Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Men tror nok de fleste kvinner fortrekker å være enslige hjemme med katten sin enn å være som en lydig, underdanig hund som må gjøre alt mannen sier for å få seg en godbit. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

De aller fleste har ikke dette i tankene engang, men det er komisk at du må strekke det til det nivået for å forklare hvorfor individer her på berget, aldri blir vurdert.

3 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Forklar gjerne hvilken glede jeg skulle hatt av å få "dating tapere til å sitte parat for folk som uansett ikke vil ha dating - taperne? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du tar feil. De vil vurdere dem i det de begynner å innse at de ikke fikk hunken på permanent basis. For uansett hvor mye du preker om at de er lykkelige alene, så vet vi alle, at det ikke er realiteten.

3 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Så spørs hvem det egentlig er som sitter såre og alene her? Selvstendige kvinner som har valgt et liv uten mann og barn, eller mannfolk som blir valgt bort / ikke får seg dame? Jeg er ikke i tvil om at det i hovedsak er sistnevnte skoen trykker mest hos. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

De ble lurt til å tro at deres dating-makt ikke ville endres. Maktesløsheten er nok overveldende når de innser at de skulle tatt bedre valg.

3 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

@Colin., ta gjerne en kikk på denne forskningen som viser at det ikke er stor forskjell på hvor lykkelig man er ut fra hvilken sivilstatus man har. 

https://psykologisk.no/2020/07/ekteskap-gjor-oss-ikke-nodvendigvis-lykkeligere-gjennom-livet/

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du skjønner hvorfor slik forskning oppstår, ikke sant? Det er fordi flere og flere blir alene, og da må man prøve å normalisere dette, slik at de som er alene, ikke skal få mentalt sammenbrudd. Trenger ikke å lese dette. Jeg vet selv at en livspartner og egen familie gjør livet mer komplett, og det vet jeg selv om jeg enda ikke har opplevd å bli far. Det ligger i biologien, i menneskets natur.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (3 timer siden):

De aller fleste har ikke dette i tankene engang, men det er komisk at du må strekke det til det nivået for å forklare hvorfor individer her på berget, aldri blir vurdert.

Det var en metafor på at man foretrekker selvstendighet og frihet fremfor å leve i ufrihet og avhengighet hvor man er avhengig av en annens person godvilje. Hvis man aldri blir vurdert så er det kanskje en god grunn for det. Kanskje man bør gå i seg selv, man kan kun endre seg selv, ikke alle andre. 

 

Colin. skrev (3 timer siden):

Du tar feil. De vil vurdere dem i det de begynner å innse at de ikke fikk hunken på permanent basis. For uansett hvor mye du preker om at de er lykkelige alene, så vet vi alle, at det ikke er realiteten.

Nei de vil sannsynligvis ikke det. Realiteten er at kvinner ofte får mer frihet og økt lykke av å bo alene. (tar utgangspunkt i at de er økonomisk selvstendige og har tidligere levd i et forhold). Det er motsatt for menn, de har større behov for en kvinne i livet sitt for å være lykkelige. Det er også mye oftere kvinner som velger å bryte opp et forhold, mens mannen sitter tilbake helt uforstående til hvordan det kunne skje. Tenker at for kvinnen så har hun gitt mange signaler på at hun står alene med mye, men signaler blir ikke mottatt, eller ikke forstått. Til slutt blir begeret for fullt for henne og hun drar.  Det er nok mye mer ensomhet i å føle seg alene i et forhold enn å faktisk leve alene. Da er man iallefall fri til å styre sitt eget liv.

Tilbake til katte og hundeeksempelet, hvis vi tar utgangspunkt i at kvinner er som katter og menn som hunder. Kattene greier seg mye bedre alene, hundene er mer avhengig av eier / familien sin. 

 

Colin. skrev (3 timer siden):

De ble lurt til å tro at deres dating-makt ikke ville endres. Maktesløsheten er nok overveldende når de innser at de skulle tatt bedre valg.

Trist at man ser på dating som en "makt". Slik jeg ser på dating så er det 2 mennesker som møtes for å finne ut om de passer sammen eller ikke. 

 

Colin. skrev (3 timer siden):

Jeg vet selv at en livspartner og egen familie gjør livet mer komplett, og det vet jeg selv om jeg enda ikke har opplevd å bli far.

Nei, du vet ikke. Det er noe du tror. Ja for veldig mange så er dette med familie og tilhørighet viktig. Men man kan finne tilhørighet med andre / i andre ting også, som venner, sosialisering med andre, fritidsaktiviteter, reising osv. Man må ikke gjøre som alle andre. Og det er ikke barnløse kvinner som ikke lenger er fruktbare sin feil at noen menn ikke får seg partner. 

Hva vil man selv ha, og hva har man å tilby andre? Tråden i historien er at mange som sutrer over at de ikke finner partner er at de fokuserer veldig mye på hva de selv vil ha, men ikke et ord om hva de har å tilby andre. (og nei, jeg tenker ikke spesielt på deg når jeg skriver dette. Jeg har ingen interesse av å diskutere enkeltsaker). 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Realiteten er at kvinner ofte får mer frihet og økt lykke av å bo alene. (tar utgangspunkt i at de er økonomisk selvstendige og har tidligere levd i et forhold). Det er motsatt for menn, de har større behov for en kvinne i livet sitt for å være lykkelige. Det er også mye oftere kvinner som velger å bryte opp et forhold, mens mannen sitter tilbake helt uforstående til hvordan det kunne skje. Tenker at for kvinnen så har hun gitt mange signaler på at hun står alene med mye, men signaler blir ikke mottatt, eller ikke forstått. Til slutt blir begeret for fullt for henne og hun drar.  Det er nok mye mer ensomhet i å føle seg alene i et forhold enn å faktisk leve alene. Da er man iallefall fri til å styre sitt eget liv.

Likevel er de største forbrukerene av antidepressiva kvinner rundt 40-årene, og trenden øker med økende single kvinner. Man må jo spørre seg hvorfor.

EDIT:
https://www.researchgate.net/figure/Proportion-of-antidepressant-users-by-gender-and-age-groups-between-1995-and-2010-in_fig7_261187220

Her vil dere se at menn har en svak og jevn oppgang, bortsett fra i gruppen 65+ hvor det ikke har like mye oppgang, mens kvinner over hele fjøla stiger mye mer.
Skulle deres singelliv gjøre dem mer lykkelige, og det er mange flere single nå, da burde jo kvinner være mer lykkelige. Det er de da ikke i følge dette.
For de som ikke liker grafer; kvinner stiger omtrent det dobbelte av menn.

Igjen, man må jo spørre seg horfor.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Tenker at for kvinnen så har hun gitt mange signaler på at hun står alene med mye, men signaler blir ikke mottatt, eller ikke forstått.

Et godt tips er å slutte med signalene og begynne med kommunikasjon. En veldig vanlig klage fra menn, forøvrig. Kanskje kvinner kan tilpasse seg litt også av og til.

Forøvrig noe jeg har opplevd at kvinner fra de kulturene er mye flinkere til.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Ja for veldig mange så er dette med familie og tilhørighet viktig. Men man kan finne tilhørighet med andre / i andre ting også, som venner, sosialisering med andre, fritidsaktiviteter, reising osv. Man må ikke gjøre som alle andre.

Som en digresjon vil jeg nevne at noe folk gjerne oppdager når de får seg barn er at det er først da de endelig blir voksne selv. Noe de det har skjedd med gjerne drar frem som en ting de ikke kunne vært foruten i livet, mens de det ikke har skjedd med sier at de kan ha et like fint liv uten. Klart de kan, men det er lite tiltrekkende med folk som aldri blir voksne.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Hva vil man selv ha, og hva har man å tilby andre? Tråden i historien er at mange som sutrer over at de ikke finner partner er at de fokuserer veldig mye på hva de selv vil ha, men ikke et ord om hva de har å tilby andre.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Her er vi helt enige. Folk går rundt med TikTok og Instagram -hjerner og mister helt gangsynet etter å ha sett hva andre har og tenker da at "det vil jeg også ha".

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a
fokkeslasken skrev (51 minutter siden):

Likevel er de største forbrukerene av antidepressiva kvinner rundt 40-årene, og trenden øker med økende single kvinner. Man må jo spørre seg hvorfor.

EDIT:
https://www.researchgate.net/figure/Proportion-of-antidepressant-users-by-gender-and-age-groups-between-1995-and-2010-in_fig7_261187220

Her vil dere se at menn har en svak og jevn oppgang, bortsett fra i gruppen 65+ hvor det ikke har like mye oppgang, mens kvinner over hele fjøla stiger mye mer.
Skulle deres singelliv gjøre dem mer lykkelige, og det er mange flere single nå, da burde jo kvinner være mer lykkelige. Det er de da ikke i følge dette.
For de som ikke liker grafer; kvinner stiger omtrent det dobbelte av menn.

Igjen, man må jo spørre seg horfor.

Man kan spørre seg selv om hvorfor, ja. På den grafen ser du også at det er eldre kvinner som topper statistikken, altså 65+. Disse kvinnene vokste opp i en tid med tradisjonelle kjønnsroller og trolig i ekteskap, de kvinnene som forble enslige og ugifte var det trolig fordi de måtte ta vare på syke foreldre, syke søsken osv. Det ble deres ansvar og dermed ikke muligheter til å gifte seg. 

Årsaken til at menn ikke bruker mye antidepressiva er at antidepressiva påvirker deres prestasjon i senga. Mange får ikke pikken opp i det hele tatt og de fleste vil slite med å komme. Med andre ord er ikke antidepressiva aktuelt for dem. Kvinner får gjerne ikke de samme bivirkningene eller så bryr de seg ikke om det. Så søker jo også kvinner oftere helsehjelp enn menn. 

Det at kvinner stiger det dobbelte av menn er helt naturlig med tanke på hvor emosjonelle natur og det faktum at flere kvinner er tilbøyelige for å utvikle depresjon. Det kan tenkes at der er mørketall fordi menn ikke søker psykisk helsehjelp. Kvinner går også gjennom store emosjonelle påkjenninger gjennom livet i forbindelse med for eksempel barnefødsler, noe de eldre damene i dag trolig kan skrive under på. 

Jeg ser at du hinter til at det kan være fordi de er enslige, men det tror jeg ikke. Jeg har selv vært rundt eldre mennesker i forbindelse med jobb, blant annet sykehjem, hjemmesykepleie osv. Samtlige av pasientene er enker og knapt noen av de snakker om mennene sine som døde for x antall år siden. Barna sine derimot, de snakkes det mye om. Det er de de leter etter når de er forvirrede og usikre, og når de er redde er det sin egen mor eller far de vil til... 

Tror også at hormoner betyr mye (eller, vet). Overgangsalderen for kvinner er ingen spøk psykisk og det er jo på grunn av det hormonelle. 

Beklager.. Jeg vet at enkelte av dere her inne har lyst til at vi kvinner skal grine oss i hjel og ta antidepressiva fordi vi har blitt gamle og er enslige.. Men det er ikke sånn det er. Jeg er en ung kvinne og bruker antidepressiva. Det er ikke fordi jeg er singel, det er fordi jeg er mett av livet etter mange år med psykisk sykdom.

Jeg er ikke lykkelig, men skal man ta sivilstatus i betraktning så er jeg glad for at jeg er enslig. Jeg klarer ikke å se hvordan det skal være positivt for meg å ha en partner, og hvordan det skal berike livet mitt. Jeg tjener greit, trenger ikke så mye penger for å ha det bra, har egen bolig, bil og det som er. Jeg har alt jeg trenger. Det er ikke et tomrom her som en mann kan fylle og med tanke på datingmarkedet og uttalelser fra menn i media om dagene så kjenner jeg faktisk en lettelse over at jeg kan velge singellivet og at jeg ikke er i et forhold. Og OM jeg skulle ønsket en mann, så ville jeg jo gjerne hatt en støttende, omsorgsfull og snill mann. Men de fleste menn ser jo på "kvinner som meg" som gærne kjerringer som bare er verdt å knulle. Og du mener at det da er bra for oss damer å finne en mann, at de kan være bra for oss...? På ingen som helst måte.. 😕 Vet du sikkert kommer til å bli sint nå men tenk deg to ganger om her.. Det er ikke rart kvinner velger singellivet. Det er ikke rart i det hele tatt. 

Vil det forandre seg med årene? Trolig ikke, for igjen har jeg møtt flere enslige kvinner på 40+.. Det går ganske greit med alle sammen og spesielt de som har vært skilt og har barn fra før. Selvsagt er det flere der ute som ønsker partner! Men at det er majoriteten, og de damene som går på antidepressiva.. Nei det er nok ikke slik dere ønsker det skal være. 

 

Anonymous poster hash: c3557...d1a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (48 minutter siden):

Likevel er de største forbrukerene av antidepressiva kvinner rundt 40-årene, og trenden øker med økende single kvinner. Man må jo spørre seg hvorfor.

EDIT:
https://www.researchgate.net/figure/Proportion-of-antidepressant-users-by-gender-and-age-groups-between-1995-and-2010-in_fig7_261187220

Her vil dere se at menn har en svak og jevn oppgang, bortsett fra i gruppen 65+ hvor det ikke har like mye oppgang, mens kvinner over hele fjøla stiger mye mer.
Skulle deres singelliv gjøre dem mer lykkelige, og det er mange flere single nå, da burde jo kvinner være mer lykkelige. Det er de da ikke i følge dette.
For de som ikke liker grafer; kvinner stiger omtrent det dobbelte av menn.

Igjen, man må jo spørre seg horfor.

Du kommer drassende på en undersøkelse med tall som er 14 til 29 år gamle, og fra Finland. Tallene kan ikke automatisk overføres til et annet land, og som nevnt så er tallene veldig gamle. 

Ja, man kan spørre seg hvorfor. Tanker om hvorfor kan f.eks være at menn sjeldnere oppsøker helsehjelp, og dermed heller ikke får skrevet ut antidepressiva. De reagerer kanskje på andre måter, som å bli aggressive mot omgivelsene, (fysisk vold, vold mot andre mennesker,  og agressivitet mot seg selv, som å ta selvmord. Kanskje flere menn burde vært i kontakt med helsevesenet og fått behandling, og kanskje flere kvinner burde få alternativ behandling, i stedet for å få utskrevet antidepressiva så ofte. 

https://www.klikk.no/helse/forskning-flere-fordeler-ved-a-vaere-singel-enn-gift-4623017

https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-flere-kvinner-enn-menn-er-lykkelig-som-single/s/12-95-3423389455

At kvinner er mer fornøyde som single enn mennn, blir spesielt tydelig blant de godt voksne. Blant de mellom 45 og 65 år, er 32 prosent veldig fornøyd med å være alene, mens kun 19 prosent av menn i samme aldersklasse oppgir det samme.

Professor i demografi ved Universitetet i Essex, Emily Grundy, sier at dette kan henge sammen med at kvinner ofte jobber hardere i et forhold enn menn, skriver The Telegraph.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (32 minutter siden):

Et godt tips er å slutte med signalene og begynne med kommunikasjon.

Nytter svært lite med kommunikasjon når kommunikasjonen ikke mottas eller bearbeides. 

 

 

fokkeslasken skrev (34 minutter siden):

Kanskje kvinner kan tilpasse seg litt også av og til.

Forøvrig noe jeg har opplevd at kvinner fra de kulturene er mye flinkere til.

Kvinner tilpasser seg ofte. Og så må man ikke blande tilpasningsdyktig med mangel på valgmuligheter. 

 

fokkeslasken skrev (37 minutter siden):

Som en digresjon vil jeg nevne at noe folk gjerne oppdager når de får seg barn er at det er først da de endelig blir voksne selv. Noe de det har skjedd med gjerne drar frem som en ting de ikke kunne vært foruten i livet, mens de det ikke har skjedd med sier at de kan ha et like fint liv uten. Klart de kan, men det er lite tiltrekkende med folk som aldri blir voksne.

Jeg tar ikke helt denne sammenligningen. Det er nok av eksempler på folk som har fått barn som ikke oppfører seg som voksne personer. 

 

fokkeslasken skrev (39 minutter siden):

Her er vi helt enige. Folk går rundt med TikTok og Instagram -hjerner og mister helt gangsynet etter å ha sett hva andre har og tenker da at "det vil jeg også ha".

Ja, litt for mye sammenligning via sosiale medier, spesielt fra land og miljøer som blir feil at vi sammenligner oss med i Norge, som f.eks USA. Logge av og tenke selv litt oftere hadde vært lurt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 10.9.2024 at 8:08 PM, Guest c3557...d1a said:

Nå er det jo svært få kvinner som "kjøper" en mann fra utlandet. Svimlende få i forhold til menn som gjør det. Dette er det samme som når man diskuterer voldtekter. "Kvinner voldtar de også", kommer det fra mennene. Ja, men det er ikke poenget og nei, kvinner voldtar på ingen måte like mye som menn. Mørketall? Ja, men menn dominerer fortsatt denne statistikken uten å noen sinne ville oppleve å bli forbigått av kvinner. 

Du har kanskje ikke levd lenge nok til å ha lært hva medgift er? Og at det er noe som kun som kommer inn i bildet når en mann ønsker å gifte seg med en kvinne? Vi hadde dette i Norge før og det er fortsatt gjeldende i mange land og kulturer. 

Så å kalle det å "kjøpe kvinner" er rett og slett kunnskapsløst. Som sagt er det også helt vanlig at man i flere land sender penger hjem til foreldrene sine. Forstår man ikke dette så forstår man ikke særlig mer enn sin egen lille krok i sofaen.

Å pjatte rundt med "at dette gjelder ikke kvinner" når det kommer til å enten kjøpe menn i utlandet eller kjøpe sex er bare tull. Det forekommer på begge sider og de som sitter å kaster eder og galle mot kun den ene siden forstår sjelden lite eller ingenting av hva som faktisk foregår.

Quote

"Kvinner voldtar de også", kommer det fra mennene. Ja, men det er ikke poenget og nei, kvinner voldtar på ingen måte like mye som menn.

Jeg hører faktisk også slikt fra kvinner - kvinner som hverken hater menn eller har en agenda mot menn. Vold kan være så mye. Er du klar over den enorme mengden psykisk vold kvinner utsetter menn for? Det er ikke slik at kvinner er "snillere" enn menn, de har bare andre måter å knuse menn på. 

Slutt å sette kjønn opp mot hverandre. Hverken kvinner eller menn er bedre enn den andre og skulle man dømt noen av kjønnene så må jeg si at jeg hadde vesentlig mer respekt for kvinner for 30-40 år siden enn jeg har for mange kvinner i dag. Og det er kvinners egen fortjeneste. Dog hater jeg ikke kvinner, jeg bare unngår kvinner som hater menn.

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Man kan spørre seg selv om hvorfor, ja. På den grafen ser du også at det er eldre kvinner som topper statistikken, altså 65+. Disse kvinnene vokste opp i en tid med tradisjonelle kjønnsroller og trolig i ekteskap, de kvinnene som forble enslige og ugifte var det trolig fordi de måtte ta vare på syke foreldre, syke søsken osv. Det ble deres ansvar og dermed ikke muligheter til å gifte seg.

Joda, men de som er 65 i dag vokste opp etter "revolusjonen", så at de sliter med at de kommer fra en slik kultur begynner å bli vanskelig å forklare det med. Aldersgruppene ider er ganske store (25-65), og om man ser på de kvinnene som ligger rundt 40 så er de de store "vinnerene".

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Årsaken til at menn ikke bruker mye antidepressiva er at antidepressiva påvirker deres prestasjon i senga. Mange får ikke pikken opp i det hele tatt og de fleste vil slite med å komme. Med andre ord er ikke antidepressiva aktuelt for dem. Kvinner får gjerne ikke de samme bivirkningene eller så bryr de seg ikke om det. Så søker jo også kvinner oftere helsehjelp enn menn. 

Tull. SSRI medisiner kan gjøre dette, men det finnes alternativer som ikke har denne effekten. Er det et problem kan man bytte produkt.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Det at kvinner stiger det dobbelte av menn er helt naturlig med tanke på hvor emosjonelle natur og det faktum at flere kvinner er tilbøyelige for å utvikle depresjon.

Kvinner er vel ikke mer emosjonelle nå enn de var før.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Det kan tenkes at der er mørketall fordi menn ikke søker psykisk helsehjelp. Kvinner går også gjennom store emosjonelle påkjenninger gjennom livet i forbindelse med for eksempel barnefødsler, noe de eldre damene i dag trolig kan skrive under på.

Barn har man vel alltid fått, så kanskje de som ikke får barn begynner med pillene i stedet? Det er jo mange flere i dag som ikke får barn enn det var før, og bruken øker i takt med dette. Og da spesifikt i den alderen hvor det begynner å bli vanskelig å få barn.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Jeg ser at du hinter til at det kan være fordi de er enslige, men det tror jeg ikke. Jeg har selv vært rundt eldre mennesker i forbindelse med jobb, blant annet sykehjem, hjemmesykepleie osv. Samtlige av pasientene er enker og knapt noen av de snakker om mennene sine som døde for x antall år siden. Barna sine derimot, de snakkes det mye om. Det er de de leter etter når de er forvirrede og usikre, og når de er redde er det sin egen mor eller far de vil til...

Ja, se det. Og de som ikke har barn. Hva gjør de?

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Tror også at hormoner betyr mye (eller, vet). Overgangsalderen for kvinner er ingen spøk psykisk og det er jo på grunn av det hormonelle.

Intet nytt der. Slik har det alltid vært, så det forklarer ikke økningen.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Beklager.. Jeg vet at enkelte av dere her inne har lyst til at vi kvinner skal grine oss i hjel og ta antidepressiva fordi vi har blitt gamle og er enslige.. Men det er ikke sånn det er. Jeg er en ung kvinne og bruker antidepressiva. Det er ikke fordi jeg er singel, det er fordi jeg er mett av livet etter mange år med psykisk sykdom.

Intet nytt med det. Det er økningen rundt den tiden hvor det å få barn begynner å bli vanskelig som er fremtredende. At andre også benytter slike produkter sier jo ingenting om den trenden.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke lykkelig, men skal man ta sivilstatus i betraktning så er jeg glad for at jeg er enslig. Jeg klarer ikke å se hvordan det skal være positivt for meg å ha en partner, og hvordan det skal berike livet mitt. Jeg tjener greit, trenger ikke så mye penger for å ha det bra, har egen bolig, bil og det som er. Jeg har alt jeg trenger. Det er ikke et tomrom her som en mann kan fylle og med tanke på datingmarkedet og uttalelser fra menn i media om dagene så kjenner jeg faktisk en lettelse over at jeg kan velge singellivet og at jeg ikke er i et forhold. Og OM jeg skulle ønsket en mann, så ville jeg jo gjerne hatt en støttende, omsorgsfull og snill mann. Men de fleste menn ser jo på "kvinner som meg" som gærne kjerringer som bare er verdt å knulle. Og du mener at det da er bra for oss damer å finne en mann, at de kan være bra for oss...? På ingen som helst måte.. 😕 Vet du sikkert kommer til å bli sint nå men tenk deg to ganger om her.. Det er ikke rart kvinner velger singellivet. Det er ikke rart i det hele tatt.

Sint? Ok... Det sier vel mer om din forutinntatthet om menn enn min evne til å bli sint for hva andre mener.

Du sier du er ung og at du har det bra som enslig. Helt fint det, og all lykke til deg videre. Om du mener det er bedre (for deg) å være enslig enn å ha en partner så er det vanskelig for meg å bli sint for den meningen. Men muligens du har mye drittsekker i din omgangskrets og har vanskelig for å se at det kan være anderledes.

Gjest c3557...d1a skrev (1 minutt siden):

Vil det forandre seg med årene? Trolig ikke, for igjen har jeg møtt flere enslige kvinner på 40+.. Det går ganske greit med alle sammen og spesielt de som har vært skilt og har barn fra før. Selvsagt er det flere der ute som ønsker partner! Men at det er majoriteten, og de damene som går på antidepressiva.. Nei det er nok ikke slik dere ønsker det skal være.

Anonymous poster hash: c3557...d1a

Det er da ikke snakk om å ønske at det skal være slik. Derimot sier tallene at disse tingene sammenfaller ganske kraftig.

https://images.app.goo.gl/cAH8Stvhi4GCuzsx7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quote

Jeg ser at du hinter til at det kan være fordi de er enslige, men det tror jeg ikke. Jeg har selv vært rundt eldre mennesker i forbindelse med jobb, blant annet sykehjem, hjemmesykepleie osv. Samtlige av pasientene er enker og knapt noen av de snakker om mennene sine som døde for x antall år siden. Barna sine derimot, de snakkes det mye om. Det er de de leter etter når de er forvirrede og usikre, og når de er redde er det sin egen mor eller far de vil til...

Øyet som ser. Når en mann som er dement savner sin kone. Sier ikke det noe om både mannen og kvinnen? Og om kvinner aldri nevner sin mann? Det trenger ikke være fordi mannen var forferdelig men fordi kvinnen ikke gjenga de samme følelsene og slik sett føler jeg da mer med mannen som levde et helt liv med en kald kvinne.

Forstår du hva bias og perspektiver er?

EDIT:
Forøvrig så trigges bullshit detektoren ganske hardt når du sier at du har jobbet på sykehjem og at demente kvinner ikke snakker om sine menn. Jeg har vel siste 30 år vært på besøk på både gamlehjem og sykehjem og hørt mange kvinner snakke varmt om sin mann og savnet.

Så det man heller bør spørre seg her er. Hva skjedde med deg siden du har et så mørkt tankemønster mot det andre kjønn?

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Du kommer drassende på en undersøkelse med tall som er 14 til 29 år gamle, og fra Finland. Tallene kan ikke automatisk overføres til et annet land, og som nevnt så er tallene veldig gamle.

 

 

Så du mener tallene blir nedjustert med tid..? Det som skjedde det skjedde. Om du mener Finner er så forkjellige fra andre at de ikke kan sammenlignes blir det jo vanskelig å finne tall til deg dersom de må være fra din egen umiddelbare bygd.

Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Ja, man kan spørre seg hvorfor. Tanker om hvorfor kan f.eks være at menn sjeldnere oppsøker helsehjelp, og dermed heller ikke får skrevet ut antidepressiva. De reagerer kanskje på andre måter, som å bli aggressive mot omgivelsene, (fysisk vold, vold mot andre mennesker,  og agressivitet mot seg selv, som å ta selvmord. Kanskje flere menn burde vært i kontakt med helsevesenet og fått behandling, og kanskje flere kvinner burde få alternativ behandling, i stedet for å få utskrevet antidepressiva så ofte.

Ja, det er ingen tvil om at menn ikke er flinke til å søke legehjelp. Kanskje noe av grunnen til at enslige menn scorer lavere på fornøydhet enn enslige kvinner?

Man kan være fornøyd med alt bare pillene er sterke nok.

Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Ja.. Jo... Det kan være det at det er flere fordelere ved å ikke være gift. Selvbestemmelse og mer fritid er jo to ting, men det å ikke få barn har en tendens til å veie tyngre selv om det bare er én ting.

Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Har ingen innlogging. Men som sagt, man kan være lykkelig med mye bare pillene er sterke nok.

Gjest 219e3...fe5 skrev (25 minutter siden):

Der var det mye synsing, men det får da være så. For eksempel dette:
"Grundys erfaring er at kvinner ofte tar mer initiativ til å løse problemer og diskusjoner i forholdet, i tillegg til å gjøre mesteparten av husarbeidet."

Slikt kan jo også tilskrives at kvinner ser problemer der ingen egentlig finnes. Da blir det jo de som tar det opp. bare for å finne en annen vinkling, selvfølgelig. Forøvrig noe menn ofte klager på også, men da betyr det kanskje ikke noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

Nytter svært lite med kommunikasjon når kommunikasjonen ikke mottas eller bearbeides.

Det var du som skrev at de hinter. Jeg regner med at det var det du mente, og det var det jeg svarte på. Nå endrer du det til kommunikasjon, så får man jo lese hva man vil ut ifra det.

Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

Kvinner tilpasser seg ofte. Og så må man ikke blande tilpasningsdyktig med mangel på valgmuligheter.

Aner ikke hva du mener med det. Mener du kvinner fra de kulturene sier klarere ifra grunnet tilpasningsdyktighet? I så fall, hva så? Det er da helt likegydig hvor de henter det fra bare det gjøres.

Eller sier du de sier klarere ifra fordi de har få valgmulihgeter? Høres rart ut.

Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

Jeg tar ikke helt denne sammenligningen. Det er nok av eksempler på folk som har fått barn som ikke oppfører seg som voksne personer.

Alt befinner seg på et spekter. Jeg kan likegjerne si at det finnes nok av eksempler på folk som har fått barn og først da blir voksne, og vi er like langt.

Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

Ja, litt for mye sammenligning via sosiale medier, spesielt fra land og miljøer som blir feil at vi sammenligner oss med i Norge, som f.eks USA. Logge av og tenke selv litt oftere hadde vært lurt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ja, mye av dette er ren gift for de fleste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
58 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Nytter svært lite med kommunikasjon når kommunikasjonen ikke mottas eller bearbeides.

Informasjon er ikke gitt før mottakeren har forstått informasjonen som gis. Det er den som gir informasjon sitt ansvar.

Derfor er hint en EKSTREMT dårlig måte å gi informasjon på.

Og, ja - det var du som snakket om hint først.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (19 minutter siden):

Så du mener tallene blir nedjustert med tid..? Det som skjedde det skjedde. Om du mener Finner er så forkjellige fra andre at de ikke kan sammenlignes blir det jo vanskelig å finne tall til deg dersom de må være fra din egen umiddelbare bygd.

Jeg mener at man bør tilstrebe å ha tall som er realistiske ut fra dagens situasjon, og for det landet vi selv bor i. Mye skjer / kan skje på 30 år. 

 

fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Aner ikke hva du mener med det. Mener du kvinner fra de kulturene sier klarere ifra grunnet tilpasningsdyktighet? I så fall, hva så? Det er da helt likegydig hvor de henter det fra bare det gjøres.

Eller sier du de sier klarere ifra fordi de har få valgmulihgeter? Høres rart ut.

Jeg mener kvinner fra kulturer som ikke har kommet like langt på likestilling som oss i Norge ikke har de samme valgmulighetene, og dermed  i en mye større grad blir nødt til å tilpasse seg situasjonen de er i.  Derfor er jeg enig i at de er mer tilpasningsdyktige. Fordi de må, for overlevelseshetens skyld.  Regner med at hvis de får smake på frihet og økonomisk selvstendighet så vil de ikke tilpasse seg mannen på samme måte. (jfr en anonym langt tilbake i tråden som ikke ville at hans kvinne skulle få smake på denne friheten, for da kunne det hende at hun forlot han, og det ville han ikke ha noe av). 

Jeg mener forøvrig at i ethvert forhold så må man tilpasse seg hverandre, gi og ta. Det skal ikke være slik at den ene bestemmer alt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (19 minutter siden):

Jeg mener at man bør tilstrebe å ha tall som er realistiske ut fra dagens situasjon, og for det landet vi selv bor i. Mye skjer / kan skje på 30 år.

Joda, jeg er enig i det. Og bare fordi en viss type medikamenter øker i bruk i en gitt gruppe er jo ikke grunnen spikret i stein. Korrelasjon er jo ikke bevis. At dette skjer kan likevel være en indikasjon på at den gruppen som har den økningen kanskje ikke er så fornøyde som man liker å påstå. Dette er tross alt medikamenter for at man skal være mer fornøyd, for å si det "litt" enkelt, og å avskrive det med at landene er for forskjellige finne rjeg litt rart. Det var Finland, tross alt. Det er ikke noe uland med helt forskjellig kultur og interne typer problematikker.

Gjest 219e3...fe5 skrev (19 minutter siden):

Jeg mener kvinner fra kulturer som ikke har kommet like langt på likestilling som oss i Norge ikke har de samme valgmulighetene, og dermed  i en mye større grad blir nødt til å tilpasse seg situasjonen de er i.  Derfor er jeg enig i at de er mer tilpasningsdyktige. Fordi de må, for overlevelseshetens skyld.  Regner med at hvis de får smake på frihet og økonomisk selvstendighet så vil de ikke tilpasse seg mannen på samme måte. (jfr en anonym langt tilbake i tråden som ikke ville at hans kvinne skulle få smake på denne friheten, for da kunne det hende at hun forlot han, og det ville han ikke ha noe av).

Ok. Da er det kanskje bare meg som ikke skjønner hvordan dette har å gjøre med at min opplevelse av kvinner derfra er flinkere til å kommunisere i stedet for å hinte.

Gjest 219e3...fe5 skrev (19 minutter siden):

Jeg mener forøvrig at i ethvert forhold så må man tilpasse seg hverandre, gi og ta. Det skal ikke være slik at den ene bestemmer alt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Helt enig i dette, og selv tror jeg vel dette er noe man i dag kan se i skilsmissestatistikken. Da mest fordi jeg tror ikke folks kapasitet for samarbeid er mindre, men snarere at man ikke ser poenget fordi "slik skal det jo ikke være, for se hvor hysterisk lykkelige folk på Instagram er".

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (11 minutter siden):

Det var Finland, tross alt. Det er ikke noe uland med helt forskjellig kultur og interne typer problematikker.

Ja, men selv innad i vårt eget land så er det store geografiske forskjeller på kulturelle fenomener. F.eks så er det i bibelbeltet på sør / vestlandet og i nord - norge mye større grad av tradisjonelle kjønnsroller, enn det f.eks er i Oslo. Men nå var det helst  hvor gammel denne undersøkelsen var jeg beit meg mest merke i da. Jeg sier ikke at den nødvendigvis er feil for  hvordan forholdene er i dag. Kanskje faktisk dagens situasjon er verre angående bruk av antidepressiva enn da undersøkelsen ble gjort? Jeg syns bare man bør ha litt nyere data for å kunne konkludere med hvordan ting er i dag. 

 Selv om noe ting er sammenfallende, så betyr ikke det at de er årsaksforklaringen til et fenomen. Normalt så er det mange mulige forklaringer, og gjerne sammensatte forklaringer fremfor bare at man har en tanke om at fordi jeg selv ønsker meg en kvinne og er ulykkelig uten en, så derfor må kvinner være ulykkelige hvis de runder 40 uten å ha barn og forhold. 

Som flere linker her har vist, så er det forskjeller på kvinner og menn hvor lykkelige de er, avhengig av sivilstatusen deres. Det ene kjønnet er mer generelt avhengig av en partner enn det andre, hvis man selv er økonomisk selvstendig.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Colin. skrev (15 timer siden):

Det som er sikkert er at det ikke er mye kjærlighet å spore her på berget, mtp brutte forhold og skilsmisser.

Colin. skrev (15 timer siden):

Verden er stor, finnes mange fine individer der ute i den store verden som verdsetter et livslangt forhold og som er i sin beste alder til å få egen familie.

Nå er vel det vi kaller kjærlighet egentlig bare en kjemisk reaksjon utløst av finne en "passende" partner å formere seg med, og denne såkalte "kjærligheten" aka kjemisk reaksjon varer ikke evig om man ikke har noe mer enn fysisk eller eventuelt monetær tiltrekning, mange har nok noen tanker om et religiøst korrekt ekteskap til døden osv, eller et perfekt prinsessebryllup med kjærlighet som varer evig, men denne kjemiske reaksjonen ment til å få oss i humør til parring er ikke evigvarende, det er bare et faktum. 

 

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2

Kvinner fra Thailand og Filippinene er varme mennesker. Det er en varm og sosial kultur hvor familien er i hovedfokus, ikke kvinnen eller mannen. Når jeg leser hva kvinnene (eller er det noe They/Their pronomen de betegner seg med? Haha) i denne tråden skriver så får jeg bare en kald vibe fra dem.

Kanskje ikke så rart at de tygger på så mange lykkepiller sammenlignet med thai/PH damer.

Skal man overleve i Thailand/Filippinene må du være tøff. Man jobber 12 timers dager for en hundrings. Ingen sykepenger eller noe slikt. Jobber du ikke, spiser du ikke. Det bygger bein i nesen og en sterk psyke for damene. Derfor er det en fryd og fornøyelse å se dem i action når de gjør alt husarbeid og står på. Det er ingen klaging, bare kjærlighet og et skinnende rent hus når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg kommer aldri på en million år gå tilbake til en vestlig dame.

Dagens vestlig feminister lever fortsatt på tøfler og simps som ikke vet sin egen markedsverdi i østen. Lykke til med det for vi vet at importen av damer fra østen øker for hvert år. Ladies hold on to your tøffel hahaha.

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...