Gå til innhold

OL i Norge 2018: Hvilken by fortjener å ha det?

Hvilken by bør få OL?  

204 stemmer

1. 1. Hvilken by bør få OL?

• Oslo/Lillehammer
      61
    • Tromsø
      81
    • Trondheim
      17
    • Norge bør ikke søke om få OL i 2018
      45

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Du unngår behendig å svare på spørsmålet mener jeg.

Hvilket spørsmål var det jeg unngikk nå da?

Geir :)

6866062[/snapback]

Hvis du legger sammen alle utgifter som private, og offentlige aktører spanderer på å "booste" arbeidsmoralen til sine medarbeidere de siste 10 år, hva tror du summen blir? Og hva blir inntektene av disse, etter sykdomsfraværet?

Gjett hva som i årenes løp har fått nest spalteplass i Vestlandsavisene. Edit: OL eller veistandard? Gjett hva folk her på Vestlandet snakker om (med unntak av de ukene hvert 4. år OL pågår)?

Javel, det bekrefter bare det jeg har skrevet i postene før i tråden.

Dessuten så er jeg ikke så sikker på at avisene skriver om det som virkelig rører seg i "grasrota", gjør du?

Sa jeg det? Nei jeg sa at folk flest er defaitistiske (slik du var i denne posten) og tror at de ikke har noen påvirkning over hva pengene går til. Og nåpr de ikke kan får det som er viktig for dem velger det som tross alt gir litt valuta for pengene.

Just kiddin :), samt fritolket endel mellom linjene i flere poster.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Edit: Brå brakk staven VM 198.? ;)

6866024[/snapback]

I 1982, i stafetten i Holmenkollen. Det ble fotofinish mellom Brå og Alexander Savjalov og delt gull.

6866075[/snapback]

Hvor var du da? ... Jeg satt på en etterpåfest med høy ølføring, og uten smekke :)

Lenke til kommentar
Hvis du legger sammen alle utgifter som private, og offentlige aktører spanderer på å "booste" arbeidsmoralen til sine medarbeidere de siste 10 år, hva tror du summen blir? Og hva blir inntektene av disse, etter sykdomsfraværet?

Tja, ingen aning. Men jeg tviler på om det ble brukt noe mindre på moralbygging i '94 enn ellers. De 9 milliardene kom altså på toppen av andre tiltak, og med unntak av de som faktisk var med og bygget Vikingskipet etc, spørs det om folk flest fikk vesentlig med øket arbeidsmoral igjen for det. Og hvor lenge den boosten varte, kan også diskuteres.

Men akkurat det tviler jeg på at noen er istand til å mene noe fornuftig om. Det blir definitivt en av dine "ikke målbare inntekter". Pick a number, any number..."

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ingen får min stemme da jeg ikke støtter ett OL i noen av byene.

Dette grunnet av at det er andre og mere viktigere ting disse milliarder kunne blitt brukt til særlig nå når nesten alle politiker står frem og messer om at bompenger må til for å finansiere hovedveiene da i en tid bil og drivstoff avgiftene er på sitt største.

Dette gjelder også eldreomsorg, sykehus osv.

Dette ikke for å sette ting opp mot hverandre, men det er ett faktum at penger brukt til en ting kan ikke brukes til noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tja, ingen aning. Men jeg tviler på om det ble brukt noe mindre på moralbygging i '94 enn ellers. De 9 milliardene kom altså på toppen av andre tiltak, og med unntak av de som faktisk var med og bygget Vikingskipet etc, spørs det om folk flest fikk vesentlig med øket arbeidsmoral igjen for det. Og hvor lenge den boosten varte, kan også diskuteres.

Men akkurat det tviler jeg på at noen er istand til å mene noe fornuftig om. Det blir definitivt en av dine "ikke målbare inntekter". Pick a number, any number..."

6866162[/snapback]

Neida, det blir bare antakelser. Jeg tror ikke det ble brukt så mye utenomOLboost-midler i 94, eller i åra før. Det jeg vil frem til var at "OLfølelsen" satt i i mange år etterpå ihvertfall i min etat, og som den positive dusten jeg er, så velger jeg å tro at andre deler av næringslivet opplevde det, og den ble en avkastning. Såvidt jeg husker så fikk også turistnæringen ett oppsving, men siden hukommelsen er kort så har summen forsvunnet. Det med hukommelse er litt morsomt, fordi klagesangen er den samme før, men under og etter en suksessfylt avvikling så står alle på skuldrene til hverandre for å sole seg, og tilslutt sitter vi å sammenligner en slik unik happening med sponsing av gebisser til nærmeste pleiehjem.

Lenke til kommentar
Trondheim, for da sparer jeg reiseutgiftene.

6866215[/snapback]

Okay, det var et så godt argument at jeg må bare støtte kanidaturet :thumbup:

6866234[/snapback]

Vel, det jo mye mer. Karsk, bart, skinnvest osv. Hvis du virkelig ønsker å støtte bøndene f.eks. så kan jeg love deg at hjemmebrentsalget vil øke hvis det blir eventuelt OL her i bygda. :love:

Edit:

Jeg står vist alene om å ønske OL velkommen til Trondheim :!:

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Fortjene? Nei, tar det enkelt og greit. På økonomi, logistikk og logikk. Oslo og Lillehammer. Det er i Oslo de nye anleggene trengs, og i Lillehammer anleggene ifra forrige OL er. Par timers togtur imellom. Masse hotelrom og flyplasser osv. å oppdrive. Det er klart best å plassere et OL i Oslo. Muligens Trondheim er et alternativ. Men Tromsø? Næh.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6866215[/snapback]

6866234[/snapback]

Vel, det jo mye mer. Karsk, bart, skinnvest osv. Hvis du virkelig ønsker å støtte bøndene f.eks. så kan jeg love deg at hjemmebrentsalget vil øke hvis det blir eventuelt OL her i bygda. :love:

Edit:

6866246[/snapback]

Beklager, har i febervillelse og intens diskusjon med TWFA stemt Tromsø, men skåler så gjerne i en temperert Dahls :p Også glemte du hvite tennissokker, seilersko, og en godmodig hengende olabuksebak :D

Lenke til kommentar

6866215[/snapback]

6866234[/snapback]

Edit:

6866246[/snapback]

Beklager, har i febervillelse og intens diskusjon med TWFA stemt Tromsø, men skåler så gjerne i en temperert Dahls :p Også glemte du hvite tennissokker, seilersko, og en godmodig hengende olabuksebak :D

6866261[/snapback]

Ja! Vi må spille på den trønderske kultur! Og hvordan kunne jeg glemme Dahls?!

Stem Trondheim!

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hva du ønsker.

Selv stemte jeg for Tromsø, ettersom det er en mye finere by enn Oslo(trondheim vet jeg ikke noe særlig om), men det blir fort mye å ha ol i tromsø(etter det folk har sagt).

MEN, siden OL er en feiring, så gjør det vel ingenting om en slenger på seg spanderbuksene og bruker litt ekstra penger.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha Tromsø. Det eneste usikkerhetsmomentet med den byen er været, man kan få 2 meter snø og knallblåhimmel, eller 30cm slaps og regn...

Jeg ser at Oslo skal samarbeide med Lillehammer, det er for lang avstand, IOC har vel ytret at de gjerne vil ha et kompakt OL, og i Tromsø skal alt foregå innenfor en radius av 10km, da er heller ikke infrastrukturen noe problem, man må ikke nødvendigvis ha trikk for å komme seg rundt...

Det er spektakulære omgivelser, utforløype fra toppen av Tromsdalstind, med 360 utsikt over hele byen og havet blir helt vannvittige TV-bilder. Overnatting er ikke noe prob, noen hurtigruteskip og brakkebyer a la Lillehammer '94 fikser biffen. Disse brakkebyene kan flyttes andre steder etterpå, jeg har selv bodd i OL-boliger fra Lillehammer, i Tromsø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...