Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Noxhaven said:

Det var vel denne setningen jeg tolket på denne måten (sammen med bevisbyrden om at maktpersoner måtte mene påstått ting)

Jeg klarte ikke helt å forstå hva jeg hadde skrevet når du kuttet av setningen slik, så for ordens skyld bare inkluderer jeg den i sin helhet:

til tross for en populær oppfatning er ikke feminister mannshatere, de har mindre imot menn, enn menn selv har mot menn.
(Jeg ser at påstanden må korrigeres til -har like lite imot menn, som menn selv)

Denne påstanden beviser jeg i posten som kom før, hvor jeg lenker til undersøkelsen som forteller at:

which showed that feminist women's attitudes toward men were no more negative than men's attitudes toward men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Ikke hvor utbredt det er nei. Legg merke til at jeg skrev "skjevt maktforhold som kan utnyttes"

Skjevt maktforhold

Noe annet som forskeren drar frem, er det hun ser på som norske myndigheters forventninger til familiegjenforente innvandrere.

– Her skal ektefellen forsørge og hjelpe dem inntil de kan støtte seg selv. Dette kan skape en maktubalanse i et forhold hvor den familiegjenforente blir underlegen. Selv om mange kvinner i denne studien rapporterte at de fikk praktisk, emosjonell og økonomisk støtte fra ektefellen, var det også en opplevelse av at noen menn i enkelte tilfeller misbrukte denne makten. Bedre organisert støtte med råd om utdanning, karriere og sosiale aktiviteter for disse kvinnene kan muligens hjelpe med integrasjon og tilgang til arbeidsmarked.

Thai-kvinner sliter med å finne gode jobber i Norge

Jeg har ikke lagt merke til at du har sagt noe om fordommer mot norske kvinner, men jeg har ikke lest så nøye heller. Det ble så mye snakk om "feminin / maskulin" i det siste... 😝

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du skriver om problemstillinger, alle har de og for den aller største majoritet så er både mennene til thai kvinnene og kvinnene som får med seg tyrkere og afrikanske menn gode.

Så er det en ørliten del som ikke er det.

Det er ikke noe å lage et stort problem ut av, men det burde lages noen hjelpeordninger for disse som blir intreffet av det.

Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er rart ikke flere har reagert på Sigrid Bonde Tusvik og Fetisha sine utalser. Nå er det krav her fra Udi for å få permanent oppholdstillatelse så må man ha en viss intekt og en jobb. Så jeg forstår ikke helt problemene noen andre her snakker om. På et eller annet tidspunkt når man er klar etter å ha klart norsk språk prøver som nok er ganske krevende så ser man på det å få jobb og søke om permanent oppholdstillatelse enn å måtte fornye og betale for dette hver gang.

Mye pga. fordommer. 

Dessverre

Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Ikke hvor utbredt det er nei. Legg merke til at jeg skrev "skjevt maktforhold som kan utnyttes"

Skjevt maktforhold

Noe annet som forskeren drar frem, er det hun ser på som norske myndigheters forventninger til familiegjenforente innvandrere.

– Her skal ektefellen forsørge og hjelpe dem inntil de kan støtte seg selv. Dette kan skape en maktubalanse i et forhold hvor den familiegjenforente blir underlegen. Selv om mange kvinner i denne studien rapporterte at de fikk praktisk, emosjonell og økonomisk støtte fra ektefellen, var det også en opplevelse av at noen menn i enkelte tilfeller misbrukte denne makten. Bedre organisert støtte med råd om utdanning, karriere og sosiale aktiviteter for disse kvinnene kan muligens hjelpe med integrasjon og tilgang til arbeidsmarked.

Thai-kvinner sliter med å finne gode jobber i Norge

Jeg har ikke lagt merke til at du har sagt noe om fordommer mot norske kvinner, men jeg har ikke lest så nøye heller. Det ble så mye snakk om "feminin / maskulin" i det siste... 😝

Artikkelen trekker også frem at mesteparten er i jobb og at det er flere grunner til det økonomiske stresset, som for eksempel å skulle sende penger til familie. 

Så må det sies at en intervju av bare 13 stykker i studiet ikke nødvendigvis er representativt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Noxhaven skrev (4 minutter siden):

Altså misforstå meg rett, jeg synes det er flott at kvinner har kommet frem i verden, men det burde ikke gå på bekostning av menn. Så snu opperasjonen deres som du fronter er vel og bra den.

Jeg syns ikke man kan si at det går på bekostning av menn. Det er enda masse å gjøre med å løfte kvinner videre. Men man må ikke glemme menn på de områder hvor de henger etter. Jeg mener vi kan fokusere på begge kjønn samtidig. Når det gjelder kjønnspoeng ved studier så er dette en ordning jeg er imot. Men når dette dras frem i diskusjonen så lar man være å nevne at også menn får kjønnspoeng ved noen studier. 

Noxhaven skrev (10 minutter siden):

Resultatet er at nåværende regjering har bortimot null støtte fra menn (må presisere yngre menn) som trolig har gjort at de innser at den totalt femme fremmende politikken de og tidligere regjeringer har ført har gjort at de mister nester 50% av stemmene de kunne ha fått, og nå har skuten snudd i et desperat krampetrekk.

Man kan vel ikke være så sikker på at dette er årsaken. Man ser også unge kvinner går mer mot høyre. nå. Fremskrittspartiet, Høyre | Frp blir mer populær blant unge kvinner

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Jeg syns ikke man kan si at det går på bekostning av menn. Det er enda masse å gjøre med å løfte kvinner videre. Men man må ikke glemme menn på de områder hvor de henger etter. Jeg mener vi kan fokusere på begge kjønn samtidig. Når det gjelder kjønnspoeng ved studier så er dette en ordning jeg er imot. Men når dette dras frem i diskusjonen så lar man være å nevne at også menn får kjønnspoeng ved noen studier. 

Man kan vel ikke være så sikker på at dette er årsaken. Man ser også unge kvinner går mer mot høyre. nå. Fremskrittspartiet, Høyre | Frp blir mer populær blant unge kvinner

Jeg kommer aldri til å stemme Frp, de har ekstremistiske holdninger. Så dette på programmet deres.

Skal vi virkelig måtte forlate 15 årige barn i utlandet.  Det er helt sykt og jeg blir helt forbauset om dette kan komme igjennom. 

Endret av Shaolyzm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (8 minutter siden):

Jeg klarte ikke helt å forstå hva jeg hadde skrevet når du kuttet av setningen slik, så for ordens skyld bare inkluderer jeg den i sin helhet:

til tross for en populær oppfatning er ikke feminister mannshatere, de har mindre imot menn, enn menn selv har mot menn.
(Jeg ser at påstanden må korrigeres til -har like lite imot menn, som menn selv)

Denne påstanden beviser jeg i posten som kom før, hvor jeg lenker til undersøkelsen som forteller at:

which showed that feminist women's attitudes toward men were no more negative than men's attitudes toward men.

Hmm.. jeg vet ikke om jeg klarer å veie disse 6 studiene fra denne gruppen like tungt som du gjør. Hadde gruppen ønsket å fronte menn like mye som kvinner så hadde de vel vært en type "likestillingsgruppe" og ikke en feminist gruppe som jobber for kvinners rettigheter?

Det finnes også grupper som jobber for menns rettigheter og likestilling.. og jeg kunne sikket fått noen til å si at de jobber liker mye for kvinner som kvinner gjør om jeg la ned en innsats.

Vi har vel snakkes mye om likestilling i flere temaer både blant hudfarge samt kjønn. Det slutter alltid med at du mener at fargede og kvinner trenger å være over hvite og over menn for å utrette en type iboende historisk urett. Likestilling er ikke bra nok. Vi skal ikke ha like rettigheter fordi fordelen den gruppen som en helhet har hatt av fordeler over tid kan ikke bli likestilt om vi kun setter like regler og like rettigheter for alle gruppene.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja, det bekrefter egentlig bare min påstand om at 

"feminisme er et ord som kvinnehatere jobber for å få negativt ladet"

at de har lykkes med å få dette ordet negativt ladet, siden de færreste identifiserer seg som det. 

Men det er vel noe i tiden nå også, at man kan identifisere seg hva man vil, men det endrer ikke ordets definisjon, og om man faktisk er innenfor denne definisjonen selv om man ikke identifiserer seg som det ;) 

Det er nok heller gruppen som kaller seg feminister som virker frastøtende på mange. Litt som klima-aktivister. Man kan bry seg om klima uten å vandalisere kunst og bygg. Så de fleste tar avstand til disse gruppene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (6 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å stemme Frp, de har ekstremistiske holdninger. Så dette på programmet deres.

Skal vi virkelig måtte forlate 15 årige barn i utlandet.  Det er helt sykt og jeg blir helt forbauset om dette kan komme igjennom. 

image.png.90409d6439f4a6116f2dd03a61d5c92b.png

Ja, de er et ytterparti. Og heller ikke jeg kunne stemt på dem. På samme måte så vil jeg heller ikke stemme på partier som er ytterst på venstresiden, som Rødt. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
HasuUser skrev (Akkurat nå):

Det er nok heller gruppen som kaller seg feminister som virker frastøtende på mange. Litt som klima-aktivister. Man kan bry seg om klima uten å vandalisere kunst og bygg. Så de fleste tar avstand til disse gruppene.

Det vil alltid være noen innen en gruppe som ødelegger for ryktet til resten av gruppa, samme hvilken gruppering det gjelder.   

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (32 minutter siden):

Det er nok fordi det er vanskelige tider nå. Da vil mange alltid prøve noe nytt , har skjedd det i de fleste land.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Noxhaven said:

Hmm.. jeg vet ikke om jeg klarer å veie disse 6 studiene fra denne gruppen like tungt som du gjør. Hadde gruppen ønsket å fronte menn like mye som kvinner så hadde de vel vært en type "likestillingsgruppe" og ikke en feminist gruppe som jobber for kvinners rettigheter?

Det finnes også grupper som jobber for menns rettigheter og likestilling.. og jeg kunne sikket fått noen til å si at de jobber liker mye for kvinner som kvinner gjør om jeg la ned en innsats.

Vi har vel snakkes mye om likestilling i flere temaer både blant hudfarge samt kjønn. Det slutter alltid med at du mener at fargede og kvinner trenger å være over hvite og over menn for å utrette en type iboende historisk urett. Likestilling er ikke bra nok. Vi skal ikke ha like rettigheter fordi fordelen den gruppen som en helhet har hatt av fordeler over tid kan ikke bli likestilt om vi kun setter like regler og like rettigheter for alle gruppene.

Feminisme og likestilling er ikke akkurat det samme, selv om mange behandler det slik, inkludert feminister, slik at det til slutt antagelig også bør inkluderes som en forgreining innen feminisme.

Det er helt ok for meg at du ikke vekter studien like tungt som du mener jeg gjør.
Det er også relevant for tråden, jeg vet ikke om det er like heldig at du skal ha meg til å snakke om mine holdninger rundt likestilling og rettferdighet på generelt nivå i denne tråden om Thai-kvinner.

Jeg mener ikke noe bør være over noen andre slik du formulerer det, men at dersom noen har dårligere forutsetninger, som følge av dårligere utgangspunkt, så er det ikke effektiv likestilling (dersom likestilling betyr lik tilgang til muligheter) spør du meg, å la være å forbedre utgangspunktet slik at kjønn og etnisitet ikke er en faktor i hvor godt eller dårlig utgangspunkt man har.

Men nå har jeg foreslått både feminister jeg mener har forbedret situasjonen for menn, og redegjort generelt for mitt syn om likestilling og rettferdighet, og mener jeg kan be deg finne frem til mer relevante steder å utfordre meg på disse tingene fremfor en ganske tilfeldig tråd, da det bare bidrar til avsporing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (57 minutter siden):

Det er nok fordi det er vanskelige tider nå. Da vil mange alltid prøve noe nytt , har skjedd det i de fleste land.

I vanskelige tider så går folk til det konservative,  det føles mer trygt i dårlige tider.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Feminisme og likestilling er ikke akkurat det samme, selv om mange behandler det slik, inkludert feminister, slik at det til slutt antagelig også bør inkluderes som en forgreining innen feminisme.

Det er helt ok for meg at du ikke vekter studien like tungt som du mener jeg gjør.
Det er også relevant for tråden, jeg vet ikke om det er like heldig at du skal ha meg til å snakke om mine holdninger rundt likestilling og rettferdighet på generelt nivå i denne tråden om Thai-kvinner.

Jeg mener ikke noe bør være over noen andre slik du formulerer det, men at dersom noen har dårligere forutsetninger, som følge av dårligere utgangspunkt, så er det ikke effektiv likestilling (dersom likestilling betyr lik tilgang til muligheter) spør du meg, å la være å forbedre utgangspunktet slik at kjønn og etnisitet ikke er en faktor i hvor godt eller dårlig utgangspunkt man har.

Men nå har jeg foreslått både feminister jeg mener har forbedret situasjonen for menn, og redegjort generelt for mitt syn om likestilling og rettferdighet, og mener jeg kan be deg finne frem til mer relevante steder å utfordre meg på disse tingene fremfor en ganske tilfeldig tråd, da det bare bidrar til avsporing.

Du liker virkelig å skrive med Italic tekst

Lenke til kommentar

jeg vet ikke om det er like heldig at du skal ha meg til å snakke om mine holdninger rundt likestilling og rettferdighet på generelt nivå i denne tråden om Thai-kvinner.

Det var dumt av meg å trekke inn det på et generelt grunnlag. Når jeg skrev det så annså jeg debatten som mer ..dårlig ord men likestilt enn det som det virkelig er.

Jeg anser det du sier som sant, men for å komme seg til likestilling så tror jeg ikke vi er helt enige. Jeg ansar like muligheter for alle uavhengig av kjønn, hudfarge eller religion er veien å gå. Jeg anser politikk som forskjellsbehandler ut ifra gruppetilhørighet samme hva den er, er en ulempe i det lange løp.
Har vi ikke likhet for loven, forskriver og kulturell tilhøriget så vil det skape større forskjeller over tid uavhengig av fortiden vår eller hvordan ting er ved dags dato.

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Fair nok. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...