Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (25 minutter siden):

Du tar helt feil. Dette ER feminint. I alle fall en variant av dette, akkurat som at en mann ikke trenger dominere for å være maskulin. Og, nå sprer du fordommer igjen om norske kvinner. Du har ikke belegg for å mene at de er noe mindre feminine enn thailandske. Om noe, er det du som trekker ned snittet... (men det vil du neppe innrømme, for du er ikke dominant selv, og definerer bare deg selv som fasiten for femininitet).

Hele denne sutringen og "kampen" mot fordommer kan du bare gi deg med, du er forlengst avslørt som den i tråden som sprer mest fordommer.

Omsorg er like maskulint som det er feminint. Bare å ta en titt på militæret, så ser du det. Gutta som tar vare på hverandre viser like mye omsorg som det kvinner gjør overfor hverandre. Selvfølgelig kler kvinner seg feminint, de er kvinner! Om de går i dress, skjørt eller hva det skal være.

For deg er noe feminint så lenge det gjelder ei kvinne. 💀

Ifølge din definisjon er også en guttejente feminin. Bare fordi vi er uenige om definisjonen, så betyr ikke det at du har rett til å påstå at jeg har fordommer bare fordi min mening ikke passer med din merkelige definisjon.

Norske kvinner skiller seg ofte fra kvinner fra Thailand på flere måter. Tidligere har du selv skrevet at kvinner fra Thailand ikke er feminine, så det blir selvmotsigende å hevde at jeg ikke kan mene det motsatte.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Om noe, er det du som trekker ned snittet... (men det vil du neppe innrømme, for du er ikke dominant selv, og definerer bare deg selv som fasiten for femininitet).

Kjenner du meg? 🤔

Jeg definerer ikke bare meg selv, men på normer for kvinner på verdensbasis og ved å sammenligne ulike trekk mellom dem. Etter min oppfatning er kvinner fra Thailand mer feminine og det må være fullt lov å mene det. 🌸

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 1/28/2025 at 4:11 PM, DukeNukem3d said:

Der kommer de anonyme hjelpekontoene.

On 1/28/2025 at 9:33 PM, Boing_80 said:

Etter å ha lest flere kommentarer av Gjeste brukere må jeg bare flire og si følgende: ingen er påkrevd å svare på et nettforum. Det er de som forlanger svar og forfølger gjerne brukere i andre tråder og skaper kvalme ved å etterlyse svar. Tror altfor mange enten har for  høye tanker om seg selv eller tror at de er politi.

I tilfelle det er noen som ikke følger med på anonymbrukernavn. Det er fe5, fe5, fe5 som går igjen og igjen og igjen i denne tråden.....Og da tenker jeg på personer som er på den "fordomsfulle siden" i diskusjonen. Motsatt side av Kassettspiller sine fine innlegg. 🥰 Spesielt siste måneder har det kanskje kun vært fe5 som har skrevet på den motsatte siden som anonym.

Sier ikke at dere ikke ser dette, men jeg bare nevner dette siden dere begge snakker snakker i flertallsform (kontoene/brukerene). Jeg tenker det er fint å få frem at det for tiden ikke finnes mange/noen anonyme brukere som oppfører seg stygt / fordomsfullt mot thai-forhold i denne tråden. Blant de anonyme er det bare vår kjente og kjære leticia som går igjen gang på gang. Hun har vel selv nevnt tidligere i tråden at hun startet som anonymbruker og vil derfor ikke gå over til å skrive med brukernavnet sitt slik at det ikke blir noe miksing. Det er ikke akkurat en hemmelighet dette her. Men for å ikke trekke potensielt uskyldige anonymbrukere ned i søla, så kan vi vel heller kalle en spade for en spade og fe5 for leticia.

Endret av P7SA
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/28/2025 at 8:14 PM, Guest 219e3...fe5 said:

Aah glemte dette:

Denne tråden er altså ment å diskutere fenomenet menn som drar til thailand og drar med seg en kvinne hjem hvor aldersforskjellen er astronomisk.

Det er ikke verken en kosetråd for "oss som har funnet oss dame fra Thailand". Ei heller er det en "vi som hater norske feminister" tråd.

Ønskes slike tråder så kan det være greit å starte en ny tråd selv 😘

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Personen som kanskje er mest kjent for å avspore tråder i "feministisk retning" på hele diskusjon.no. Personen som har gjort det i mange titalls, om ikke huntretalls poster. At du nå skal begynne å si til meg og @Shaolyzm hva tråden handler om, og f.eks påpeke at jeg ikke må dra inn feminisme. LOL! (Retorisk spørsmål. Si meg, hvor mange ganger har du trukket inn feminisme bare i denne tråden?)

Det som er enda bedre er at du presiserer i dette innlegget hva tråden handler om og at vi må holde oss til TS sitt hovedinnlegg. Like etter skriver du en lang rekke innlegg som heller ikke handler konkret om trådens tema fra 2006. Faktisk har ikke et eneste av innleggene din etter du nylig påpekte trådens nøyaktige tema vært særlig på TS sin topic. Og du har allerede skrevet 1 2 3 4 5 6  7 8 9 innlegg. Blant disse finner vi f.eks koseprat i form av nattamelding. Samtidig får ikke andre, ifølge dine regler om tråden, skrive koselige meldinger relatert til thai-kvinner. Det i en tråd som omhandler thai-kvinners popularitet. Er det mulig! 🙄

Dette er akkurat den type mangel på likestilling/ lik behanding jeg forventer å se fra en hardbarket feminist. Rules for thee but not for me.

Om du skal leke nazipoliti moderator. Tenker du får fokusere på verstingene. Det vil si slike som deg selv som støtt og stadig trekker feminisme inn i tråder hvor det ikke hører hjemme. Eventuelt kan du si til andre OT/ semi-OT-verstinger, slik som Knop. At dersom han har planer om å gå inn i nok en 2-20+ sider lang diskusjon som omhandler maskulinitet/femininitet, og som kommer til å gå ut på viddene fra thai-kvinner / trådens tema - slik det har en tendens til. Kanskje minne han på å bruke denne tråden isteden: Din mening om maskulin og feminin. Det fremfor å fylle opp i en rekke andre tråder hvor det er mindre passende. Overskriften til den tråden er ihvertfall passende for noe han elsker å dra inn i alle mulige tråder.

Fint om du har disse tingene i bakhodet frem til neste gang du skal leke moderator.

Endret av P7SA
Veldig små justeringer
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Igjen.  Du tar feil om at feminine kvinner ikke kan være dominante. Kjenner flere som er begge deler.

Kommer helt an på måten de er dominant på. Er de dominant med høg autoritet stemme og prøver leke mann, så er det så langt unna feminint du kommer, det er skikkelig uattraktivt. Det tror eg de fleste uten de med fetisher eller er lesbiskek er enige i. 
Kvinner kan ofte være dominant, men de gjør det nesten usynlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med dominant, hva betyr det egentlig? Når er en egentlig dominant?
Eg ser på meg selv om ikke-dominant, men eg er direkte og konfronterende, men ikke fordi eg vil vinne "kranglingen" eller samtalen, men mer for at vi skal finne en løsning som faktisk funker. Eg er veldig løsningsorientert, og svelger ingen kameler eller tar noen som helst kompromiss for husfred. Når en forstår hverandre vil det ikke oppleves som kompromiss heller, for en vil at partneren din skal trives best mulig. 

Er det dominant å si "kan du gå ned med bosset mens eg gjør dette"? Det er jo bare litt organisering og å sette litt ting i gang. Dette er litt som på jobb, hvor eg som utvikler har mulighet til å velge mine oppgaver eg synes passer meg. Ser eg hun lager middag, og spør om eg kan gjøre det og det med ungene i mens, så ser eg ikke på det som dominant, eg synes det var en god ide som oftest. Andre oppgaver kan eg si at eg vil gjøre det i morgen når eg er opplagt (om det er noe papirarbeid osv). 

Endret av disk
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
disk skrev (4 minutter siden):

Dette med dominant, hva betyr det egentlig? Når er en egentlig dominant?
Eg ser på meg selv om ikke-dominant, men eg er direkte og konfronterende, men ikke fordi eg vil vinne "kranglingen" eller samtalen, men mer for at vi skal finne en løsning som faktisk funker. Eg er veldig løsningsorientert, og svelger ingen kameler eller tar noen som helst kompromiss for husfred. Når en forstår hverandre vil det ikke oppleves som kompromiss heller, for en vil at partneren din skal trives best mulig. 

Er det dominant å si "kan du gå ned med bosset mens eg gjør dette"? Det er jo bare litt organisering og å sette litt ting i gang. Dette er litt som på jobb, hvor eg som utvikler har mulighet til å velge mine oppgaver eg synes passer meg. Ser eg hun lager middag, og spør om eg kan gjøre det og det med ungene i mens, så ser eg ikke på det som dominant, eg synes det var en god ide som oftest. 

Vi kan gjerne bruke definisjonen når vi skal beskrive hva som er dominant. dominant – Store norske leksikon

Dominant beskriver en person eller noe som dominerer eller har makten.

Jeg tenker at hvis vi går ut fra forhold så vil det være dominant å være den som "styrer" forholdet, den som har makten og kontrollen. Dette er lettere å gjøre hvis man har fysisk og økonomisk styrke. Derfor vil nok mange forbinde dette med en ting som mannen har. Det er dermed ikke sagt at kvinnen også kan være den dominante i forholdet. Hun kan være den som har kontrollen og makten selv om hun ikke har den fysiske styrken som mannen, fordi hun bruker andre måter til å kontrollere på (fordi hun f.eks bruker mental styrke til å kontrollere, og gjerne er en bedre organisator / leder. Nå blir det også mer og mer vanlig at kvinnen er den i forholdet som tjener mest, så da kan hun dominere økonomisk også. 

Som nevnt, jeg vet flere forhold hvor det er kvinnen som er den dominerende. Og du er jo selv inne på at kvinnen ofte kan være den dominerende. Det betyr ikke at hun oppfører seg som en mann. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Vi kan gjerne bruke definisjonen når vi skal beskrive hva som er dominant. dominant – Store norske leksikon

Dominant beskriver en person eller noe som dominerer eller har makten.

Jeg tenker at hvis vi går ut fra forhold så vil det være dominant å være den som "styrer" forholdet, den som har makten og kontrollen. Dette er lettere å gjøre hvis man har fysisk og økonomisk styrke. Derfor vil nok mange forbinde dette med en ting som mannen har. Det er dermed ikke sagt at kvinnen også kan være den dominante i forholdet. Hun kan være den som har kontrollen og makten selv om hun ikke har den fysiske styrken som mannen, fordi hun bruker andre måter til å kontrollere på (fordi hun f.eks bruker mental styrke til å kontrollere, og gjerne er en bedre organisator / leder. Nå blir det også mer og mer vanlig at kvinnen er den i forholdet som tjener mest, så da kan hun dominere økonomisk også. 

Som nevnt, jeg vet flere forhold hvor det er kvinnen som er den dominerende. Og du er jo selv inne på at kvinnen ofte kan være den dominerende. Det betyr ikke at hun oppfører seg som en mann. 

Dette henger enda ikke på greip. Unger som er på butikken og maser om å vil ha leke, og får det, er de dominant? Mannen tjener mest, men mest av pengene ser det ut til at de fleste kvinner styrer om innkjøp. Kvinner tjener mest, mannen maser om en ny gamingpc og andre diverse ting han har lyst på, er han den dominante da? 
Kvinner har ofte stått for den organisatoriske delen av barn, hvem er da dominant? Kanskje de bare fikk det påpresset fra mannen som viste uvilje? Høres mer ut som de ikke evner å snakke sammen og få frem det de vil. 

Eg forbinder ofte dominans med å få folk til å gjøre ting de kanskje ikke har så lyst til, men føyer seg ovenfor personen i form av trygghet av ledelseskap. Det kan skje dersom thaikvinner kommer hit til feil mann, som ikke hjelper med norsk statsborgerskap, skjuler informasjon og vil holde hun langt nede så hun føler seg tvunget til å bare godta ting hun helst ikke ønsker. 
Eg har møtt noen slike, og da går min kone og eg bort og hjelper henne med søknaden. Noen har jo vært her i over 10 år uten å få tryggheten av norsk statsborgerskap. Men det finnes nok grupper på facebook som er veldig hjelpelig med sånt, så det står litt på egenvilje og. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
disk skrev (39 minutter siden):

Unger som er på butikken og maser om å vil ha leke, og får det, er de dominant?

Ja, jeg vil faktisk strekke meg til å si at de er det. Iallefall i denne situasjonen. Et barn som totalt overkjører foreldrene sine vil være "sjefen" i hjemmet. Det samme kan man se innad i søskenforhold. Det vil ofte være en som tar styringen og bestemmer hva og hvordan de skal leke. Samme kan man se i grupper av venner og venninner.

disk skrev (41 minutter siden):

Mannen tjener mest, men mest av pengene ser det ut til at de fleste kvinner styrer om innkjøp.

Denne erfaringen mangler jeg, så kan ikke uttale meg om akkurat det.

disk skrev (43 minutter siden):

Kvinner tjener mest, mannen maser om en ny gamingpc og andre diverse ting han har lyst på, er han den dominante da? 

Rar setting. Selv om hun tjener mest så bør han spare seg opp til det han selv ønsker seg. Er ikke riktig at den som tjener mest skal bidra til den andres luksus / selvvalgte fritidsaktiviteter. Samme hvis kjønnene var snudd i eksempelet ditt.

disk skrev (46 minutter siden):

Kvinner har ofte stått for den organisatoriske delen av barn, hvem er da dominant? Kanskje de bare fikk det påpresset fra mannen som viste uvilje? Høres mer ut som de ikke evner å snakke sammen og få frem det de vil. 

Akkurat dette er jeg enig med deg i.

disk skrev (48 minutter siden):

Eg forbinder ofte dominans med å få folk til å gjøre ting de kanskje ikke har så lyst til, men føyer seg ovenfor personen i form av trygghet av ledelseskap. Det kan skje dersom thaikvinner kommer hit til feil mann, som ikke hjelper med norsk statsborgerskap, skjuler informasjon og vil holde hun langt nede så hun føler seg tvunget til å bare godta ting hun helst ikke ønsker. 

Det du her beskriver som dominans ville jeg ha brukt sterkere ord på. Det du beskriver her, da mener jeg at man har kommet over til et så skjevt maktforhold at det er snakk om psykisk og økonomisk vold.

disk skrev (51 minutter siden):

Eg har møtt noen slike, og da går min kone og eg bort og hjelper henne med søknaden. Noen har jo vært her i over 10 år uten å få tryggheten av norsk statsborgerskap.

Det syns jeg er veldig fint av dere å hjelpe til med 🩷 Den tryggheten er viktig for den enkelte kvinne.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
HasuUser skrev (54 minutter siden):

Det jeg synes er litt trist er st folk generelt er varmere og hyggeligere i utlandet. Har man det for godt for tidlig her tro?

Det kan være en årsak. Men vi lever i det kalde nord her da, hvor man sitter inne i sitt eget hus. Men ja, har tro på at dårligere levekår i mye større grad samler folk og gjør folk mer sosiale enn her hvor man kan sitte i "hvert sitt slott"...

Lenke til kommentar
P7SA skrev (5 timer siden):

Dette er akkurat den type mangel på likestilling/ lik behanding jeg forventer å se fra en hardbarket feminist. Rules for thee but not for me.

Noen nekter å innse at de tar feil og tar det ikke innover seg. Vi har vært tålmodige og prøvd på en hyggelig måte å få dem til å revurdere sine fordommer, men nå forstår vi at det aldri kommer til å skje. Min egentlige grunn til å svare dem er derfor noe helt annet enn å "redde" dem. 🌸

Innleggene deres kommer med situasjoner som skjer svært sjeldent og får det til å virke som det er normen. Veldig uheldig.

Jeg er i det minste ærlig om at jeg har "fordommer" mot feminister og har begrunnet dette flere ganger. De som angriper meg nekter derimot å innrømme sine egne fordommer mot andre og svarer i stedet med personangrep, deriblant angriper de meg at jeg er religiøs osv. 

Men du kan forestille deg hvordan slike er i det virkelige liv og oppfører seg blant andre. Innleggene forteller oss hvilke holdninger folk egt. har (som oftest). Jeg synes synd på asiatiske kvinner og flere som opplever diskriminering.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...