Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

P7SA skrev (1 time siden):

Litt observasjoner.

Disse som kommer med en større rekke innlegg fylt av fordommer, negativitet og stigma i tråden her. Lagt merke til at flere av disse er feminister? Siste måneder har det vel primært/ kun vært feminister?? Sikter mot de to "vanlige".

Tror denne tråden hadde utviklet seg til å være ganske fin, rolig og fordomsfri hadde det ikke vært for disse. 😊

Feministene ødelegger for seg selv og bekrefter bare en rekke fordommer.

Thailandske og andre asiatiske kvinner ønsker og jobber hardt for å fjerne de stygge og urettferdige fordommene mange har om dem.

Ironisk at feministene har slike fordommer mot andre.🙄

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen har fordommer mot thaidamer, og dem som henter disse. Er jo en del aktive av dem i tråden.

Da er det fascinerende å se deltagere som hyller disse som gifter seg med thaidamer, og som hyler "dere er fordomsfulle" samtidig ha ett ganske "anstrengt" forhold til f.eks folk som er trans. Er en del av disse aktive i tråden og. 

Jeg nevner ikke navn..

Kun for å påpeke, jeg har ingen fordommer mot de som gifter seg med thai, eller de som er trans. Og før noen får kaffen i vrangstrupen, jeg påpeker kun egne observasjoner her på diskusjon, og det er kun eksempler.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (13 minutter siden):

Da er det fascinerende å se deltagere som hyller disse som gifter seg med thaidamer, og som hyler "dere er fordomsfulle" samtidig ha ett ganske "anstrengt" forhold til f.eks folk som er trans. Er en del av disse aktive i tråden og. 

Jeg nevner ikke navn..

Når du skriver det på denne måten, så kan andre oppfatte at jeg er slik (noe som ikke stemmer).

Kanskje det er bedre å formulere det annerledes, slik at ingen får feil inntrykk? Begynner å bli lei folk som kommer med fordommer mot meg.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (12 minutter siden):

Når du skriver det på denne måten, så kan andre oppfatte at jeg er slik (noe som ikke stemmer).

Kanskje det er bedre å formulere det annerledes, slik at ingen får feil inntrykk? Begynner å bli lei folk som kommer med fordommer mot meg.

Så lenge du ikke er sitert, og du vet du ikke har disse holdningene selv, så trenger du ikke tenke på det.🙂

Det var ikke ment imot deg.

Jeg begynner å bli lei av folk med fordommer på generell basis. 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Duriello said:

Noen har fordommer mot thaidamer, og dem som henter disse. Er jo en del aktive av dem i tråden.

Jeg nevner ikke navn..

Tenker du bare kan si f.eks P7SA (og eventuelt andre navn som DukeNukem3D?) rett ut slik at du ikke treffer uskyldige som f.eks Kassettspiller 😊.

Ellers virker det som du bommer litt med antagelsene som jeg tipper du til en viss eller høy grad retter mot meg. Jeg har påpekt visse upopulære faktorer i spill/media som gjør at produkter flopper og gjør det dårlig(ere) økonomisk. Ikke verre. Om du husker hvilke spill jeg har kritisert (Concord og Veilguard) og hvordan det har gått med disse økonomisk. Så har jeg truffet blink. Det ene histories største spillflopp. 400 millioner USD rett ut av vinduet. Det andre kom nettopp rapporter på som viste at det hadde solgt halvparten av forventet. Ikke sjokkerende, og jeg synes det er innafor å påpeke faktorer som gjør at disse flopper slik at vi kan unngå lignende i fremtiden. Det fører til tap av arbeidsplasser og spillstudioer som må legges ned. Det er synd og unødvendig.

Jeg ser ikke helt problemet med å ønske en slutt på slikt som nevnt ovenfor, og samtidig ønske en slutt på stygge fordommer mot thai-kvinner eller mot menn som er i forhold med thai-kvinner.

Endret av P7SA
Edit: Korrigert fra milliarder til millioner USD etter skaftetryne32 påpekte opplagt feil.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (2 minutter siden):

Jeg har påpekt visse upopulære faktorer i spill/media som gjør at produkter flopper og gjør det dårlig(ere) økonomisk. Ikke verre. Om du husker hvilke spill jeg har kritisert (Concord og Veilguard) og hvordan det har gått med disse økonomisk. Så har jeg truffet blink. Det ene histories største spillflopp. 400 milliarder USD rett ut av vinduet. Det andre kom nettopp rapporter på som viste at det hadde solgt halvparten av forventet. Ikke sjokkerende, og jeg synes det er innafor å påpeke faktorer som gjør at disse flopper slik at vi kan unngå lignende i fremtiden. Det fører til tap av arbeidsplasser og spillstudioer som må legges ned. Det er synd og unødvendig.

Dette er jeg enig i, og har vært enig i, i en del andre tråder, så der har vi ingen issues.

Jeg har egentlig ikke issues med noe eller noen her inne.

Jeg har dog issues med dobbeltmoralisme. Jeg sier ikke navnet ditt for det er slettes ikke sikkert det er deg jeg tenker på i utgangspunktet, eller Duke. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (7 minutter siden):

400 milliarder USD

Litt av en investering, jeg er ikke overrasket over at det gikk gærent. 

P7SA skrev (8 minutter siden):

Det andre kom nettopp rapporter på som viste at det hadde solgt halvparten av forventet. Ikke sjokkerende, og jeg synes det er innafor å påpeke faktorer som gjør at disse flopper slik at vi kan unngå lignende i fremtiden. Det fører til tap av arbeidsplasser og spillstudioer som må legges ned. Det er synd og unødvendig.

Du vet spill flopper hele tiden, om man skal eliminere alt som gjør at spill flopper, så har vi ikke spill lenger. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (16 minutter siden):

Alle har fordommer, inkludert deg og meg. Det er umulig for et menneske å være helt fri fra dette.
Det er inngrodd i naturen vår. Jeg personlig, hater rappere og FIFA-spillere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (4 minutter siden):

Alle har fordommer, inkludert deg og meg. Det er umulig for et menneske å være helt fri fra dette.
Det er inngrodd i naturen vår. Jeg personlig, hater rappere og FIFA-spillere

Er ikke dermed sagt at jeg liker det noe bedre.🙂

Man kan dog fint prøve å jobbe mot å redusere fordommene sine i ett forsøk på å bli ett bedre menneske.

Endret av Duriello
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Nei, det er dere antifeminister som skaper problemer for dere selv.

Jeg prøver å bekjempe fordommer som innleggene dine bærer preg av.

Om du ikke ser problemet med innlegget ditt om asiatiske damer, så er det veldig problematisk. Diskriminering er motbydelig.

Duriello skrev (28 minutter siden):

Så lenge du ikke er sitert, og du vet du ikke har disse holdningene selv, så trenger du ikke tenke på det.🙂

Jeg har vært en av de mest aktive i denne tråden og snakket mye for å bekjempe fordommene noen har.

Selv om ditt innlegg ikke er ment om meg, så er det lett for andre å tro at det er meg hvis de ikke har sett mine andre innlegg. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Jeg prøver å bekjempe fordommer som innleggene dine bærer preg av.

Om du ikke ser problemet med innlegget ditt om asiatiske damer, så er det veldig problematisk. Diskriminering er motbydelig.

Jeg har vært en av de mest aktive i denne tråden og snakket mye for å bekjempe fordommene noen har.

Selv om ditt innlegg ikke er ment om meg, så er det lett for andre å tro at det er meg hvis de ikke har sett mine andre innlegg. 

Helt enig i at diskriminering er motbydelig, derfor er det også viktig for meg å være tydelig mot de som diskriminerer i denne tråden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Helt enig i at diskriminering er motbydelig, derfor er det også viktig for meg å være tydelig mot de som diskriminerer i denne tråden.

Så bra vi er enige om det. 

Men hvorfor skriver du slike innlegg som dette her? ⬇️ Er det noe jeg ikke forstår?

knopflerbruce skrev (20 timer siden):

Nå er det jo ganske vanlig at de som gifter seg på denne måten selv sier at det neppe hadde blitt noe ekteskap uten deres økonomiske bidrag til kona og familien. Det sies rett ut i denne NRK-serien, for eksempel.

Så kan en sikkert si at det er ulike måter å formulere poenget på - noen mindre humoristiske enn andre - men essensen i bunn er jo den samme, uansett om en sier det på en fin eller stygg måte. Du kan ikke be folk om å ikke opprettholde fordommer som den samme gruppen omfavner og bygger opp under selv... Og, da er det jo forsåvidt ingen fordom, heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (45 minutter siden):

Det er meg han tenker på. Jeg har ikke omfavnet woke, så da har jeg ikke rett til å uttale meg om andre tema heller.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Det er meg han tenker på. Jeg har ikke omfavnet woke, så da har jeg ikke rett til å uttale meg om andre tema heller.

Ikke nødvendigvis. Jeg påpekte i innlegget mitt at det kun var ett eksempel, jeg kunne godt ha valgt noe annet en "trans".

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Begynner å bli lei folk som kommer med fordommer mot meg.

Samtidig så syns jeg at du er flinkest i tråden med å komme med beskyldninger om fordommer som du mener andre har. Kanskje roe ned dette en smule, så kanskje du slipper å få "boomerangen" tilbake.

Mye av det du sier er fordommer er faktisk ikke fordommer heller. Det er menn der ute som ikke har "rent mel i posen" når det gjelder oppførsel og tankegang mot kvinner. Det er ikke en fordom å påpeke at noen er slik når faktisk noen er slik...

Så har du og andre her i tråden noe å jobbe med når det gjelder fordommer mot feminister, så her kommer den såkalte dobbeltmoralen inn.

Hvorfor ikke bare slutte å være så opphengt i hvilke fordommer andre måtte ha? Som Martele sier så er det noe alle mennesker har.

Jeg hoppet faktisk inn i tråden i min tid nettopp på grunnlag av misogynisme og fordommer mot norske kvinner. Av samme grunn så hoppet jeg også ut av den for en måneds tid siden, og ser meg forsåvidt ferdig i tråden. For hvis man bare skal sitte og diskutere stråmenn og andres fordommer som kanskje ikke er fordommer engang så for å si det mildt så er det andre tråder som er mer interessante å delta i.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (23 minutter siden):

Og dette er en bra ting. For all del.

At fordommer forsvinner er bare positivt.

Poenget er at noen av de som "hyler" om fordommer, i bunn å grunn er ganske fordommsfulle selv.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...