Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5
halnes1 skrev (4 minutter siden):

Ikke eiendom men land.
Du kan eie eiendom.

I et leilighetskompleks kan du eie leiligheten, men 51% av leilighetene skal være eid av Thaier.

Ok, takk for info 😊

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Normalt, som i hva som er vanlig. Det er ikke vanlig å reise til et annet land for å finne seg en kone som er 20 - 30 år yngre enn seg selv, og som er så fattig i forhold til deg selv at du blir nødt å forsørge både henne og familien hennes. Men som jeg sa, så har du sett mer på enn meg, så du har kanskje fått et bedre innblikk i totalbildet (eller så har vi svært forskjellig utgangspunkt når vi skrur på tvn)

Virker å være mer normalt i senere tid, da alt for mange virker å bli forkastet på bakgrunn av fasadiske kriterier her på berget. Selvsagt og en naturlig følge av dette, er at man til slutt søker til andre steder der man får en sjanse til å vise hvem man er.

18 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Men det er jo det som er greia. Man ønsker ikke nødvendigvis det samme. Det er stor forskjell på å ha reelt frie valg, og gjensidig forelskelse enn å måtte bare ta noen fordi de kan hjelpe dem ut av fattigdom. Det er forskjell på gjensidige forhold,  og  forhold der den ene sitter med "all (økonomisk) makt ". Elsker hun ham, eller trenger hun bare pengene hans? Elsker han henne,  eller kjøper han bare hennes kjærlighet?

Slik kan du spinne det på alle slags mulige måter her på berget også. Elsker hun han, eller elsker hun han fordi han er høy? Elsker hun han, eller elsker hun han fordi han har høy status? 

19 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

De du snakker om som du mener har driti seg ut ville ikke rørt slike menn som  du mener i tidligere år har blitt valgt bort. Kvinner (sagt på en litt ufin måte) resirkulerer menn, de finner i hovedsak menn som andre kvinner har hatt eller har interesse for. Det er en del av årsaken til at vi har mange flere barnløse menn enn barnløse kvinner.

Når dating-makten endres, så endres kravene. Bare at når kravene endres, så er det i mange tilfeller for sent, og da blir man bitter for at "reservene" ikke stilte opp og heller valgte å søke ut. For tankegangen om de som blir valgt bort av de med dating-makten er at de er helt ubrukelige, faller på sin egen urimelighet, all den tid utenlandske i mange tilfeller er godt fornøyd. Som man så i denne serien også. 

Du har helt rett i det du nevner om resirkulering, men det har ingenting med holdninger, verdier eller livssyn å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (27 minutter siden):

Virker å være mer normalt i senere tid, da alt for mange virker å bli forkastet på bakgrunn av fasadiske kriterier her på berget. Selvsagt og en naturlig følge av dette, er at man til slutt søker til andre steder der man får en sjanse til å vise hvem man er.

At noe skjer oftere enn tidligere betyr ikke at det har blitt normalisert.  Men enig i at hvis man ikke får det til innenlands så er det naturlig å søke utenlands. Det som ikke er fullt så naturlig er at 50 - åringer skal være sammen med en på 20 - 30 år.

Slik kan du spinne det på alle slags mulige måter her på berget også. Elsker hun han, eller elsker hun han fordi han er høy? Elsker hun han, eller elsker hun han fordi han har høy status? 

Faktisk ikke sammenlignbart, når det er snakk om så skjeve maktforhold at det i  noen tilfeller grenser til menneskehandel.

Når dating-makten endres, så endres kravene.

Feilen her er at du tror at de som tidligere ikke hadde dating - makt, plutselig får det. De kvinnene du tenker på vil heller bli værende aleine enn i et forhold med en som ikke når opp hos dem.

Colin. skrev (29 minutter siden):

For tankegangen om de som blir valgt bort av de med dating-makten er at de er helt ubrukelige, faller på sin egen urimelighet, all den tid utenlandske i mange tilfeller er godt fornøyd.

De er ikke nødvendigvis ubrukelige, de har kanskje bare ikke noen kvaliteter som er verdsatt av norske. (Eller at de har kvaliteter som norske damer virkelig ikke vil ha. ).Det kan være annerledes med en utenlandsk som kan bli fornøyd bare han bringer penger til bordet for henne og hennes familie.

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Subara skrev (1 time siden):

Jeg så alle episodene i går kveld.

Den danske presten la vekt på at hun både møtte på par som hadde det bra og de som ikke fikk det til å fungere.

En av danskene uttalte om thailendere at de var veldig handlekraftige og aktive, flinkere enn dansker, altså respekt begge veier.

En vestlig pensjonist har nok penger til å være velstående på den fattige landsbygda og hvit ektemann/kjæreste er status. Man må kunne leve med at økonomi er avgjørende for at forholdet ble innledet i utgangspunktet, og at det er å gi for å få tilbake. Jeg vet ikke hvordan de ser på samboerskap, men det kan virke som kvinnene var ganske frie.

Det virket også som danskene var inneforstått med at de måtte bidra til livsoppholdet når de reiste ned. En mann måtte også betale månedlig? til foreldrene til kvinnen i tillegg til kjæresten, uten at det ble lagt skjul på. Man kan lure på om denne kvinnen hadde noe valg. Hun var 45 år og høyere enn dansken på 61 år. Kanskje hun ikke ble gift i hjemlandet fordi hun var for høy? Mannen måtte hjem til Danmark i 3 måneder da han ikke hadde nok penger på konto for å få forlenget oppholdstillatelsen el.

Ett av parene var jevngamle og mer like hverandre, i samme fase av livet. I et annet forhold hadde thaikvinnen høyere utdannelse, slik at hun var selvstendig da de møttes.

All eiendom kjøpt på thailandsk jord tilhører thailendere. Antagelig derfor endte en av historiene tragisk, med ekskone og hennes familie i fengsel tiltalt for drap. Den danske mannen overlevde og bor fortsatt i Thailand.

Interessant med dansken som etablerte en liten dansk oase, der likesinnede kunne møtes og bo sammen i noen dager. For det er et faktum at språk- og kulturforskjeller i et land langt hjemmefra kan føre til både praktiske utfordringer og ensomhet. Og at ekteskap mellom to fra forskjellige kulturer oftere fører til skilsmisse enn ellers.

Nå er det sånn i store deler av Asia at det ikke finnes pensjon, de må få barn og når barna blir eldre må de ta seg av foreldrene. Så dette er ikke noe uvanlig om hun var gift med en annen thai.

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Normalt, som i hva som er vanlig. Det er ikke vanlig å reise til et annet land for å finne seg en kone som er 20 - 30 år yngre enn seg selv, og som er så fattig i forhold til deg selv at du blir nødt å forsørge både henne og familien hennes. Men som jeg sa, så har du sett mer på enn meg, så du har kanskje fått et bedre innblikk i totalbildet (eller så har vi svært forskjellig utgangspunkt når vi skrur på tvn)

Det er sant at det skjer mye rart i Norge også. Og ja, noen av  statistikkene har jeg vært innom tidligere i tråden. Norske menn er jo faktisk norske da, og bidrar til den norske statistikken både i forhold til norske og til utenlandske kvinner / koner som bor i Norge. Hva som skjer mellom norske (vel danske i dette tilfellet) menn og utenlandske kvinner i utlandet vil ikke komme i noen norsk (dansk) statistikk.

Men det er jo det som er greia. Man ønsker ikke nødvendigvis det samme. Det er stor forskjell på å ha reelt frie valg, og gjensidig forelskelse enn å måtte bare ta noen fordi de kan hjelpe dem ut av fattigdom. Det er forskjell på gjensidige forhold,  og  forhold der den ene sitter med "all (økonomisk) makt ". Elsker hun ham, eller trenger hun bare pengene hans? Elsker han henne,  eller kjøper han bare hennes kjærlighet?

De du snakker om som du mener har driti seg ut ville ikke rørt slike menn som  du mener i tidligere år har blitt valgt bort. Kvinner (sagt på en litt ufin måte) resirkulerer menn, de finner i hovedsak menn som andre kvinner har hatt eller har interesse for. Det er en del av årsaken til at vi har mange flere barnløse menn enn barnløse kvinner.

10-15 års aldersforskjell er vanlig her hjemme. Men 20- 30 kan høres mye ut for meg.

Nå er jeg gift med en filippinsk dame, men vi har bare en alders forskjell på 1 år. Jeg liker best at vi er jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 skrev (18 minutter siden):

Nå er det sånn i store deler av Asia at det ikke finnes pensjon, de må få barn og når barna blir eldre må de ta seg av foreldrene. Så dette er ikke noe uvanlig om hun var gift med en annen thai.

Ja. Det er veldig forskjellig og et stort ansvar.  Særlig når man er vant til at staten tar det ansvaret.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest a838c...333 skrev (21 minutter siden):

10-15 års aldersforskjell er vanlig her hjemme. Men 20- 30 kan høres mye ut for meg.

Nå er jeg gift med en filippinsk dame, men vi har bare en alders forskjell på 1 år. Jeg liker best at vi er jevnaldrende.

Det er nok endel som har den aldersforskjellen du nevner i Norge, men så veldig vanlig er det nok ikke. Aldersforskjellen i snitt i Norge ligger på 2,5 år.

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375

Som du kan se av artikkelen så er sannsynligheten for å gå fra hverandre størst jo større aldersforskjell man har.

Sånn sett så har du og din Filippinske kone gode odds.

Du reiser snart ned til henne? Eller var det motsatt, at de skulle komme hit til jul? ❤️

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det som ikke er fullt så naturlig er at 50 - åringer skal være sammen med en på 20 - 30 år.

Voksne individer, ikke noe problem.

9 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Faktisk ikke sammenlignbart

Absolutt sammenlignbart. Begge deler går ut på å betvile noens motiv for å være i et forhold.

9 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Feilen her er at du tror at de som tidligere ikke hadde dating - makt, plutselig får det.

For det ene kjønnet igjennom livet, er dating-makten ujevn, for det andre kjønnet er den mer jevn. Det har sammenheng med biologien.

15 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

De kvinnene du tenker på vil heller bli værende aleine enn i et forhold med en som ikke når opp hos dem.

Bekvemmelig tanke det, for å ikke ta selvkritikk. Vær alene for all del, men er man da bisk og har et narrativ mot de som finner seg utenlandske, så tenker jeg man ikke er så lykkelig som man utgir seg for å være. ☺️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Det er nok endel som har den aldersforskjellen du nevner i Norge, men så veldig vanlig er det nok ikke. Aldersforskjellen i snitt i Norge ligger på 2,5 år.

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375

Som du kan se av artikkelen så er sannsynligheten for å gå fra hverandre størst jo større aldersforskjell man har.

Sånn sett så har du og din Filippinske kone gode odds.

Du reiser snart ned til henne? Eller var det motsatt, at de skulle komme hit til jul? ❤️

Fint med litt informasjon, takk for det.

Ja skulle ikke tro det er dårlige odds når vi er 32 og 33 år gamle.

Jeg reiser ned til henne og min stedatter i julen den 20 desember. Jeg gleder meg noe veldig  ❤️ etter å ha vært fra henne siden sommeren. Så blir jeg der 3 ukers tid. Vi venter på familiegjenforening så jeg reiser nedover. Vi giftet oss her i Oslo når hun var her i 3 måneder og møtte min familie og venner. 

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 3.12.2024 den 12:47 PM):

ALLE kvaliteter vi har nevnt er kjønnsnøytrale. 

Feminin er ikke kjønnsnøytralt, men menn kan ha feminine trekk. SNL har vel en objektiv beskrivelse av begrepet skulle man tro. Kvalitetene du nevnte har ingenting med feminitet å gjøre, men det er selvsagt kvaliteter man kan sette pris på. Jeg har mine preferanser der jeg også, som ikke har noe med å være feminin å gjøre.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (7 minutter siden):

Voksne individer, ikke noe problem.

Joda, det er flere problemstillinger man møter på når man er sammen med noen som er såpass mye eldre eller yngre enn deg selv.

Colin. skrev (9 minutter siden):

Absolutt sammenlignbart. Begge deler går ut på å betvile noens motiv for å være i et forhold.

Nei det blir ikke det samme.

Colin. skrev (11 minutter siden):

For det ene kjønnet igjennom livet, er dating-makten ujevn, for det andre kjønnet er den mer jevn. Det har sammenheng med biologien.

Jeg er ikke enig i dette. Men så er jeg ikke enig i måten du beskriver dating som en "makt" heller. Det holder å møte 1 person som også er interessert i en selv.

Colin. skrev (14 minutter siden):

Bekvemmelig tanke det, for å ikke ta selvkritikk. Vær alene for all del, men er man da bisk og har et narrativ mot de som finner seg utenlandske, så tenker jeg man ikke er så lykkelig som man utgir seg for å være. ☺️

Hehe, hvis du tenker på meg så er jeg slett ikke alene. Men hvis valget hadde stått mellom forskjellige konservative fyrer, så ja, da hadde det å være singel vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest a838c...333 skrev (7 minutter siden):

Fint med litt informasjon, takk for det.

Ja skulle ikke tro det er dårlige odds når vi er 32 og 33 år gamle.

Jeg reiser ned til henne og min stedatter i julen den 20 desember. Jeg gleder meg noe veldig  ❤️ etter å ha vært fra henne siden sommeren. Så blir jeg der 3 ukers tid. Vi venter på familiegjenforening så jeg reiser nedover. Vi giftet oss her i Oslo når hun var her i 3 måneder og møtte min familie og venner. 

Det viktigste er gjensidig respekt, da kommer dere langt. ❤️ 

Det var lenge å vente. Særlig når man er nyforelsket.

God tur, nå er det ikke lenge igjen å vente 😊

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 minutt siden):

Det viktigste er gjensidig respekt, da kommer dere langt. ❤️ 

Det var lenge å vente. Særlig når man er nyforelsket.

God tur, nå er det ikke lenge igjen å vente 😊

Takk for det. Ja vi har det veldig fint sammen og støtter hverandre godt.

Har vært i Filippinene mange ganger nå med avstandsforhold over 2 år.  vi har ventet ca 7 måneder nå på familiegjenforening men det tar ca 1 år og 4 måneder. Så må være tålmodig, men vi chatter og videochatter daglig. Vi klarer det sammen over tid, selv om vi føler er veldig savn.

Men nå er snart tiden for å treffes igjen. ha jul og kjærlighet sammen igjen med nærhet. Blir fint og annerledes med jul og nyttår i tropene.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest a838c...333 skrev (32 minutter siden):

Men nå er snart tiden for å treffes igjen. ha jul og kjærlighet sammen igjen med nærhet. Blir fint og annerledes med jul og nyttår i tropene.

Annerledes jul kan være fint 🎅, særlig når man får feire med sine kjære ❤️

Beste julen var da vi var i Disneyland Paris i juleferien, ikke fullt så eksotisk, men likevel veldig spesielt

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 timer siden):

Uff, kikka litt innom den serien i går, tragiske greier, så den ble fort slått av...

Det tok ca 15 sekunder, så dukket det opp noe rart. For det første: vet ikke danske menn av den sorten som reiser til Thailand at de ikke kan regne med at hvermannsen der nede kan godt engelsk? Og hvordan "faller" man for folk man ikke kan kommunisere med? Du vet null, niks og nada om personen!

Men, det mest åpenbare: denne danske karen forteller da om dansker som "holder på å gå til grunne" av ensomhet etter noen måneder. Fordi de ikke kan språket. Ta så en titt hit: de fleste normalt ressurssterke personer her hjemme som PRØVER klarer å lære seg helt gangbar norsk på "noen måneder". Jada, man mangler litt vokabular, men det er MER enn nok tid til å kunne the very basics. Men, nei. Ikke der i gården. Og, poenget illustreres enda tydeligere med de ukrainske flyktningene som nettopp har ankommet landet og sitter der og lærer seg dansk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Feminin er ikke kjønnsnøytralt, men menn kan ha feminine trekk. SNL har vel en objektiv beskrivelse av begrepet skulle man tro. Kvalitetene du nevnte har ingenting med feminitet å gjøre, men det er selvsagt kvaliteter man kan sette pris på. Jeg har mine preferanser der jeg også, som ikke har noe med å være feminin å gjøre.

Et feminint trekk kan jo være å ha en vagina, for eksempel. Men rent adferdsmessig e.l.? Nei. Det finnes ingen "kvinneoppførsel" eller "manneoppførsel".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (5 timer siden):

Jeg antar at dere kommer til å fortsette å diskutere "femininitet" og "maskulinitet" ut året?

Så lenge folk snakker om "maskuline kvinner" og "feminine menn" i en verden hvor maskulinitet er sett på som gullstandarden for menn og femininitet er sett på som gullstandarden for kvinner, vil jeg opponere mot den type retorikk - ja. Det er en av de viktigste kampene vi gutta kan ta.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, knopflerbruce said:

Så lenge folk snakker om "maskuline kvinner" og "feminine menn" i en verden hvor maskulinitet er sett på som gullstandarden for menn og femininitet er sett på som gullstandarden for kvinner, vil jeg opponere mot den type retorikk - ja. Det er en av de viktigste kampene vi gutta kan ta.

Morsom du.

Det er en god grunn til at den veldig store majoriteten av menn flest vil ha feminine kvinner, ikke maskuline. Og det er med god grunn at vi skiller mellom feminine og maskuline trekk. Det gjelder når det kommer til både personlighet og rent fysisk. Rent fysisk er det også mye som er knyttet opp til vitenskap og biologi som er høyst veldokumentert. Etablerte trekk som det har tilnærmet null effekt å pjatte i vei rundt og opponere mot. 

Men you do you.

5 hours ago, Martelè said:

Jeg antar at dere kommer til å fortsette å diskutere "femininitet" og "maskulinitet" ut året?

Knop kommer nok til å fortsette med dette også ut neste tiår. Om ikke i denne tråden, så garantert i andre. Om ikke på diskusjon.no, så et annet sted på nettet. En lidenskaplig mann alene mot strømmen. Eller, han har gjerne en eller noen kvinnelige feminister i ryggen som gir et lite dytt.

Det er bedre en dop da. Kunne vært værre ting mannen brukte store deler av livet sitt på. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):

Knop kommer nok til å fortsette med dette også ut neste tiår. Om ikke i denne tråden, så garantert i andre. Om ikke på diskusjon.no, så et annet sted på nettet. En lidenskaplig mann alene mot strømmen. Eller, han har gjerne en eller noen kvinnelige feminister i ryggen som gir et lite dytt.

Det er bedre en dop da. Kunne vært værre ting mannen brukte store deler av livet sitt på. 

Jeg er relativt ny her. Denne tråden virket ålreit når jeg hoppet inn i den, men nå så ser den ut som noe fra Kvinneguiden

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...