Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen ting mot norske kvinner, har hatt forhold til flere av de. Det jeg ville få fram er at thailandske kvinner ikke er noe dårligere, kanskje heller tvert om. Jeg ønsker ikke å eksemplifisere det med moral. Men jeg kan si at det er sjelden du møter arrogante kvinner i Thailand, men det finner du lett i Norge. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (9 timer siden):

Det er bare påfallende hvordan man da ofte "tilfeldigvis" havner i fattige land, hvor man nettopp kan mistenke at det er økonomiske grunner til at noen ønsker å gifte seg ut av landet.

Jeg kjenner folk som er i det man kaller topp prosent av manfolk i norge.
Gutter/menn som uten problem kunne funne seg kvinnfolk i norge, men som likevel har kvinnfolk fra andre land.
(Myanmar, Fillipinene og tyrkia)

Dem har oppdaget hvordan kulturen i andre land er mer familiorientert en i norge.
1 av dem var som meg og så ned på folk som hadde "kjøpedame"
Men på lengre reise lærte han seg å kjenne kulturen i hjemlandet til nå kona og slo seg til ro.

Ta deg en tur til et "fattig" land og faktisk bli kjent med den lokale kulturen, dra vekk fra turistplassene og ut på bygda og se hvordan dem behandler hverandre og andre mennesker.
Så setter du deg på et knutepunkt i vesten og observer,
Da fatter du hvorfor mange finner seg partner fra "fattige" land

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (59 minutter siden):


Det er ingen som mobber, vi bare påpeker realiteten du får når relativt velstående vestlige "dater" folk som er desperate etter penger. Du må gjerne føle deg forulempet, men det har du INGEN grunn til her. Det eneste "vi" kritikere ber om, er at man finner seg noen som er på roughly samme økonomiske nivå så en slipper dette maktskjevhetsproblemet.

Hva snakker du så om nå? Alle bertene med silikon og oppblåste lepper som henger rundt på barer i Oslo Vest og ser etter rikmenn, gjerne 20+ år eldre, å kapre…? 😉

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Haha. Det er kun menn som klandrer kvinner for at de er single, og det finnes ingen kvinner som klandrer menn for det samme. Kvinner tilpasser seg hvis de forblir single, menn sutrer og blir bitre.

Så hvis de blir her og klager på at kvinner er overfladiske og opphengt i penger og status er de tapere.

Hvis de skaffer seg kone utenlandsk…er de tapere..,

Så hva er ditt forslag…?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det er kun menn som klandrer kvinner for at de er single, og det finnes ingen kvinner som klandrer menn for det samme. Kvinner tilpasser seg hvis de forblir single, menn sutrer og blir bitre.

Du tuller... statistikken viser at Alfa-mennene på toppen har fått seg mange flere ligg. Mange kvinner går etter de samme, dette pga tilgangen de nye appene har gitt. Så alfa-mennene utnytter det og en del kvinner blir oppgitte fordi "menn aldri ønsker noe seriøst forhold" med de.. 

Det har vært en del artikler om dette i mediene... så overraskende for meg at du ikke har fått med deg det.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Du tuller... statistikken viser at Alfa-mennene på toppen har fått seg mange flere ligg. Mange kvinner går etter de samme, dette pga tilgangen de nye appene har gitt. Så alfa-mennene utnytter det og en del kvinner blir oppgitte fordi "menn aldri ønsker noe seriøst forhold" med de.. 

Det har vært en del artikler om dette i mediene... så overraskende for meg at du ikke har fått med deg det.

og det som det ikke skrives så mye om er at en del disse Alfa-mennene ender opp med kvinnfolk fra andre land en Norge.
Å si at det bare er tapere som ikke får seg dame i Norge som drar til Thailand er latterlig.
Men likevel klarer folk å påstå dette 🤣

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 24.7.2024 at 6:34 PM, knopflerbruce said:

Kvinner driter da i status. Det er en manosfæremyte. Det kvinner vil ha er en god, personlig match - ikke "status". Ressurser er også en myte. Det er dog ikke slik at pengene er poenget.

Men allikevel kommer du drassende med "økonomisk maktskjevhet"-argumentet så fort det gjelder nordmenn med utenlandske som uheldigvis er fattigere økonomisk. Ironisk og kvalmt. Dette du driver på med er så lett å gjennomskue, en ekkel feministisk herseteknikk ment å holde "tapere" i ro for at de så skal velge de som dreit seg ut ved å sløse bort tiden på ONSere. Folk får holde seg til de de har seg med og ikke gå på rundgang.

On 24.7.2024 at 6:38 PM, knopflerbruce said:

Og, tilsvarende er det vanskelig å kjøpe det at kvinner i Thailand plutselig faller som fluer bare nordmenn prater med dem et par ukers tid.

Det er vanskelig å kjøpe idéen om at ONSere ikke skader andre mentalt.

11 hours ago, knopflerbruce said:

Det er bare påfallende hvordan man da ofte "tilfeldigvis" havner i fattige land, hvor man nettopp kan mistenke at det er økonomiske grunner til at noen ønsker å gifte seg ut av landet.

Du vil heller de skal forbli fattige økonomisk enn å slå seg ned med en grei nordmann, fordi denne greie nordmannen har det med å være reserve her på berget, ikke sant? En som ikke blir valgt her skal for all del ikke få lov til å ha valg selv noen steder...

Dårlig samvittighet for å ha ONSet rundt løses ikke ved å shame de som ikke ble valgt, tvert imot.

11 hours ago, knopflerbruce said:

Det greieste for å unngå spekulasjonen er vel å heller velge land som økonomisk er bra stilt sammenliknet med Norge. You do you. Men jeg skjønner at folk er skeptiske, og det tror jeg også dere gjør hvis dere ser situasjonen fra utsiden. Det er jo påfallende at folk som leter etter kjærligheten "i utlandet" ikke finner den i et rikt, europeisk land, men at det er denne trenden med å søke i fattige land.

Kjærlighet er ikke eksklusivt til de som er identiske i en situasjon. Er du høyere enn partner? Unngå den spekulasjonen da vel. Er du rangert bedre utseendemessig enn partner? Unngå den spekulasjonen. DU prøver å kontrollere andre. Kanskje det er du som bør holde deg unna forhold?

Du later til å tro at makt i et forhold utelukkende handler om økonomi. Så teit som det går ann. Hvorfor tror du folk her på berget ikke hedrer sine ekteskap? Det er jo ikke økonomien som gjør det da åpenbart, siden du hevder økonomi her på berget ikke har noen relevans.

3 hours ago, knopflerbruce said:

Retten til å "elske hvem de vil" er jo i behold, men ifbm Pride handler det om en toveissituasjon, ikke hvor (relativt) rik vestlig mann elsker Thai-dame, og Thai-dame er sånn passelig entusiastisk, men gjør det for familiens skyld i håp om at hun blir behandlet bra i prosessen.

Handler like mye om toveissituasjon her. Gjesp.

3 hours ago, knopflerbruce said:

Haha. Det er kun menn som klandrer kvinner for at de er single, og det finnes ingen kvinner som klandrer menn for det samme. Kvinner tilpasser seg hvis de forblir single, menn sutrer og blir bitre.

Åpenbart at du ikke henger med, eller at du velvillig overser realiteten. Ta en tur på et visst annet forum, og du får opp tusenvis av tråder, tråder som startes daglig, om ensomme opp i åra som ikke kan forstå hvorfor verden er så urettferdig, mens de velvillig har ONSet seg frem til den posisjonen de sitter i, uten å ha startet egen familie.

2 hours ago, knopflerbruce said:

Thai-dame fra fattige går tjener på å finne en vestlig mann med penger til overs.

Unner du ikke disse et bedre liv? Hva er problemet ditt, egentlig?

2 hours ago, knopflerbruce said:

Det eneste "vi" kritikere ber om, er at man finner seg noen som er på roughly samme økonomiske nivå så en slipper dette maktskjevhetsproblemet.

Det er ikke et problem for andre enn de som kastet bort tiden sin på ONSing i sine beste år. Det er et liksom-oppdiktet-problem for å holde "tapere" i ro, i ro til å velge de som ONSerne brukte.

Endret av Colin.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 1eb2e...131 skrev (5 timer siden):

Damen min var ikke desperat etter penger før hun traff meg. Men hvem i h... sier nei til en bra kjæreste som i tillegg tilbyr bedre levestandard? På tide å våkne opp: det er økonomiske forskjeller mellom folk. Det betyr ikke at folk ikke kan elske hverandre.

Det virker som om grunninnstillingen til sure feminister her er at har noen mye mer penger enn partneren sin så prøver vi automatisk å rævkjøre de og vi viser vårt indre rævhøl som en diktator og seksuelt rovdyr.

Hva feiler det dere? Er det slik dere ville oppført dere hvis dere var i samme posisjon? Det sier i så fall mye mer om dere enn oss.

Og nei jeg kommer ikke til å utelukke thai damer som partnere bare fordi du og dine likesinnede mener vi må finne noen med ca like mye i lommeboken som oss. Pass dine egne saker og få deg et liv.

Anonymous poster hash: 1eb2e...131

For min del kan du gjøre hva du vil, men du har ikke noen måte for å kreve at samfunnet ikke snakker om problematikken. Dette er jo en overordnet debatt, og argumentene er akkurat like gyldige uavhengig av om det i akkurat ditt tilfelle "tilfeldigvis er slik at begge elsker hverandre uavhengig av økonomi".

I min verden, ville det ringt ørten varsellamper om jeg skulle date noen som var i en livssituasjon hvor det er naturlig å tenke at hun trenger noe materielt fra meg og derfor kan tenkes å vekte det inn i avgjørelsen. Big no-no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (24 minutter siden):

For min del kan du gjøre hva du vil, men du har ikke noen måte for å kreve at samfunnet ikke snakker om problematikken. Dette er jo en overordnet debatt, og argumentene er akkurat like gyldige uavhengig av om det i akkurat ditt tilfelle "tilfeldigvis er slik at begge elsker hverandre uavhengig av økonomi".

I min verden, ville det ringt ørten varsellamper om jeg skulle date noen som var i en livssituasjon hvor det er naturlig å tenke at hun trenger noe materielt fra meg og derfor kan tenkes å vekte det inn i avgjørelsen. Big no-no.

Du finner fort ut om noen blir med deg kun for penger eller ikke. Det skjer heller ikke med bare Utenlandske damer som er i andre deler av verden. Om de spør om penger eller snakker mye om å kunne flytte til bedre land. Kona mi hadde ikke nevnt dette og når jeg senere snakket om det at en måtte flytte og om hun kunne flytte hit så svarte hun først "Men hva skal jeg gjøre der, jobbe med osv" . Det var åpenbart for meg at hun ville ha meg uavhenngig om jeg bodde i Filippinene eller her. 

Det skjer like mye utnyttelse av partnere her som der nede. Det gjelder bare å følge med. Det er forøvrig helt greit at du ikke vil ha utenlandsk partner.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Relativt velstående er ikke nødvendigvis velstående, og desperat etter penger, altså det er neppe så veldig mye verre i Thailand enn i Norge, så lenge de har en jobb. Det kan muligens være kulturelle forskjeller mellom norske menn og thai menn som ikke er til thai kvinner sin fordel. 

 

Hvorfor skulle jeg være forulempet, jeg har ikke thaikone, jeg har ikke vært i Thailand eller andre sørøst asiatiske land, jeg har ikke hentet kjerring i utlandet i det hele tatt, jeg bare påpeker at noen av dere her er egentlig bare fordomsfulle, både mot norske menn, og asiatiske kvinner, mennene er visstnok tapere, og kvinnene ja de er ikke stand til å ta egne avgjørelser, og du bruker her en hersketeknikk, det sier egentlig sitt det også.  

 

Det er bare idiotisk, det er ikke sånn mennesket fungerer, jeg mener sier du det til samme til kvinner som søker seg til menn med mer makt enn dem ? Og er det sånn du tenker ? Om du har bedre økonomi en noen så bruker du den økonomiske makten til å få tvilsomme fordeler ? Om man er en unødvendig rik person kan man ikke finne seg en partner med vanlig økonomi ? Har du et problem med fri vilje ? Like personer må være sammen med like personer ?   

Det er en grunn til at det er "vi" som sender penger til familien i Thailand, og ikke motsatt.

Bruker hverken hersketeknikker eller kaller menn tapere. Du får lære deg å lese norsk før du skal leke butthurt og anklage folk for det ene og det andre.

Igjen: stor forskjell på å dra folk ut av fattigdom og det å date noen som står på egne ben og ikke f.eks. trenger mre penger for å forsørge storfamilien.

Har du tungt for dette, etter snart 100 sider hvor poenget er gjentatt til det kjedsommelige? Det handler om skjeve maktforhold. Hvis du sliter med å skjønne hvordan det oppstår, og at en "riking" som finner seg en med en nokså normal inntekt som vil klare seg helt utmerket ved en skilsmisse ikke er det samme som når en Thai-dame (eller kanskje noen fra Filippinene, de er vel poppis i dette markedet, også) skiller seg og mister muligheten til å sende ektemannens penger hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (6 timer siden):

Du tuller... statistikken viser at Alfa-mennene på toppen har fått seg mange flere ligg. Mange kvinner går etter de samme, dette pga tilgangen de nye appene har gitt. Så alfa-mennene utnytter det og en del kvinner blir oppgitte fordi "menn aldri ønsker noe seriøst forhold" med de.. 

Det har vært en del artikler om dette i mediene... så overraskende for meg at du ikke har fått med deg det.

Og alle artiklene som er skrevet AV KVINNER (og ikke mansplainende menn som skal fortelle kvinner at de må slutte å følge sine preferanser) har samme vinkling: "jeg har det fint som singel - men det er plass til en mann som faktisk tilfører livet mitt noe positivt". I motsetning til disse mennene som "blir valgt bort" og plutselig har det så grusomt fordi de ikke får tømt seg i noen, og ikke skjønner hvordan de skal være mann i 2024.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (6 timer siden):

Så hvis de blir her og klager på at kvinner er overfladiske og opphengt i penger og status er de tapere.

Hvis de skaffer seg kone utenlandsk…er de tapere..,

Så hva er ditt forslag…?

Har ikke kalt noen tapere. Du legger ord i munnen min.

Hva med å enten bli her og møte de preferansene som kvinnene her ber om? It's not a whole lot. Eller å velge noen fra et I-land hvis de først skal ut av landet for å skaffe seg brud?

Du snakker som om det er de to alternativene du lister opp man har å velge mellom. Herre fred!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (På 30.9.2023 den 7:34 PM):

Jeg tror det sier en del om norske kvinner og hvilke urealistiske krav de stiller, det er "drømmemannen" eller ingenting. De ender opp med å gå på rundgang (ride på karusellen) og tro de er attraktive helt til de møter veggen og ender opp ensom og bitter. Og det er alltid menns feil at dette skjer. 

Går faktisk ikke ann å få sagt det bedre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 timer siden):

Men allikevel kommer du drassende med "økonomisk maktskjevhet"-argumentet så fort det gjelder nordmenn med utenlandske som uheldigvis er fattigere økonomisk. Ironisk og kvalmt. Dette du driver på med er så lett å gjennomskue, en ekkel feministisk herseteknikk ment å holde "tapere" i ro for at de så skal velge de som dreit seg ut ved å sløse bort tiden på ONSere. Folk får holde seg til de de har seg med og ikke gå på rundgang.

Det er vanskelig å kjøpe idéen om at ONSere ikke skader andre mentalt.

Du vil heller de skal forbli fattige økonomisk enn å slå seg ned med en grei nordmann, fordi denne greie nordmannen har det med å være reserve her på berget, ikke sant? En som ikke blir valgt her skal for all del ikke få lov til å ha valg selv noen steder...

Dårlig samvittighet for å ha ONSet rundt løses ikke ved å shame de som ikke ble valgt, tvert imot.

Kjærlighet er ikke eksklusivt til de som er identiske i en situasjon. Er du høyere enn partner? Unngå den spekulasjonen da vel. Er du rangert bedre utseendemessig enn partner? Unngå den spekulasjonen. DU prøver å kontrollere andre. Kanskje det er du som bør holde deg unna forhold?

Du later til å tro at makt i et forhold utelukkende handler om økonomi. Så teit som det går ann. Hvorfor tror du folk her på berget ikke hedrer sine ekteskap? Det er jo ikke økonomien som gjør det da åpenbart, siden du hevder økonomi her på berget ikke har noen relevans.

Handler like mye om toveissituasjon her. Gjesp.

Åpenbart at du ikke henger med, eller at du velvillig overser realiteten. Ta en tur på et visst annet forum, og du får opp tusenvis av tråder, tråder som startes daglig, om ensomme opp i åra som ikke kan forstå hvorfor verden er så urettferdig, mens de velvillig har ONSet seg frem til den posisjonen de sitter i, uten å ha startet egen familie.

Unner du ikke disse et bedre liv? Hva er problemet ditt, egentlig?

Det er ikke et problem for andre enn de som kastet bort tiden sin på ONSing i sine beste år. Det er et liksom-oppdiktet-problem for å holde "tapere" i ro, i ro til å velge de som ONSerne brukte.

For starters: det er ingen rasjonell grunn til at norske kvinner skulle være så veldig opptatt av mannens inntekt, utover at det kan være praktisk om man er ca i samme ballpark - derimot er det mange rasjonelle, ikke-romantiske grunner til at noens inntekt blir viktig om en selv mangler penger til livsnødvendigheter for seg selv eller sin familie. Ref. dette med å sende penger hjem, noe man ikke gjør hvis familien driter penger.

For 965 gang eller noe sånt: har du/dere virkelig INGENTING annet enn en fet lommebok som salgsargument overfor disse kvinnene? Det er jo faktisk dette du skriver - at hvis du ikke kan bruke lommeboken din som brekkstang, er du verdiløs. Å hente dame i utlandet er ikke poenget, men å hente fattige damer. Jeg vet du leser dette, og at du har teflon på hjernen samtidig - og vil fortsette å komme med det samme oppgulpet om "å, du nekter meg å finne meg lykken i utlandet" om senest et par sider i denne tråden. Selv om mekansimen er forklart til det kjedsommelige.

Er du skadd mentalt av at kvinner har ONSet med noen som ikke er deg? Haha. Jeg må spørre, for det er jo det du impliserer.

Det er ikke noe rart i at folk når og da vokser fra hverandre. At alle ekteskap skal vare livet ut er naturstridig. Fint for dem det gjelder, men det er naturlig at man skiller lag, også.

At det er mange kvinner som har "ONSet seg frem" samtidig som de er ulykkelige, er blank løgn - uavhengig av hvilket forum du sikter til. Å date folk som det viser seg ikke vil ha noe forhold er ikke ONS-ing fra synsvinkelen til den som vil at det skal bli noe mer, selv om det ender med at man ligger med hverandre bare én gang.

Det er lite trolig at disse kvinnene du tror du refererer til er interessert i bitre folk som "har gitt opp". Det er ikke sånn supertiltrekkende mot kvinner å drive et korstog mot dem, for å si det pent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

For starters: det er ingen rasjonell grunn til at norske kvinner skulle være så veldig opptatt av mannens inntekt, utover at det kan være praktisk om man er ca i samme ballpark - derimot er det mange rasjonelle, ikke-romantiske grunner til at noens inntekt blir viktig om en selv mangler penger til livsnødvendigheter for seg selv eller sin familie. Ref. dette med å sende penger hjem, noe man ikke gjør hvis familien driter penger.

For 965 gang eller noe sånt: har du/dere virkelig INGENTING annet enn en fet lommebok som salgsargument overfor disse kvinnene? Det er jo faktisk dette du skriver - at hvis du ikke kan bruke lommeboken din som brekkstang, er du verdiløs. Å hente dame i utlandet er ikke poenget, men å hente fattige damer. Jeg vet du leser dette, og at du har teflon på hjernen samtidig - og vil fortsette å komme med det samme oppgulpet om "å, du nekter meg å finne meg lykken i utlandet" om senest et par sider i denne tråden. Selv om mekansimen er forklart til det kjedsommelige.

Er du skadd mentalt av at kvinner har ONSet med noen som ikke er deg? Haha. Jeg må spørre, for det er jo det du impliserer.

Det er ikke noe rart i at folk når og da vokser fra hverandre. At alle ekteskap skal vare livet ut er naturstridig. Fint for dem det gjelder, men det er naturlig at man skiller lag, også.

At det er mange kvinner som har "ONSet seg frem" samtidig som de er ulykkelige, er blank løgn - uavhengig av hvilket forum du sikter til. Å date folk som det viser seg ikke vil ha noe forhold er ikke ONS-ing fra synsvinkelen til den som vil at det skal bli noe mer, selv om det ender med at man ligger med hverandre bare én gang.

Det er lite trolig at disse kvinnene du tror du refererer til er interessert i bitre folk som "har gitt opp". Det er ikke sånn supertiltrekkende mot kvinner å drive et korstog mot dem, for å si det pent.

Her var det mye piss.

Norske kvinners krav:

Høy.

Mørk.

Høy inntekt.

Stor pikk og god i senga

Utadendt.

Sosial og mange venner.

Flink med barn og flink til å gjøre alt husarbeid.

Endret av _R2D2_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (26 minutter siden):

For starters: det er ingen rasjonell grunn til at norske kvinner skulle være så veldig opptatt av mannens inntekt, utover at det kan være praktisk om man er ca i samme ballpark - derimot er det mange rasjonelle, ikke-romantiske grunner til at noens inntekt blir viktig om en selv mangler penger til livsnødvendigheter for seg selv eller sin familie. Ref. dette med å sende penger hjem, noe man ikke gjør hvis familien driter penger.

For 965 gang eller noe sånt: har du/dere virkelig INGENTING annet enn en fet lommebok som salgsargument overfor disse kvinnene? Det er jo faktisk dette du skriver - at hvis du ikke kan bruke lommeboken din som brekkstang, er du verdiløs. Å hente dame i utlandet er ikke poenget, men å hente fattige damer. Jeg vet du leser dette, og at du har teflon på hjernen samtidig - og vil fortsette å komme med det samme oppgulpet om "å, du nekter meg å finne meg lykken i utlandet" om senest et par sider i denne tråden. Selv om mekansimen er forklart til det kjedsommelige.

Er du skadd mentalt av at kvinner har ONSet med noen som ikke er deg? Haha. Jeg må spørre, for det er jo det du impliserer.

Det er ikke noe rart i at folk når og da vokser fra hverandre. At alle ekteskap skal vare livet ut er naturstridig. Fint for dem det gjelder, men det er naturlig at man skiller lag, også.

At det er mange kvinner som har "ONSet seg frem" samtidig som de er ulykkelige, er blank løgn - uavhengig av hvilket forum du sikter til. Å date folk som det viser seg ikke vil ha noe forhold er ikke ONS-ing fra synsvinkelen til den som vil at det skal bli noe mer, selv om det ender med at man ligger med hverandre bare én gang.

Det er lite trolig at disse kvinnene du tror du refererer til er interessert i bitre folk som "har gitt opp". Det er ikke sånn supertiltrekkende mot kvinner å drive et korstog mot dem, for å si det pent.

Du skrev kanskje til en annen. Men for meg har dette ingenting med bare lommebok. Jeg er 33 og hun 32. Jeg har høy utdannelse og lønn. Har gjennomsnittlig bra utendet, høyde og har ingenting imot å tilføre kona glede og verdi i livet. Jeg velger selv hvem jeg elsker. Dette har ingenting med fattigdom å gjøre, skjønner virkelig ikke at endel norske kvinner ikke vil skjønne at de ikke alltid er best i en verden med 7 milliarder mennesker.  Det er heller ikke sånn at det bare er personlighet og utsendet som gjelder. Forskjellige kulturer verdsetter forskjellige ting, ikke kom her å si at den vestlige er best. Også her vil ikke kvinner ha en mann med lavere inntekt eller utdannelse. Se gjerne til USA for dette så skjønner du. 

 

Uansett for mitt tilfelle så har jeg valgt meg ei i samme alder med datter fordi jeg har blitt glad i henne, hun er der for meg, gir meg kjærlighet og familie livet jeg vil ha. Om du synes dette er fælt så skjønner jeg meg ikke på deg, vi begge får det mye bedre sammen. Hele familien min og venner har forstått dette. Synes heller ikke det er andres sak å dømme på coveret.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det er en grunn til at det er "vi" som sender penger til familien i Thailand, og ikke motsatt.

Det har nok kanskje mer med kultur å gjøre, som at barna tar vare på foreldrene osv, de fleste har ikke et så veldig dårlig liv i Thailand at de må ha penger fra Norge. 

 

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Bruker hverken hersketeknikker eller kaller menn tapere. Du får lære deg å lese norsk før du skal leke butthurt og anklage folk for det ene og det andre.

Jeg vet hva en hersketeknikk er og du brukte en når du antydet at bare fordi jeg har noen meninger rundt dette så må jeg ha thaikjerring sjøl. Lær deg norsk sjøl du som ikke finner et bedre ord enn "butthurt". 

 

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Har du tungt for dette, etter snart 100 sider hvor poenget er gjentatt til det kjedsommelige? Det handler om skjeve maktforhold.

Jeg tror du har litt tungt for det selv, har det slått deg at det er du som etter 100 sider fremdeles ikke har lært noe, du forstår jo ikke det at skjeve maktforhold kan man ikke unngå, poenget ditt er verdiløst, mange søker til og med skjeve maktforhold og nei jeg snakker ikke om menn, det ligger biologisk i kvinner å finne en partner som kan gi forsørgerevne, du må prøve å tenke litt.  

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 skrev (49 minutter siden):

Du skrev kanskje til en annen. Men for meg har dette ingenting med bare lommebok. Jeg er 33 og hun 32. Jeg har høy utdannelse og lønn. Har gjennomsnittlig bra utendet, høyde og har ingenting imot å tilføre kona glede og verdi i livet. Jeg velger selv hvem jeg elsker. Dette har ingenting med fattigdom å gjøre, skjønner virkelig ikke at endel norske kvinner ikke vil skjønne at de ikke alltid er best i en verden med 7 milliarder mennesker.  Det er heller ikke sånn at det bare er personlighet og utsendet som gjelder. Forskjellige kulturer verdsetter forskjellige ting, ikke kom her å si at den vestlige er best. Også her vil ikke kvinner ha en mann med lavere inntekt eller utdannelse. Se gjerne til USA for dette så skjønner du. 

 

Uansett for mitt tilfelle så har jeg valgt meg ei i samme alder med datter fordi jeg har blitt glad i henne, hun er der for meg, gir meg kjærlighet og familie livet jeg vil ha. Om du synes dette er fælt så skjønner jeg meg ikke på deg, vi begge får det mye bedre sammen. Hele familien min og venner har forstått dette. Synes heller ikke det er andres sak å dømme på coveret.

Anonymous poster hash: a838c...333

Er dette NM i stråmenn? Jeg har da ikke sagt noe om hvilken kultur som er best. Hvorfor trekke det frem i det hele tatt?

Ja, det er jo åpenbart slik at fattige kulturer verdsetter penger mer enn det meste annet. Slik det ikke er, hverken i USA eller her.

Så ha det fint sammen, da! Men hva så? Dette er et overordnet argument, det er INGEN(!!!) som sier at ikke det finnes en håndfull hvor det er noe ekte. Kanskje er dere en av de få. Men hvorfor late som regelen er at det å forsørge familien ikke veier vel så tungt, i det store og hele om en ser på denne "hentebrud"-ordningen overordnet?

Dette blir som å dra en sånn "MIN MORS SVIGERINNE ER GIFT MED EN MANN SOM ER 35cm LAVERE ENN SEG SELV OG DERFOR ER DET SÅNN FOR ALLE!!!".

At dere enkeltindivider er butthurt over at noen påpeker systemkonsekvenser får være deres sak. Til syvende og sist er det dere som må leve med dette, når dere ikke vil se grunnen til skepsisen (som dere anerkjenner eksisterer?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Det handler om skjeve maktforhold. Hvis du sliter med å skjønne hvordan det oppstår, og at en "riking" som finner seg en med en nokså normal inntekt som vil klare seg helt utmerket ved en skilsmisse ikke er det samme som når en Thai-dame (eller kanskje noen fra Filippinene, de er vel poppis i dette markedet, også) skiller seg og mister muligheten til å sende ektemannens penger hjem.

Denne holder ikke mål, tenk logisk på dette om du ikke hadde blitt sammen med henne så hadde hun ikke fått den utvidede støtten, om hun tar skilsmisse så går det tilbake til samme som før, de klarte seg da og vil klare seg uten at en fra vesten giftet seg med henne.  Dette er bare fordømmelse. Kan godt si det samme om kvinner her også da. Om jeg har en inntekt på 1 mill og hun på 300.000 så er det en stor forskjell. Det er samme greiene, hun vil tape mye felles inntekt. Ærlig talt slutt å skriv tull nå.  

Om du ikke liker internasjonale forhold så er det din sak, men ikke lat som at dette er noe annet.  Om man ikke behandler partneren sin bra eller med respekt eller hjelper den med å bygge et liv sammen der den andre kan bli likeverdig så kan jeg forstå kritikk. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...