Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (7 minutter siden):

Og det er grunnen til at du blir så veldig tiltrekkende der:) 

Ja, det er jo klart. Det er jo ikke slik at noen tror de ser bedre ut når de drar dit, får jeg håpe. Det er jo sågar helt i det åpne at om det skal bli noe så skal penger månedtlig til familien i hjemlandet. Det er jo sågar såpass åpent mellom dem at det er vanskelig å si at noen lurer noen da.

Derimot gjør jo noen et poeng ut av at de damene ikke er så opptatt av høyde og sikspækk som for mange her er et minimumskrav, og der tror jeg nok de kan ha rett. Noe som nok gjør sitt til at de mennene føler seg mer akseptert av de kvinnene.

Men om du hinter til at de mennene som drar dit tror de er noe mer attraktive for kvinnene i Thailand så tviler jeg på det. Derimot virker det til å ligge mer i at de verdsetter ting litt forskjellig. Og der ligger det vel ingen hemmelighet i det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Quakecry said:

Helt klart. Det er som jeg har nevnt flere ganger før en god grunn til at folk her drar dit, til en helt annen kultur og ei som knapt kan snakke engelsk, fordi dem enda er ganske mange år bak oss og ikke er likestilt. Kvinner er nødt til å velge utifra hva som gir dem en bedre framtid, ikke fordi dem er økonomisk selvstendig og fri. Det er en tanke som mange her ikke klarer. 

Tror de fleste klarer den tanken helt fint jeg. Tanken om at verden ikke er rettferdig og at man må gjøre det beste utav situasjonen man befinner seg i.

Men hvis jeg skal spille med,

Menn som ikke er genetisk vakre, menn som ikke er 180cm, menn som ikke har status jobb, er de like lite fri i vesten der de ikke prioriteres av kvinner? Fordi å ha en kvinne i livet vil for de fleste gi en bedre framtid, ikke sant? :) Eller skal menn som ikke blir prioritert her få lov til å ha håp om en bedre framtid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (4 timer siden):

La meg legge til at jeg ikke tviler på at du er for dette. Der du nok får enkelte i tråden til å reagere er der hvor du sier dette, men likevel virker til å ha en ryggmargsrefleks mot menn. Da fremstår det fort som at du skylder på menn for at det ikke er likt, og der vil det nok komme endel motstand.

Som da du sier menn ikke tar sin del av barselspermisjon, eller om menn som ikke tar sin del av tiden med delte barn, eller om menn som behandler kvinner som sin eiendom.
Det kan jo likegjerne være at kvinner tar mer enn de burde av tiden, og at kvinner "tvinger" sin mann til å gå på jobb i stedet for å være hjemme, og at kvinner er betraktelig verre med å tukte sin mann enn menn er. Når valget alltid er at det er noe med menn, da er det like overbevisende som å si at en organisasjon som heter "Feministene" er for likhet for alle. Noe som jo da egentlig burde hete "Egalitærene".

Nei, jeg skylder ikke bare på menn for at det ikke er likt. Faktisk så kan kvinner være skikkelig ille på dette.

De menn jeg reagerer på er de menn som reiser avgårde til utlandet for å finne seg en dame bare fordi de ikke takler at en kvinne skal være likestilt med dem. Og akkurat på det området så ja der skylder jeg på menn, men ikke på alle menn, bare de mennene som besitter disse holdningene.

Dvs man kan fint reise til utlandet og finne seg en dame uten å ha disse holdningene.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Jeg husker det programmet som gikk på TV3 for noen år siden, i en av episodene fikk vi være med på familiebesøk. Den norske karen var ganske rufsete, overvektig og veldig utilpass.

Man kunne se dattern gråt, men foreldrene trøstet og kom med støtte - for dette var det de trengte, at dattern ofret seg for familien. 

De stygge historiene blir ofte dekket til, og med språkvansker kan overgrepene florere. Utnytte folk for penger rett og slett, ganske kvalm praksis.

Nettopp. Skikkelig kvalmt er det. 😢

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Jeg husker det programmet som gikk på TV3 for noen år siden, i en av episodene fikk vi være med på familiebesøk. Den norske karen var ganske rufsete, overvektig og veldig utilpass.

Man kunne se dattern gråt, men foreldrene trøstet og kom med støtte - for dette var det de trengte, at dattern ofret seg for familien. 

De stygge historiene blir ofte dekket til, og med språkvansker kan overgrepene florere. Utnytte folk for penger rett og slett, ganske kvalm praksis.

Hvor kan jeg se dette?

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor folk later som om kjærlighet ikke er en transaksjon. For eksempel sex og ungdommelighet mot trygghet og ressurser.

Man bytter det man har mot det man får. I Norge er vel idealet at alle skal ha akkurat det samme. Samme inntekt, være like pen/stygg, begge parter like feminin, lik personlighet og sinnelag. Det skjer aldri. Man finner en partner fordi man er tiltrukket av noe. Tiltrekning innebærer å like noe man ikke er/har. Hvis man vil ha en blåkopi av seg selv tenker jeg at man enten er en narsisstist, eller en desillusjonert feminist. Kan forøvrig legge til at jeg ikke er feit, utilpass eller rufsete, bare lei feminismen.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

menn som reiser avgårde til utlandet for å finne seg en dame bare fordi de ikke takler at en kvinne skal være likestilt med dem. Og akkurat på det området så ja der skylder jeg på menn, men ikke på alle menn, bare de mennene som besitter disse holdningene.

Hvordan mener du det skal fungere da, må menn sende en søknad til deg for å spørre om tillatelse? Så fatter du en avgjørelse basert på hvilke "holdninger" du ser mannen har?

Aldri skjønt hvorfor noen skal blande seg noe så enormt i ting andre folk gjør. Som attpåtil ikke angår deg en eneste prosent.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Med det kvinnesynet enkelte viser her så er singellivet nok det beste alternativet.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

image.jpeg.da75de303651c64251044e924d5ea1bb.jpeg

Ja, vet at det er et ifunny.co ikon der. Vennligst ignorer.. :P

Gikk ifra å drite på menn til "ja, da får dere bare være single og miserable da" på ikke en gang en side for tråden, og vet ikke om jeg skal le eller synes synd på folk her, spesielt for de som synes det er greit å rakke ned på menn men som gjemmer seg bak en anonym gjestekonto. Nå, det er ikke galt i seg selv å poste som anonym, du har full rett til det og er ikke interessert i å fjerne muligheten da folk burde få lov til å være anonym når de poster, spesielt om sensitive emner. Jeg synes dog det er meget feigt å gjøre i noen anledninger, som denne for eksempel. Du svarte ikke en gang på spørsmålene, noe som i seg selv er eller burde være meget lette å svare på. Så enten har du svar på dem og vet at folk vil avvise deg og hva nå en du prøver å pushe enda mer, eller så har du ikke svar og vil ikke tenke på konsekvensene av hva nå enn du prøver å pushe. Det er flere folk her inne som har forklart hvorfor de mulig velger en kvinne fra Asia/Øst-Europa ovenfor en kvinne fra Vesten. Er det for vanskelig å forstå at menn også har standarder og kriterier, er det en uting at menn også har forventninger til dama?

Det å være alene og det å føle seg ensom er to forskjellige ting men de kommer ofte hånd i hånd. Som vart nevnt tidligere er det ~1 million single her i Norge. Hvor mange av de tror du genuint føler seg ensomme og vil ha noen å være sammen med? Ikke en uke går oss forbi uten at vi ser en tråd på dette subforumet fra folk som er på leting, vil ha råd til å finne mann/dame, etc. Det gjør meg vondt inni å se at folk sliter, men det gjør meg enda vondere når jeg ser gærninger ha en eller annen interesse for å pushe for denne lidelsen. 

Igjen. Hva slags muligheter skal en mann ha når han "ikke får napp" her i Vesten? Er svaret avgitt "da får de bare være enslige og ensomme" eller vil du gi et annet svar? 

Er det noen andres problem at en Thai dame/Øst-Europeer blir valgt ovenfor en Vestlig kvinne? Hvorfor tror du at du kan bestemme over andres privat- og sexliv? 

6 hours ago, skaftetryne32 said:

Skal nevnes at det er en del kvinner som viser sviktende kvinnesyn også, det er ganske standard når dette emnet er tatt opp at noen kvinner skal gjøre kvinnene som kommer fra et tredje verden land til mye dårligere enn dem selv. Hvorfor greier ikke disse mennene å få ekte kvinner spør de, hadde de fått kvinner som oss så hadde ikke dratt osv, passport bro er et uttrykk jeg nylig har lært. 

 

Det viser vel først og fremst at menn blir diskriminert når foreldreansvar deles ut, jeg vet om mange menn som har prøvd, til og med mot kvinner med tydelige mangler, men til ingen nytte. 

Sier meg enig her. Passport Bro har vært en ting i en del tiår, men har i nå nyere tider blitt meget populært da vi har nok kvinner her i Vesten som tror de er overlegne mennene og at menn er under dem. Disse kvinnene kommer til å bli alene og ensomme når de treffer 40- og 50-åra og har seg selv å takke for en slik holdning. Dog har ingen planer om å legge all skylda på dem da de har blitt solgt løgner og idealer. Men de er også ikke immune for konsekvenser av holdningene og handlingene sine.

Har også kvinner her i Vesten som gir helt på trynet dating råd. 

Så har vi kvinner som over tid innser hvilke løgner de har blitt fôret men som det dessverre er for sent for.

Jeg synes synd på disse kvinnene og mennene som blir solgt løgner og noen andres idealer ovenfor virkelighet og konsekvenser for ens handlinger i nåtiden som påvirker framtiden. Dette vil ende opp en ganske smertefull ting å lære av som et samfunn. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Nei, jeg skylder ikke bare på menn for at det ikke er likt. Faktisk så kan kvinner være skikkelig ille på dette.

De menn jeg reagerer på er de menn som reiser avgårde til utlandet for å finne seg en dame bare fordi de ikke takler at en kvinne skal være likestilt med dem. Og akkurat på det området så ja der skylder jeg på menn, men ikke på alle menn, bare de mennene som besitter disse holdningene.

Dvs man kan fint reise til utlandet og finne seg en dame uten å ha disse holdningene.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Menn trenger ikke din tillatelse til en dritt. 

Hver gang jeg hører noen nevne "likestilling" på lik linje med en Evangelisk Kristen(og noen enda mer religiøse sekter) nå i dag brukes det konstant forskjellige hersketeknikker og forsøk på kontroll, og brukes av folk som ser ut som en sveitserost når det kommer til standarder. Folk gidder ikke mer og gjennomskuer hva som blir forsøkt når disse taktikkene har blitt brukt i snart et tiår eller mer allerede. Er kun nå i de nyeste åra hvor folk endelig begynner å reise seg opp og kjempe tilbake når de ikke gidder mer å bli rakka ned på og dratt ned i dritten fordi vi har noen folk som på død og liv skal dra andre ned i møkka de mulig selv sitter i. Nok er nok. 

Når det er sagt derimot, jeg vil at folk skal ha det bra og være lykkelige. Alle i min mening fortjener å være lykkelig. Dog det kommer et punkt hvor hvis noen prøver å rakke ned og dra ned folk til sitt nivå fordi de er miserable og føler seg som dritt. Da reagerer jeg. Sure, det er synd på denne personen fordi de mulig er miserable og liker ikke seg selv, sin situasjon, etc. Men det betyr ikke at du har rett til å dra ned andre og spre hva nå en som denne personen sliter med. Det gjør bare vondt verre. 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (22 minutter siden):

Menn trenger ikke din tillatelse til en dritt. 

Hver gang jeg hører noen nevne "likestilling" på lik linje med en Evangelisk Kristen(og noen enda mer religiøse sekter) nå i dag brukes det konstant forskjellige hersketeknikker og forsøk på kontroll, og brukes av folk som ser ut som en sveitserost når det kommer til standarder. Folk gidder ikke mer og gjennomskuer hva som blir forsøkt når disse taktikkene har blitt brukt i snart et tiår eller mer allerede. Er kun nå i de nyeste åra hvor folk endelig begynner å reise seg opp og kjempe tilbake når de ikke gidder mer å bli rakka ned på og dratt ned i dritten fordi vi har noen folk som på død og liv skal dra andre ned i møkka de mulig selv sitter i. Nok er nok. 

Når det er sagt derimot, jeg vil at folk skal ha det bra og være lykkelige. Alle i min mening fortjener å være lykkelig. Dog det kommer et punkt hvor hvis noen prøver å rakke ned og dra ned folk til sitt nivå fordi de er miserable og føler seg som dritt. Da reagerer jeg. Sure, det er synd på denne personen fordi de mulig er miserable og liker ikke seg selv, sin situasjon, etc. Men det betyr ikke at du har rett til å dra ned andre og spre hva nå en som denne personen sliter med. Det gjør bare vondt verre. 

Jeg har ikke på noen måte sagt at menn skal ha min tillatelse til noe. Jeg har sagt at jeg reagerer på at folk reiser fordi de ikke takler et likestilt forhold. Hvorfor er det så fælt at kvinner er selvstendige og tar ansvar for eget liv og egen økonomi sånn egentlig? For det er der hovedforskjellen ligger på de som vil ha likestilte forhold og de som vil ha et tradisjonelt et. 

Du reagerer på begrepet likestilling og sier det brukes som hersketeknikk og for å få kontroll. Men er det ikke nettopp kontroll man selv ønsker når man finner seg en dame som man har til hensikt å gjøre til husmor? 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det så fælt at kvinner er selvstendige og tar ansvar for eget liv og egen økonomi sånn egentlig? For det er der hovedforskjellen ligger på de som vil ha likestilte forhold og de som vil ha et tradisjonelt et

Du reagerer på begrepet likestilling og sier det brukes som hersketeknikk og for å få kontroll. Men er det ikke nettopp kontroll man selv ønsker når man finner seg en dame som man har til hensikt å gjøre til husmor?

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Kontroll? Høres slitsomt ut. Jeg vil ikke ha en dame jeg føler jeg må kontrollere hele tiden. Har nok med barn som må kontrolleres. Vil ha en sterk kvinne som innser at rollen hennes er å gjøre livet mitt bedre, en som tar kontrollen i hjemmet. Akkurat som jeg gjør hennes liv bedre. Ble bestemødrene din kontrollert? Var de en pushover, mens bestefar var en diktator som slengte rundt en pisk? Selvfølgelig ikke. Jeg antar bestemødrene dine var hjemmeværende?

Jeg velger sør øst asiat fordi jeg ikke vil ha mas om husarbeid eller en som prioriterer karrieren sin over familien vår.

Vil ikke ha en norsk kvinne som har utrolig lett for å forlate forhold hvis det kommer litt motgang. 80% av skillsmisser initieres av kvinner. Hva kan få kvinner til å ikke gi opp forhold så lett? Religion? Avhengighet av mannen sine ressurser? Eller fraværet av enslige miserable venninner som skriker dump han!! For ikke å glemme at kvinner blir belønnet med barnebidrag, skillsmisse forlik osv for å gå fra mannen.

Sør øst asiatiske kvinner trenger meg. Som hvit man er man sterkere og mer maskulin enn asiatiske menn. Man har også mye mer ressurser til å gi kvinnen et godt liv. Disse kvinnene er religiøse. Det er skam å skille seg. Familien deres presser hardt på å bli i forholdet selv om det er motgang i forholdet.

Alt dette er gull for meg som vestlig mann.

Gi meg en pros og cons liste over hvorfor jeg skulle velge en vestlig kvinne fremfor en sør asiatisk som snakker god engelsk. Seriøst. Rasjonelt sett er valget åpenbart og enkelt.

Det skjer jo at sør øst asiater skiller seg fra mennene sine når de har fått permanent oppholdstillatelse likevel. Grunnen sier jo litt seg selv. Har de vært i Norge så mange år at de kan få permanent oppholdstillatelse så blir de vestliggjort. Det er feil 1. Velger du i tillegg en med over 20 års aldersforskjell så er sjansen større for at man har mindre felles interesser som kan holde forholdet sammen over tid. Det er feil 2. I tillegg trenger ikke damene være lenge i Norge for å skjønne at Truls truckfører ikke er så rik i Norge som han var i Thailand når de møttes og at hun kan gjøre det bedre i det norske datingmarkedet.

Så mitt råd til passport bros er at hvis forholdet bærer preg av å i høy grad bare være transaksjonelt så hold hun i Thailand. Besøk i Norge går greit, men ikke begynn noe immigrasjonsprosess..

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg har ikke på noen måte sagt at menn skal ha min tillatelse til noe. Jeg har sagt at jeg reagerer på at folk reiser fordi de ikke takler et likestilt forhold. Hvorfor er det så fælt at kvinner er selvstendige og tar ansvar for eget liv og egen økonomi sånn egentlig? For det er der hovedforskjellen ligger på de som vil ha likestilte forhold og de som vil ha et tradisjonelt et. 

Du reagerer på begrepet likestilling og sier det brukes som hersketeknikk og for å få kontroll. Men er det ikke nettopp kontroll man selv ønsker når man finner seg en dame som man har til hensikt å gjøre til husmor? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du bruker "likestilling" som en religiøs Konservativ amerikaner ville brukt Jesus hvert femte minutt, som om du ikke klarer å konseptualisere noe annet. Får be til Likestillingsguden din litt mer så mulig han innvilger ønsket ditt? Og fortsatt ikke noe svar på spørsmålene heller ser jeg, så antar at du vil at folk skal være alene og føle seg ensomme. Det er MYE mer til livet enn "likestilling".

Får ha en god dag ellers der borte, har andre viktigere ting å bruke tia mi på. 

Endret av Yakamaru
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Colin. said:

 Eller skal menn som ikke blir prioritert her få lov til å ha håp om en bedre framtid?

Da kan du jobbe med selv, bli en bedre versjon av deg selv, og prøve. Det finnes tusenvis av kvinner i norge og andre europeiske land som er tilnærmet helt lik oss. Men om du ikke prøver så skjer det heller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Yakamaru said:

Igjen. Hva slags muligheter skal en mann ha når han "ikke får napp" her i Vesten? Er svaret avgitt "da får de bare være enslige og ensomme" eller vil du gi et annet svar? 

Er det noen andres problem at en Thai dame/Øst-Europeer blir valgt ovenfor en Vestlig kvinne? Hvorfor tror du at du kan bestemme over andres privat- og sexliv? 

Vi alle andre ser mellom linjene hvorfor en dame i et samfunn som er flere tiår bak oss blir valgt. Skjønner ikke helt hvorfor det er så gøy å få barn som ser adoptert ut, og også at hun ikke har valgt deg på en naturlig måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d2074...65a skrev (22 minutter siden):

Kontroll? Høres slitsomt ut. Jeg vil ikke ha en dame jeg føler jeg må kontrollere hele tiden. Har nok med barn som må kontrolleres. Vil ha en sterk kvinne som innser at rollen hennes er å gjøre livet mitt bedre, en som tar kontrollen i hjemmet. Akkurat som jeg gjør hennes liv bedre. Ble bestemødrene din kontrollert? Var de en pushover, mens bestefar var en diktator som slengte rundt en pisk? Selvfølgelig ikke. Jeg antar bestemødrene dine var hjemmeværende?

Jeg velger sør øst asiat fordi jeg ikke vil ha mas om husarbeid eller en som prioriterer karrieren sin over familien vår.

Vil ikke ha en norsk kvinne som har utrolig lett for å forlate forhold hvis det kommer litt motgang. 80% av skillsmisser initieres av kvinner. Hva kan få kvinner til å ikke gi opp forhold så lett? Religion? Avhengighet av mannen sine ressurser? Eller fraværet av enslige miserable venninner som skriker dump han!! For ikke å glemme at kvinner blir belønnet med barnebidrag, skillsmisse forlik osv for å gå fra mannen.

Sør øst asiatiske kvinner trenger meg. Som hvit man er man sterkere og mer maskulin enn asiatiske menn. Man har også mye mer ressurser til å gi kvinnen et godt liv. Disse kvinnene er religiøse. Det er skam å skille seg. Familien deres presser hardt på å bli i forholdet selv om det er motgang i forholdet.

Alt dette er gull for meg som vestlig mann.

Gi meg en pros og cons liste over hvorfor jeg skulle velge en vestlig kvinne fremfor en sør asiatisk som snakker god engelsk. Seriøst. Rasjonelt sett er valget åpenbart og enkelt.

Det skjer jo at sør øst asiater skiller seg fra mennene sine når de har fått permanent oppholdstillatelse likevel. Grunnen sier jo litt seg selv. Har de vært i Norge så mange år at de kan få permanent oppholdstillatelse så blir de vestliggjort. Det er feil 1. Velger du i tillegg en med over 20 års aldersforskjell så er sjansen større for at man har mindre felles interesser som kan holde forholdet sammen over tid. Det er feil 2. I tillegg trenger ikke damene være lenge i Norge for å skjønne at Truls truckfører ikke er så rik i Norge som han var i Thailand når de møttes og at hun kan gjøre det bedre i det norske datingmarkedet.

Så mitt råd til passport bros er at hvis forholdet bærer preg av å i høy grad bare være transaksjonelt så hold hun i Thailand. Besøk i Norge går greit, men ikke begynn noe immigrasjonsprosess..

Anonymous poster hash: d2074...65a

Nei, bestemoren min var ikke hjemmeværende. Hun var en sterk kvinne som både hadde utdanning og jobb. Hun er mitt store forbilde. 

Ja du treffer virkelig spikeren på hodet, du ønsker ikke å gjøre husarbeid og overlater henne til å ta seg av barna slik at du slipper. Nettopp det som sannsynligvis er grunnen til at også andre menn velger som deg. Men de fleste norske menn er ikke så late at de lar dama ta hele ansvaret hjemme. 

At mesteparten av forhold ryker er vel nettopp fordi at man har et tradisjonelt forhold på hjemmebane selv om dama faktisk jobber like mye som mannen. Da er det ikke så rart at hun blir lei av sofasliteren etterhvert. Hun blir rett og slett utslitt. 

Ja jeg forstår godt at du velger en kvinne som kan gjøre det beste for deg, for å gjøre livet ditt lettere. Gjøre livet ditt lettere kan også en norsk gjøre, men når du ikke ønsker å bidra på hjemmebane, altså med å også gjøre hennes liv lettere, så vil det jo for deg være bedre å velge en kvinne som er fra en "annen tidsperiode" hvis man sammenligner med de norske. 

Takk for dine betraktninger her i innlegget jeg svarer på. Det ga god innsikt i hvordan noen menn tenker. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (15 minutter siden):

Vi alle andre ser mellom linjene hvorfor en dame i et samfunn som er flere tiår bak oss blir valgt. Skjønner ikke helt hvorfor det er så gøy å få barn som ser adoptert ut, og også at hun ikke har valgt deg på en naturlig måte. 

I hver eneste klasse på hele barneskolen i nærheten her så er det da minst 2-3 barn per klasse som "ser adopterte ut".  Du er nok 30 år for sent ute her, ingen som tenker over dette engang lenger.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (22 minutter siden):

Du bruker "likestilling" som en religiøs Konservativ amerikaner ville brukt Jesus hvert femte minutt, som om du ikke klarer å konseptualisere noe annet. Får be til Likestillingsguden din litt mer så mulig han innvilger ønsket ditt? Og fortsatt ikke noe svar på spørsmålene heller ser jeg, så antar at du vil at folk skal være alene og føle seg ensomme. Det er MYE mer til livet enn "likestilling".

Får ha en god dag ellers der borte, har andre viktigere ting å bruke tia mi på. 

Vel, du bruker ordet "feminist" som et skjellsord på samme måte som konspirasjonsteoretikere bruker ordet "kvaksine".

Nei, jeg har ikke et ønske om at folk skal være ensomme. Men for å unngå det må man kanskje endre noe med seg selv i stedet for å skylde på alle som ikke vil ha en.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Quakecry said:

Da kan du jobbe med selv, bli en bedre versjon av deg selv, og prøve. Det finnes tusenvis av kvinner i norge og andre europeiske land som er tilnærmet helt lik oss. Men om du ikke prøver så skjer det heller ikke. 

Det har jeg gjort, får ikke noe mer kontakt uansett hva jeg gjør. Jeg kan ikke forandre uførheten, jeg kan ikke forandre høyden og jeg kan ikke forandre utseende i stor grad pga uførheten. 

Ingen ville ha meg og det er helt greit. Nå vil jeg heller ikke ha dem. Så jeg reiser til utlandet og blir møtt som et medmenneske uten fokus på status og fasade, helt greit for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Quakecry said:

Da kan du jobbe med selv, bli en bedre versjon av deg selv, og prøve. Det finnes tusenvis av kvinner i norge og andre europeiske land som er tilnærmet helt lik oss. Men om du ikke prøver så skjer det heller ikke. 

Det har jeg gjort, får ikke noe mer kontakt uansett hva jeg gjør. Jeg kan ikke forandre uførheten, jeg kan ikke forandre høyden og jeg kan ikke forandre utseende i stor grad pga uførheten. 

Ingen ville ha meg og det er helt greit. Nå vil jeg heller ikke ha dem. Så jeg reiser til utlandet og blir møtt som et medmenneske uten fokus på status og fasade, helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Nei, bestemoren min var ikke hjemmeværende. Hun var en sterk kvinne som både hadde utdanning og jobb. Hun er mitt store forbilde. 

Ja du treffer virkelig spikeren på hodet, du ønsker ikke å gjøre husarbeid og overlater henne til å ta seg av barna slik at du slipper. Nettopp det som sannsynligvis er grunnen til at også andre menn velger som deg. Men de fleste norske menn er ikke så late at de lar dama ta hele ansvaret hjemme. 

At mesteparten av forhold ryker er vel nettopp fordi at man har et tradisjonelt forhold på hjemmebane selv om dama faktisk jobber like mye som mannen. Da er det ikke så rart at hun blir lei av sofasliteren etterhvert. Hun blir rett og slett utslitt. 

Ja jeg forstår godt at du velger en kvinne som kan gjøre det beste for deg, for å gjøre livet ditt lettere. Gjøre livet ditt lettere kan også en norsk gjøre, men når du ikke ønsker å bidra på hjemmebane, altså med å også gjøre hennes liv lettere, så vil det jo for deg være bedre å velge en kvinne som er fra en "annen tidsperiode" hvis man sammenligner med de norske. 

Takk for dine betraktninger her i innlegget jeg svarer på. Det ga god innsikt i hvordan noen menn tenker. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Bra jeg bidro til at du fikk litt mer innsikt. Ja kvinner har hovedansvaret for barn og hjem, ikke alt ansvaret som du insinuerer at jeg tror. Se på det fra thai damenes perspektiv. Hvem tror du stiller høyest forventninger til dem? Familien, hvite menn eller thai menn? Minst krav kommer fra hvite menn fordi vi er helt shell shocked av vestlige kvinner. Derfor er vi populær i thailand fordi vi krever minst og bidrar mest til disse thai kvinnene sine liv.

"annen tidsperiode"? Kunne du hørt mer imperialistisk ut? Det skinner klart igjennom at du mangler respekt for andre kulturer enn den vestlige selv om du sikkert ikke ønsker å bli oppfattet slik.

Likevel tror jeg du og jeg forstår hverandre. Jeg har ikke noe ønske om å være stygg med eller kontrollere noen thaidamer. Jeg får bare en bedre deal i Østen enn hos norske feminister. Det er oppsummeringen på hele denne tråden.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...