Duriello Skrevet tirsdag kl 20:27 Del Skrevet tirsdag kl 20:27 Kassettspiller skrev (26 minutter siden): Hadde dere sett resten og mengden motbydelige kommentarer familien på TikTok fikk (mann som fant kjærligheten i Asia), så hadde dere faktisk sett problemet. Dette er ikke greit, rett og slett. Men dette er desverre hva som skjer når man legger ut ting fra eget liv på åpne sosiale medier... 🙄 (Det er nesten så det burde stått advarsler når man lager seg konto.) 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 20:30 Del Skrevet tirsdag kl 20:30 Kassettspiller skrev (15 minutter siden): Merkelig å skrive et slikt innlegg om man ikke støtter det aktivt da. Så hva er din egt. din mening angående dette? Min mening er det disse selv sier om økonomiens rolle i dette: https://tv.nrk.no/serie/mennenes-paradis/sesong/1 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet tirsdag kl 20:33 Del Skrevet tirsdag kl 20:33 Etter å ha lest flere kommentarer av Gjeste brukere må jeg bare flire og si følgende: ingen er påkrevd å svare på et nettforum. Det er de som forlanger svar og forfølger gjerne brukere i andre tråder og skaper kvalme ved å etterlyse svar. Tror altfor mange enten har for høye tanker om seg selv eller tror at de er politi. 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet tirsdag kl 20:51 Del Skrevet tirsdag kl 20:51 Duriello skrev (18 minutter siden): Dette er ikke greit, rett og slett. Men dette er desverre hva som skjer når man legger ut ting fra eget liv på åpne sosiale medier... 🙄 (Det er nesten så det burde stått advarsler når man lager seg konto.) Enig med deg at slikt ikke er greit. Også med betraktningen om at det ikke er lurt å brette ut livet sitt på åpne kanaler. Det må da være mye koseligere å gjøre kontoen privat, så man er blant venner. Ikke offentlig slik at hvem som helst kan legge igjen en kommentar 😵😵 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet tirsdag kl 20:56 Del Skrevet tirsdag kl 20:56 Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden): Enig med deg at slikt ikke er greit. Også med betraktningen om at det ikke er lurt å brette ut livet sitt på åpne kanaler. Det må da være mye koseligere å gjøre kontoen privat, så man er blant venner. Ikke offentlig slik at hvem som helst kan legge igjen en kommentar 😵😵 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Tror meningen var å tjene litt på det. Så lenge folk har mulighet til å skjule seg bak internett's anonymitet, så ser desverre folk sitt snitt til å være r-hull uten konsekvens.. (Ja jeg ser ironien i å si dette til en anonym bruker. 😅) (sier ikke at du er dette) 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet tirsdag kl 21:33 Del Skrevet tirsdag kl 21:33 Duriello skrev (34 minutter siden): Tror meningen var å tjene litt på det. Så lenge folk har mulighet til å skjule seg bak internett's anonymitet, så ser desverre folk sitt snitt til å være r-hull uten konsekvens.. (Ja jeg ser ironien i å si dette til en anonym bruker. 😅) (sier ikke at du er dette) Jeg tenker at man uansett er omtrent like anonym med gjestebruker som å skrive som Duriello. Jeg aner jo ingenting om hvem du er uansett så. (Bare at jeg liker innleggene dine ganske mye bedre enn ganske mange andre her i tråden) 😄 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet tirsdag kl 22:47 Del Skrevet tirsdag kl 22:47 Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden): Jeg tenker at man uansett er omtrent like anonym med gjestebruker som å skrive som Duriello. Jeg aner jo ingenting om hvem du er uansett så. (Bare at jeg liker innleggene dine ganske mye bedre enn ganske mange andre her i tråden) 😄 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Sant nok. Jeg tenkte mer på anonym funksjonen. En ekstra anonym anon. 😀 Jeg har folk her på forumet jeg kjenner personlig, så 100% anonym er jeg ikke. 😁 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet tirsdag kl 23:10 Del Skrevet tirsdag kl 23:10 Duriello skrev (22 minutter siden): Sant nok. Jeg tenkte mer på anonym funksjonen. En ekstra anonym anon. 😀 Jeg har folk her på forumet jeg kjenner personlig, så 100% anonym er jeg ikke. 😁 aah - okay, det visste jeg ikke. Men det har sikkert vært ditt eget valg da? Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet tirsdag kl 23:27 Del Skrevet tirsdag kl 23:27 Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden): aah - okay, det visste jeg ikke. Men det har sikkert vært ditt eget valg da? Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Joda. 😃 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden @Kassettspiller håper ikke du ble fornærmet igår, det var ikke meningen. 🙂👍 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): @Kassettspiller håper ikke du ble fornærmet igår, det var ikke meningen. 🙂👍 Neida, jeg ville bare si ifra om formuleringen, siden den kan bidra til misforståelser. 😊 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Kassettspiller skrev (10 minutter siden): Neida, jeg ville bare si ifra om formuleringen, siden den kan bidra til misforståelser. 😊 Det var jo formulert litt sånn at folk skulle føle seg litt truffet, med mening. 😄 Men var ikke meningen at folk uten de holdningene skulle bli det. 😅 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Duriello skrev (38 minutter siden): Det var jo formulert litt sånn at folk skulle føle seg litt truffet, med mening. 😄 Men var ikke meningen at folk uten de holdningene skulle bli det. 😅 Poenget er at folk forstår innlegget på ulike måter. Ikke alle er like aktive i andre tråder og begrepet 'anstrengt forhold' kan oppfattes forskjellig. Dette påvirker oss andre brukere negativt, spesielt de av oss som deltar aktivt i denne tråden og jobber for å slå ned på fordommer mot kvinner fra Asia. I tillegg har det vært en del personangrep rettet mot meg her og andre steder på forumet – alt fra påstander om at jeg har verge, anklager om at jeg fremmer kvinnehat osv. Problemet med slike beskyldninger er at de gir andre et feil inntrykk av meg og andre brukere, noe som gjør at vi gang på gang må tydelig si ifra. Det er viktig med godt inntrykk slik at folk forstår budskapet mitt her og tar det mer seriøst. Men du kan bare tenke deg hvor ille det er for dem som opplever diskriminering kun fordi dem har funnet kjærligheten og/eller fordi man er fra Asia. Flere av innleggene bærer preg av ekle holdninger, noe som jeg ønsker å bekjempe. Folk som også liker innleggene er dessverre med på å bidra med å skape eller opprettholde fordommene. Jeg skjønner poenget ditt, men bare ville si ifra at lignende innlegg har ført til en del fordommer mot meg og noen andre brukere her inne i tråden, selv om det ikke er hensikten din. Endret 16 timer siden av Kassettspiller 5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Kanskje vi burde titte litt på fordommer mot norske kvinner, også? Som disse spinnville påstandene om at de er "lite feminine" og "kravstore"? Det er ikke noe mindre problematisk enn andre fordommer. Jeg slår også et slag for at vi kutter ut fordommer mot feminister, som er ofre for diskriminering også i denne tråden. Det er svært uheldig, og helt uforskyldt/ufortjent. Det er svært viktig å si tydelig i fra når slike grupper utsettes for diskriminering og stigmatisering. Forøvrig unner jeg asiatiske kvinner og andre mennesker å velge kjærlighet over økonomiske betraktninger og avveininger, når de velger livsledsager. 1 1 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Duriello skrev (1 time siden): Det var jo formulert litt sånn at folk skulle føle seg litt truffet, med mening. 😄 Det virker som om det traff akkurat der det passet best spør du meg. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (3 timer siden): Det er ikke noe mindre problematisk enn andre fordommer. Jeg slår også et slag for at vi kutter ut fordommer mot feminister, som er ofre for diskriminering også i denne tråden. Det er svært uheldig, og helt uforskyldt/ufortjent. Det er ikke ufortjent når flere av innleggene inneholder en rekke fordommer. knopflerbruce skrev (3 timer siden): Kanskje vi burde titte litt på fordommer mot norske kvinner, også? Som disse spinnville påstandene om at de er "lite feminine" og "kravstore"? Vi har allerede diskutert om kvinner fra Thailand er mer feminine enn norske kvinner. Vi kom frem til at det ikke finnes et fasitsvar på femininitet og at definisjonen du ga, var noe merkelig. Du må tåle at alle andre mener at ei veldig dominant og kraftig kvinne ikke er feminint.😘 (da sikter jeg ikke til norske kvinner generelt, men at definisjonen din er veldig unik). Endret 12 timer siden av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) Gjest 219e3...fe5 skrev (37 minutter siden): Det virker som om det traff akkurat der det passet best spør du meg. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Jeg kan si at jeg ikke har et anstrengt forhold til transpersoner. Når det gjelder om jeg har fordommer mot feminister, kan jeg forklare litt: Som sagt er jeg for likestilling og kvinners rettigheter. (Jeg er her blant annet for å bekjempe holdningene mange har mot kvinner fra Asia...) Men feminismeordet har blitt ødelagt og jeg har tidligere forklart hvorfor. De aller fleste er enige med meg om dette. Sitat Norge regnes som en av de mest likestilte nasjonene i verden. Men til tross for at de aller fleste er positive til likestilling, er det få som identifiserer seg som feminister. En undersøkelse fra 2014 viste at bare 11% av nordmenn ville kalle seg feminister. https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/11250/2767651/Masteroppgave.pdf?sequence=1&isAllowed=y Og blant dem som kaller seg feminister, så har flere av fordommene mine blitt bekreftet. Hvis noen kaller seg feminist, ødelegger de bare for seg selv hvis det er likestilling de faktisk er for. Jeg ser ikke poenget med å redde ordet feminisme (bruk likestilling i stedet), men jeg ser ellers viktigheten av å bekjempe andre fordommer. Endret 15 timer siden av Kassettspiller 5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Kassettspiller skrev (21 minutter siden): Det er ikke ufortjent når flere av innleggene inneholder en rekke fordommer. Vi har allerede diskutert om kvinner fra Thailand er mer feminine enn norske kvinner. Vi kom frem til at det ikke finnes et fasitsvar på femininitet og at definisjonen du ga, var noe merkelig. Du må tåle at alle andre mener at en veldig dominant og kraftig kvinne ikke er feminint.😘 (da sikter jeg ikke til norske kvinner generelt, men at definisjonen din er veldig unik). Det er aldri fortjent å bli utsatt for fordommer, uansett hva du måtte mene om noens innlegg. Det er ikke noe mer feminint å være underdaning. Om det er maskulint, vet jeg ikke - mer kjønnsløst/identitetsløst. Det håper jeg du er enig i. En dominant kvinne som tør å være seg selv er svært feminin by nature. Det er vanskelig å forstå denne trangen for å frata kvinner positive egenskaper (å være dominant er positivt, da det tyder på god selvtillit og ferdigheter, mens en underdanig person gjerne føler et behov for å la andre ta avgjørelser - hvilket ikke er et utpreget tegn for kvinner, hverken i Norge eller noe annet sted). 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (50 minutter siden): Det er aldri fortjent å bli utsatt for fordommer, uansett hva du måtte mene om noens innlegg. Om fordommene stemmer og er negative (som det gjør her), så er det fortjent å bli satt på plass. 💀 knopflerbruce skrev (50 minutter siden): Det er ikke noe mer feminint å være underdaning. Om det er maskulint, vet jeg ikke - mer kjønnsløst/identitetsløst. Det håper jeg du er enig i. En dominant kvinne som tør å være seg selv er svært feminin by nature. Det er vanskelig å forstå denne trangen for å frata kvinner positive egenskaper (å være dominant er positivt, da det tyder på god selvtillit og ferdigheter, mens en underdanig person gjerne føler et behov for å la andre ta avgjørelser - hvilket ikke er et utpreget tegn for kvinner, hverken i Norge eller noe annet sted). Å si at underdanige kvinner mangler selvtillit og ferdigheter er absolutt ikke tilfelle for flere. Man går jo helst ikke underdanig etter noen man ikke er enig med. Endret 14 timer siden av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Duriello skrev (17 timer siden): Dette er ikke greit, rett og slett. Men dette er desverre hva som skjer når man legger ut ting fra eget liv på åpne sosiale medier... 🙄 (Det er nesten så det burde stått advarsler når man lager seg konto.) Yep, folk skriver det mest negative de kan komme på på nett. Enklere når du er anonym enn ansikt til ansikt.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå