Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (På 4.10.2023 den 11.50):

Dette er jeg veldig enig med deg i.

En annen ting som også er relevant (jeg ser at tråden her egentlig er fra 2006, og meningen var å problematisere menn rundt 50 som finner seg en 18 åring utenlandsk.) er om man finner seg en jevnaldrende eller om man faktisk henter seg inn en tenåring. Dette er det stor forskjell på.

Ikke at det er relevant for mitt syn på dette, men jeg har en stemor østeuropeer som er 10 år yngre enn meg selv og som ble sammen med min far da hun var tenåring og han var nærmere 50. Heldigvis vokste jeg ikke opp hos min far, for han har et helt bedritent kvinnesyn på lik linje som enkelte menn  i tråden her. Nå har jeg fått halvsøsken da som alle er yngre enn mine egne barn 😵😂

At menn foretrekker yngre voksne kvinner er helt forståelig.

Yngre kvinner er biologisk mer attraktive, mer fertile og etter min erfaring mer åpne. Eldre kvinner har derimot en tendens til å være mer krasse og sta.

@Colin. du har vært ganske åpen om at du ønsker deg en yngre kvinne fra Asia. Hva er din grunn til det? Du har sikkert forklart dette tidligere, så du kan bare nevne noen stikkord eller si at du allerede har skrevet om det. 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (17 minutter siden):

men kan dere leve godt med å støtte diskriminering og fordommer mot asiatiske kvinner?

Vet ærlig talt ikke hvor mange ganger dette må påpekes. Det er 0, les null!! diskriminering mot asiatiske kvinner her..

Fåtallet menn som ikke er snille mot dem derimot. Les at jeg skrev FÅTALLET, det betyr ikke alle..

Jeg liker asiatiske damer selv, dog jeg trekkes hovedsaklig mot Japanske. (Og sør-amerikanske.)

Det har jeg sagt tidligere. Men jeg kan ikke reise for å finne meg noen, for jeg tåler ikke klimaet, og det er få av dem på Island og svalbard. 😅

Ikke skal jeg bli sammen med noen heller uansett, grunnet andre grunner diskutert tidligere..

Edit* Jeg svarer kun for egen del.

Endret av Duriello
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Vet ærlig talt ikke hvor mange ganger dette må påpekes. Det er 0, les null!! diskriminering mot asiatiske kvinner her..

Oisann!

Jeg har allerede sitert flere av innleggene som er problematiske, kan sikkert sitere flere.

Dere må slutte å fremstille kvinner fra Asia som stakkarslige.

Hvis dere virkelig bryr dere om voldstatistikk, så er vel ikke asiatiske kvinner overrepresentert? Når det gjelder økonomi, er det også verdt å nevne at mange kvinner fra Thailand og Filippinene faktisk sysselsetter seg selv.. Jeg har skrevet om dette tidligere i tråden, så kan ta det frem om du ikke finner.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Oisann!

Jeg har allerede sitert flere av innleggene som er problematiske, kan sikkert sitere flere.

Dere må slutte å fremstille kvinner fra Asia som stakkarslige.

Hvis dere virkelig bryr dere om voldstatistikk, så er vel ikke asiatiske kvinner overrepresentert? Når det gjelder økonomi, er det også verdt å nevne at mange kvinner fra Thailand og Filippinene faktisk sysselsetter seg selv og er økonomisk selvstendige. Jeg har skrevet om dette tidligere i tråden, så kan ta det frem om du ikke finner.

Du skippa elegant resten av posten og det som ligger på slutten av den? 🙂

Hvor har jeg snakket om voldsstattistikk?

Jeg sier ikke at fåtallet som er slemme nødvendigvis er voldelige med dem, men de blir ikke behandlet pent. Dette er igjen det fåtallet som ødelegger for dem med solskinnshistorier. Og dette er trist, for nte gang.

Jeg svarer fortsatt kun for egen del.

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 minutter siden):

Du skippa elegant resten av posten og det som ligger på slutten av den? 🙂

Nei, sier oisann til at du ikke ser problemet i noen av innleggene.

Duriello skrev (5 minutter siden):

Hvor har jeg snakket om voldsstattistikk?

Snakker generelt.

Om du støtter noen og drar frem du ikke ser diskrimineringen, så drar jeg frem eksempler. Vold og økonomi er noen av de temaene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (33 minutter siden):

Om du støtter noen og drar frem du ikke ser diskrimineringen, så drar jeg frem eksempler. Vold og økonomi er noen av de temaene.

Kanskje jeg støtter noen for å hindre at dette blir ett ekkokammer?

Den eneste diskrimineringen jeg ser i denne tråden er diskriminering mot motdebatanter. Og igjenn, dette går begge veier!

Jeg stikker før jeg får en aunerisme her. Usaklig opplegg..

Endret av Duriello
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (55 minutter siden):

At menn foretrekker yngre voksne kvinner er helt forståelig.

Yngre kvinner er biologisk mer attraktive, mer fertile og etter min erfaring mer åpne. Eldre kvinner har derimot en tendens til å være mer krasse og sta.

@Colin. du har vært ganske åpen om at du ønsker deg en yngre kvinne fra Asia. Hva er din grunn til det? Du har sikkert forklart dette tidligere, så du kan bare nevne noen stikkord eller si at du allerede har skrevet om det. 😊

Det stemmer , samtidig så er de som er litt eldre mye mer voksne, fornuftige og klare for familielivet. Det er mye av grunnen til at jeg ville ha ei på samme alder.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Kanskje jeg støtter noen for å hindre at dette blir ett ekkokammer?

Det er varierte meninger her, men selv synes jeg det er bra med forskjellige meninger. Derimot forventer jeg en form for dokumentasjon på påstander. 

Jeg liker ikke måten at man skal støtte kun for å støtte , isåfall må man også kunne støtte innleggene som blir lagt ut og forvente at jeg lurer på forskjellige ting.

Duriello skrev (9 minutter siden):

Den eneste diskrimineringen jeg ser i denne tråden er diskriminering mot motdebatanter. Og igjenn, dette går begge veier!

Jeg liker ikke folk som diskriminerer asiatiske kvinner eller menn som finner seg en partner fra Asia.

Skal jeg la være å si ifra om skadelige innlegg og motbydelige holdninger bare fordi noen kan oppfatte det som krenkende? Nei.

Jeg og flere andre  har gjentatte ganger forklart hvorfor flere ting er feilinformasjon. Et eksempel på dette var da noen hevdet at menn som blir sammen med en kvinne fra Asia er "de bortvalgte." 

P7SA skrev en bra oppsummering på "beviset" dem tok frem for at menene som dro til Asia var de bortvalgte: ⬇️

Så får du lese litt tilbake i tråden om du ønsker å se mer av dette temaet.

P7SA skrev (På 24.10.2024 den 23.15):

Det som er artig med simple avisartikler er at man ofte bare kan velge sitater som går overens med egen overbevisning/ agenda og så avføye resten. På den måten står man helt fritt til å skape et verdensbilde som man ønsker.

Over 21 år gammel artikkel 🙄, men jeg skal kommentere likevel.

Når det kommer til oljearbeidere, disse tjener normalt kjempe godt. Sjømenn tjener normalt fett. Norske alderspensjonister har ofte mye penger. Ikke akkurat eller nødvendigivs fattigfolk som er blitt "valgt bort" pga. dårlig økonomi i disse gruppene. Gjerne tvert imot.

Men la oss se på hva som faktisk blir sagt i artikkelen som hverken fe5, eller knop nevner.

"Det er drømmen om tradisjonelle kjønnsroller som driver mange av disse mennene til å reise ut og søke et annet liv, sier Brøgger."

"— Det er mange som ønsker å trekke seg tilbake fra det moderne livet. Dagens kjønnsrollemønster er en del av det de ønsker seg bort fra, sier mannsforsker Jørgen Lorentzen ved Universitetet i Oslo."

— Familien er en så viktig dimensjon i tilværelsen at man er villig til å gi opp nesten alt - språk, velstand, tilhørighet, for å leve i en tradisjonell familiesetting. Det er et svært dypt behov hos mange menn, sier Brøgger.

Høres dette ut som bortvalgte menn? Eller høres det ut som menn som søker en viss type kvinne og dermed velger bort norske?

Man står jo i grunn fritt til å tolke, og selv tenker jeg at disse velger bort norske kvinner. Men men..

La oss gå videre i artikkelen:

"— Kvinner vil ha moderne, ansvarlige menn, men samtidig snakker de ofte nedsettende om mannen. Mor forteller sønnene sine at far er en drittsekk. Det har ført til at vi har fått en egen lidelse i psykiatrien av gutter som hater fedrene sine, kalt Paternal Alienation Syndrome, sier Brøgger."

Høres dette ut som kvinner menn vil ha og føler seg bortvalgt av? Eller høres det mest ut som kvinner som menn helst vil rømme fra?

Artig hvordan man kan bruke en og samme avisartikkel til å fremme to vidt forskjellige syn på hva slags type menn som reiser til Thailand. 😉

Du synes artikkelen taler din sak og at den er fungerer bra som vitenskaplig bevis for påstanden din om at det er bortvalgte menn som finner kone i Thailand? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5

Nedenfor her har vi noen gode eksempler på menn med bedritent kvinnesyn, både når det gjelder de norske og de fra Asia. 

Jeg foretrekker absolutt en fattig asiater fra bøgda som vil gå tilbake i retningen av samme elendige levestandard hun hadde før hun traff meg hvis hun velger å gå fra meg. Det gir et ekstra insentiv for at hun 1. Ikke forlater forholdet og 2.oppfører seg bra i forholdet. Det er win-win for meg. Hvorfor skulle jeg ikke ville tilstrebe et slikt forhold?

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Norske damer skal bare være glad for at thai damer kommer her og lager barn med norske menn.

For det er våres barn som en dag skal vaske deres barnløse romper fordi dere var litt for glad i kaffe latte og karriere fremfor å lage en familie og nå er eggene tørket inn.

Ikke lite frekt å hate oss, men hva kan man forvente av bitre feminister som ikke ble valgt for forhold av norske menn.

Thaidamer er populære fordi de er medgjørlige og det setter vi pris på. Ydmykhet og medgjørlighet er en tapt verdi hos norske kvinner.

Heldigvis for dere er ikke det egenskaper katter bryr seg om så det er bare å gå på dyrebeskyttelsen og hente seg noen kull. Men vær grei, ikke kast kattene ut neste gang det verker nedentil etter en tur for litt tyrkisk mannebein nedi midtøsten. Lykke til da!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Hun vil ikke gå fra meg heller fordi da er det tilbake til landsbyen i Asia, blakk og arbeidsledig. Hun lærer ikke norsk så hun får ikke permanent oppholdstillatelse, bare midlertidig så lenge hun  ikke kan språket. Så hvis hun  mot formodning vil gå fra meg i fremtiden får hun ikke være her.

Hun har venner fra landet sitt her vi bor, men ingen norske kvinner som venn. Og det er bra for jeg vil ikke at de skal forsøple hjernen hennes med feminisme med det resultat at vi kommer i konflikt.

Anonymous poster hash: 1eb2e...131

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Duriello skrev (31 minutter siden):

Jeg stikker før jeg får en aunerisme her. Usaklig opplegg..

Det er trist at du synes eksemplene jeg trekker frem er usakelige. Ett av de viktige poengene og temaene i denne tråden er nettopp dette (det jeg trakk fram) og derfor trekker jeg frem eksemplene derfra.

Det er slik at i en debatt at man må slå ned på feilinformasjon for å kunne vise til at argumentasjonen ikke er gyldig.

Shaolyzm skrev (15 minutter siden):

Det stemmer , samtidig så er de som er litt eldre mye mer voksne, fornuftige og klare for familielivet. Det er mye av grunnen til at jeg ville ha ei på samme alder.

Ja, absolutt. 😊❤️

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 minutter siden):

Nedenfor her har vi noen gode eksempler på menn med bedritent kvinnesyn, både når det gjelder de norske og de fra Asia. 

Jeg foretrekker absolutt en fattig asiater fra bøgda som vil gå tilbake i retningen av samme elendige levestandard hun hadde før hun traff meg hvis hun velger å gå fra meg. Det gir et ekstra insentiv for at hun 1. Ikke forlater forholdet og 2.oppfører seg bra i forholdet. Det er win-win for meg. Hvorfor skulle jeg ikke ville tilstrebe et slikt forhold?

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Norske damer skal bare være glad for at thai damer kommer her og lager barn med norske menn.

For det er våres barn som en dag skal vaske deres barnløse romper fordi dere var litt for glad i kaffe latte og karriere fremfor å lage en familie og nå er eggene tørket inn.

Ikke lite frekt å hate oss, men hva kan man forvente av bitre feminister som ikke ble valgt for forhold av norske menn.

Thaidamer er populære fordi de er medgjørlige og det setter vi pris på. Ydmykhet og medgjørlighet er en tapt verdi hos norske kvinner.

Heldigvis for dere er ikke det egenskaper katter bryr seg om så det er bare å gå på dyrebeskyttelsen og hente seg noen kull. Men vær grei, ikke kast kattene ut neste gang det verker nedentil etter en tur for litt tyrkisk mannebein nedi midtøsten. Lykke til da!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Hun vil ikke gå fra meg heller fordi da er det tilbake til landsbyen i Asia, blakk og arbeidsledig. Hun lærer ikke norsk så hun får ikke permanent oppholdstillatelse, bare midlertidig så lenge hun  ikke kan språket. Så hvis hun  mot formodning vil gå fra meg i fremtiden får hun ikke være her.

Hun har venner fra landet sitt her vi bor, men ingen norske kvinner som venn. Og det er bra for jeg vil ikke at de skal forsøple hjernen hennes med feminisme med det resultat at vi kommer i konflikt.

Anonymous poster hash: 1eb2e...131

Det finnes noen tullinger og jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. 

Samtidig så er det mange på nettet med en gang jeg nevner at kona er derfra hopper på å anklager om dette. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Duriello skrev (1 time siden):

Fåtallet menn som ikke er snille mot dem derimot. Les at jeg skrev FÅTALLET, det betyr ikke alle..

Jeg liker asiatiske damer selv, dog jeg trekkes hovedsaklig mot Japanske. (Og sør-amerikanske.)

Det har jeg sagt tidligere. Men jeg kan ikke reise for å finne meg noen, for jeg tåler ikke klimaet, og det er få av dem på Island og svalbard. 😅

Ikke skal jeg bli sammen med noen heller uansett, grunnet andre grunner diskutert tidligere..

Edit* Jeg svarer kun for egen del.

Jeg henger med på denne jeg. Det er null diskriminering av asiatiske fra min side også. Men hvis du ser innlegget jeg har lagt ut nylig om 3 anonymes beskrivelser av kvinner, både norske og asiatiske, så er vi vel mer inne på kjernen av problemet. Altså som du selv sier, hvordan NOEN menn, IKKE ALLE, behandler og tenker om kvinnene. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (6 minutter siden):

Det finnes noen tullinger og jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. 

Samtidig så er det mange på nettet med en gang jeg nevner at kona er derfra hopper på å anklager om dette. 

Ja, og det er de tullingene jeg har ønsket å sette søkelys på i denne tråden. For det er faktisk slike som de som gjør at du møter på anklagelser om dette når du sier at kona er derfra. Jeg tenker iallefall ikke at du er som dem, det inntrykket har du på ingen måte gitt meg :) 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (10 minutter siden):

Jeg henger med på denne jeg. Det er null diskriminering av asiatiske fra min side også. Men hvis du ser innlegget jeg har lagt ut nylig om 3 anonymes beskrivelser av kvinner, både norske og asiatiske, så er vi vel mer inne på kjernen av problemet. Altså som du selv sier, hvordan NOEN menn, IKKE ALLE, behandler og tenker om kvinnene. 

Jepp, men dette er ikke så nøye tydeligvis....

Litt ironiskt at "feministene skal taes", når det er de som er mest opptatt av asiatiske kvinners ve og vel.. 🤔

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Du har rett i at et fåtall ikke er bra som misbruker, er dårlige menn , utnytter osv.

samtidig så blir man for lett sed ned på og antatt at man er som de bare man nevner at man har et forhold me ei asiatisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 minutter siden):

Ja, og det er de tullingene jeg har ønsket å sette søkelys på i denne tråden. For det er faktisk slike som de som gjør at du møter på anklagelser om dette når du sier at kona er derfra. Jeg tenker iallefall ikke at du er som dem, det inntrykket har du på ingen måte gitt meg :) 

Det er fint å høre :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (2 minutter siden):

Du har rett i at et fåtall ikke er bra som misbruker, er dårlige menn , utnytter osv.

samtidig så blir man for lett sed ned på og antatt at man er som de bare man nevner at man har et forhold me ei asiatisk. 

Ja dette er synd..

Håper du, fruen og stedatter får det bra fremover. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Duriello skrev (3 minutter siden):

Jepp, men dette er ikke så nøye tydeligvis....

Nei, det er tydeligvis viktigere å lage seg sine egne fantasifulle historier om hva som blir sagt og hvorfor det blir sagt. Jeg tror jeg forholder meg til de som holder seg saklige i denne tråden fra nå av. Du er en av dem, og det finnes flere også, også blant de som mener noe annet enn meg selv. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Nei, det er tydeligvis viktigere å lage seg sine egne fantasifulle historier om hva som blir sagt og hvorfor det blir sagt. Jeg tror jeg forholder meg til de som holder seg saklige i denne tråden fra nå av. Du er en av dem, og det finnes flere også, også blant de som mener noe annet enn meg selv. 

Spørsmål: hvorfor svarer ikke du på innleggene jeg har siktet til og stilt spørsmål til?

Synes jeg dokumenterer bra, synd dere ignorer det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...