallasjoner og fungere som miljøvennlig byggemateriale under lekene.

 

Meget kompakt

 

De fleste øvelser vil kunne lokaliseres innen en radius av 15 kilometer, og dermed gjøre OL i Tromsø til de mest kompakte vinterlekene noensinne. I etterkant vil den nordlige landsdelen ha gode anlegg og arenaer som gjør det mulig å avvikle større internasjonale arrangementer og trekke til seg utøvere og reisende. Satsingen vil styrke rekruttering, ungdomsarbeid og helse i hele regionen. For norsk vinteridrett og Norge som idrettsnasjon vil et nytt Vinter-OL dermed være svært positivt.

 

Idrett for alle

 

Et OL i Tromsø vil fokusere på at idrett er for alle. Tromsø ønsker blant annet å arrangere et ungdoms-OL, samt at man foreslår tre paralympiske oppvisningsgrener tatt inn i OL-programmet. Det er også etablert kontakt med arrangørene av Arctic Winter Games – de arktiske urfolkenes eget idrettsarrangement - med tanke på at dette arrangementet etter 2018 også kan foregå i Norge, i topp moderne anlegg.

 

Store ringvirkninger

 

Ringvirkningene før, under og etter et OL i Tromsø vil kunne bli betydelige. En hel region, de samiske områder, kysten og nasjonen vil få et løft. Økt synlighet og interesse for norske verdier, varer og tjenester vil stimulere til satsinger og gi god effekt i form av arbeidsplasser, ny kunnskap og kapital. Reiselivsnæringen vil kunne få en unik plattform for utvikling og verdiskaping. Nærheten til en sårbar arktisk natur inspirerer og forplikter til å trekke opp nye mål og perspektiver for miljø, fred og bærekraftig utvikling – både regionalt, nasjonalt og globalt.

 

 

Bred Støtte

Forberedelsene til Søknaden har bred støtte både i og utenfor landsdelen, og bygger på innsats, kunnskap og kompetanse fra mange hold. Kombinasjonen av byens naturlige forutsetninger, våre felles ressurser og den samlede erfaring Norge har som vintersportsnasjon gjør oss trygge på at Tromsø 2018 på beste vis vil bidra til å løfte de olympiske idealer fram for en hel verden.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Det er ikke snakk om bare pluss og minus, det er snakk om hva man får igjen for de invisterte midlene (penger og annet), kontra å investere pengene et annet sted.

 

Og igjen, hvorfor har det noe å si hvor pengene til staten kommer fra? Skal man arrangere OL på ekkofisk eller noe sånt? At man kan fordele kulturene er jo greit nok, akkurat tilfeldigvis hvor det ligger råvarer synes jeg er et elendig argument for hvor man skal plassere OL.

 

AtW

6901631[/snapback]

 

 

Du kan gjerne syntes det er et elendig argument, men så kan du jo gjerne svare på det andre argumentet også (der hvor jeg påpeker at Oslo og omegn får mer kulturell støtte enn resten av landet til sammen). Oslo og omegn har nok kulturtilbud, milevis mer enn resten av landet. Det siste de nå får er en opera til mangfoldige milliardær. Det er bare rett og rimelig at Nord-Norge eller Trondheim får noe også.

 

Eller er det slikt at alt skal finne sted på østlandet? Og i så fall hvorfor?

Lenke til kommentar
Tromsø er en livskraftig, internasjonal kystby, universitetsby, kulturby og metropol

 

Heh...

 

Tromsø er jo for langt unna for alle og enhver. Da kunne vi like gjerne lagt ol i england, københavn, tyskland etc. Alle disse stedene er nærmere for meg og billigere, enn å reise til tromsø. Ikke at eg har tenkt på å gå på noe ol da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...