Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Å kutte ut en hobby er noe en likestilt dame aldri ville funnet på å kreve av en mann, som også en likestilt mann aldri ville funnet på å kreve av en kvinne. Det er en av grunnene til at det er så fint å være likestilt.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det var jo ikke poenget. Et av eksemplene var at en måtte kutte ut en hobby, og du skrev at du ikke syntes det var så ille. Det sa vel nok i seg selv at du syntes det ikke e rille at noen må kutte ut en hobby. Om du ville tvunget din mann til å gjøre det eller ikke er ikke av interesse så lenge du syntes det er greit at det gjøres.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Kanskje du legger noe annet i begrepet "tradisjonelle verdier" enn hva menn gjør..? Verdt en tanke hvertfall.

Tradisjonelle verdier for meg er at de skal ha en kone som ikke jobber,  men som skal gå hjemme, stelle hus, passe på barn og dulle/ stelle for mannen.

Hvis noen menn kan svare og forklare hva de legger i tradisjonelle verdier, som er annerledes enn disse så hører jeg gjerne. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden):

Da har du ikke lest denne tråden nøye nok. Tradisjonelle "verdier" 🤮

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Tradisjonelle verdier er et altomfattende begrep.

La meg ta for noen jeg setter høyt.

1. Lojalitet

vi mennesker går gjennom mye i livet både dame og mann, økonomiske utfordringer, tap av familie og venner, tap av jobb ved nedskjæringer etc.

Vi menn og kvinner også tror jeg trenger noen som ikke dumper oss bare vi møter veggen.

2. Tillit at du vet at du kan stole på partneren din mht det meste.

3. Er det egentlig så ille at dama liker å lage mat? Jeg lager også mat men ikke like mange retter, dette varierer sikkert mye, min kone er også kokk og liker å lage mat. Nå høres jeg vel litt gammeldags ut og får kritikk. Men sunn mat er viktig for familien. Det er altfor mye takeaway og pizza tårn hos venner og familie med norsk kone, dette varierer sikkert. Prosessert mat og takeaway og fast food er fy fy her i huset.

 

Selvstendig kan en asiatisk kone veldig gjerne være, de kan også ha krav. En ting jeg merker meg er at min kone spør om lov til ting, lov til å fiske osv. Lov til å besøke noen, Jeg sier alltid ja. Men det er vel noe jeg merker meg at hun spør først om det er ok.

Jeg spør også, om det er noe jeg vil kjøpe, steder jeg vil dra osv, dette er jo normalt da man ofte trenger at en er barnevakt osv

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Gjør de ikke? Når de velger en norsk en i stedet for en asiat så har de virkelig normalt sett gått ganske langt opp i høyde.

Seriøst..? Så hvis du gifter deg med en millionær av kjærlighet så er det er krav at vedkommende har mye penger - eller er det noe man bare får med på lasset?

Akkurat som at når de gifter seg med en europeer så får de høyden med på lasset.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Samtidig så (etter hva jeg har lest i tråden) så blir det sendt penger hjem til hennes familie, så ikke bare skal hun forsørges, men også familien hennes. Kanskje man ikke må ha millioninntekt av den grunn, men en dårlig deal er det uansett for disse norske menn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ja, det er veldig ofte en del av det at man sender penger hjem til familien. Men med to inntekter så blir det nok ikke mye mer enn hva en deprimert fyr i en kjellerleilighet bruker på øl hver måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Det var jo ikke poenget. Et av eksemplene var at en måtte kutte ut en hobby, og du skrev at du ikke syntes det var så ille. Det sa vel nok i seg selv at du syntes det ikke e rille at noen må kutte ut en hobby. Om du ville tvunget din mann til å gjøre det eller ikke er ikke av interesse så lenge du syntes det er greit at det gjøres.

Jeg skrev at det ikke var så overdramatisk. Jeg syns ikke det er greit at noen blir tvunget til å slutte med en hobby. Det jeg egentlig mener er at hvis man hadde blitt "tvunget" til det så hadde ikke det forholdet vært levedyktig og hadde for min del blitt avsluttet. Noe jeg håper også de menn som opplever noe sånt også ville ha gjort.

Derfor er det veldig provoserende med menn som ønsker en kvinne som bare skal gå hjemme og ikke får mulighet til å selvrealisere seg ved jobb / karriere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Jeg behøver ikke sende mer penger nå, da de forsørger seg selv. Unntaket er hvis de trenger noe spesielt, medisin eller reparere en bil osv, men det tar kona seg av, jeg sier bare ok om det er noe uforutsette utgifter.

Det er jo tross alt svigers, og jeg vil hjelpe om det er noe spesielt. Men det er sjelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (Akkurat nå):

Derfor er det veldig provoserende med menn som ønsker en kvinne som bare skal gå hjemme og ikke får mulighet til å selvrealisere seg ved jobb / karriere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Dette er jeg enig med deg i. Der vi virker til å være uenige er der hvor jeg sier jeg aldri har hørt noen si at de vil ha dette. Men du leser åpenbart "tradisjonelle verdier" som at kona skal være fange i sitt eget hus, så vi sirkler oss vel litt inn på hvor uenigheten ligger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Ja, det er veldig ofte en del av det at man sender penger hjem til familien. Men med to inntekter så blir det nok ikke mye mer enn hva en deprimert fyr i en kjellerleilighet bruker på øl hver måned.

Men man ønsket vel i utgangspunktet ikke å ha 2 inntekter. Jfr at man ønsket at kona skulle være hjemme og passe på barna...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Tradisjonelle verdier er et altomfattende begrep.

La meg ta for noen jeg setter høyt.

1. Lojalitet

vi mennesker går gjennom mye i livet både dame og mann, økonomiske utfordringer, tap av familie og venner, tap av jobb ved nedskjæringer etc.

Vi menn og kvinner også tror jeg trenger noen som ikke dumper oss bare vi møter veggen.

2. Tillit at du vet at du kan stole på partneren din mht det meste.

3. Er det egentlig så ille at dama liker å lage mat? Jeg lager også mat men ikke like mange retter, dette varierer sikkert mye, min kone er også kokk og liker å lage mat. Nå høres jeg vel litt gammeldags ut og får kritikk. Men sunn mat er viktig for familien. Det er altfor mye takeaway og pizza tårn hos venner og familie med norsk kone, dette varierer sikkert. Prosessert mat og takeaway og fast food er fy fy her i huset.

 

Selvstendig kan en asiatisk kone veldig gjerne være, de kan også ha krav. En ting jeg merker meg er at min kone spør om lov til ting, lov til å fiske osv. Lov til å besøke noen, Jeg sier alltid ja. Men det er vel noe jeg merker meg at hun spør først om det er ok.

Lojalitet og tillit bør være på plass i ethvert forhold helt uavhengig av om man ønsker et tradisjonelt forhold eller et likestilt et. At kona di er kokk og liker å lage mat har ikke så mye med tradisjonelt å gjøre tenker jeg. Det kunne liksågodt vært du som var kokken og likte å lage mat. Her i huset er det f.eks han som er best på middager (der er jeg helt håpløs), jeg er best på bakverk.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Men man ønsket vel i utgangspunktet ikke å ha 2 inntekter.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

EDIT:
Jeg vil legge til at for en stund siden innledet jeg et forhold med en asiatisk dame. Hun bragte dette temaet (sende penger hjem) på banen, og jeg spurte henne (fritt oversatt) "Men du tjener vel penger selv?" "Ja", sa hun. "Da ordner du det vel selv også" sa jeg. "Diskusjon" over og begge var fornøyd.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (13 minutter siden):

Tradisjonelle verdier for meg er at de skal ha en kone som ikke jobber,  men som skal gå hjemme, stelle hus, passe på barn og dulle/ stelle for mannen.

Hvis noen menn kan svare og forklare hva de legger i tradisjonelle verdier, som er annerledes enn disse så hører jeg gjerne. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Når du beskriver det på denne måten snevrer du begrepet inn til et par generasjoner på midten av 1900-tallet. Før dette jobbet begge, kanskje bortsett fra de bedre stilte som hadde råd til at begge ikke jobbet. De var det få av. Så kom middelklassen og "alle" fikk råd til å leve av kun en inntekt, men dette varte veldig kort tid. Etter dette måtte begge jobbe igjen, og slik er det den dag i dag og har vært slik lenge.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Gjest 219e3...fe5 skrev (22 minutter siden):

Jeg skrev at det ikke var så overdramatisk. Jeg syns ikke det er greit at noen blir tvunget til å slutte med en hobby. Det jeg egentlig mener er at hvis man hadde blitt "tvunget" til det så hadde ikke det forholdet vært levedyktig og hadde for min del blitt avsluttet. Noe jeg håper også de menn som opplever noe sånt også ville ha gjort.

Derfor er det veldig provoserende med menn som ønsker en kvinne som bare skal gå hjemme og ikke får mulighet til å selvrealisere seg ved jobb / karriere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hun får mulighet til å realisere seg selv ved å ta vare på egne barn og hjem, få sett Europa og ferier tilbake til Thailand. Ikke alle har lyst til å slave rundt i en jobb med en sjef hengende over skulderen. Og godt er det for vi trenger gode mødre. Å være mor er blitt et skjellsord for feministene, hvis damen ikke jobber er hun mindre verdt for feministene, men uansett grunn er det alltid mannen sin skyld 🙄

Derfor er det forfriskende med sør øst asiatiske damer som ikke deler denne tankegangen. Å ha en dame som faktisk VIL ha og ta vare på barna sine, som ikke blir shamet av sine venninner for å bli hjemme. Ja jeg velger å bidra med en tusenlapp i måneden til hennes familie fordi hvis hun ikke hadde vært her med meg hadde hun vært hos de og tatt vare på de. Tusen spenn er 2x det jeg gav i veldedighet før til noen Randoms som jeg aldri hadde treft. 1000 spenn i måneden er småpenger for familie.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d2074...65a skrev (1 minutt siden):

Hun får mulighet til å realisere seg selv ved å ta vare på egne barn og hjem, få sett Europa og ferier tilbake til Thailand. Ikke alle har lyst til å slave rundt i en jobb med en sjef hengende over skulderen. Og godt er det for vi trenger gode mødre. Å være mor er blitt et skjellsord for feministene, hvis damen ikke jobber er hun mindre verdt for feministene, men uansett grunn er det alltid mannen sin skyld 🙄

Derfor er det forfriskende med sør øst asiatiske damer som ikke deler denne tankegangen. Å ha en dame som faktisk VIL ha og ta vare på barna sine, som ikke blir shamet av sine venninner for å bli hjemme. Ja jeg velger å bidra med en tusenlapp i måneden til hennes familie fordi hvis hun ikke hadde vært her med meg hadde hun vært hos de og tatt vare på de. Tusen spenn er 2x det jeg gav i veldedighet før til noen Randoms som jeg aldri hadde treft. 1000 spenn i måneden er småpenger for familie.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Å ta vare på egne barn og hjem er altså ikke selvrealisering. Hvis det er selvrealisering så kan du som mann gjøre det, og la kona dra på jobb. Eller enda bedre, at dere begge går på jobb, dere begge tar ansvar for barn og hus.

Nei, å være mor er ikke et skjellsord for "feministene", men "feminist", altså en person som ønsker at man skal ha like rettigheter og muligheter er tydeligvis et skjellsord for deg (og et par andre i denne tråden).

Ja, klart det er forfriskende med en dame som kan bidra til at man slipper å gjøre så mye selv. Høres ut på deg som om man kun kan ta vare på barna sine hvis man er hjemme med dem. Og at dette kun skal være damenes jobb. Det er altså ikke tilfellet. Man er 2 om å få barn, og skal være 2 som tar ansvar for dem, og følge dem opp.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Å ta vare på egne barn og hjem er altså ikke selvrealisering. Hvis det er selvrealisering så kan du som mann gjøre det, og la kona dra på jobb. Eller enda bedre, at dere begge går på jobb, dere begge tar ansvar for barn og hus.

Nei, å være mor er ikke et skjellsord for "feministene", men "feminist", altså en person som ønsker at man skal ha like rettigheter og muligheter er tydeligvis et skjellsord for deg (og et par andre i denne tråden).

Ja, klart det er forfriskende med en dame som kan bidra til at man slipper å gjøre så mye selv. Høres ut på deg som om man kun kan ta vare på barna sine hvis man er hjemme med dem. Og at dette kun skal være damenes jobb. Det er altså ikke tilfellet. Man er 2 om å få barn, og skal være 2 som tar ansvar for dem, og følge dem opp.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvorfor vender legene da seg alltid til mor om mor og far er med? og alltid om de går fra hverandre så havner barna hos mor uten unntak.

Mora må vel være heroinslave eller veldig voldelig mot barn om det ikke skulle skje…

Maslow hadde feil, man blir ikke lykkelig av pyramide-spill. Man blir lykkelig av ting som gir mening. På den toppen setter jeg barna anyday før penger og karriere.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vonta skrev (7 timer siden):

Fordi dypest i mannens kjerne har vi evolvert til å forsørge og beskytte, derfor er det naturlig å gå for ei feminin og mer tradisjonell familieorientert kvinne som elsker å bli tatt vare på av mannen sin. 

Helt til man ikke lenger er glad i hverandre. Avhengighet kan bli til en byrde i kjærlighet.

Det er vanskeligere å skille seg fra en kone som er økonomisk avhengig og dårlig i språk Det er ikke mye hjelp å få hos NAV. Hun må begynne som renholder på fulltid, eller i en annen jobb som ingen nordmenn vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Fordi de damene ikke krever minimumhøyde på mannen eller millioninntekt. Særlig vanskeligere enn det er det ikke.

Noen damer kan bli skuffet. Hvorfor skulle Thai-damer ville ha mindre penger enn norske damer?  Når de har møtt damene som har menn med millioninntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Å ta vare på egne barn og hjem er altså ikke selvrealisering. Hvis det er selvrealisering så kan du som mann gjøre det, og la kona dra på jobb. Eller enda bedre, at dere begge går på jobb, dere begge tar ansvar for barn og hus.

Nei, å være mor er ikke et skjellsord for "feministene", men "feminist", altså en person som ønsker at man skal ha like rettigheter og muligheter er tydeligvis et skjellsord for deg (og et par andre i denne tråden).

Ja, klart det er forfriskende med en dame som kan bidra til at man slipper å gjøre så mye selv. Høres ut på deg som om man kun kan ta vare på barna sine hvis man er hjemme med dem. Og at dette kun skal være damenes jobb. Det er altså ikke tilfellet. Man er 2 om å få barn, og skal være 2 som tar ansvar for dem, og følge dem opp

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Største gleden i livet er å få barn. Altfor mange ergrer seg over at de ikke fikk være hjemme for å oppleve barnets første ord, første skritt osv. Å ikke være tilstede på opp og nedturene fordi jobben tok så mye tid. Dette slipper min øst asiatiske dame. Hun får knytte sterke bånd til barna og hun er veldig glad for det. Nettopp derfor er jeg glad jeg ikke valgte norsk dame med spisse albuer som vil gjøre karriere og som ser ned på menn.

Jeg kunne vært hjemme og damen kunne jobbet, men let's be real. Hvilket kjønn er best i omsorgsyrker? Kvinnedominerte yrker er omsorgsyrker fordi kvinner er biologisk flinkere til det enn menn. Menn er flinkere med ting, kvinner med mennesker - kort fortalt. Og skulle hun jobbet og jeg vært hjemme.. Hvor lett tror du hun hadde fått jobb uten norsk? Hun hadde tjent halvparten av det jeg tjener og hatt en mye kjipere jobb en meg. Høres det logisk ut? Nei. Denne diskusjonen her er eksempel på noe av det vi slipper med ikke-vestlig dame 😉

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a skrev (1 minutt siden):

Største gleden i livet er å få barn. Altfor mange ergrer seg over at de ikke fikk være hjemme for å oppleve barnets første ord, første skritt osv. Å ikke være tilstede på opp og nedturene fordi jobben tok så mye tid. Dette slipper min øst asiatiske dame. Hun får knytte sterke bånd til barna og hun er veldig glad for det. Nettopp derfor er jeg glad jeg ikke valgte norsk dame med spisse albuer som vil gjøre karriere og som ser ned på menn.

Jeg kunne vært hjemme og damen kunne jobbet, men let's be real. Hvilket kjønn er best i omsorgsyrker? Kvinnedominerte yrker er omsorgsyrker fordi kvinner er biologisk flinkere til det enn menn. Menn er flinkere med ting, kvinner med mennesker - kort fortalt. Og skulle hun jobbet og jeg vært hjemme.. Hvor lett tror du hun hadde fått jobb uten norsk? Hun hadde tjent halvparten av det jeg tjener og hatt en mye kjipere jobb en meg. Høres det logisk ut? Nei. Denne diskusjonen her er eksempel på noe av det vi slipper med ikke-vestlig dame 😉

Anonymous poster hash: d2074...65a

Et annet spørsmål er hva barn sier når de er voksne om en fraværende mor? Au pair skal være bra om det ikke blir klippekort hos diverse psykologer og psykiatri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...