Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 49f9a...dff skrev (14 timer siden):


Meldte meg på Pinalove, og får likes og meldinger i hytt og pine - uten at de fleste engang leser profilteksten min først. Den yngste som har tatt kontakt er bare 19 år. Jeg er over 50...!

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Noen liker mora og noen liker dattera sies det. Da må det jo også gå at noen liker faren og noen liker sønnen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Guest a838c...333 said:

Sannheten er at 90% av verdens befolkning er fra mye fattigere land, så er det egentlig så rart? . Tror folk må begynne å opplyse seg selv om verden og at vi har internett i dag. Selv så tenker eg ikke noe på denne dømmelsen nå har lært meg at "Haters gonna hate" på det de ikke liker og ikke er opplyst om. Eg finner meg den eg elsker ikke ut ifra noen andres tanker. Denne dømmingen minner meg veldig om hva pride skulle stå for. Retten til å elske hvem de vil.  Dette handler vell generelt om at folk ikke vil bli dømt når de er i forhold samfunnet dømmer.

Uansett så føler eg denne dømmelsen er mye dobbeltmoralsk også. Eg støtter henne og vet at vi vil ha mindre penger tilgengelig enn om eg hadde funnet meg ei fra et annet land, men det er det ingen som ser. Det er bare snakk om utnyttelse. Må si at det er helt på trynet i min situason.

Det har vært noen tilfeller av brukere som generaliserer alt for mye, og spekulerer i ting man ikke kan vite på overfladisk grunnlag, slik at man kan få intrykk av at de mener visse forhold er kritikkverdige i egenskap av hvilke etnisiteter de involverte har, det er selvsagt idiotisk.

Likevel tror jeg de aller fleste ønsker å kritisere de forholdene som er preget av ufrihet og utnyttelse som følge av økonomisk skjevhet.
Forhold som ikke rammes av disse aspektene havner utenfor kritikken.

Folk må selvsagt få elske dem de vil, kritikk av utnyttelse økonomisk ufrihet har ingenting med det å gjøre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest a838c...333 said:

Uansett så føler eg denne dømmelsen er mye dobbeltmoralsk også

Uten dobbeltmoral ville vel ikke vestlige kvinner hatt noe moral.

Det er pinlig synlig denne fordømmelsen som gjøres av menn som finner seg en kvinne fra en annen kultur. "Passport bros" da ser vestlige kvinner rødt og name and shame er i full gang. Men hva har det å si for dem? Dette er jo menn de har valgt bort til fordel for å ligge rundt med top 10 % av menn i byene. Så møter de veggen når de blir 35-40 og ender opp alene med katter. Og alt er selvsagt menns feil, absolutt alt. Selv deres egen oppførsel er menns feil. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 timer siden):

Det er bare påfallende hvordan man da ofte "tilfeldigvis" havner i fattige land, hvor man nettopp kan mistenke at det er økonomiske grunner til at noen ønsker å gifte seg ut av landet.

Hva er egentlig problemet, er det at menn gjør det ? Økonomi er ofte en faktor for kvinner og har alltid vært det i en eller annen form, i et så likestilt land som Norge kan en da ende opp som lite attraktiv om man hverken har penga eller utseendet med seg, hva er galt med å lete etter kjærligheten et sted der en har faktisk har økte muligheter, jeg ser ikke problemet så lenge disse mennene ikke er kjipe, voldelige osv.

 

knopflerbruce skrev (5 timer siden):

Det greieste for å unngå spekulasjonen er vel å heller velge land som økonomisk er bra stilt sammenliknet med Norge

Heh hvorfor det, så skravlekjerringer ikke skal skravle ? Skal man bry seg om sånt så har man et problem, det er alltids de som vil spekulere og skravle om andre, det for de bare gjøre om de ikke har noe bedre å gjøre med livet sitt. 

 

knopflerbruce skrev (5 timer siden):

Det er jo påfallende at folk som leter etter kjærligheten "i utlandet" ikke finner den i et rikt, europeisk land, men at det er denne trenden med å søke i fattige land.

Er det egentlig så merkelig ? Har du hørt Jokke låta verdiløse menn ? Det er alltids noen som havner nederst på totempålen selv i Norge, de kan ha større verdi i et fattigere land, jeg skjønner veldig godt at noen som gang etter gang blir valgt vekk i den seksuelle kampen for tilværelsen velger å prøve seg et sted der mulighetene er større. Det som virkelig er påfallende er denne dragningen enkelte har til å ville mobbe å tråkke enda mer på de som fant kjærligheten i et annet land, de fant seg ikke kvinne i Norge så de er tapere, og det skal de for faen fortsette å være så de vellykkede har noen de kan se ned på. 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

100% enig med @skaftetryne32 👍

Den veldig utbredte og dessverre aksepterte mobbingen av menn med thailandsk kone - og også av kvinner fra Thailand, hvis noen lurer kan man kikke innom Kvinneguiden, alltid en eller annen tråd med grov rasistisk hets mot kvinner fra Thailand der! - må det virkelig snart bli slutt på. Det er en skam.

Å sparke folk som ligger nede er alltid skammelig oppførsel, så også her.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange som tror at alle kvinne i Thailand står klar til å hoppe på den første nordmannen de ser🤣

Det er 100% mulig å date på samme måte som hjemme her også, kanskje noe lettere men de som er kjempe lette har det som jobb... De unngår man. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
omstart skrev (4 minutter siden):

Jeg tør å påstå at thailandske kvinner har en moral som langt overgår kvinner fra nordiske land. Det er kvinner som er hardtarbeidende, og setter sin familie høyt.

Ja jeg synes ikke denne holdningen er noe å skryte av heller, det minner meg om de samme holdninger som enkelte har om f.eks thaikvinner, nordiske kvinner er da for faen både hardtarbeidende og glade i familien sin. Alltid noen som skal tråkkes på som dårligere mennesker og andre som skal fremheves som bedre mennesker, Jeg ser ikke poenget.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det går også an å ha truffet Thai-kvinnen i Norge, hun kan vær norsk. Man kan ikke vite hvordan et kjærestepar møttes, men blandingsektepar vil uansett møte på fordommer. Fordommer og mistenksomhet kan være skadelig for et forhold, man må ha sterk nok rygg til ikke å bry seg om dem.

Hvis det både gjaldt kjærlighet og oppholdstillatelsen, så er det fortsatt kjærlighet. Men den som flytter hit blir mer avhengig  enn motsatt. Nordmannen går inn i en mer forpliktende relasjon enn hvis det hadde vært med en norsk kvinne, og avhengighet fører igjen til tradisjonelle verdier.

En del kvinner kan føle seg lurt når de gifter seg med nordmenn, hvis ektemannen feks. ikke var velstående likevel og finner ut hvor dyrt det er å leve her. Eller en norsk mann som oppdager at Thai-kvinnen ikke var spesielt huslig og familiekjær, men har ambisjoner på egne vegne. Særlig hvis aldersforskjellen er stor.

Variasjonene er mange.

Man bør ha god kommunikasjon på forhånd om forventninger.

Ekte kjærlighet er betingelsesløs, sies det. I motsetning til å ha forventninger og krav.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Ja jeg synes ikke denne holdningen er noe å skryte av heller, det minner meg om de samme holdninger som enkelte har om f.eks thaikvinner, nordiske kvinner er da for faen både hardtarbeidende og glade i familien sin. Alltid noen som skal tråkkes på som dårligere mennesker og andre som skal fremheves som bedre mennesker, Jeg ser ikke poenget.  

Nå sier vel ikke jeg noe annet enn at de er det vel? Det jeg sier er at de har en høyere moral, generelt. Det står jeg for etter veldig god kjennskap til Thailand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1eb2e...131

Hva diskuterer vi mer for egentlig? Thaidamer og andre fra det området er digg. Og mange av oss foretrekker dem fremfor norske, mer kravstore kvinner. At norske feminister misliker det er bare morsomt. Ferdig snakket?

Løp og skaff deg en 😀

Anonymous poster hash: 1eb2e...131

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 skrev (7 timer siden):

Sannheten er at 90% av verdens befolkning er fra mye fattigere land, så er det egentlig så rart? . Tror folk må begynne å opplyse seg selv om verden og at vi har internett i dag. Selv så tenker eg ikke noe på denne dømmelsen nå har lært meg at "Haters gonna hate" på det de ikke liker og ikke er opplyst om. Eg finner meg den eg elsker ikke ut ifra noen andres tanker. Denne dømmingen minner meg veldig om hva pride skulle stå for. Retten til å elske hvem de vil.  Dette handler vell generelt om at folk ikke vil bli dømt når de er i forhold samfunnet dømmer.

Uansett så føler eg denne dømmelsen er mye dobbeltmoralsk også. Eg støtter henne og vet at vi vil ha mindre penger tilgengelig enn om eg hadde funnet meg ei fra et annet land, men det er det ingen som ser. Det er bare snakk om utnyttelse. Må si at det er helt på trynet i min situason. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Ja, hvis du skal langt ut på landsbygda og hente noen som ikke engang snakker et felles språk med deg, er sikkert de aller fleste fattige - men hvis vi nå er litt edruelige og setter som et minimumskrav at man må kunne kommunisere på et felles språk på en adekvat måte, er andelen som er vesentlig fattigere enn oss ganske liten. Og, jeg mener jo da ikke f.eks. en typisk tysker, italiener e.l. De har mindre enn oss, men de er ikke fattige og desperate etter penger.

Hvis du vil ha "haters gonna hate"-holdningen, værsågod. Men ikke lat som at du føler deg diskriminert eller sett ned på, du har gått inn i dette med åpne øyne.

Retten til å "elske hvem de vil" er jo i behold, men ifbm Pride handler det om en toveissituasjon, ikke hvor (relativt) rik vestlig mann elsker Thai-dame, og Thai-dame er sånn passelig entusiastisk, men gjør det for familiens skyld i håp om at hun blir behandlet bra i prosessen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (3 timer siden):

Uten dobbeltmoral ville vel ikke vestlige kvinner hatt noe moral.

Det er pinlig synlig denne fordømmelsen som gjøres av menn som finner seg en kvinne fra en annen kultur. "Passport bros" da ser vestlige kvinner rødt og name and shame er i full gang. Men hva har det å si for dem? Dette er jo menn de har valgt bort til fordel for å ligge rundt med top 10 % av menn i byene. Så møter de veggen når de blir 35-40 og ender opp alene med katter. Og alt er selvsagt menns feil, absolutt alt. Selv deres egen oppførsel er menns feil. 

Haha. Det er kun menn som klandrer kvinner for at de er single, og det finnes ingen kvinner som klandrer menn for det samme. Kvinner tilpasser seg hvis de forblir single, menn sutrer og blir bitre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Hva er egentlig problemet, er det at menn gjør det ? Økonomi er ofte en faktor for kvinner og har alltid vært det i en eller annen form, i et så likestilt land som Norge kan en da ende opp som lite attraktiv om man hverken har penga eller utseendet med seg, hva er galt med å lete etter kjærligheten et sted der en har faktisk har økte muligheter, jeg ser ikke problemet så lenge disse mennene ikke er kjipe, voldelige osv.

 

Heh hvorfor det, så skravlekjerringer ikke skal skravle ? Skal man bry seg om sånt så har man et problem, det er alltids de som vil spekulere og skravle om andre, det for de bare gjøre om de ikke har noe bedre å gjøre med livet sitt. 

 

Er det egentlig så merkelig ? Har du hørt Jokke låta verdiløse menn ? Det er alltids noen som havner nederst på totempålen selv i Norge, de kan ha større verdi i et fattigere land, jeg skjønner veldig godt at noen som gang etter gang blir valgt vekk i den seksuelle kampen for tilværelsen velger å prøve seg et sted der mulighetene er større. Det som virkelig er påfallende er denne dragningen enkelte har til å ville mobbe å tråkke enda mer på de som fant kjærligheten i et annet land, de fant seg ikke kvinne i Norge så de er tapere, og det skal de for faen fortsette å være så de vellykkede har noen de kan se ned på. 

Hallo, hallo - saker med skjeve maktforhold mellom en norsk mann og en norsk kvinne er det da nok av fra før. Men det er noe annet enn en situasjon hvor Frøken Lektor finner seg Herr Siviløkonom. Begge de to har "nok" penger til å klare seg selv, og tjener vesentlig mindre på det ekstra økonomiske handlingsrommet av å være to sammen enn det en Thai-dame fra fattige går tjener på å finne en vestlig mann med penger til overs.

Det er ingen som mobber, vi bare påpeker realiteten du får når relativt velstående vestlige "dater" folk som er desperate etter penger. Du må gjerne føle deg forulempet, men det har du INGEN grunn til her. Det eneste "vi" kritikere ber om, er at man finner seg noen som er på roughly samme økonomiske nivå så en slipper dette maktskjevhetsproblemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 1eb2e...131
knopflerbruce skrev (13 minutter siden):

Hallo, hallo - saker med skjeve maktforhold mellom en norsk mann og en norsk kvinne er det da nok av fra før. Men det er noe annet enn en situasjon hvor Frøken Lektor finner seg Herr Siviløkonom. Begge de to har "nok" penger til å klare seg selv, og tjener vesentlig mindre på det ekstra økonomiske handlingsrommet av å være to sammen enn det en Thai-dame fra fattige går tjener på å finne en vestlig mann med penger til overs.

Det er ingen som mobber, vi bare påpeker realiteten du får når relativt velstående vestlige "dater" folk som er desperate etter penger. Du må gjerne føle deg forulempet, men det har du INGEN grunn til her. Det eneste "vi" kritikere ber om, er at man finner seg noen som er på roughly samme økonomiske nivå så en slipper dette maktskjevhetsproblemet.

Damen min var ikke desperat etter penger før hun traff meg. Men hvem i h... sier nei til en bra kjæreste som i tillegg tilbyr bedre levestandard? På tide å våkne opp: det er økonomiske forskjeller mellom folk. Det betyr ikke at folk ikke kan elske hverandre.

Det virker som om grunninnstillingen til sure feminister her er at har noen mye mer penger enn partneren sin så prøver vi automatisk å rævkjøre de og vi viser vårt indre rævhøl som en diktator og seksuelt rovdyr.

Hva feiler det dere? Er det slik dere ville oppført dere hvis dere var i samme posisjon? Det sier i så fall mye mer om dere enn oss.

Og nei jeg kommer ikke til å utelukke thai damer som partnere bare fordi du og dine likesinnede mener vi må finne noen med ca like mye i lommeboken som oss. Pass dine egne saker og få deg et liv.

Anonymous poster hash: 1eb2e...131

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som mobber, vi bare påpeker realiteten du får når relativt velstående vestlige "dater" folk som er desperate etter penger.

Relativt velstående er ikke nødvendigvis velstående, og desperat etter penger, altså det er neppe så veldig mye verre i Thailand enn i Norge, så lenge de har en jobb. Det kan muligens være kulturelle forskjeller mellom norske menn og thai menn som ikke er til thai kvinner sin fordel. 

 

knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne føle deg forulempet, men det har du INGEN grunn til her.

Hvorfor skulle jeg være forulempet, jeg har ikke thaikone, jeg har ikke vært i Thailand eller andre sørøst asiatiske land, jeg har ikke hentet kjerring i utlandet i det hele tatt, jeg bare påpeker at noen av dere her er egentlig bare fordomsfulle, både mot norske menn, og asiatiske kvinner, mennene er visstnok tapere, og kvinnene ja de er ikke stand til å ta egne avgjørelser, og du bruker her en hersketeknikk, det sier egentlig sitt det også.  

 

knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Det eneste "vi" kritikere ber om, er at man finner seg noen som er på roughly samme økonomiske nivå så en slipper dette maktskjevhetsproblemet.

Det er bare idiotisk, det er ikke sånn mennesket fungerer, jeg mener sier du det til samme til kvinner som søker seg til menn med mer makt enn dem ? Og er det sånn du tenker ? Om du har bedre økonomi en noen så bruker du den økonomiske makten til å få tvilsomme fordeler ? Om man er en unødvendig rik person kan man ikke finne seg en partner med vanlig økonomi ? Har du et problem med fri vilje ? Like personer må være sammen med like personer ?   

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

Ja, hvis du skal langt ut på landsbygda og hente noen som ikke engang snakker et felles språk med deg, er sikkert de aller fleste fattige - men hvis vi nå er litt edruelige og setter som et minimumskrav at man må kunne kommunisere på et felles språk på en adekvat måte, er andelen som er vesentlig fattigere enn oss ganske liten. Og, jeg mener jo da ikke f.eks. en typisk tysker, italiener e.l. De har mindre enn oss, men de er ikke fattige og desperate etter penger.

Hvis du vil ha "haters gonna hate"-holdningen, værsågod. Men ikke lat som at du føler deg diskriminert eller sett ned på, du har gått inn i dette med åpne øyne.

Retten til å "elske hvem de vil" er jo i behold, men ifbm Pride handler det om en toveissituasjon, ikke hvor (relativt) rik vestlig mann elsker Thai-dame, og Thai-dame er sånn passelig entusiastisk, men gjør det for familiens skyld i håp om at hun blir behandlet bra i prosessen.

Selvsagt har jeg truffet og blitt med ei som snakker engelsk, ellers hadde det blitt veldig vanskelig.  Jeg har blitt møtt med sånne holdninger fra folk som ikke har peiling på nett, heldigvis er alle i familie, venner og på jobb oppegående , med gode holdninger og støttende til oss.  Jeg bryr meg ikke noe om hva andre ukjente måtte mene. Men jeg har sett mye ignoranse på dette området. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...