Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

P7SA skrev (6 timer siden):

I tilfelle det er noen som ikke følger med på anonymbrukernavn. Det er fe5, fe5, fe5 som går igjen og igjen og igjen i denne tråden.....Og da tenker jeg på personer som er på den "fordomsfulle siden" i diskusjonen. Motsatt side av Kassettspiller sine fine innlegg. 🥰 Spesielt siste måneder har det kanskje kun vært fe5 som har skrevet på den motsatte siden som anonym.

Sier ikke at dere ikke ser dette, men jeg bare nevner dette siden dere begge snakker snakker i flertallsform (kontoene/brukerene). Jeg tenker det er fint å få frem at det for tiden ikke finnes mange/noen anonyme brukere som oppfører seg stygt / fordomsfullt mot thai-forhold i denne tråden. Blant de anonyme er det bare vår kjente og kjære leticia som går igjen gang på gang. Hun har vel selv nevnt tidligere i tråden at hun startet som anonymbruker og vil derfor ikke gå over til å skrive med brukernavnet sitt slik at det ikke blir noe miksing. Det er ikke akkurat en hemmelighet dette her. Men for å ikke trekke potensielt uskyldige anonymbrukere ned i søla, så kan vi vel heller kalle en spade for en spade og fe5 for leticia.

Takk for info. Jeg synes anonyme kontoer er en uting, fordi det ikke er mulig å blokkere de og fordi det da er en mulighet å skrive f.eks saklig på en original konto og veldig ufint på en anonym konto der man ikke kan miste ansikt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P7SA skrev (14 minutter siden):

Hmm.. 🤔

💡

@knopflerbruce

Har du hatt dame siste to år? (Røflig 2 år siden jeg først registrerte meg på KG). Har ikke sett noe tegn til at du har hatt kjæreste verken når jeg var der eller her. Trenger du flybilletter? Til Thailand? 😊 Kanskje prøve lykken andre steder i verden. 😊🥰

Colin startet ihvertfall denne tråden om noen flere har lyst til å bidra der. ❣️

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (6 minutter siden):

Takk for info. Jeg synes anonyme kontoer er en uting, fordi det ikke er mulig å blokkere de og fordi det da er en mulighet å skrive f.eks saklig på en original konto og veldig ufint på en anonym konto der man ikke kan miste ansikt.

Jeg skjønner tankegangen din. Men det er greit å kunne skrive anonymt f.eks hvis man skal snakke om delikate personlige problemer, særlig som trådstarter. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Hvis du tenker at mine innlegg handler om noe annet enn omsorg for kvinner, spesielt kvinner som kommer fra Asia som kanskje ikke er like bra økonomisk stilt i et forhold med en norsk mann som det norske kvinner er, så bommer du ganske kraftig. 

Problemet mitt er ikke at dine innlegg fokuserer på partnervold osv.

Problemet er at du får det til å høres ut som at dette gjelder for så mange! Dine innlegg bidrar til at folk holder på fordommene sine mot kvinner fra Asia og deres partnere!

Jeg har tidligere vist deg statistikk på sysselsettingen blant kvinner fra Thailand. ⬇️

Kassettspiller skrev (På 23.10.2024 den 18.53):

Men hvor mange er det egentlig som gjør det sistnevnte? Jeg vet at ikke alle fra Thailand har giftet seg i et eksogamt forhold, men denne statistikken gir et innblikk i sysselsettingen generelt.

Sitat

Også innvandrere fra Eritrea, Thailand og Filippinene skiller seg ut med høyere sysselsettingsandeler på henholdsvis 73, 76 og 82 prosent.

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/hvor-mye-jobber-innvandrere-i-norge

Har jeg gått glipp av noe her? Gjennom hele tråden har fokuset stort sett vært på at kvinnene blir utnyttet, men er stemmer dette for de fleste? Eller er det kanskje de mest negative forholdene folk baserer seg på, uten å ta helheten i betraktning?

Men du skriver innlegg som inneholder fordommer mot meg fordi jeg er religiøs. For ja, du har ingen grunn til å knytte min "fordom" til feminister til meg som religiøs.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (18 minutter siden):

Hvis du tenker at mine innlegg handler om noe annet enn omsorg for kvinner, spesielt kvinner som kommer fra Asia som kanskje ikke er like bra økonomisk stilt i et forhold med en norsk mann som det norske kvinner er, så bommer du ganske kraftig. 

De problemene der er nok ikke noe som skjer med en veldig liten andel, mindre enn 1% ganske sikkert. Men for all del, du får ta opp det du vil. Men ikke overvurder og få det til å se ut som et utbredt problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner tankegangen din. Men det er greit å kunne skrive anonymt f.eks hvis man skal snakke om delikate personlige problemer, særlig som trådstarter. 

Det er et fair poeng. Nå er man vel egentlig "anonym" på et vanlig brukernick og da, får man tro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (På 28.1.2025 den 21.04):

Okei, så du skal gråte salte tredjepartstårer over påståtte fordommer mot thai-damer, mens du innrømmer for åpen mikrofon at du har fordommer mot feminister?

Milde måne... Du burde virkelig gå i deg selv før du leter etter feil hos andre.

@Kassettspiller Jeg svarte dette 👇på innlegget over her: ☝️

Gjest 219e3...fe5 skrev (På 28.1.2025 den 21.10):

Dobbeltmoralisme er jo ganske vanlig i religiøse miljøer da...

Innlegget mitt handler om dobbeltmoralisme. Når man skal snakke om dobbeltmoralisme så tenker jeg på religion med en eneste gang. Kall det en fordom om du vil, men jeg mener de 2 er nært knyttet til hverandre. (religion og dobbeltmoral). Det er dobbeltmoralismen jeg knytter religionen til, ikke at du har fordommer mot feminister. (Selv om det forsåvidt ikke hadde blitt snakk om dobbeltmoralisme hvis du ikke hadde vært så tydelig på at du har fordommer mot feminister samtidig som du er enda tydeligere på å sable ned andre påståtte fordommer. )

Når det er sagt så innrømmer jeg gjerne at jeg hater religion som pesten pga undertrykking og diskriminering dogmene inneholder, og den innvirkning jeg mener religion har på mennesker i negativ forstand.   (jada, jeg vet at religion også kan ha positive effekter, men for meg så veier ikke de opp for de negative).  Så ja, jeg har noen negative tanker om religion og religionsutøvelse. Men som du så fint påpeker det selv så: 

Er ikke en fordom om det faktisk stemmer. :p

De fleste negative tankene mine relatert til religion / religiøse er faktisk bekreftet via forskning. Det samme tviler jeg på at du kan få bekreftet via forskning på feminisme og feminister. Legger for ordens skyld ved noe forskning både angående religion og feminisme. 

Hallusinasjoner eller åndelige opplevelser?

Sammenheng mellom religiøs tro og lavere intelligens

Ny studie: Religion gjør barn egoistiske

Spør en forsker: Trenger vi feminister?

I prinsippet er du altså feminist hvis du mener at likestilling burde være et grunnleggende premiss i samfunnet.

Hater feminister menn? Forskerne har endelig svaret

Hennes forskning viser at feminister har samme holdning mot menn som alle andre.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Problemet mitt er ikke at dine innlegg fokuserer på partnervold osv.

Problemet er at du får det til å høres ut som at dette gjelder for så mange! Dine innlegg bidrar til at folk holder på fordommene sine mot kvinner fra Asia og deres partnere!

Jeg har begynt å gå gjennom tråden nå, og kommer til å lese alle mine innlegg i tråden, og det kommer til å ta litt tid, så ha litt tålmodighet med meg. Men fra der jeg har kommet til nå så har jeg poengtert flere ganger at det handler om et mindretall, og at det er muligheten til økonomisk maktutøvelse som jeg tenker er mest problematisk. Og jeg vet at jeg kommer til å komme til enda flere innlegg hvor jeg har poengtert at det er snakk om et mindretall, og jeg gjør det gjerne igjen her og nå. Jeg snakker om et mindretall. 

Der jeg har kommet til nå har jeg også nevnt flere ganger at jeg syns det er fint at folk finner hverandre. (vi har tross alt et overskudd av menn her i Norge, så det er ikke nok kvinner her til hver enkelt mann). 

Jeg syns at dine innlegg kan være litt problematiske i forhold til at det virker som om du lukker øynene for denne mulige økonomiske maktutøvelsen. Det må kunne gå an å både glede seg over de som finner hverandre, som f.eks @Shaolyzm og hans kone (som jeg har gratulert og ønsket god tur bl.a., og selv om jeg er uenig i @Colin. sitt livssyn så har jeg også ønsket ham lykke til opptil flere ganger, og samtidig påpeke det strukturelle maktproblemet som eksisterer. For fordommer kommer faktisk fra et sted, og hvis man vil bli kvitt fordommer så er den beste måten å gjøre det på å sette inn strengere tiltak mot det mindretallet av menn som faktisk er opphavet til at fordommene kommer. Jeg har vært såpass tydelig i tråden (syns jeg selv) at de jeg snakker om er det mindretallet som ikke kan oppføre seg bra mot kvinner, de som er imot likestilling osv. Jeg syns ofte at jeg blir misforstått og kastet stråmenn mot og beskyldt for ting jeg absolutt ikke mener eller står inne for. Spesielt fra deg og din mest trofaste tilhenger (som jeg har valgt å slutte å diskutere med). 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (27 minutter siden):

@Kassettspiller Jeg svarte dette 👇på innlegget over her: ☝️

Innlegget mitt handler om dobbeltmoralisme. Når man skal snakke om dobbeltmoralisme så tenker jeg på religion med en eneste gang. Kall det en fordom om du vil, men jeg mener de 2 er nært knyttet til hverandre. (religion og dobbeltmoral). Det er dobbeltmoralismen jeg knytter religionen til, ikke at du har fordommer mot feminister. (Selv om det forsåvidt ikke hadde blitt snakk om dobbeltmoralisme hvis du ikke hadde vært så tydelig på at du har fordommer mot feminister samtidig som du er enda tydeligere på å sable ned andre påståtte fordommer. )

Når det er sagt så innrømmer jeg gjerne at jeg hater religion som pesten pga undertrykking og diskriminering dogmene inneholder, og den innvirkning jeg mener religion har på mennesker i negativ forstand.   (jada, jeg vet at religion også kan ha positive effekter, men for meg så veier ikke de opp for de negative).  Så ja, jeg har noen negative tanker om religion og religionsutøvelse. Men som du så fint påpeker det selv så: 

Er ikke en fordom om det faktisk stemmer. :p

De fleste negative tankene mine relatert til religion / religiøse er faktisk bekreftet via forskning. Det samme tviler jeg på at du kan få bekreftet via forskning på feminisme og feminister. Legger for ordens skyld ved noe forskning både angående religion og feminisme. 

Hallusinasjoner eller åndelige opplevelser?

Sammenheng mellom religiøs tro og lavere intelligens

Ny studie: Religion gjør barn egoistiske

Spør en forsker: Trenger vi feminister?

I prinsippet er du altså feminist hvis du mener at likestilling burde være et grunnleggende premiss i samfunnet.

Hater feminister menn? Forskerne har endelig svaret

Hennes forskning viser at feminister har samme holdning mot menn som alle andre.

Jeg er ikke dum.

Jeg ser i konteksten at det er rettet mot meg, det skjønner du også siden du poengterer i starten at du svarer på et innlegg som er rettet mot meg.

Du har fordommer mot meg fordi jeg er religiøs, noe som jeg sa klart ifra. 

Kassettspiller skrev (3 timer siden):

Men du skriver innlegg som inneholder fordommer mot meg fordi jeg er religiøs. For ja, du har ingen grunn til å knytte min "fordom" til feminister til meg som religiøs.

Du trenger ikke å dra inn din mening om religion her. Lag en egen tråd for det!

Gjest 219e3...fe5 skrev (27 minutter siden):

De fleste negative tankene mine relatert til religion / religiøse er faktisk bekreftet via forskning. Det samme tviler jeg på at du kan få bekreftet via forskning på feminisme og feminister.

Angående forskning og feminisme, så kan du lese dette. ⬇️

Har faktisk vist deg denne flere ganger.

https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/11250/2767651/Masteroppgave.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker dette med fordommer går begge veier. Hvorfor er det greit at den ene siden kaster ut sine fordommer i fri flyt, og det er fy-fy andre veien?

Tenker det er helt ok at det kommer fordommer mot religion når det i neste settning kommer fordommer mot feminister. 

Jeg synes hele greia blir trettende..

Er vel strengt talt kun TS som kan diktere hva som skal være innafor å diskutere eller ei.

For klarifiseringens del, jeg er ikke feminist, men er for full likestilling.

Jeg blir glad på vegne av de som reiser utenlands for å finne partner, når dette er 100% match og alle lever lykkelig alle sine dager. Hurra for kjærligheten!

Jeg er ateist, men tolererer religion så lenge det ikke prekes i mitt nærvær.

Jeg er politiskt midt på treet, lener den veien som passer meg best i gitt situasjon.

Woke this, antiwoke that! Samme holdning som til politikk.

Håper alle får en fin kveld! 

Endret av Duriello
Ekstra
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å gå gjennom tråden nå, og kommer til å lese alle mine innlegg i tråden, og det kommer til å ta litt tid, så ha litt tålmodighet med meg.

Du kan begynne med å svare på dette:

P7SA skrev (På 28.1.2025 den 19.57):
Sitat

Hvis jeg hadde vært norsk mann så ville jeg nok alltid lurt på om det var meg eller pengene mine hun var ute etter. (Kanskje man finner det ut etterhvert, når hun har bodd her lenge nok til å få opphold selv om hun skiller seg) 😘

Kanskje ikke det beste eksempelet, men ikke særlig pent.

Jeg syns at dine innlegg kan være litt problematiske i forhold til at det virker som om du lukker øynene for denne mulige økonomiske maktutøvelsen

Jeg lukker ikke øyne, jeg forteller at det ikke skjer så ofte som du får det til å virke.

Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Spesielt fra deg og din mest trofaste tilhenger (som jeg har valgt å slutte å diskutere med). 

Da burde du tenke over at det du skriver. For er ganske mange som mener det samme.

Angående "min mest trofaste tilhenger" så burde du lytte til innleggene. Sjeldent man finner en bruker som er like flink til å dokumentere og vise til forskning osv.

Det viktigeste i denne tråden er å bekjempe fordommene som mange asiatiske damer og deres partner opplever. Da hjelper det ikke å dra inn en problemstilling og få det til å virke som det rammer såå mange kvinner fra Asia uten bevis for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (18 minutter siden):

Tenker dette med fordommer går begge veier. Hvorfor er det greit at den ene siden kaster ut sine fordommer i fri flyt, og det er fy-fy andre veien?

Jeg er imot 'feminister' som diskriminerer menn (altså de som ikke kjemper for likestilling). Men når folk ikke vil lytte, sier jeg rett og slett 'fordommer mot feminister', og da sikter jeg selvfølgelig til dem som ikke jobber for likestilling. For ja, jeg liker ikke 'feminister' som har en dårlig holdning til likestilling osv. 🤣

Og plis dere, ikke lag et innlegg som skal forklare hva feminisme er. Vi har vært der flere ganger.

Bare fordi jeg hypotetisk skulle vært en dårlig person, unnskylder ikke det andre for å drive med diskriminering mot damer fra Asia osv. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Jeg er imot 'feminister' som diskriminerer menn (altså de som ikke kjemper for likestilling). Men når folk ikke vil lytte, sier jeg rett og slett 'fordommer mot feminister', og da sikter jeg selvfølgelig til dem som ikke jobber for likestilling. For ja, jeg liker ikke 'feminister' som har en dårlig holdning til likestilling osv. 🤣

Da er det godt at det ikke er noen fra kvinnegruppa Ottar her. 🙂

Ingen i denne tråden, iallefall de siste dagene, som er mot likestilling. (Håper jeg?)

Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Bare fordi jeg hypotetisk skulle vært en dårlig person, unnskylder ikke det andre for å drive med diskriminering mot damer fra Asia osv. 

Ingen som sier du er en dårlig person her. Ikke er det noen som diskriminerer damene heller. Men det er synd at noen få av mennene som reiser ødelegger ryktet til resten. For det ER noen fine solskinnshistorier der! 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (14 minutter siden):

Da er det godt at det ikke er noen fra kvinnegruppa Ottar her. 🙂

Sikker? 🤔

Duriello skrev (14 minutter siden):

Ingen som sier du er en dårlig person her. Ikke er det noen som diskriminerer damene heller. Men det er synd at noen få av mennene som reiser ødelegger ryktet til resten. For det ER noen fine solskinnshistorier der! 🙂

Hva mener du?

Om jeg er en dårlig person, får hver enkelt gjøre sin egen vurdering på. 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (18 minutter siden):

Hva mener du?

Det er noen menn som reiser til f.eks Thailand, som gjør at fordommene oppstår. 

Det er alltid sånn at noen få ødelegger for resten.

Og det tenker jeg er trist, for det er som sagt mange fine folk som har reist og funnet sin solskinnshistorie. 

For min del er ingen i denne tråden dårlige personer.👍

Edit* Hmm, nei jeg må endre det, det er ett fåtall som har skrevet ganske kvalme greier som anonym, om disse er fjernet av mod vet jeg ikke.

Endret av Duriello
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Du trenger ikke å dra inn din mening om religion her.

Neida. Har forstått det nå at det kun er dine meninger som skal dras inn her, og du som skal legge føringen for hele debatten.

Kassettspiller skrev (59 minutter siden):

Du kan begynne med å svare på dette:

Hva er det å svare på? Det er ikke et spørsmål der.

Kassettspiller skrev (59 minutter siden):

Jeg lukker ikke øyne, jeg forteller at det ikke skjer så ofte som du får det til å virke.

Jeg har vært tydelig på at vi snakker om et mindretall og også bekreftet det med linker / artikler. Samtidig så har jeg satt søkelys på det økonomisk skjeve maktforholdet som kan være svært uheldig for likeverd i forholdet.

For er ganske mange som mener det samme.

Det er svakheten ved et demokrati. At de som er i flertall bestemmer selv om de ikke nødvendigvis har de beste løsningene. Jeg forventer ikke annet enn stor motstand når jeg stikker hånda ned i et anti-feministisk vepsebol. 

Det viktigeste i denne tråden er å bekjempe fordommene som mange asiatiske damer og deres partner opplever. Da hjelper det ikke å dra inn en problemstilling og få det til å virke som det rammer såå mange kvinner fra Asia uten bevis for dette.

Jeg skjønner at du har denne vinklingen, og jeg er enig i at fordommene må bekjempes. Men de jeg snakker om og holdningene de har mot kvinner må også bekjempes. For det er deres handlinger som fører til at fordommer dukker opp.

Igjen,  når man ikke engang er villig til å snakke om at dette kan være et problem, og da spesielt for de kvinnene som utsettes for slikt, så ja, da mener jeg at man lukker øynene og bidrar til at holdninger og fordommer får fortsette. 

Jeg drar ikke inn en problemstilling og later som såå mange kvinner utsettes for dette. Jeg har flere ganger sagt at det er et mindretall og t.o.m tallfestet dette ved artikler, altså tallene vi kan bevise. Mørketall er det ingen som kan bevise.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Neida. Har forstått det nå at det kun er dine meninger som skal dras inn her, og du som skal legge føringen for hele debatten.

Jeg har vært tydelig på at vi snakker om et mindretall og også bekreftet det med linker / artikler. Samtidig så har jeg satt søkelys på det økonomisk skjeve maktforholdet som kan være svært uheldig for likeverd i forholdet.

Det er svakheten ved et demokrati. At de som er i flertall bestemmer selv om de ikke nødvendigvis har de beste løsningene. Jeg forventer ikke annet enn stor motstand når jeg stikker hånda ned i et anti-feministisk vepsebol. 

Jeg skjønner at du har denne vinklingen, og jeg er enig i at fordommene må bekjempes. Men de jeg snakker om og holdningene de har mot kvinner må også bekjempes. For det er deres handlinger som fører til at fordommer dukker opp.

Igjen,  når man ikke engang er villig til å snakke om at dette kan være et problem, og da spesielt for de kvinnene som utsettes for slikt, så ja, da mener jeg at man lukker øynene og bidrar til at holdninger og fordommer får fortsette. 

Jeg drar ikke inn en problemstilling og later som såå mange kvinner utsettes for dette. Jeg har flere ganger sagt at det er et mindretall og t.o.m tallfestet dette ved artikler, altså tallene vi kan bevise. Mørketall er det ingen som kan bevise.

👍👍

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 minutter siden):

Så bra😘

Hvorfor kommenterte du det motbydelige?

Ser du ikke problemet?

Samtidig som du kommer med fordommer og ekle uttalelser.

Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Men de jeg snakker om og holdningene de har mot kvinner må også bekjempes.

Lag en annen tråd om dette?

Hvor er de dårlige holdningene om kvinner generelt her inne?

Gjest 219e3...fe5 skrev (8 minutter siden):

💀

Du kan snakke om viktiger temaer og samtidig ikke dra inn fordommer. Er en grunn til at flere ikke gidder å høre på dine innlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...