Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest a838c...333 skrev (13 minutter siden):

Denne holder ikke mål, tenk logisk på dette om du ikke hadde blitt sammen med henne så hadde hun ikke fått den utvidede støtten, om hun tar skilsmisse så går det tilbake til samme som før, de klarte seg da og vil klare seg uten at en fra vesten giftet seg med henne.  Dette er bare fordømmelse. Kan godt si det samme om kvinner her også da. Om jeg har en inntekt på 1 mill og hun på 300.000 så er det en stor forskjell. Det er samme greiene, hun vil tape mye felles inntekt. Ærlig talt slutt å skriv tull nå.  

Om du ikke liker internasjonale forhold så er det din sak, men ikke lat som at dette er noe annet.  Om man ikke behandler partneren sin bra eller med respekt eller hjelper den med å bygge et liv sammen der den andre kan bli likeverdig så kan jeg forstå kritikk. 

Anonymous poster hash: a838c...333

1 mill vs 300k er en liten forskjell sammenliknet med norsk inntekt vs hva nå enn disse damene tjener i hjemlandet.

Jeg later ikke som noe. Hvorfor denne underkuede "late som alle er imot meg" offermentaliteten?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (7 timer siden):

Men allikevel kommer du drassende med "økonomisk maktskjevhet"-argumentet så fort det gjelder nordmenn med utenlandske som uheldigvis er fattigere økonomisk. Ironisk og kvalmt. Dette du driver på med er så lett å gjennomskue, en ekkel feministisk herseteknikk ment å holde "tapere" i ro for at de så skal velge de som dreit seg ut ved å sløse bort tiden på ONSere. Folk får holde seg til de de har seg med og ikke gå på rundgang.

Det er vanskelig å kjøpe idéen om at ONSere ikke skader andre mentalt.

Du vil heller de skal forbli fattige økonomisk enn å slå seg ned med en grei nordmann, fordi denne greie nordmannen har det med å være reserve her på berget, ikke sant? En som ikke blir valgt her skal for all del ikke få lov til å ha valg selv noen steder...

Dårlig samvittighet for å ha ONSet rundt løses ikke ved å shame de som ikke ble valgt, tvert imot.

Kjærlighet er ikke eksklusivt til de som er identiske i en situasjon. Er du høyere enn partner? Unngå den spekulasjonen da vel. Er du rangert bedre utseendemessig enn partner? Unngå den spekulasjonen. DU prøver å kontrollere andre. Kanskje det er du som bør holde deg unna forhold?

Du later til å tro at makt i et forhold utelukkende handler om økonomi. Så teit som det går ann. Hvorfor tror du folk her på berget ikke hedrer sine ekteskap? Det er jo ikke økonomien som gjør det da åpenbart, siden du hevder økonomi her på berget ikke har noen relevans.

Handler like mye om toveissituasjon her. Gjesp.

Åpenbart at du ikke henger med, eller at du velvillig overser realiteten. Ta en tur på et visst annet forum, og du får opp tusenvis av tråder, tråder som startes daglig, om ensomme opp i åra som ikke kan forstå hvorfor verden er så urettferdig, mens de velvillig har ONSet seg frem til den posisjonen de sitter i, uten å ha startet egen familie.

Unner du ikke disse et bedre liv? Hva er problemet ditt, egentlig?

Det er ikke et problem for andre enn de som kastet bort tiden sin på ONSing i sine beste år. Det er et liksom-oppdiktet-problem for å holde "tapere" i ro, i ro til å velge de som ONSerne brukte.

Du virker veldig opptatt  (og bitter) over kvinners ONS, du vet vel at de ikke har det med seg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 hours ago, Tussi said:

Du virker veldig opptatt  (og bitter) over kvinners ONS, du vet vel at de ikke har det med seg selv?

Fordi ONS er kanskje den viktigste faktoren, sammen med ateistiske-"verdier", som gjør at folk tar beslutningen av å praktisere denne ukulturen, som igjen fører til færre forhold, mer utroskap, lave fødselstall m.m. 

De med datingmakten får gjøre som de vil, dette er ikke gjeldende bare for det ene kjønn. Ordtaket, som man reder ligger man. Ta hun kjente i Hollywood som nettopp grein i mediene f.eks - Hun brukte all tid på karriere, Hollywood og festing, ventet for lenge på å ta seg sammen, så lenge at det ikke var noen vei tilbake. Tragisk for de som ønsker familie. Men ønsker man familie, så må man lete etter familieverdier og ikke hunke"verdier"(🤮).

Jeg er bitter for at jeg ikke ble vurdert, åpenbart. Betyr det at jeg skal tie eller ikke si min mening, nei. Jeg kommer til å finne ei utenlandsk på et tidspunkt, og fronte lykken som jeg forhåpentligvis finner, med den største selvfølge.🫰

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e skrev (På 19.3.2024 den 2:03 PM):

Vil ha en som ikke maser på meg.

Eller sagt med andre ord. Vil ha kjærlig dame. Vil ikke ha en bitch

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Vil hun ha en drittunge som ikke klarer å rydde etter seg?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (På 24.7.2024 den 3:29 PM):

Om man har vært borti ei psykokjærring som tror at mannfolket er sin personlige tjener 24/7 så er dette virkelig noe å være glad for ja. Har ikke vært sammen med ei slik, men har sett det utspille seg hos bekjente.

Det er vel tross alt bedre at man finner seg et kvinnfolk da, som man kan ha som sin personlige tjener 24 /7 og hun kan velge å bli hos deg eller havne på gata / krisesenter, fordi du bruker din egen gode økonomi som et maktmiddel mot henne som er fattig / uten inntekt...  Du ser ikke dobbeltmoralen / ironien i dette? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
23 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det er vel tross alt bedre at man finner seg et kvinnfolk da, som man kan ha som sin personlige tjener 24 /7 og hun kan velge å bli hos deg eller havne på gata / krisesenter, fordi du bruker din egen gode økonomi som et maktmiddel mot henne som er fattig / uten inntekt...  Du ser ikke dobbeltmoralen / ironien i dette? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Så du bare automatisk antar at kvinnen ikke er i stand til å jobbe og tjene penger selv? Wow. Snakk om å være forutinntatt.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest a838c...333 skrev (På 27.7.2024 den 2:10 AM):

Du skrev kanskje til en annen. Men for meg har dette ingenting med bare lommebok. Jeg er 33 og hun 32. Jeg har høy utdannelse og lønn. Har gjennomsnittlig bra utendet, høyde og har ingenting imot å tilføre kona glede og verdi i livet. Jeg velger selv hvem jeg elsker. Dette har ingenting med fattigdom å gjøre, skjønner virkelig ikke at endel norske kvinner ikke vil skjønne at de ikke alltid er best i en verden med 7 milliarder mennesker.  Det er heller ikke sånn at det bare er personlighet og utsendet som gjelder. Forskjellige kulturer verdsetter forskjellige ting, ikke kom her å si at den vestlige er best. Også her vil ikke kvinner ha en mann med lavere inntekt eller utdannelse. Se gjerne til USA for dette så skjønner du. 

 

Uansett for mitt tilfelle så har jeg valgt meg ei i samme alder med datter fordi jeg har blitt glad i henne, hun er der for meg, gir meg kjærlighet og familie livet jeg vil ha. Om du synes dette er fælt så skjønner jeg meg ikke på deg, vi begge får det mye bedre sammen. Hele familien min og venner har forstått dette. Synes heller ikke det er andres sak å dømme på coveret.

Anonymous poster hash: a838c...333

Hvorfor tror du at norske kvinner mener at de er best? Er ikke hver enkelt kvinne forskjellig, med forskjellig personlighet uavhengig hvor hun kommer fra?

Kanskje det ikke handler om fattigdom og eventuell økonomisk maktutnyttelse for din del. (Dere er jo ganske like i alder også).  Det endrer ikke det faktum at for mange så er det nettopp dette som er viktig. Altså at hun skal være underdanig han, (feminisme og likestilling er nærmest skjellsord for enkelte), og det er det vanskeligere å finne i et likestilt samfunn som det norske er. 

Og jo, den vestlige kulturen hvor mann og kvinne er likestilte, likeverdige, hvor den ene ikke skal ha  (økonomisk) makt over den andre er best. Og forresten, ser at flere i tråden bruker "de er familieorientert" som et argument. Norske kvinner er også familieorienterte, forskjellen er bare at de også tar vare på familien økonomisk i tillegg til omsorgsmessig. Norske kvinner skal klare alt, både jobb, hjem, trening, ta seg av mann og barn, egne gamle foreldre, mannens foreldre. Ikke rart at de blir utslitt. Kanskje norske menn bør ta litt mer ansvar og bli litt mer "familieorienterte"...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest 49f9a...dff skrev (12 minutter siden):

Så du bare automatisk antar at kvinnen ikke er i stand til å jobbe og tjene penger selv? Wow. Snakk om å være forutinntatt.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Hvor lett er det å tjene penger selv når man ikke kan språket, og mannen ikke ønsker at du skal ha kontakt med de lokale fordi du kan få noen "feministiske" ideer? Det var det som var utgangspunktet her for mitt svar. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff
22 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Hvor lett er det å tjene penger selv når man ikke kan språket, og mannen ikke ønsker at du skal ha kontakt med de lokale fordi du kan få noen "feministiske" ideer? Det var det som var utgangspunktet her for mitt svar.

Og du tror flesteparten er slik? Wow. Snakk om å være forutinntatt.

Driver visst å gjentar meg selv her nå. Men det er tydeligvis nødvendig.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest 49f9a...dff skrev (8 timer siden):

Og du tror flesteparten er slik? Wow. Snakk om å være forutinntatt.

Driver visst å gjentar meg selv her nå. Men det er tydeligvis nødvendig.

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Du kan lese, ikke sant? Finn gjerne et sted hvor jeg har skrevet at flesteparten er slik... Tvert om har jeg tidligere sagt at dette gjelder et mindretall. Vi som samfunn bør likevel tilstrebe at dette mindretallet blir redusert til 0. Kvinner er personer, ikke eiendeler. At det er for mange menn  som utnytter fattige utenlandske kvinner, ja det er det helt klart. 

https://www.forskning.no/partner-samliv-demografi/menneskehandel-gjennom-ekteskap/1206069

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/vil-begrense-menns-mulighet-til-a-hente-flere-kvinner-fra-utlandet-1.14755204

https://radioh.no/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner/

Om ikke annet så ser man at det finnes politisk vilje til å gjøre noe med problemet. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 timer siden):

Du kan lese, ikke sant? Finn gjerne et sted hvor jeg har skrevet at flesteparten er slik... Tvert om har jeg tidligere sagt at dette gjelder et mindretall. Vi som samfunn bør likevel tilstrebe at dette mindretallet blir redusert til 0. Kvinner er personer, ikke eiendeler. At det er for mange menn  som utnytter fattige utenlandske kvinner, ja det er det helt klart. 

https://www.forskning.no/partner-samliv-demografi/menneskehandel-gjennom-ekteskap/1206069

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/vil-begrense-menns-mulighet-til-a-hente-flere-kvinner-fra-utlandet-1.14755204

https://radioh.no/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner/

Om ikke annet så ser man at det finnes politisk vilje til å gjøre noe med problemet. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Gratulerer, du ser det samme som jeg ser.

Hvis du ser at dette er et reelt fenomen og påpeker mekanismene, er du "fordomsfull" og kritikerne later som at du har anklaget ALLE for å holde på sånn. Selv om du aldri har sagt det.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Et reelt fenomen er at man prøver å kontrollere andres partner valg med all slags sosio-psykologisk manipulasjon, fordi man selv ikke synes noe om at de man selv ikke ville ha, skal få ha valg selv.

Å bruke økonomisk status er det samme som å bruke sin fasadiske høyde i jakten på kjærligheten. Det er bare en inngang til å få opprettet kontakt, intet mer. Oppegående individer evner å luke ut de som ikke liker en selv for den man er. Liker man ikke å være sammen med noen, så vet man hvor døren er, og da får man gå tilbake til det utgangspunktet man hadde så lenge man ikke er gift.

Beste vil uansett være å bo i landet kvinnen er ifra om man har anledning til det, så slipper man all den moralistiske jantelov-dømmingen som eksisterer her på berget.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (3 timer siden):

Et reelt fenomen er at man prøver å kontrollere andres partner valg med all slags sosio-psykologisk manipulasjon, fordi man selv ikke synes noe om at de man selv ikke ville ha, skal få ha valg selv.

Å bruke økonomisk status er det samme som å bruke sin fasadiske høyde i jakten på kjærligheten. Det er bare en inngang til å få opprettet kontakt, intet mer. Oppegående individer evner å luke ut de som ikke liker en selv for den man er. Liker man ikke å være sammen med noen, så vet man hvor døren er, og da får man gå tilbake til det utgangspunktet man hadde så lenge man ikke er gift.

Beste vil uansett være å bo i landet kvinnen er ifra om man har anledning til det, så slipper man all den moralistiske jantelov-dømmingen som eksisterer her på berget.

Syns du misforstår mye når du kommer til den konklusjonen du gjør i første avsnitt. 

Det blir noe helt annet med økonomisk makt / muligheter enn høyde. Kommer man fra fattige kår så betyr det å ha en grei økonomi, et liv uten fattigdom så vanvittig mye at man finner seg i mye mer. Man går ikke bare ut døra hvis det betyr at man ender opp som fattig / på gata. Er man en selvforsørget kvinne så er det lettere å gå ut døra hvis høyde på mannen var så viktig, da er det bare å finne seg en ny, høy mann. Jeg håper du ser forskjellen her, en kvinne uten midler blir lettere værende hos en mann selv om kjærligheten har tatt slutt, enn det en kvinne som har funnet seg en høy mann gjør når kjærligheten der tar slutt. 

Men ser jo at du diskuterer dette ut fra mannens utgangspunkt, som i de fleste tilfeller er den som sitter med økonomien. Da er det nok vanskelig å tenke seg til hva man ville gjort hvis man var kvinnen i situasjonen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 9.8.2024 den 12:22 AM):

Det er vel tross alt bedre at man finner seg et kvinnfolk da, som man kan ha som sin personlige tjener 24 /7 og hun kan velge å bli hos deg eller havne på gata / krisesenter, fordi du bruker din egen gode økonomi som et maktmiddel mot henne som er fattig / uten inntekt...  Du ser ikke dobbeltmoralen / ironien i dette?

Jeg ville aldri behandlet ei dame sånn uansett om hun var fra Norge eller Thailand. Hvis jeg ikke passer sammen med hun så gjør jeg det helt enkelt slutt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 54bc1...2b5
DukeNukem3d skrev (6 minutter siden):

Jeg ville aldri behandlet ei dame sånn uansett om hun var fra Norge eller Thailand. Hvis jeg ikke passer sammen med hun så gjør jeg det helt enkelt slutt.

Det er bare å gi opp, de foruttintatte er så forutinntatte at det er som å snakke ned en vegg.. 

Anonymous poster hash: 54bc1...2b5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Jeg ville aldri behandlet ei dame sånn uansett om hun var fra Norge eller Thailand. Hvis jeg ikke passer sammen med hun så gjør jeg det helt enkelt slutt.

Det tror jeg deg på, og de aller fleste ville ikke det. Mitt innlegg du svarte på her var kun et motsvar til ditt eget hvor du beskreiv kvinner som " psykokjærring som tror at mannfolket er sin personlige tjener 24/7".  Begge deler er ille. Ingen skal /bør være noens tjener. Legger man i tillegg til at den ene har all økonomisk makt så sier det seg selv at man stiller ganske svakt i enhver form for uoverensstemmelse mellom partene. Da er vi over i utnyttelse, evt verre. 

Jeg har forøvrig ingen interesse i å snakke om hvert enkelt sitt forhold. Som nevnt så snakker vi her om at mindretall som utgjør et problem. Men mekanismene som gjør det mulig, og konsekvensen for den enkelte er likevel såpass stor at på systemnivå så bør man se på om det er noe man kan gjøre politisk for å hindre kjipe skjebner til de av  kvinnene som kommer hit og blir møtt av en helt annen hverdag enn de var forespeilet på forhånd. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 timer siden):

Mitt innlegg du svarte på her var kun et motsvar til ditt eget hvor du beskreiv kvinner som " psykokjærring som tror at mannfolket er sin personlige tjener 24/7".

Eh, dette er jo åpenbart sjeldent. Også i Norge. Det finnes menn som er rasshøl også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 10.8.2024 den 11:24 AM):

Syns du misforstår mye når du kommer til den konklusjonen du gjør i første avsnitt. 

Det blir noe helt annet med økonomisk makt / muligheter enn høyde. Kommer man fra fattige kår så betyr det å ha en grei økonomi, et liv uten fattigdom så vanvittig mye at man finner seg i mye mer. Man går ikke bare ut døra hvis det betyr at man ender opp som fattig / på gata. Er man en selvforsørget kvinne så er det lettere å gå ut døra hvis høyde på mannen var så viktig, da er det bare å finne seg en ny, høy mann. Jeg håper du ser forskjellen her, en kvinne uten midler blir lettere værende hos en mann selv om kjærligheten har tatt slutt, enn det en kvinne som har funnet seg en høy mann gjør når kjærligheten der tar slutt. 

Men ser jo at du diskuterer dette ut fra mannens utgangspunkt, som i de fleste tilfeller er den som sitter med økonomien. Da er det nok vanskelig å tenke seg til hva man ville gjort hvis man var kvinnen i situasjonen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg ville aldri hatt et forhold med en person som plutselig forlater deg fordi den så en litt bedre på gata. Det er skikkelig dårlig holdninger, etikk og menneske. De må man luke bort.  Du må også finne noen jevnaldrende som faktisk elsker deg. Det er ikke så vanskelig. At det er noen som utnytter jo det er det. Men det er det alle steder i samfunnet overallt. 

 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

På samme måte som ingen tenker på det å forsørge familien i hjemlandet når man skal "forelske" seg i fattige deler av Thailand eller Filippinene, var nok ikke muligheten til en god arv i tankene på hun her (og andre i liknende posisjon). 100% ren kjærlighet, alltid.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/dode-to-maneder-etter-bryllupet/81792460

Få deg litt søvn du nå. Jeg kan ta nattevakten :laugh:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...