Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

De færreste har et problem med at noen fra den-og-den etnisiteten blir sammen med noen fra den-og-den etnisiteten, det er en feilaktig fremstilling av problemstillingen folk har tatt opp.
Det som synes problematisk er dynamikken som oppstår når man stiller så ulikt økonomisk, er det etisk forsvarlig dersom man utnytter den andres fattigdom til sin egen vinning?

Og ja, jeg annerkjenner at man allerede utnytter folks økonomiske status når man fks. gjør lønnslaver av dem, at det allerede praktiseres er ingen garantist for etikken i det.

-Er relativt frivillige relasjoner den mest alvorlige formen for utnyttelse? Nei, antagelig ikke.
-Hindrer det folk fra å etiske kvaler rundt problemstillingen? Nei, antagelig ikke.

Og bare for å ha sagt det, man kan ikke vite noens fortelling bare ved å se dem utenfra, så selv om jeg problematiserer denne spesifikke økonomiske byttehandelen, betyr ikke det at fremsnakker det å dømme par utifra deres sammensetning.
Man bør ikke hoppe til konklusjoner og dømme vilt fremmede hvis historie man overhodet ikke vet noe om.

Du ser forøvrig det samme i forbindelse med tradwife-debatten som gikk, og det er jo et fullgodt argument i mange situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Tankegangen er at det er en egen sjanger norske menn som drar til Thailand og kommer hjem med kone. Jeg hadde en kvinnelig kollega, fra Thailand, og ut i fra det drar jeg også slutningen at disse mennene også er den typen som gjerne også slår kona.

Det er å skjære alle over en kam, og et stykk personlig erfaring, sannheten er at det er veldig mange som mishandler partner, og ingen av partene trenger å være fra et annet land, det er noe som skjer uansett, vi har voldsomme mørketall her til lands når det kommer til voldtekter f.eks, det er ingen som stopper seg selv i begå vold bare fordi partner er nordmann.

 

Femtekolonne skrev (1 time siden):

Men igjen, da møttes de på lik fot  ikke som en måte å komme seg unna fattigdom på som jo er årsaken til at gubber drar ned. 

Kan være at det er noen som benytter en mulighet for å komme seg unna ett på ett eller annet vis ubehagelig liv, men det samme ser vi både i Norge og vesten generelt, det er noen få som graver etter gull, kan ikke rikfolk f.eks lete etter en partner utenfor sin egen skattesats ? Jeg synes det blir ett veldig snevert perspektiv at man bare skal anta at den ene parten i et forhold f.eks er en gullgraver, og den andre parten vil utnytte den første med sine penger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...