Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Martelè said:

Denne tråden virket ålreit når jeg hoppet inn i den, men nå så ser den ut som noe fra Kvinneguiden

Ehm....  I såtilfelle anbefaler jeg deg å ikke lese mer av innlegget mitt. Det er nok ganske så KG-aktig i tema. Sorry, hadde allerede begynt på det.🙈 

Apropos kvinneguiden. fe5, hva er historikken din med KG? Er du der mye? Vært der mye? 

16 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375

Som du kan se av artikkelen så er sannsynligheten for å gå fra hverandre størst jo større aldersforskjell man har.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

"Demografen Sven Drefahl ved Stockholms universitet gjorde en studie i 2010 der han fant at menn med yngre partnere levde lenger enn de som hadde en jevnaldrende partner. Dette gjaldt dessverre bare menn. Kvinner som hadde en yngre partner, levde kortere enn andre."

⬆️ Som du også kan se av artikkelen du trekker frem, lever menn med yngre partner lenger. Så eldre mann med yngre kvinne er positivt for begge. Så om du vil henge deg opp i mindre statistiske forskjeller. Hvorfor ikke trekke frem det også. ;) 

Ellers kan det tidvis være greit å spørre seg selv hvor stor forskjell ting utgjør rent statistisk og ikke bare slenge ut argumenter. Eksempelvis så er det gjerne bare snakk om 10% økt sannsynlighet for brudd dersom det begynner å bli ganske stor aldersforskjell. Samtidig vet vi at skilsmisseraten for par som er på det første ekteskapet er på ca 38% eller deromkring. Så om vi tar utgangspunkt i 10% økning på et tall som er under 40%, så er det uansett snakk om mindre enn 4%. Er det snakk om bare 5 år aldersforskjell er tallet normalt mye lavere enn 10% / 4% avhengig av studie. Ergo, er ikke dette i prasksis et argument som er særlig verdt å dra frem. Og skal man henge seg opp i slike små statistiske forskjeller i negativ retning, bør man også dra frem andre små statistiske forskjeller som teller positivt. Slik som levealder eller kvaliteten på sexlivet. Noe som lettere blir bedre for en eldre mann som skaffer seg yngre partner. 

17 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det som ikke er fullt så naturlig er at 50 - åringer skal være sammen med en på 20 - 30 år.

Det er helt naturlig for single menn å søke seg fertile kvinner som har flere gode år foran seg. Det er det normale og naturlige for de fleste arter på denne planeten. Noe annet ville vært unaturlig. 😛

Menn som reiser til Thailand øker lettere sin markedsverdi. Da blir det også lettere å finne yngre partner. Da kan eldre menn lettere finne ei dame i ønsket alder. Som kjent, dess eldre en mann blir, dess yngre partner søker han relativt til sin egen alder. Å få til dette i Norge blir vanskeligere etterhvert som mannens alder øker. Derfor blir det også mer naturlig å søke seg til steder hvor det er mulig.

"Menn ønsker seg generelt yngre partnere. Men bildet er mer komplisert. Menn ønsker partnere som er nærmest mulig maksimal reproduktiv verdi, som ligger rundt 21 års alder for kvinner. Det betyr at menn under 21 år ideelt vil søke partnere noe eldre og menn over 21 år gjerne vil ha stadig yngre partnere med stigende alder."

https://snl.no/partnerpreferanser

"Korean men who purchase foreign brides (N  45,528) married dramatically younger fertile women, regardless of men’s ages, reaching two decades younger for the older cohorts of men. In a market where men can act on their preferences for young brides, they apparently act on those preferences."

https://labs.la.utexas.edu/buss/files/2019/03/Why-is-age-so-important-in-mating-2019-FINAL-PUBLISHED.pdf

Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
P7SA skrev (28 minutter siden):

Apropos kvinneguiden. fe5, hva er historikken din med KG? Er du der mye? Vært der mye? 

Nei

P7SA skrev (29 minutter siden):

Så eldre mann med yngre kvinne er positivt for begge.

Nei, det er ikke positivt for kvinnene.

P7SA skrev (32 minutter siden):

Det er helt naturlig for single menn å søke seg fertile kvinner som har flere gode år foran seg

Finnes ikke noe naturlig i å finne seg partner på alder med eller yngre enn egne barn.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Så lenge folk snakker om "maskuline kvinner" og "feminine menn" i en verden hvor maskulinitet er sett på som gullstandarden for menn og femininitet er sett på som gullstandarden for kvinner, vil jeg opponere mot den type retorikk - ja. Det er en av de viktigste kampene vi gutta kan ta.

Den kampen må du vel ta mot Store Norske Leksikon, siden du er så uenig i deres definisjon.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Selvfølgelig finnes det tilfeller der det ikke passer, men det finnes også dem som passer.

Finnes kvinner som foretrekker eldre menn.

Joda, hvis det passer å være sykepleier for en gammel gubbe på 80 når du selv er 50 så har du et poeng...Høres fantastisk ut å bruke midten av livet sitt til noe sånt:scared:,, for ikke å snakke om hvordan det er for eventuelle barn å vokse opp med en så gammel far...

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Joda, hvis det passer å være sykepleier for en gammel gubbe på 80 når du selv er 50 så har du et poeng...Høres fantastisk ut å bruke midten av livet sitt til noe sånt:scared:,, for ikke å snakke om hvordan det er for eventuelle barn å vokse opp med en så gammel far...

Har selv vokst opp med eldre foreldre. Fantastiske!

Det er ikke slik at alle 80-åringer trenger slik hjelp og det er heller ikke galt å passe slikt på partneren sin. Det er tross alt et personlig valg.

Endret av Kassettspiller
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Kassettspiller skrev (24 minutter siden):

Det er ikke slik at alle 80-åringer trenger slik hjelp og det er heller ikke galt å passe slikt på partneren sin.

Neida, det er ganske mange som ikke når 80 årsalderen også, og så er det noen (slik som sikkert du tenkte) som ikke trenger så mye hjelp og lever greit en stund til. Men levealderen for menn i Norge er i snitt på 81 år, så det sier seg selv at når man har rundet 80 så nærmer man seg slutten. 

Angående barn som vokser opp med så gamle foreldre; for det første så er det økt risiko for diverse diagnoser når foreldrene er eldre, bl.a. autisme og schizofreni, i tillegg at det er større risiko i selve svangerskapet. Samtidig så er det en erkjennelse av at man kommer til å miste den eldre forelderen tidlig. (Dette kan jo skje hvem som helst det der, pga ulykker og sykdom, men det er enkel sannsynlighetsregning det der om at jo eldre forelderen er, jo større sannsynlighet er det å miste hen). Å miste forelderen når du er i tenårene eller tidlig i 20 - årene, når du skal i gang med livet ditt samtidig som forelderen din er så gammel at den dør, det kan ikke være det enkleste. Folk bør tenke seg litt om før de går i gang med et slikt krevende prosjekt som barn er i høy alder. De skal ikke bare fødes, de skal følges opp også. 

Jeg sier ikke at det er galt å passe på partneren sin. Jeg mener bare man bør tenke seg godt om før man velger å gå inn i et forhold med en som er så mye eldre enn en selv. Det er en økt risiko for å bli skilt når aldersforskjellen er stor, i tillegg til at man oppleve diverse sykdommer og mobilitetsvansker med økende alder. Er dette noe man ønsker å stå i over tid, eller blir det for krevende slik at man heller velger å skilles? Man er jo på helt forskjellige stadier i livet også, som 20 åring og 50 åring...

Kassettspiller skrev (43 minutter siden):

Har selv vokst opp med eldre foreldre. Fantastiske!

Det tviler jeg ikke på, men så var det dette med sannsynlighetsregning og anekdotiske bevis da ;) 

Lenke til kommentar
P7SA skrev (9 timer siden):

Morsom du.

Det er en god grunn til at den veldig store majoriteten av menn flest vil ha feminine kvinner, ikke maskuline. Og det er med god grunn at vi skiller mellom feminine og maskuline trekk. Det gjelder når det kommer til både personlighet og rent fysisk. Rent fysisk er det også mye som er knyttet opp til vitenskap og biologi som er høyst veldokumentert. Etablerte trekk som det har tilnærmet null effekt å pjatte i vei rundt og opponere mot. 

Men you do you.

Knop kommer nok til å fortsette med dette også ut neste tiår. Om ikke i denne tråden, så garantert i andre. Om ikke på diskusjon.no, så et annet sted på nettet. En lidenskaplig mann alene mot strømmen. Eller, han har gjerne en eller noen kvinnelige feminister i ryggen som gir et lite dytt.

Det er bedre en dop da. Kunne vært værre ting mannen brukte store deler av livet sitt på. 

Jeg har aldri frontet noe annet enn at menn vil ha feminine kvinner. Så, der er vi jo skjønt enige. Jeg vil også det. Men, det er ikke gitt at du finner de kvinnene andre liker for feminine om du skal ha snevre rammer og i praksis bare definere femininitet som det som overlapper med dine foretrukne kvinnelige egenskaper. Det finnes ikke fnugg av evidens for at det du, Duke, Martelé eller andre ser etter i kvinner er noe mer "riktig" for en feminin kvinne enn de kvalitetene jeg ser etter. Og jeg sier ikke det fordi jeg tror dere tre ser etter det samme - det er nettopp poenget. Du sier selv: "menn vil ha feminine kvinner", altså er alle kvinner som menn vil ha per definisjon feminine. Ellers ville vi jo ikke ønsket dem. Men, de fleste kvinner er ettertraktede nok til at de må velge bort friere for å forbli single. Snur du på dette, kan du også slå fast at siden kvinner vil ha maskuline menn, så er mennene som velges maskuline. I den grad du har ikke-maskuline menn (og de feminine må være en undergruppe av disse, per definisjon), så er dette de som velges vekk. Og, hvem velges vekk i størst grad? Den stereotypiske "enkle mannen", med begrensede ressurser på diverse plan. Som noen skal ha til er maskulin i kraft av sin innesluttethet og mangel på å være "pyntet", og har valgt å droppe utdanning og jobbe med nevene dersom han har lønnet arbeid.

Hele denne sidedebatten er full av selvmotsigelser når man legger til grunn at stereotypisk maskulinitet er "riktig type maskulinitet" og at det er det kvinner vil ha (og motsatt).

Jeg er ikke alene mot strømmen, det er flere debattanter i tråden som er med meg på dette. Men klart, du har ikke noe bedre å slå i bordet med enn et innbilt flertallsargument, og det syns.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Neida, det er ganske mange som ikke når 80 årsalderen også, og så er det noen (slik som sikkert du tenkte) som ikke trenger så mye hjelp og lever greit en stund til. Men levealderen for menn i Norge er i snitt på 81 år, så det sier seg selv at når man har rundet 80 så nærmer man seg slutten. 

Ja, men i flere tilfeller kan man gå fra å være i normal tilstand til å bli raskt dårlig og til slutt dø.(kort tid fra å bli dårlig til å dø)

Dette kan skje plutselig og variere sterkt fra person til person, og det er ofte vanskelig å vurdere på forhånd. 

Angående barn som vokser opp med så gamle foreldre; for det første så er det økt risiko for diverse diagnoser når foreldrene er eldre, bl.a. autisme og schizofreni, i tillegg at det er større risiko i selve svangerskapet. Samtidig så er det en erkjennelse av at man kommer til å miste den eldre forelderen tidlig. (Dette kan jo skje hvem som helst det der, pga ulykker og sykdom, men det er enkel sannsynlighetsregning det der om at jo eldre forelderen er, jo større sannsynlighet er det å miste hen). Å miste forelderen når du er i tenårene eller tidlig i 20 - årene, når du skal i gang med livet ditt samtidig som forelderen din er så gammel at den dør, det kan ikke være det enkleste. Folk bør tenke seg litt om før de går i gang med et slikt krevende prosjekt som barn er i høy alder. De skal ikke bare fødes, de skal følges opp også. 

Absolutt, man bør tenke seg om når det gjelder å sette et barn ut i verden. Jeg mistet en av mine foreldre da jeg var under 15 år og ble født med Asperger. :p

Samtidig vokser man mye på slike erfaringer. Man får andre perspektiver og lærer å verdsette mer enn før. Men det er en del av min erfaring.

Men på mange måter har vi ingen garantier i livet. Det viktigste er at foreldrene var glad i hverandre og tok vare på barna sine. Det er absolutt viktigere enn at de ikke valgte hverandre på grunn av alderforskjell.

Jeg sier ikke at det er galt å passe på partneren sin. Jeg mener bare man bør tenke seg godt om før man velger å gå inn i et forhold med en som er så mye eldre enn en selv. Det er en økt risiko for å bli skilt når aldersforskjellen er stor, i tillegg til at man oppleve diverse sykdommer og mobilitetsvansker med økende alder. Er dette noe man ønsker å stå i over tid, eller blir det for krevende slik at man heller velger å skilles? Man er jo på helt forskjellige stadier i livet også, som 20 åring og 50 åring...

Absolutt noe dem må vurdere og tenke over. Og slik må andre også tenke over om ene partneren er for eksempel i et risikoyrke osv. 

Det tviler jeg ikke på, men så var det dette med sannsynlighetsregning og anekdotiske bevis da ;) 

Så finnes det tilfeller det går bra. :)

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Jeg har aldri frontet noe annet enn at menn vil ha feminine kvinner. Så, der er vi jo skjønt enige. Jeg vil også det. Men, det er ikke gitt at du finner de kvinnene andre liker for feminine om du skal ha snevre rammer og i praksis bare definere femininitet som det som overlapper med dine foretrukne kvinnelige egenskaper. Det finnes ikke fnugg av evidens for at det du, Duke, Martelé eller andre ser etter i kvinner er noe mer "riktig" for en feminin kvinne enn de kvalitetene jeg ser etter. Og jeg sier ikke det fordi jeg tror dere tre ser etter det samme - det er nettopp poenget. Du sier selv: "menn vil ha feminine kvinner", altså er alle kvinner som menn vil ha per definisjon feminine. Ellers ville vi jo ikke ønsket dem. Men, de fleste kvinner er ettertraktede nok til at de må velge bort friere for å forbli single. Snur du på dette, kan du også slå fast at siden kvinner vil ha maskuline menn, så er mennene som velges maskuline. I den grad du har ikke-maskuline menn (og de feminine må være en undergruppe av disse, per definisjon), så er dette de som velges vekk. Og, hvem velges vekk i størst grad? Den stereotypiske "enkle mannen", med begrensede ressurser på diverse plan. Som noen skal ha til er maskulin i kraft av sin innesluttethet og mangel på å være "pyntet", og har valgt å droppe utdanning og jobbe med nevene dersom han har lønnet arbeid.

Hele denne sidedebatten er full av selvmotsigelser når man legger til grunn at stereotypisk maskulinitet er "riktig type maskulinitet" og at det er det kvinner vil ha (og motsatt).

Jeg er ikke alene mot strømmen, det er flere debattanter i tråden som er med meg på dette. Men klart, du har ikke noe bedre å slå i bordet med enn et innbilt flertallsargument, og det syns.

Strengt tatt sier du at "femininitet" ikke er et ord verdt å bruke, siden alt kan være feminint.

Etter min tolkning handler femininitet om å være kvinne innen samfunnets normer og dette kan variere avhengig av samfunn og kultur.

For eksempel vil mange mene at langt hår er feminint her, siden de fleste kvinner har det. Kort hår er ikke nødvendigvis feminint, da det er mer uvanlig blant kvinner, men det finnes korte frisyrer som er mer feminine enn andre. Vi kan fortsette diskusjonen i det uendelige.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@knopflerbruce Skulle gjerne tatt denne diskusjonen angående femininitet og maskulinitet videre. Jeg har argumenter, men får dem dessverre ikke til å bli relevante for tråden. OT er ikke lov. Uffda, det var synd. Veljdi lei mei.

(Takk gud. 🙏)

1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Angående barn som vokser opp med så gamle foreldre; for det første så er det økt risiko for diverse diagnoser når foreldrene er eldre, bl.a. autisme

Teknisk sett sant det. Men risikoen vil alltid være der. Men bare se på @Kassettspiller Hun har Asperger og hun ble jo helt fantastisk! ❤️Just saying.

Men fe5, om du er opptatt av å minimere risiko for barna til eldre menn. Vet du hva som er bedre enn en gammel mann som får barn med en gammel dame? En gammel mann som får barn med ei langt yngre Thai dame! 😛😘

Kassettspiller, vennligst si fra om innleggene mine blir, eller tidvis er upassende. Skulle ønske jeg alltid var like godhjertet som deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 76a80...dcf

For å holde meg til tema: forklaringen kan være så enkel at thaidamer er ikke redde for å være sexy. Horete vil norske medsøstre kalle det. Menn liker det. Det er å kommunisere direkte med menn, uten å kreve en lang liste med personlighetstester og samtykke.

Anonymous poster hash: 76a80...dcf

Lenke til kommentar
P7SA skrev (43 minutter siden):

@knopflerbruce Skulle gjerne tatt denne diskusjonen angående femininitet og maskulinitet videre. Jeg har argumenter, men får dem dessverre ikke til å bli relevante for tråden. OT er ikke lov. Uffda, det var synd. Veljdi lei mei.

Det må også nevnes at diskusjonen rundt femininitet startet med hans påstand om at thailandske kvinner er mindre feminine(!).

Det vil da tilsvare at de, ifølge hans synspunkt, ikke er like attraktive for menn.

knopflerbruce skrev (På 30.11.2024 den 10:45 AM):

Gøy å generalisere. Thaidamer er jo mye mindre feminine enn norske, og oppfører seg mindre feminint også. Ikke ser de ut som det vi nordmenn er vant med at kvinner ser ut som, heller.

Så spurte jeg hva femininitet egentlig er og hvorfor thailandske kvinner var mindre feminine. Dette var hans svar da:

knopflerbruce skrev (På 30.11.2024 den 7:32 PM):

Hvis de finner frem dremelen ved behov uten å rope på at mannen skal fikse alt mulig, bytter grafikkort i PCen til poden og liknende, er jeg absolutt enig med deg. Selvstendighet, gjennomføringsevne og nevenyttighet er feminine egenskaper. Å gjøre seg nytteløs og avhengig av mannen for å fikse enkle ting - not so much.

Forresten, jeg har aldri byttet grafikkort eller funnet frem dremmelen. Mest sannsynlig ville jeg ropt på en mann til å hjelpe meg med det. :p

Ifølge ham er ikke dette feminint, om jeg forstår det riktig. Selvfølgelig kan jeg mye annet, og jeg kunne garantert søkt det opp på YouTube om jeg måtte. Men menn ser ut til å like å gjøre slike små, praktiske ting – jeg tror det kanskje har noe med deres natur å gjøre.

(Men skjønner absolutt at det ikke er vits å ta temaet videre :sleep2:)

P7SA skrev (48 minutter siden):

Teknisk sett sant det. Men risikoen vil alltid være der. Men bare se på @Kassettspiller Hun har Asperger og hun ble jo helt fantastisk! ❤️Just saying.

Absolutt. Jeg fungerer jo nesten bedre enn mange når det gjelder for eksempel forhold og lignende.

At autisme blir brukt som et skremsel mot å få barn i høyere alder, er på en måte forståelig. Samtidig er det mange med diagnosen som lever helt normale liv og mange er faktisk begavet.

Det komiske er at feminister og samfunnet i dag ofte legger mer til rette for at man får barn i høyere alder. Ironisk nok ser det ut til at risikoen for autisme øker tidligere hos mammaen.

Sitat

Økt risiko for autisme ved høy alder både hos mor (> 40 år) og far (> 50 år) tror man skyldes at det blir flere genetiske nymutasjoner i kjønnscellene med alderen (7).

https://tidsskriftet.no/2022/03/leder/autisme-eller-autismer

P7SA skrev (1 time siden):

Kassettspiller, vennligst si fra om innleggene mine blir, eller tidvis er upassende. Skulle ønske jeg alltid var like godhjertet som deg.

Det er alltid godt å ha deg i trådene. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 76a80...dcf skrev (58 minutter siden):

For å holde meg til tema: forklaringen kan være så enkel at thaidamer er ikke redde for å være sexy. Horete vil norske medsøstre kalle det. Menn liker det. Det er å kommunisere direkte med menn, uten å kreve en lang liste med personlighetstester og samtykke.

Anonymous poster hash: 76a80...dcf

Kvinner elsker å dømme andre kvinner.

Sjalusi er ofte grunnen... :sleep2:

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (11 minutter siden):

Kvinner elsker å dømme andre kvinner.

Sjalusi er ofte grunnen... :sleep2:

det høres litt sånn ut . Med en gang mange hører jeg har en utenlandsk kone på forumet som kg, så er det alltid noen som må kommentere veldig negativt mot meg.

samtidig ser jeg tråder der de diskuterer å ha tyrkiske , aftrikanske og latino menn mens det da ikke er noe negativitet mot dem. 

Endret av Shaolyzm
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
P7SA skrev (1 time siden):

Men fe5, om du er opptatt av å minimere risiko for barna til eldre menn. Vet du hva som er bedre enn en gammel mann som får barn med en gammel dame? En gammel mann som får barn med ei langt yngre Thai dame! 😛😘

Tja, i utgangspunktet så vil det være bedre med en gammel mann og ung dame enn 2 gamle foreldre. Men det er andre risikoer ved å være thaidame som får barn med en norsk mann, som f.eks økt risiko for hastekeisersnitt. 

Fødelandet til mor er avgjørende for svangerskapet

Vel uansett, så er 2 unge foreldre å foretrekke foran en gammel og en ung forelder, og foran 2 gamle foreldre. Sånn generelt så kan man si at risikoen øker kraftig fra kvinnen er 35 år (og det er fra denne alderen man blir fulgt mer opp som kvinne) og fra mannen er 45 år. Man bør være litt mer obs på mannens "biologiske" alder, det skjer noe med hans "kvalitet" også når han blir eldre, selv om han ikke har en maksgrense for å kunne bli far biologisk. 

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (15 minutter siden):

Det må også nevnes at diskusjonen rundt femininitet startet med hans påstand om at thailandske kvinner er mindre feminine(!).

Det vil da tilsvare at de, ifølge hans synspunkt, ikke er like attraktive for menn.

Så spurte jeg hva femininitet egentlig er og hvorfor thailandske kvinner var mindre feminine. Dette var hans svar da:

Forresten, jeg har aldri byttet grafikkort eller funnet frem dremmelen. Mest sannsynlig ville jeg ropt på en mann til å hjelpe meg med det. :p

Ifølge ham er ikke dette feminint, om jeg forstår det riktig. Selvfølgelig kan jeg mye annet, og jeg kunne garantert søkt det opp på YouTube om jeg måtte. Men menn ser ut til å like å gjøre slike små, praktiske ting – jeg tror det kanskje har noe med deres natur å gjøre.

(Men skjønner absolutt at det ikke er vits å ta temaet videre :sleep2:)

Absolutt. Jeg fungerer jo nesten bedre enn mange når det gjelder for eksempel forhold og lignende.

At autisme blir brukt som et skremsel mot å få barn i høyere alder, er på en måte forståelig. Samtidig er det mange med diagnosen som lever helt normale liv og mange er faktisk begavet.

Det komiske er at feminister og samfunnet i dag ofte legger mer til rette for at man får barn i høyere alder. Ironisk nok ser det ut til at risikoen for autisme øker tidligere hos mammaen.

https://tidsskriftet.no/2022/03/leder/autisme-eller-autismer

Det er alltid godt å ha deg i trådene. :)

Jeg er helt enig med deg i dette og du er en forståelsesfull og fantastisk dame ut fra hva jeg har sett. Mannen din må være heldig, Asberger hindrer deg ikke 😊

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (5 minutter siden):

det høres litt sånn ut . Med en gang mange hører jeg har en utenlandsk kone på forumet som kg, så er det alltid noen som må kommentere veldig negativt mot meg.

samtidig ser jeg tråder der de diskuterer å ha tyrkiske , aftrikanske og latino menn mens det da ikke er noe negativitet mot dem. 

Det må sies at Kvinneguiden er et spesielt sted...

Men selv som kvinne merker jeg at presset ofte kommer mest fra andre kvinner. Hvis man begynte å få komplimenter fra menn, så kom gjerne stygge blikk og kommentarer fra andre kvinner samtidig. Gjerne fra veninner. :(

Kanskje det er derfor noen er imot at menn velger thailandske damer – det kan jo handle om sjalusi eller konkurranseinstinkt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i dette og du er en forståelsesfull og fantastisk dame ut fra hva jeg har sett. Mannen din må være heldig, Asberger hindrer deg ikke 😊

Takk💗

Jeg må si at da jeg først kom innom tråden, ble jeg overrasket over hvor mange som hadde slike stereotypier. Dette er absolutt et viktig tema å snakke om og det er flott at du deler dine erfaringer. Gull verdt!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...