Gå til innhold

OL i Norge 2018: Hvilken by fortjener å ha det?

Hvilken by bør få OL?  

204 stemmer

1. 1. Hvilken by bør få OL?

• Oslo/Lillehammer
      61
    • Tromsø
      81
    • Trondheim
      17
    • Norge bør ikke søke om få OL i 2018
      45

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Du svarte ikke på spørsmålet mitt.

6865315[/snapback]

Jo, det gjorde jeg vel. Du spurte: "Hvorfor er det bare interessant å måle avkastningen i kroner?" Og jeg sa at noen annen avkastning (bortsett fra nasjonal stolthet) ikke var målbar etter Lillehammer, og spurte om denne nasjonale stoltheten var verd 9 milliarder pluss inflasjon.

Nå har jeg forsåvidt aldri har påstått at avkastning i kroner er den eneste interessante målestokken. Men jeg antar at du ikke mener at kostnadene med et OL er uinteressante?

Geir :)

6865396[/snapback]

Neida jeg mener ikke at målbare kostnader er uinteressante, men tror samtidig at de ikke målbare inntektene underkjennes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Neida jeg mener ikke at målbare kostnader er uinteressante, men tror samtidig at de ikke målbare inntektene underkjennes.

6865560[/snapback]

Hvilke ikke målbare inntekter?

6865584[/snapback]

Å jeg trodde aldri du skulle spørre ... :)

Inntekter som: Nasjonal samhørighet, felles fokus mot et mål, samarbeid mellom offentlige/private aktører, måloppnåelse, ros som vi fortjente, og etterdønningene av disse. Jeg jobbet selv i en større offentlig etat som var leverandør, og stoltheten, og dermed videre jobbinnsats som denne opparbeidet seg iløpet av de 4 ukene, overgår innsparingenene som Jensemann nå sliter med for å få budsjettet sitt i havn og fortøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med å ikke ha det i Norge og bruke skattepenger på noe fornuftig ?

"Vi har ikke nok penger til skole og veier, men OL, ja 4 milliarder ikke noe problem"

Norge = mongoloid.

6865676[/snapback]

Hvorfor er veier så jævla viktig i forhold til å oppnå noe som er "uoppnåelig"

Det blir som å få en tusenlapp mer i lønningsposen, tusen takk, og så skal jeg faen meg sørge for å bruke den, for så å ønske meg enda en til. Det å ha vært med på å skape en opplevelse som har satt alle følelser, og sanser i bevegelse kommer du aldri til å glemme, og er mye mere verdt enn noen meter med asfalt.

Lenke til kommentar
Inntekter som: Nasjonal samhørighet, felles fokus mot et mål, samarbeid mellom offentlige/private aktører, måloppnåelse, ros som vi fortjente, og etterdønningene av disse. Jeg jobbet selv i en større offentlig etat som var leverandør, og stoltheten, og dermed videre jobbinnsats som denne opparbeidet seg iløpet av de 4 ukene, overgår innsparingenene som Jensemann nå sliter med for å få budsjettet sitt i havn og fortøyd.

6865660[/snapback]

Mener du at vi må spandere 9 milliarder på en folkefest sånn hvert 10. år for å få offentlige ansatte til å gjøre jobben sin...? Og at de ellers jobber så dårlig at det faktisk lønner seg? :p

Just kidding. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke deler holdning med dere andre søringer i dette spørsmålet. Oslo er ikke den eneste byen i Norge, og størrelsen på byen har ingenting å si. De største vintersportsanleggene i Norge ligger ikke i Oslo sentrum, og det har har sin naturlige forklaring.

Tromsø har en flottere natur enn Oslo, og det er argument nummer en for å holde det der oppe.

Husk også at det ikke bare er i Oslo folk betaler skatt. Faktisk koster bare Oslo by alene det norske folk masse skattepenger. Vi som ikke bruker den byen, må være med på å finansiere dyre veianlegg og operahus. Hva er da galt med å finansiere noe dyrt som befinner seg et annet sted i vårt vidstrakte og mangfoldige land som er mer enn Karl Johan og Aker Brygge?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6865660[/snapback]

Mener du at vi må spandere 9 milliarder på en folkefest sånn hvert 10. år for å få offentlige ansatte til å gjøre jobben sin...? Og at de ellers jobber så dårlig at det faktisk lønner seg? :p

Just kidding. :innocent:

6865747[/snapback]

So then I keep on ... Hva husker du best? Når Brå brakk staven, eller når kystveien rundt vestlandet ble erklært åpnet.

Hvis du legger sammen alle utgifter som private, og offentlige aktører spanderer på å "booste" arbeidsmoralen til sine medarbeidere de siste 10 år, hva tror du summen blir? Og hva blir inntektene av disse, etter sykdomsfraværet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med å ikke ha det i Norge og bruke skattepenger på noe fornuftig ?

"Vi har ikke nok penger til skole og veier, men OL, ja 4 milliarder ikke noe problem"

Norge = mongoloid.

6865676[/snapback]

Hvorfor i det grønnstekte svartsvidde tror du hele kloden konkurrerer om å få disse arrangementene? Nok penger til skole, og veier er et salig svada deluxe ... :hrm:

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg Tromsø. OL er en investering, ikke nødvendigvis en landet som helhet tjener på, men landsdeler gjør det. Det er på tide at Tromsø får noe igjen for pengene de genererer til statskassen.

Østlandet blir nok subsidiert som det er av Nord-Norge og Vestlandet. :whistle:

Det foregår allerede så mye i Oslo og området rundt. Kan være godt å vise at Norge faktisk er mer enn Oslo.

Lenke til kommentar
So then I keep on ... Hva husker du best? Når Brå brakk staven, eller når kystveien rundt vestlandet ble erklært åpnet.

6865818[/snapback]

Spørsmålet er snarere: Siden svaret opplagt er når Brå brakk staven(*), hva sier akkurat det mest om: Medias prioriteringer eller hva som er viktigst for oss sånn i sin alminnelighet...? Det er antagelig flere nordmenn som kan navnet på Britney Spears kjærester opp gjennom årene enn på de tre siste samferdselsministerene. Det er ikke noe argument for at vi skal prioritere Britney Spears-konserter framfor veibygging.

Tro meg, for de som bor på Vestlandet gir katta i OL om de får rasfrie veier istedet. Desverre tenker vel folk flest at "går ikke pengene til OL i Tromsø, går de til opera i Oslo istedet." Og slik politikerne skalter og valter med pengene våre kan man ikke klandre folk for å tenke slik.

Og så velger man det alternativet som i hvertfall gir noen gode stunder foran TV-skjermen.

Edit: Glemte (*): Jeg er ikke sikker på hvor mange her på forumet som husker når Brå brakk staven, siden de ikke var født da...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6865818[/snapback]

Spørsmålet er snarere: Siden svaret opplagt er når Brå brakk staven(*), hva sier akkurat det mest om: Medias prioriteringer eller hva som er viktigst for oss sånn i sin alminnelighet...? Det er antagelig flere nordmenn som kan navnet på Britney Spears kjærester opp gjennom årene enn på de tre siste samferdselsministerene. Det er ikke noe argument for at vi skal prioritere Britney Speas konserter framfor veibygging.

Tro meg, for de som bor på Vestlandet gir katta i OL om de får rasfrie veier istedet. Desverre tenker vel folk flest at "går ikke pengene til OL i Tromsø, går de til opera i Oslo istedet." Og slik politikerne skalter og valter med pengene våre kan man ikke klandre folk for å tenke slik.

Og så velger man det alternativet som i hvertfall gir noen gode stunder foran TV-skjermen.

6865977[/snapback]

Du unngår behendig å svare på spørsmålet mener jeg. Hvis du virkelig mener at landet går av skaftet for en Britneykonsert, så mener jeg at en av oss spaserer i grøfta, og selv om man kan finne fine blomster der så hadde det vært fint hvis vi begge var opp på veien. Hvordan vet du at vestlendingene gir blanke i OL? fremfor rasfrie veier? Den siste setningen om at hvis ingen hører på meg nå, så setter jeg meg foran TVn og surmuler er snadder :p

Edit: Brå brakk staven VM 198.? ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Du unngår behendig å svare på spørsmålet mener jeg.

Hvilket spørsmål var det jeg unngikk nå da?

Hvordan vet du at vestlendingene gir blanke i OL? fremfor rasfrie veier?

Gjett hva som i årenes løp har fått nest spalteplass i Vestlandsavisene. Edit: OL eller veistandard? Gjett hva folk her på Vestlandet snakker om (med unntak av de ukene hvert 4. år OL pågår)?

Den siste setningen om at hvis ingen hører på meg nå, så setter jeg meg foran TVn og surmuler er snadder :p

6866024[/snapback]

Sa jeg det? Nei jeg sa at folk flest er defaitistiske (slik du var i denne posten) og tror at de ikke har noen påvirkning over hva pengene går til. Og nåpr de ikke kan får det som er viktig for dem velger det som tross alt gir litt valuta for pengene.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...