Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (44 minutter siden):

Jeg tror som det som i så mange andre sammenhenger at å tilslutte seg en "isme" kan være uhensiktsmessig, og at en i så fall bør se hva som skiller denne "ismen" fra andre. 

I Norge er de aller, aller fleste for like rettigheter og muligheter mens det er et mindretall som definerer seg som feminister. Det sier oss at det ikke er ønsket om like rettigheter og muligheter som skiller feminister fra "folk flest", og gjør det nærliggende å tro at det i større grad handler om de andre områdene feminister ofte skiller seg ut, som konkret (og ofte diskriminerende) politikk, objektiviseringen av kvinner, politisk slagside eller fiendtlig retorikk. 

Med andre ord virker det uhensiktsmessig å tilslutte seg "feminismen" om en ønsker det samme som "alle andre", og all den tid definisjonen er så bred at den kan omfatte alt og ingenting fremstår det litt rart å smykke seg med den. 

Enig

Derfor tror jeg det er mer hensiktsmessig å unngå ordet "feminisme," av samme grunn som du forklarer i innlegget ditt. Jeg ser ikke lenger poenget med å redde begrepet, selv om noen fortsatt prøver på det i flere tråder.

I stedet bør vi fokusere på å diskutere sakene i trådene, fremfor å bruke tid på å debattere ordbruken. De samme diskusjonene gjentas jo stadig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (30 minutter siden):

Enig

Derfor tror jeg det er mer hensiktsmessig å unngå ordet "feminisme," av samme grunn som du forklarer i innlegget ditt. Jeg ser ikke lenger poenget med å redde begrepet, selv om noen fortsatt prøver på det i flere tråder.

I stedet bør vi fokusere på å diskutere sakene i trådene, fremfor å bruke tid på å debattere ordbruken. De samme diskusjonene gjentas jo stadig.

Nettopp. Det blir (uten sammenligning forøvrig) som ‘woke’ som brukes om alt og ingenting og der begge parter bruker det om fullstendig ulike ting. Begrepet blir støy om en ønsker å diskutere saken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 timer siden):

Og du kommer enda ikke frem med dokumentasjon om din påstand.

Hvis man mener at det å latterliggjøre og tråkke ned menn er nødvendig for å fremme en feministisk sak, så får du mene det

Men det er faktisk mulig å kjempe for viktige saker uten å trykke andre ned.

Uttalelsene fra Sigrid Bonde Tusvik har vært kontroversielle for mange, og dokumentaren gir flere eksempler på dette.

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/sesong/2019/episode/MDDP11000319

Jeg ser ingen grunn til å dokumentere noe mot dem som ikke dokumenterer egne påstander.

Du har ikke dokumentert noe mannehat her. Du kaller noe for "kontroversielt", men hva så? Selv om det er kontroversielt (som ikke er åpenbart i seg selv), følger det ikke at det er mannehat. Det er ikke mannehat å være kritisk til stereotypisk manneoppførsel, hvis det er dette du sikter til. Eller å påstå at en del menn sutrer.

Jeg kan være tilbøyelig til å si at å klage over at menn sutrer er irrelevant, men det er ikke nødvendigvis feil. Det ER mye sutring ute og går, f.eks. når menn klager over at "de ikke får være menn lenger". Det er tullprat, men ikke noe man på død og liv må kommentere - at noen blir provosert nok til å adressere det, skjønner jeg. For, det er jo overhodet ikke slik at man ikke kan være maskulin mann i dag. Det er de fleste menn der ute levende eksempler på. Undertegnede inkludert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 timer siden):

Enig

...men du vil ikke mene det samme om begrepene "feminin" og "maskuline", som har mye av de samme problemene heftet ved seg?

Jeg klarer meg helt fint uten å bruke ordet "feminisme" eller "feminist". Spørsmålet er om du klarer deg uten "feminint/maskulint".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (6 timer siden):

Derfor tror jeg det er mer hensiktsmessig å unngå ordet "feminisme,

Det er vel mer hensiktsmessig å unngå antifeminister 🤭🤪

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (27 minutter siden):

Jeg ser ingen grunn til å dokumentere noe mot dem som ikke dokumenterer egne påstander.

Mest sannsynlig fordi du ikke har noe tilgjengelig.

Jeg har dokumentert flere ganger i denne tråden på forskjellige anledninger, så den unnskyldningen er svak.

knopflerbruce skrev (27 minutter siden):

Du har ikke dokumentert noe mannehat her. Du kaller noe for "kontroversielt", men hva så? Selv om det er kontroversielt (som ikke er åpenbart i seg selv), følger det ikke at det er mannehat. Det er ikke mannehat å være kritisk til stereotypisk manneoppførsel, hvis det er dette du sikter til. Eller å påstå at en del menn sutrer.

Om du ikke mener at hun kom med skadelige uttalelser, sier det en del.

Mannehatrefererer til en negativ holdning, forakt eller diskriminering rettet mot menn

Jeg tenker slik at man ikke trenger å komme med motbydelige kommentarer og latterliggjøre menn for å fremme feminisme.

knopflerbruce skrev (26 minutter siden):

...men du vil ikke mene det samme om begrepene "feminin" og "maskuline", som har mye av de samme problemene heftet ved seg?

Jeg klarer meg helt fint uten å bruke ordet "feminisme" eller "feminist". Spørsmålet er om du klarer deg uten "feminint/maskulint".

Det er en grunn til at jeg sluttet å diskutere dette med deg.

Vi blir ikke enige og jeg har sagt mitt. Jeg kommer til å bruke begrepene når de er relevante, brukte faktisk et av dem i en annen tråd og heldigvis forstod folk flest hva det betydde. Derfor ser jeg ikke poeng å slutte å bruke dette da de fleste forstår poenget mitt. 😉

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2

Nå har jeg skummet igjennom de siste 15 "nye" sidene i denne tråden. Det er jo akkurat de samme folkene igjen og igjen. Knopler og fe5. Gidd ikke lese hva de skriver engang, vil se hvilke tanker andre og nye deltakere har, men de er det få av.

Anyway jeg valgte en søt liten asiat fordi jeg er lei av norske damer som maser om 50/50, det tredje skiftet, likelønn, feminisme og alt det vanlig pisset. Nå gjør min asiatiske dame alt husarbeid + mer. And im lovin it.

Er det noen feminister der ute som tror de klarer å shame meg til å velge Mathilde 36 med bilringene sine og avhengighet til nesespray og snus 😆

Det blir flere og flere asiatiske damer i Norge,  samtidig som de etnisk norske damene priser seg ut av markedet og genene dør ut pga urealistiske krav og lav fødselsrate. Fremtiden er asiatisk, og konservativ. Jeg blir så glad når jeg ser de unge stemme FRP i dagens Norge  🙂

Så lykke til med bilringene og feminismen!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 timer siden):

Mest sannsynlig fordi du ikke har noe tilgjengelig.

Jeg har dokumentert flere ganger i denne tråden på forskjellige anledninger, så den unnskyldningen er svak.

Om du ikke mener at hun kom med skadelige uttalelser, sier det en del.

Mannehatrefererer til en negativ holdning, forakt eller diskriminering rettet mot menn

Jeg tenker slik at man ikke trenger å komme med motbydelige kommentarer og latterliggjøre menn for å fremme feminisme.

Det er en grunn til at jeg sluttet å diskutere dette med deg.

Vi blir ikke enige og jeg har sagt mitt. Jeg kommer til å bruke begrepene når de er relevante, brukte faktisk et av dem i en annen tråd og heldigvis forstod folk flest hva det betydde. Derfor ser jeg ikke poeng å slutte å bruke dette da de fleste forstår poenget mitt. 😉

RIktig, så det er følgelig plenty med kvinnehat i denne tråden fra dem som kommer med negative holdninger, forakt eller diskriminering rettet mot kvinner - eksempelvis ved å kalle dem maskuline (eksplisitt brukt som en "negativ holdning rettet mot norske kvinner").

Det går ikke an å definere mannehat hvor man er en "mannehater" dersom man er kritisk til deler av mannskulturen. Det skal mer til enn som så. Prøv igjen.

Vi har vel knapt diskutert på en uke, og bare hivd ballen frem og tilbake med de samme premissene. Det går helt fint an å være enige om å være uenige.

Folk forstår også hva JEG mener når jeg skriver, og det er kanskje derfor man av og til havner i diskusjoner - fordi man har ulike premisser for hva som er bra og dårlig. Så også når det gjelder "importbrud"-fenomenet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 skrev (7 timer siden):

Nå har jeg skummet igjennom de siste 15 "nye" sidene i denne tråden. Det er jo akkurat de samme folkene igjen og igjen. Knopler og fe5. Gidd ikke lese hva de skriver engang, vil se hvilke tanker andre og nye deltakere har, men de er det få av.

Anyway jeg valgte en søt liten asiat fordi jeg er lei av norske damer som maser om 50/50, det tredje skiftet, likelønn, feminisme og alt det vanlig pisset. Nå gjør min asiatiske dame alt husarbeid + mer. And im lovin it.

Er det noen feminister der ute som tror de klarer å shame meg til å velge Mathilde 36 med bilringene sine og avhengighet til nesespray og snus 😆

Det blir flere og flere asiatiske damer i Norge,  samtidig som de etnisk norske damene priser seg ut av markedet og genene dør ut pga urealistiske krav og lav fødselsrate. Fremtiden er asiatisk, og konservativ. Jeg blir så glad når jeg ser de unge stemme FRP i dagens Norge  🙂

Så lykke til med bilringene og feminismen!

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Hahaha. Du får bare leve i denne fantasiverdenen om du mener "fremtiden er asiatisk og konservativ". Fordelt på landsbakgrunn er det mer sannsynlig at vi blir dominert av svenske gener enn filippinske eller thai (som ikke engang er på topp 10):

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/14-prosent-av-befolkningen-er-innvandrere

Ifølge metaen i tråden velger du heller Ding-Dong Pling-Plong fra Bangkok som er 36 år og har de samme bilringene, så you do you.

Men gratulerer - du illustrerer poenget ganske effektivt. Takk for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (15 timer siden):

Jeg tror som det som i så mange andre sammenhenger at å tilslutte seg en "isme" kan være uhensiktsmessig, og at en i så fall bør se hva som skiller denne "ismen" fra andre. 

I Norge er de aller, aller fleste for like rettigheter og muligheter mens det er et mindretall som definerer seg som feminister. Det sier oss at det ikke er ønsket om like rettigheter og muligheter som skiller feminister fra "folk flest", og gjør det nærliggende å tro at det i større grad handler om de andre områdene feminister ofte skiller seg ut, som konkret (og ofte diskriminerende) politikk, objektiviseringen av kvinner, politisk slagside eller fiendtlig retorikk. 

Med andre ord virker det uhensiktsmessig å tilslutte seg "feminismen" om en ønsker det samme som "alle andre", og all den tid definisjonen er så bred at den kan omfatte alt og ingenting fremstår det litt rart å smykke seg med den. 

Det viktigste for feminister er uansett hva resultatet er, ikke hva folk velger å kalle seg som. Så lenge det er god oppslutning om sakene feminister brenner for, som de tingene du nevner, er det revnende likegyldig om noen fortsatt tenker på "feminist" som "kraftig bygget kvinne med kort hår og tordenstemme som brumler om patriarkat på Youngstorget 8. mars".

Det er jo ellers verdt å nevne at hos menn, er det ikke engang noe tilsvarende begrep, så den støtten enkelte menn måtte ha for tilsvarende kamper er forsvinnende liten. "Maskulinismen" finnes jo ikke. Hva skjedde på mannedagen? Fint lite, som vanlig. Fordi man ikke egentlig bryr seg så veldig, og er mest opptatt av å kverulere i kommentarfelt - altså at holdningene om at menn liksom blir diskriminert i dag ikke stikker særlig dypt hos dem som slenger en kommentar på nettavisen i ny og ne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (14 timer siden):

Nettopp. Det blir (uten sammenligning forøvrig) som ‘woke’ som brukes om alt og ingenting og der begge parter bruker det om fullstendig ulike ting. Begrepet blir støy om en ønsker å diskutere saken. 

Det er vel i praksis nesten bare koko-høyre som bruker woke-begrepet nå (les: subjekt-gjengen og dens støttespillere), mens det nå er venstresiden som harselerer med den varianten kontrære har anvendt en stund. Jeg er ellers enig i at det sikkert skaper støy å bruke begrepet, men som sagt: se hvem som faktisk anvender det. Det er ikke "min gjeng", for å si det sånn :)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, knopflerbruce said:

Det viktigste for feminister er uansett hva resultatet er, ikke hva folk velger å kalle seg som. Så lenge det er god oppslutning om sakene feminister brenner for, som de tingene du nevner, er det revnende likegyldig om noen fortsatt tenker på "feminist" som "kraftig bygget kvinne med kort hår og tordenstemme som brumler om patriarkat på Youngstorget 8. mars".

Det er jo ellers verdt å nevne at hos menn, er det ikke engang noe tilsvarende begrep, så den støtten enkelte menn måtte ha for tilsvarende kamper er forsvinnende liten. "Maskulinismen" finnes jo ikke. Hva skjedde på mannedagen? Fint lite, som vanlig. Fordi man ikke egentlig bryr seg så veldig, og er mest opptatt av å kverulere i kommentarfelt - altså at holdningene om at menn liksom blir diskriminert i dag ikke stikker særlig dypt hos dem som slenger en kommentar på nettavisen i ny og ne.

Problemet med "feminister" er at de ofte fører synspunkter og saker som faktisk går på bekostning av kvinnes rettighter. De fleste menn hadde ikke brydd seg om vi hadde hatt mannedagen eller maskulindagen. Hadde kun vært litt morro å gni det inn for noen tenker jeg. 

Det samme kan sies om pride. hvorfor har vi ikke en straight uke? 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
MysticoN skrev (5 timer siden):

Problemet med "feminister" er at de ofte fører synspunkter og saker som faktisk går på bekostning av kvinnes rettighter.

Jaha? Utdyp gjerne...

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
MysticoN skrev (5 timer siden):

De fleste menn hadde ikke brydd seg om vi hadde hatt mannedagen eller maskulindagen.

Vi har allerede mannedagen, så kanskje du ikke skal snakke om den som om den var noe som kan dukke opp i fremtiden når den allerede eksisterer. Det sagt, så er menn mer opptatt av å gjøre seg bemerket på kvinnedagen da med sutring og klaging... 

Lenke til kommentar
MysticoN skrev (6 timer siden):

Problemet med "feminister" er at de ofte fører synspunkter og saker som faktisk går på bekostning av kvinnes rettighter. De fleste menn hadde ikke brydd seg om vi hadde hatt mannedagen eller maskulindagen. Hadde kun vært litt morro å gni det inn for noen tenker jeg. 

Det samme kan sies om pride. hvorfor har vi ikke en straight uke? 

Vi har ikke hverken en ordentlig mannedag eller straight-uke fordi ingen av delene er viktige nok til å forsvare det per i dag. Det er sikkert et par områder menn trenger litt støtte, men ikke nok til at det er dekning for en parade. Ellers ville vi hatt det allerede. Det er ingenting ved det å være mann som gjør at man er apatisk i møte med urettferdighet, der kvinner har slått seg sammen og tar kampen (og sanket støtte fra en god del av oss gutta i samme slengen).

Jeg er enig i at f.eks. sexkjøpsparolene går imot kvinners rettigheter, men det er parenteser i det store bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper bare at alle disse fordommene går bort. Det burde være sånn at vi kan finne og elske en person fra hvilket land som helst uten at noen kommer med alle disse anklagene. La folk elske hverandre og lær om andre kulturer. Det er masse å lære og veldig spennende.  Livet er også mer spennende med en partner fra veldig ulik kultur. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
22 hours ago, Shaolyzm said:

Jeg håper bare at alle disse fordommene går bort. Det burde være sånn at vi kan finne og elske en person fra hvilket land som helst uten at noen kommer med alle disse anklagene. La folk elske hverandre og lær om andre kulturer.

Helt enig! 😊💑

God reise og god jul!  🎄🎅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (23 timer siden):

Jeg håper bare at alle disse fordommene går bort. Det burde være sånn at vi kan finne og elske en person fra hvilket land som helst uten at noen kommer med alle disse anklagene. La folk elske hverandre og lær om andre kulturer. Det er masse å lære og veldig spennende.  Livet er også mer spennende med en partner fra veldig ulik kultur. 

Støtter denne :) Kjærlighet har ingen grenser :)

Hilsen en som har hatt forhold fra både inn-og utland :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...