Gjest 219e3...fe5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Shaolyzm skrev (4 timer siden): De problemene der er nok ikke noe som skjer med en veldig liten andel, mindre enn 1% ganske sikkert. Men for all del, du får ta opp det du vil. Men ikke overvurder og få det til å se ut som et utbredt problem. Det jeg har å vise til av tall er at omtrent 10 % av kvinnene som kommer hit ender på krisesenter. Jeg har aldri hatt til hensikt å få problemet til å virke større enn det er. Men jeg bemerker meg at flere har tolket mine innlegg dithen. Men når det er sagt så ser jeg på det som problematisk i tilfeller hvor det er et veldig skjevt økonomisk maktforhold. (Og det mener jeg om forhold mellom norsk kvinne og norsk mann også).Derfor er det viktig for kvinnene at de kommer til en god mann, og at en som har vært stygg mot en kvinne blir stoppet fra å kunne hente en ny. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Så bra😘 Er det? Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Samtidig som du kommer med fordommer og ekle uttalelser. Går som sagt begge veier. Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Lag en annen tråd om dette? Hvor er de dårlige holdningene om kvinner generelt her inne? Det er høyst relevant til tråden, og påpeker HVORFOR "fordommer og stigma" rammer asiatiske kvinner, og mange av mennene som reiser ned dit. Kassettspiller skrev (11 minutter siden): Du kan snakke om viktiger temaer og samtidig ikke dra inn fordommer. Igjen, dette går begge veier. 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (42 minutter siden): Det er noen menn som reiser til f.eks Thailand, som gjør at fordommene oppstår. Det er alltid sånn at noen få ødelegger for resten. Og det tenker jeg er trist, for det er som sagt mange fine folk som har reist og funnet sin solskinnshistorie. For min del er ingen i denne tråden dårlige personer.👍 Edit* Hmm, nei jeg må endre det, det er ett fåtall som har skrevet ganske kvalme greier som anonym, om disse er fjernet av mod vet jeg ikke. Dette er mitt poeng også. At det er noen, altså et mindretall av menn som ødelegger ryktet til resten. Da syns jeg at det er på sin plass å bekjempe de som oppfører seg slik mot kvinnene, i stedet for å sable ned de som forteller at oppførselen til dette mindretallet av menn er problematisk. Til din edit: Tja det er vel et par anonyme langt tilbake i tråden som har hatt en veldig ekkel tankegang om hva de tenker om kvinner og hvordan de skal utnytte dem. Men heldigvis har de også vært i mindretall. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest 219e3...fe5 skrev (1 minutt siden): Til din edit: Tja det er vel et par anonyme langt tilbake i tråden som har hatt en veldig ekkel tankegang om hva de tenker om kvinner og hvordan de skal utnytte dem. Men heldigvis har de også vært i mindretall. Jeg tror disse postene ble fjernet da det rett og slett var trolleposter for å skape avsky. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Er det? 😘 Duriello skrev (1 minutt siden): Går som sagt begge veier. Ja, nå svarer jeg med samme tone. Duriello skrev (1 minutt siden): Det er høyst relevant til tråden, og påpeker HVORFOR "fordommer og stigma" rammer asiatiske kvinner, og mange av mennene som reiser ned dit. Enig og du tolket det helt feil. Duriello skrev (2 minutter siden): Igjen, dette går begge veier. Jeg har allerede forklart dette flere ganger. Du får lese noen sider først. 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (16 minutter siden): Hvorfor kommenterte du det motbydelige? Det er ikke motbydelig å lure på om noen vil ha deg for pengene dine eller fordi de elsker deg. Kassettspiller skrev (17 minutter siden): Samtidig som du kommer med fordommer og ekle uttalelser. Du gjør dette Kassettspiller skrev (17 minutter siden): Hvor er de dårlige holdningene om kvinner generelt her inne? Det er en lang tråd. Men jeg forventer ikke at du ser det uansett. Kassettspiller skrev (18 minutter siden): Du kan snakke om viktiger temaer og samtidig ikke dra inn fordommer. Er en grunn til at flere ikke gidder å høre på dine innlegg. Det samme til deg. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (5 minutter siden): Jeg tror disse postene ble fjernet da det rett og slett var trolleposter for å skape avsky. Det kan hende. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Ok, kort forsøk nå. Kan vi prøve å droppe snakket om fordommer, og heller fokusere på hvordan det kan endres? Ikke noe snakk om "religiøse og feminister bad"? 🙂 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (Akkurat nå): Ok, kort forsøk nå. Kan vi prøve å droppe snakket om fordommer, og heller fokusere på hvordan det kan endres? Ikke noe snakk om "religiøse og feminister bad"? 🙂 Støttes 😍 (Det er uansett mange andre tråder man kan snakke om religion) 😂 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest 219e3...fe5 skrev (17 minutter siden): Det er ikke motbydelig å lure på om noen vil ha deg for pengene dine eller fordi de elsker deg. Om du ikke ser hvorfor folk reagerer på dette: Gjest 219e3...fe5 skrev (På 1.10.2023 den 15.28): Hvis jeg hadde vært norsk mann så ville jeg nok alltid lurt på om det var meg eller pengene mine hun var ute etter. (Kanskje man finner det ut etterhvert, når hun har bodd her lenge nok til å få opphold selv om hun skiller seg) 😘 Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 21.55): Jeg tenker at norske menn drar til Thailand (eller andre ikke vestlige land) for å finne seg dame, ikke fordi de ikke kan få en norsk en, men fordi de ønsker en som ikke sier dem imot. Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 21.47): Nå vet ikke jeg hvor mange norske kvinner som gifter seg med en utenlandsk mann inni denne statistikken da, men regner med at norske damer ikke har samme behovet for å "kjøpe" seg kjærlighet som det norske menn har. Så vil du slite med å forstå hva jeg mener med resten av innleggene dine. Trist. 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Jaja.. Jeg prøvde vertfall.. 😂 Da tenker jeg at det ikke er så nøye med fordommer likevel da, når man kan være så selektiv med når det trigger mener jeg.. Endret 2 timer siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (3 timer siden): Jeg blir glad på vegne av de som reiser utenlands for å finne partner, når dette er 100% match og alle lever lykkelig alle sine dager. Hurra for kjærligheten! Håper alle får en fin kveld! Flott, jeg også deler den. Er glad på alles vegne om de finner en partner her eller i utlandet hvis det er noe begge parter virkelig vil. 3 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kassettspiller skrev (54 minutter siden): Om du ikke ser hvorfor folk reagerer på dette: Så vil du slite med å forstå hva jeg mener med resten av innleggene dine. Trist. Hvis du først skal ta utdrag fra hva jeg har skrevet, så kan det være smart å ta med hele konteksten og hva jeg faktisk svarer på. Men så ærlig er du tydeligvis ikke. I tillegg så henter du utdrag som er cirka godt over 1 år gamle. Det kan også jeg gjøre, nemlig her: Flesteparten av menn er ikke voldelige mot sine utenlandske koner nei. Men man burde få satt inn sterkere virkemidler mot de som faktisk er det, og spesielt om de er gjengangere. At de aller fleste som importerer koner er snille og gode menn tror jeg på, men vi må ikke lukke øynene for de kvinner som kommer hit og faktisk trenger hjelp til å komme seg bort fra disse voldelige menn. Disse setningene som er uthevet her er tatt fra cirka samme sted i tråden som du har hentet dine utdrag fra. Men de var sikkert lette å overse. Passet nok ikke helt inn i agendaen din. En gang veldig snart kommer du nok ikke til å høre mer fra meg (i sitat). Jeg har ingen interesse av å diskutere med folk som egentlig ikke er ute etter å diskutere. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Flott, jeg også deler den. Er glad på alles vegne om de finner en partner her eller i utlandet hvis det er noe begge parter virkelig vil. Støtter også denne ❤️ Størst av alt er kjærligheten. Jeg ønsker det for alle. At ingen må bli sammen med noen pga de trenger å bli forsørget. Slikt syns jeg er innmari trist 😭 Jeg vil bare legge til at selv om et forhold har startet som et avhengighetsforhold så kan det utvikle seg til ekte kjærlighet likevel Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (10 minutter siden): Hvis du først skal ta utdrag fra hva jeg har skrevet, så kan det være smart å ta med hele konteksten og hva jeg faktisk svarer på. Men så ærlig er du tydeligvis ikke. I tillegg så henter du utdrag som er cirka godt over 1 år gamle. Det kan også jeg gjøre, nemlig her: Jeg har den siste tiden tatt en gjennomgang og må si at mye av det du sier fremdeles ikke er bra. Du trekker en påstand, blir kritisert for det og sier så "Men jeg mente ikke det." Dette skjer gjentatte ganger og skaden har dessverre allerede skjeddom vi tenker på det å skape eller opprettholde fordommer. Du går rett og slett mye frem og tilbake for å beskytte deg selv. I tillegg er du veldig tydelig på at folk som liker kjønnsroller og andre ting automatisk er kvinnefiendtlige. Veldig lett å tenke at din definisjon på dårlige menn faktisk rammer en del gode menn. At innleggene dine er over 1 år gamle har ingenting å si med mindre du har endret mening. Slutt å stakkarsliggjøre utenlandske kvinner og slutt å si at menn med andre meninger og preferanser er kvinnefiendtlige. Endret 1 time siden av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Får litt stalker assosiasjoner her.. Ellers er tommel opp "circle-jerken" ganske fascinerende å observere. Det får litt sånn ekkokammer vibber. Endret 1 time siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Du trekker en påstand, blir kritisert for det og sier så "Men jeg mente ikke det." Du (evt andre) tolker en påstand feil, kritiserer påstanden, og så må jeg bruke teskjemetoden for å forklare hva jeg egentlig mente. I tillegg så bruker du stråmenn ganske flittig. Jeg blir sittende her og forsvare meg mot ting jeg ikke har sagt og ting jeg ikke har ment. Kassettspiller skrev (22 minutter siden): Veldig lett å tenke at din definisjon på dårlige menn faktisk rammer en del gode menn. Ok. Nå tenker ikke jeg at menn er dårlige eller gode da. Men de kan utføre gode eller dårlige handlinger. Samme mannen kan da altså utføre både gode og dårlige handlinger. Jeg har ikke noen tro på at noen er tvers gjennom gode eller dårlige. Kassettspiller skrev (24 minutter siden): Slutt å stakkarsliggjøre utenlandske kvinner og slutt å si at menn med andre meninger og preferanser er kvinnefiendtlige. Slutt med alle stråmenn du retter mot meg. Slutt med stalking av mine innlegg. Kassettspiller skrev (10 minutter siden): I tillegg er du veldig tydelig på at folk som liker kjønnsroller og andre ting automatisk er kvinnefiendtlige. Jeg mener at tradisjonelle kjønnsroller er kvinnefiendtlige , men de er også mannsfiendtlige. De er begrensende for folk. Tradisjonelle kjønnsroller begrenser jenters skole- og utdannelsesvalg Kjønnsroller — Kvinnefronten Kjønn og identitet | udir.no Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå