gorber Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hei! Jeg har en sånn Dinside-Pc kjøpt fra Netshop i Mars, 2005. Jeg hadde skjermkortet ute i dag for å støvsuge det. Etter å ha montert dette tilbake kobler jeg alt sammen og slår på. Da nekter skjermen å slå seg på, men gir fra seg et "klikk" som den bruker når jeg slår på til vanlig. Kortet er et 6600 GT og hovedkortet er et Gigabyte ettellerannet, med Athlon 64 3200 og en gig. ram. Kan det tenkes at jeg har kortsluttet kortet, eller hva kan det være? I så fall, hva kan jeg kjøpe, hvis jeg bestemmer meg for et nytt kort? Endret 14. september 2006 av gorber Lenke til kommentar
Changis Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 stoevsuging av data er aldri lurt (med mindre du har antistatisk utstyr til det) Jeg tror den stoevsugingen gjorde mer vondt en godt for det kortet. du har nok faatt statisk elektrisitet i kortet aa oedelagt det. har du agp eller Pci-e? Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Må bare spørre, for jeg har vært ute for å glemme det selv: Har du husket å sette inn igjen en evnt ekstra strømkontakt i kortet? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Det kan virke som 2 ting, manglende vedlikehold har ført til behov for støvsuging, og idiot med støvsuger er ikke en god løsning. Såvidt jeg forstår er dette PCI-E, og PCI-E har ikke ekstra strømkontakter utover det som er i "sporet". Jeg har sett litt på 7600 GT, vil jo tro at det virker godt ettersom at det er ikke så dyrt og kan gi god ytelse i forhold til 6600GT. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Er Point of view 6600GT et AGP-kort eller er det et PCI-E.kort? Og hvordan kan jeg finne det ut egentlig? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Er Point of view 6600GT et AGP-kort eller er det et PCI-E.kort? Og hvordan kan jeg finne det ut egentlig? 6876891[/snapback] edit. hehe, glømte at det var ødelagt så ta det ut av pcen og se på det Her kan du se en AGP ''plugg'' på bildene og Her kan du se PCIe ''plugg'' på bildene Endret 16. september 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) hva når jeg ikke får opp noe skjermbilde på dataen fordi skjermkortet er gåent? Endret 16. september 2006 av gorber Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hehe, min feil, fiksa nå. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Det var det et PIC-express, og takk for det. Virker som at det er litt lettere å få tak i det enn AGP. Takk for hjelpa, nå må jeg bare spare opp litt penger.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Bare pass på at hovedkortet ditt støtter PCI Express da. Edit: ah, så ikke posten ovenfor. Du har PCIe sier du ja. Endret 16. september 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Changis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 sitat: Såvidt jeg forstår er dette PCI-E, og PCI-E har ikke ekstra strømkontakter utover det som er i "sporet". det stemmer ikke, ta utganspunkt i mitt hovedkort (A9RD580) og 2 X1900GT pcie skjermkortene skal ha hver sin extra stroem tilfoersel, og dette hovedkortet har faktisk 3! extra molex kontakter paa hovedkortet for aa sikre nok stroem og stabilitet Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 I stand corrected iforhold til strømforsyningen da, men mitt 6600gt har all strøm gjennom kontakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå