Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (20 timer siden):

På samme måte som ingen tenker på det å forsørge familien i hjemlandet når man skal "forelske" seg i fattige deler av Thailand eller Filippinene, var nok ikke muligheten til en god arv i tankene på hun her (og andre i liknende posisjon). 100% ren kjærlighet, alltid.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/dode-to-maneder-etter-bryllupet/81792460

Det er nok ikke alltid det, men det er det ikke her heller sånn som du nettop poengterer. Mennesker er like i grunn i det uavhengig land. Legg deg heller to ro nå.

Det er også mye annet som du antagelig ikke vet om, når du antagelig ikke har satt deg inn i kultur og andre verdensdeler er at det å være singel mor er veldig skambelagt i Asia. Det er nesten ingen menn som vil ha de og hvis de er heldige nok til å finne noen som vil godta det så er også familien veldig med i bildet og de godtar det nesten aldri. De har over over tid funnet ut at vestlige menn godtar det i større grad og har selvsagt et dypt ønske om kjærlighet som alle mennesker og prøver å finne seg en vestlig mann som godtar dem og får kjærlighet fra dem. Damer som også er over 25 år blir sett som gamle og sliter i stor grad med å finne seg partnere i Asia og leter også etter vestlige som er med åpne for dette.

Så teorien din om at det nesten alltid handler om penger er blitt tynn. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 49f9a...dff
20 minutes ago, Guest a838c...333 said:

Det er nok ikke alltid det, men det er det ikke her heller sånn som du nettop poengterer. Mennesker er like i grunn i det uavhengig land. Legg deg heller to ro nå.

Det er også mye annet som du antagelig ikke vet om, når du antagelig ikke har satt deg inn i kultur og andre verdensdeler er at det å være singel mor er veldig skambelagt i Asia. Det er nesten ingen menn som vil ha de og hvis de er heldige nok til å finne noen som vil godta det så er også familien veldig med i bildet og de godtar det nesten aldri. De har over over tid funnet ut at vestlige menn godtar det i større grad og har selvsagt et dypt ønske om kjærlighet som alle mennesker og prøver å finne seg en vestlig mann som godtar dem og får kjærlighet fra dem. Damer som også er over 25 år blir sett som gamle og sliter i stor grad med å finne seg partnere i Asia og leter også etter vestlige som er med åpne for dette.

Så teorien din om at det nesten alltid handler om penger er blitt tynn. 

Anonymous poster hash: a838c...333

👍

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest 219e3...fe5

 Så dukket denne artikkelen nylig opp i aftenposten. Utdraget fra artikkelen under her, oppsummerer saken ganske så godt. 

 Flere av disse mennene har vært alene i mange år. Og så er det plutselig noen som ser på dem med varme i øynene. Det blir mennene umiddelbart berørt av og tolker som forelskelse, sier Michael Plejdrup i Danmarks Radio (DR), som har laget serien.

– Men det er ikke alltid sikkert det er forelskelse fra kvinnenes side.

Og dette: 

Mennene er helt åpne om at det ikke ville vært noen relasjon hvis de ikke betalte for kvinnen og hennes familie. Alle vet det.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/Gyr1Ax/dokumentarserien-maendenes-paradis-er-blitt-en-suksess-i-danmark?fbclid=IwY2xjawFNTGRleHRuA2FlbQIxMQABHYUWaAJs4QugAKa7Fupb6Nrsm5CAZO6ajGq_LYtohO13qeV7VI7bkYHCtA_aem_KHpgT51at5i7xaRvg7BCdQ

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

 Så dukket denne artikkelen nylig opp i aftenposten. Utdraget fra artikkelen under her, oppsummerer saken ganske så godt. 

 Flere av disse mennene har vært alene i mange år. Og så er det plutselig noen som ser på dem med varme i øynene. Det blir mennene umiddelbart berørt av og tolker som forelskelse, sier Michael Plejdrup i Danmarks Radio (DR), som har laget serien.

– Men det er ikke alltid sikkert det er forelskelse fra kvinnenes side.

Og dette: 

Mennene er helt åpne om at det ikke ville vært noen relasjon hvis de ikke betalte for kvinnen og hennes familie. Alle vet det.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/Gyr1Ax/dokumentarserien-maendenes-paradis-er-blitt-en-suksess-i-danmark?fbclid=IwY2xjawFNTGRleHRuA2FlbQIxMQABHYUWaAJs4QugAKa7Fupb6Nrsm5CAZO6ajGq_LYtohO13qeV7VI7bkYHCtA_aem_KHpgT51at5i7xaRvg7BCdQ

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det samme har man sett med kvinner som skaffer seg menn i et par gjennomgående land. Man er ikke så mye bedre der. Men kvinner blir fremstilt som offer når de enten blir utsatt for kjærlighetssvindel eller "kjøper" partner. Menn blir selvsagt fremstilt som kjeltringen. Det er noe hyklerisk og dobbeltmoralskt med denne heksejakten.

Så gjelder ikke dette med penger alle. Men husk at mange fra andre kulturer har det som tradisjon å sende penger hjem til foreldre.

Ellers kan jeg anbefale denne og mange andre dokumentarer om kvinners skjelett i skapene.
https://tv.vg.no/dokumentar/the-last-seagull?id=267492

Så må dere gjerne få kvinnelige skribenter og redaktører til å tone ned litt på alle skriveriene om orgasmer og sexhjelpemidler i aviser som VG ol. Slik at man faktisk kan lese nyheter igjen?

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man har det nok som tradisjon, men da er det jo fortrinnsvis egne penger, er det ikke? Og ikke ektemannens?

Altså, ektemannen (den norske) har jo sine egne foreldre å sende penger til. Blir toskete om hele opplegget her er "mannen betaler for fire foreldre".

(hvis kona jobber fulltid, tar sin halvpart av de daglige utgiftene og bruker av restkronene til å sende hjem er jo det helt fair)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

 Så dukket denne artikkelen nylig opp i aftenposten. Utdraget fra artikkelen under her, oppsummerer saken ganske så godt. 

 Flere av disse mennene har vært alene i mange år. Og så er det plutselig noen som ser på dem med varme i øynene. Det blir mennene umiddelbart berørt av og tolker som forelskelse, sier Michael Plejdrup i Danmarks Radio (DR), som har laget serien.

– Men det er ikke alltid sikkert det er forelskelse fra kvinnenes side.

Og dette: 

Mennene er helt åpne om at det ikke ville vært noen relasjon hvis de ikke betalte for kvinnen og hennes familie. Alle vet det.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/Gyr1Ax/dokumentarserien-maendenes-paradis-er-blitt-en-suksess-i-danmark?fbclid=IwY2xjawFNTGRleHRuA2FlbQIxMQABHYUWaAJs4QugAKa7Fupb6Nrsm5CAZO6ajGq_LYtohO13qeV7VI7bkYHCtA_aem_KHpgT51at5i7xaRvg7BCdQ

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det var en forfriskende artikkel, både med tanke på åpenheten men også perspektivet på "kjærlighetssvindel". Samtidig er det en tematikk det er vanskelig å få annet enn vondt av, kanskje særlig i tilfeller der en tilsynelatende ikke en gang har noen illusjon av "ekte kjærlighet" en gang. 

Samtidig er det kanskje en litt guffen refleksjon en kan gjøre seg i mange relasjoner; "ville han/hun vært sammen med meg om ikke x eller y?". Hvor mange norske menn med relativt høy (sosioøkonomisk) status som er i forhold ville ikke hatt den samme partneren om de i stede var lavstatus menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a
Theo343 skrev (1 time siden):

Det samme har man sett med kvinner som skaffer seg menn i et par gjennomgående land. Man er ikke så mye bedre der. Men kvinner blir fremstilt som offer når de enten blir utsatt for kjærlighetssvindel eller "kjøper" partner. Menn blir selvsagt fremstilt som kjeltringen. Det er noe hyklerisk og dobbeltmoralskt med denne heksejakten.

Så gjelder ikke dette med penger alle. Men husk at mange fra andre kulturer har det som tradisjon å sende penger hjem til foreldre.

Ellers kan jeg anbefale denne og mange andre dokumentarer om kvinners skjelett i skapene.
https://tv.vg.no/dokumentar/the-last-seagull?id=267492

Så må dere gjerne få kvinnelige skribenter og redaktører til å tone ned litt på alle skriveriene om orgasmer og sexhjelpemidler i aviser som VG ol. Slik at man faktisk kan lese nyheter igjen?

Nå er det jo svært få kvinner som "kjøper" en mann fra utlandet. Svimlende få i forhold til menn som gjør det. Dette er det samme som når man diskuterer voldtekter. "Kvinner voldtar de også", kommer det fra mennene. Ja, men det er ikke poenget og nei, kvinner voldtar på ingen måte like mye som menn. Mørketall? Ja, men menn dominerer fortsatt denne statistikken uten å noen sinne ville oppleve å bli forbigått av kvinner. 

herzeleid skrev (32 minutter siden):

Det var en forfriskende artikkel, både med tanke på åpenheten men også perspektivet på "kjærlighetssvindel". Samtidig er det en tematikk det er vanskelig å få annet enn vondt av, kanskje særlig i tilfeller der en tilsynelatende ikke en gang har noen illusjon av "ekte kjærlighet" en gang. 

Samtidig er det kanskje en litt guffen refleksjon en kan gjøre seg i mange relasjoner; "ville han/hun vært sammen med meg om ikke x eller y?". Hvor mange norske menn med relativt høy (sosioøkonomisk) status som er i forhold ville ikke hatt den samme partneren om de i stede var lavstatus menn. 

Det er ikke en nødvendig refleksjon. Det er ingen grunn til å sitte å "reflektere" over om partner ville ha vært sammen med deg om du mangler ditt og datt. Det eneste man da kommer frem til er at partner ikke ville vært sammen med deg og det er best å gjøre det slutt. Gror bare usikkerhet hos den det gjelder. 

Hadde ikke mine ekser vært snille, til å stole på og tilfredsstilt mine behov så hadde jeg ikke blitt sammen med de. Hva jeg hadde akseptert mangler og ikke har ikke noe å si i det store bildet så lenge jeg der og da er fornøyd. Dette gjelder nok menn også. 

Folk tenker i hjel alt mulig og kommer bare frem til dritt, og det tror jeg også påvirker datingmarkedet. 

Anonymous poster hash: c3557...d1a

Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a skrev (10 minutter siden):

Det er ikke en nødvendig refleksjon. Det er ingen grunn til å sitte å "reflektere" over om partner ville ha vært sammen med deg om du mangler ditt og datt. Det eneste man da kommer frem til er at partner ikke ville vært sammen med deg og det er best å gjøre det slutt. Gror bare usikkerhet hos den det gjelder. 

Hadde ikke mine ekser vært snille, til å stole på og tilfredsstilt mine behov så hadde jeg ikke blitt sammen med de. Hva jeg hadde akseptert mangler og ikke har ikke noe å si i det store bildet så lenge jeg der og da er fornøyd. Dette gjelder nok menn også. 

Folk tenker i hjel alt mulig og kommer bare frem til dritt, og det tror jeg også påvirker datingmarkedet. 

Anonymous poster hash: c3557...d1a

Jeg er enig i at det ikke er tanker en skal eller bør plage seg selv med. Samtidig tror jeg det er faktorer vi ikke heller bør være helt blinde for. Kanskje særlig om vi ser helt svart hvitt på andre sine relasjoner. 

Lenke til kommentar

Forelskelse vet ingen andre om er tilfelle enn de det gjelder, og om så ikke, så er det uansett et forhold to voksne individer selv velger å gå inn i. Er bare supert at de som ikke ble foretrukket her på berget også har valg-muligheter. Når man har overtall av et kjønn her på berget, så er man passe naiv om man tror at de som ikke blir valgt bare skal finne seg i status quo eller være back-up.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2

Norske damer skal bare være glad for at thai damer kommer her og lager barn med norske menn.

For det er våres barn som en dag skal vaske deres barnløse romper fordi dere var litt for glad i kaffe latte og karriere fremfor å lage en familie og nå er eggene tørket inn.

Ikke lite frekt å hate oss, men hva kan man forvente av bitre feminister som ikke ble valgt for forhold av norske menn.

Thaidamer er populære fordi de er medgjørlige og det setter vi pris på. Ydmykhet og medgjørlighet er en tapt verdi hos norske kvinner.

Heldigvis for dere er ikke det egenskaper katter bryr seg om så det er bare å gå på dyrebeskyttelsen og hente seg noen kull. Men vær grei, ikke kast kattene ut neste gang det verker nedentil etter en tur for litt tyrkisk mannebein nedi midtøsten. Lykke til da!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a
Gjest d23dc...2b2 skrev (34 minutter siden):

Norske damer skal bare være glad for at thai damer kommer her og lager barn med norske menn.

For det er våres barn som en dag skal vaske deres barnløse romper fordi dere var litt for glad i kaffe latte og karriere fremfor å lage en familie og nå er eggene tørket inn.

Ikke lite frekt å hate oss, men hva kan man forvente av bitre feminister som ikke ble valgt for forhold av norske menn.

Thaidamer er populære fordi de er medgjørlige og det setter vi pris på. Ydmykhet og medgjørlighet er en tapt verdi hos norske kvinner.

Heldigvis for dere er ikke det egenskaper katter bryr seg om så det er bare å gå på dyrebeskyttelsen og hente seg noen kull. Men vær grei, ikke kast kattene ut neste gang det verker nedentil etter en tur for litt tyrkisk mannebein nedi midtøsten. Lykke til da!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Feminist her, og den som hater av oss to er du. Jeg ser også at du tar det veldig personlig at enkelte tenker negativt om dine valg, så det er noe usikkerhet å spore her da du tydeligvis søker disse kvinnene du hater så mye sin bekreftelse fortsatt. Forresten, de aller fleste på dette forumet er menn og jeg er nok en av veldig få kvinner som er innom denne tråden her.  

Utenlandske menn og kvinner er svært verdifulle for vårt samfunn på mange måter, og de ønskes velkommen av de fleste så lenge de klarer å integrere seg i det norske samfunn og følger våre "spilleregler". Jeg håper at de som kommer hit fra Thailand, Filipinene og lignende er sammen med bra menn. Har selv vært vitne til dårlige relasjoner mellom utenlandsk kvinne og norsk mann. Jobber i kvinnedominert yrke og har hatt flere kollegaer fra Asia som ikke har hatt det bra - men har også et par som har det veldig fint.

Feminister bryr seg om andre kvinner og min interesse rundt dette temaet er at kvinnene skal ha det bra. Når jeg leser innlegg som dette og fra visse andre som er aktive i denne tråden her så tenker jeg bare at jeg håper så inderlig dette er menn som er passive i sitt eget hjem og at de ikke utfører noe voldelig/livstruende mot andre, og spesielt ikke mot de damene som de da "henter" fra utlandet. Men ofte er folk store i kjeften og viser lite handling, så jeg tipper jeg har rett. 

Eneste grunnen til at jeg svarer er at jeg mener at det fortjener å bli motsagt i en tråd som alle kan dumpe innom og det er viktig at man deler ulike tanker og refleksjoner. Er forresten norsk kvinne og har vasket flere barnløse rumper de siste årene, og kommer nok til å gjøre det i fremtiden også. Stolt over yrket mitt og jeg er stolt over kollegaene mine. Kan hende jeg må vaske din rumpe også om noen år (regner med du er godt oppi åra). :) 

Jeg syns du har en nedlatende tone i posten din og den har du også ovenfor "thaidamer". Det lukter dårlig kvinnesyn her og det gjelder alle kvinner, ser det ut som. Jeg unner ingen kvinne fra Thailand å være sammen med en slik mann. De fortjener å ha det bra og de fortjener en snill, god mann med evne til å reflektere. De fortjener en maskulin og kjærlig mann. Det du skriver, og det flere her også skriver, viser ikke gode menn. Det viser potensielt farlige menn (men sannsynligvis har de for lav selvtillit til å være farlige, så det er jo bra). 

Dere burde virkelig gå i dere selv. Kvinner fra Thailand er ikke dumme, de skjønner tegninga raskere enn dere tror. :) 

 

Anonymous poster hash: c3557...d1a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d23dc...2b2 skrev (1 time siden):

Norske damer skal bare være glad for at thai damer kommer her og lager barn med norske menn.

For det er våres barn som en dag skal vaske deres barnløse romper fordi dere var litt for glad i kaffe latte og karriere fremfor å lage en familie og nå er eggene tørket inn.

Ikke lite frekt å hate oss, men hva kan man forvente av bitre feminister som ikke ble valgt for forhold av norske menn.

Thaidamer er populære fordi de er medgjørlige og det setter vi pris på. Ydmykhet og medgjørlighet er en tapt verdi hos norske kvinner.

Heldigvis for dere er ikke det egenskaper katter bryr seg om så det er bare å gå på dyrebeskyttelsen og hente seg noen kull. Men vær grei, ikke kast kattene ut neste gang det verker nedentil etter en tur for litt tyrkisk mannebein nedi midtøsten. Lykke til da!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Oisann da. 

Innmari trist at man ikke har større ambisjoner på vegne av egne barn enn rumpevasking ...

Ellers så kan jeg opplyse deg om at å være feminist ikke på noen måte er likestilt med å ikke fått mange barn før eggene er skrumpet inn. Norske kvinner greier både å følge en karriere OG føde barn samtidig. Ja, hvis vi har en oppegående mann som bidrar på hjemmebane som ikke hater kvinner og ser på kvinner som en eiendel som han har krav på da. (og noen av oss er så grepa kvinnfolk at de greier å kombinere karriere og barn uten at de har en mann også). 

Ja, heldigvis for norske kvinner så er de ikke så "medgjørlige", i den forstand at de godtar hva som helst fra en kontrollerende mann. Og det burde ingen kvinner godta. Men for noen kvinner så står dessverre valget mellom pest og kolera, valget er ikke reelt. Da må man improvisere litt og late som man er forelska for å komme seg ut fra fattigdom. 

Jeg vet ikke jeg om du følger så veldig godt med på sjekkemarkedet sånn ellers. Men det er ikke norske menn som velger bort "bitre feminister". Det er selvstendige, velutdannede kvinner som ikke ønsker å bli sammen med norske menn som ikke har noe å tilføre livet deres på en positiv måte. Da blir de heller alene og trives bedre med det. Sjekkeapper er et godt eksempel på dette, hvor menn trykker liker på rundt halvparten, mens damene kun trykker liker på mellom 5 og 10 % av mannfolka. 

PS, både jeg og mannen foretrekker hunder fremfor katter, så det blir nok ingen katt på denne selvstendige, feministiske, høyt utdannede, fembarnsmoren som aldri har eller kommer til å sette sin fot i Tyrkia. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Theo343 skrev (4 timer siden):

Det samme har man sett med kvinner som skaffer seg menn i et par gjennomgående land. Man er ikke så mye bedre der. Men kvinner blir fremstilt som offer når de enten blir utsatt for kjærlighetssvindel eller "kjøper" partner. Menn blir selvsagt fremstilt som kjeltringen. Det er noe hyklerisk og dobbeltmoralskt med denne heksejakten.

 Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt. For det første så foregår det i et helt annet kvantum med de norske kvinner versus de norske menn. Norske kvinner er heller ofte ikke like bemidlet som norske menn, så det økonomiske aspektet for den utenlandske mannen vil heller ikke være like sterkt som for en utenlandsk kvinne. (bl.a. fordi utenlandske menn har et bedre utgangspunkt enn utenlandske kvinner pga det dårlige kvinnesynet man har i visse land, sammenlignet med et likestilt land som vårt, selv om også her er det tidvis dårlig kvinnesyn fra enkelte.) Også når det gjelder det som jeg har vært innom tidligere i tråden, norske menn som sender utenlandske kvinner på krisesenter osv, skjer ikke i samme grad i et forhold med en norsk kvinne og en utenlandsk mann så vidt jeg vet. 

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Man har det nok som tradisjon, men da er det jo fortrinnsvis egne penger, er det ikke? Og ikke ektemannens?

Altså, ektemannen (den norske) har jo sine egne foreldre å sende penger til. Blir toskete om hele opplegget her er "mannen betaler for fire foreldre".

(hvis kona jobber fulltid, tar sin halvpart av de daglige utgiftene og bruker av restkronene til å sende hjem er jo det helt fair)

Har aldri vært borti noen nordmenn som sender penger til egne foreldre. Høres spesielt ut. Ellers enig med deg i siste setning som du har i parentes. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
herzeleid skrev (4 timer siden):

Det var en forfriskende artikkel, både med tanke på åpenheten men også perspektivet på "kjærlighetssvindel". Samtidig er det en tematikk det er vanskelig å få annet enn vondt av, kanskje særlig i tilfeller der en tilsynelatende ikke en gang har noen illusjon av "ekte kjærlighet" en gang. 

Enig i dine betraktninger her, at man får litt vondt av mennene som det skrives om i artikkelen. 

 

herzeleid skrev (4 timer siden):

Samtidig er det kanskje en litt guffen refleksjon en kan gjøre seg i mange relasjoner; "ville han/hun vært sammen med meg om ikke x eller y?". Hvor mange norske menn med relativt høy (sosioøkonomisk) status som er i forhold ville ikke hatt den samme partneren om de i stede var lavstatus menn. 

Ja, det kan man gjerne tenke. Men det er likevel en forskjell der. For jeg tar utgangspunkt i at norske kvinner selv har mulighet til å forsørge seg selv hvis de vil. De må altså ikke være med denne mannen med høy sosioøkonomisk status. Men helt klart, noen kvinner tiltrekkes av sånt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest c3557...d1a skrev (1 time siden):

Jeg syns du har en nedlatende tone i posten din og den har du også ovenfor "thaidamer". Det lukter dårlig kvinnesyn her og det gjelder alle kvinner, ser det ut som. Jeg unner ingen kvinne fra Thailand å være sammen med en slik mann. De fortjener å ha det bra og de fortjener en snill, god mann med evne til å reflektere.

Det er jo nettopp det. Og her treffer du kjernen veldig bra. Man ønsker ikke å ha en mann med et råttent kvinnesyn. Men man ønsker heller ikke at noen andre damer skal måtte slite med en slik mann. Forhåpentligvis så får de fleste som kommer hit det bra med en god mann, men det er dessverre altfor mange eksempler på det motsatte også :no:

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest c3557...d1a skrev (16 timer siden):

Nå er det jo svært få kvinner som "kjøper" en mann fra utlandet.

Det samme er strengt tatt sant om menn.

Gjest c3557...d1a skrev (16 timer siden):

"Kvinner voldtar de også", kommer det fra mennene. Ja, men det er ikke poenget og nei, kvinner voldtar på ingen måte like mye som menn. Mørketall? Ja, men menn dominerer fortsatt denne statistikken uten å noen sinne ville oppleve å bli forbigått av kvinner. 

Da seksuell vold stort sett ikke handler om sex, men makt så må vi gå ut i fra at kvinner har andre ofre enn menn, jeg så en del studier på dette for mange år siden, om de er blitt debunket vet jeg ikke, men jeg sliter med å finne igjen disse studiene, men jeg har opplevd noen stygge sider ved enkelte kvinner selv, kriminelle handlinger som på ingen måte ble tatt seriøst hos politiet, så jeg er ikke sikker på at kvinner egentlig er så mye bedre når fakta blir lagt på bordet og mørketallene faktisk blir til statistikk, jeg tror ikke det skjer i min levetid, myten om den barbariske mannen og det uskyldige kvinnelige offeret står litt for sterkt i vårt samfunn, både blant menn og kvinner.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (13 timer siden):

Innmari trist at man ikke har større ambisjoner på vegne av egne barn enn rumpevasking ...

Forsåvidt enig i denne, men jobb innen helsevesenet er så mye mer en det som forrige gjest postet.

Gidder ikke multisitere hen. 🙂

Lønna som sykepleier, helsefagarbeider og vernepleier m/fler er egentlig altfor lav i henhold til viktighet av jobb.

Kan bare si at jeg har den største respekt for de som jobber innen helse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...