Gå til innhold

Mulig ødelagt Pov 6600GT, trenger råd om nytt kort

gorber

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en sånn Dinside-Pc kjøpt fra Netshop i Mars, 2005. Jeg hadde skjermkortet ute i dag for å støvsuge det. Etter å ha montert dette tilbake kobler jeg alt sammen og slår på. Da nekter skjermen å slå seg på, men gir fra seg et "klikk" som den bruker når jeg slår på til vanlig.

Kortet er et 6600 GT og hovedkortet er et Gigabyte ettellerannet, med Athlon 64 3200 og en gig. ram.

Kan det tenkes at jeg har kortsluttet kortet, eller hva kan det være?

I så fall, hva kan jeg kjøpe, hvis jeg bestemmer meg for et nytt kort?

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som 2 ting, manglende vedlikehold har ført til behov for støvsuging, og idiot med støvsuger er ikke en god løsning. Såvidt jeg forstår er dette PCI-E, og PCI-E har ikke ekstra strømkontakter utover det som er i "sporet".

Jeg har sett litt på 7600 GT, vil jo tro at det virker godt ettersom at det er ikke så dyrt og kan gi god ytelse i forhold til 6600GT.

Lenke til kommentar
Er Point of view 6600GT et AGP-kort eller er det et PCI-E.kort? Og hvordan kan jeg finne det ut egentlig?

6876891[/snapback]

edit. hehe, glømte at det var ødelagt så ta det ut av pcen og se på det

Her kan du se en AGP ''plugg'' på bildene og Her kan du se PCIe ''plugg'' på bildene

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

sitat: Såvidt jeg forstår er dette PCI-E, og PCI-E har ikke ekstra strømkontakter utover det som er i "sporet".

det stemmer ikke, ta utganspunkt i mitt hovedkort (A9RD580) og 2 X1900GT pcie

skjermkortene skal ha hver sin extra stroem tilfoersel, og dette hovedkortet har faktisk 3! extra molex kontakter paa hovedkortet for aa sikre nok stroem og stabilitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...