Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anbefalte innlegg

Jeg så nylig en tidligere bekjent på butikken. Konen hans sjefet og hadde siste ord i alt som om skulle kjøpes. Dette var tidligere en sterk og selvstendig mann, men det er tydeligvis slik det er å være gift med norske kvinner i 2024. Det var mildt sagt spesielt, for han var den siste jeg hadde sett for meg ville la seg kommandere av ei kvinne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
BadCat skrev (8 minutter siden):

Jeg så nylig en tidligere bekjent på butikken. Konen hans sjefet og hadde siste ord i alt som om skulle kjøpes. Dette var tidligere en sterk og selvstendig mann, men det er tydeligvis slik det er å være gift med norske kvinner i 2024. Det var mildt sagt spesielt, for han var den siste jeg hadde sett for meg ville la seg kommandere av ei kvinne.

Vel... dette er vel ganske vanlig i ulikestilte forhold som mange i denne tråden ønsker.  At mannen er "sjef" på jobb,  mens kona er "sjef" hjemme... (og dermed også er den som har kontroll på husholdningen og hva som skal kjøpes inn). Dette er ikke et spesielt "norsk kvinnefenomen", men et "kvinnefenomen"... - i ulikestilte forhold vel og merke...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det er det man kaller tøffelhelt. På engelsk heter det "henpecked husband".
Det er et av de største truslene for menn i forhold

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

"Det «typisk feminine» kan defineres som følsomhet og evne til omsorg. Andre har definert femininitet som estetisk interesse og opptatthet av eget utseende. Imidlertid kan menn ha disse interessene uten derved å virke feminine.

Oppfatningen av hva som er feminint vil til enhver tid være uløselig knyttet til hva som samtidig regnes som maskulint. En person som er like mye preget av det som regnes som feminine som av maskuline egenskaper og grunnholdninger, kalles androgyn."

https://snl.no/femininitet#:~:text=Det «typisk feminine» kan defineres,uten derved å virke feminine.

Det er jo det som er poenget. Hva som "regnes som" er ikke objektivt. Det ser vi jo på alle disse trådene hvor vi overhodet ikke blir enige om hva dette "regnes som" faktisk er.

Klote skrev (5 timer siden):

Men det er nok akkurat dette som er tiltalende for mange, denne forsiktige holdningen. Det høres undertrykkende ut, og mer som en norsk hund, ikke en kvinnelig partner i et moderne norsk samfunn. Men hvis denne holdningen er naturlig for henne, og mannen verdsetter henne for nettopp denne behagelige væremåten, og ikke utnytter den, da kan det være attraktivt for begge.

Asiater har ofte denne litt underdanige sosiale tilnærmingen, men det betyr ikke at de finner seg i alt. Det er kanskje en gammeldags feminisme, en gammeldags kjønnsrolle. En kjønnsrolle som har fungert i tusenvis av år, i de fleste kulturer. Fungert bra etter fortidens standard, ikke dagens altså. Dagens frigjorte framoverlente feminisme er et moderne eksperiment sammenlignet med denne godt utprøvde typen feminisme, hvor kvinnen fremhever å være behagelig og til behag for mannen.

At kvinner finner det attraktivt å føye sin mann, er noe også moderne kvinner har massevis av i seg, spesielt seksuelt, faktisk. For mange kvinner ligger det stor nytelse i å se med hvilken kraft deres seksualitet påvirker mannen. Menn er mest opptatt av egen fysisk nytelse, kvinner nyter i større grad en mannen å påføre partner nytelse. Slik er det også i moderne kvinners natur. Merk at jeg skriver menn er MEST OPPTATT AV EGEN NYTELSE. Ikke at alle menn bare tenker på seg selv, eller at ingen kvinner er spesielt opptatt av egen tilfredsstillelse. Det er mengden av det ene og det andre som er ulikt fordelt mellom kjønnene, etter min mening, fra naturens side.

Sett på denne måten, så vil ydmykhet, kjærlighet og lydighet, være typisk feminine trekk. Graden av disse trekkene kan selvsagt variere, og nytteverdien i ulike forhold, kan diskuteres i det uendelige. Men for meg kan disse trekkene ofte være typisk feminine. Og ofte knyttet opp mot det mer vulgære, som fanger størst oppmerksomhet, og kanskje er relatert til fordommer og vrangforestillinger, det at thaidamer har rykte på seg for å være mer tilgjengelige seksuelt enn sine norske medsøstre. Det er ofte konsekvensen, og den setter de fleste menn stor pris på.

Morsomt med generaliseringer. Menn er som regel veldig opptatt av kvinnens nytelse (mer enn sin egen), og grunnen til at man ligger med noen er vel så mye den personlige koblingen man får med noen man har følelser for i en såpass intim setting, hvor man regner med at det man gjør får den andre til å føle seg vel. Det blir litt som med barn. Banal logikk tilsier at menn puler og liker tanken på å lage kopier av seg selv. Feil. Det du vil gjøre, er å lage kopier av den personen du har følelser for, som du mener er det beste mennesket der ute og den mest velegnede moren til fremtidens homo sapiens.

Merk: jeg snakker da om i forhold her, ONS kan ta litt ulike fasonger hvor det bare er en utvidet for for onani. Hvilket er greit nok, men i slike settinger er det ikke sånn at kvinnen automatisk legger særlig innsats i mannens nytelse, heller.

Det er jo også et annet poeng her, og det er mannens naturlige forhold til egen forplanting. Han vet at hun har livmoren, og at en som mann er helt avhengig av noen til å lage barna hvis en har lyst på en familie (der kvinnen i praksis kan by seg frem til hun finner noen - resten ordner hun selv via biologien. Mannens ekvivalent er voldtekt, men det er også de fleste av oss programmert til å avstå fra - grunnet menneskets sosiale natur m.m.). Dette gjør også at maskuliniteten gjør at menn naturlig har et naturlig ydmykt forhold til kvinner og gjerne gjør det de ber oss om fordi vi opphøyer dem til noe over oss selv. Deres lykke og velbehag er viktig, ikke vår egen. Denne ideen om forsørgermannen henger sammen med dette, men den har gått litt i vranglås når ikke kvinnene lenger ber om det. Og det er jo da det er nyttig å være skrudd sammen slik at en som mann aktivt leter etter måter å være nyttig for en kvinne - fremfor å være stuck med akkurat en spesifikk rolle - slik tradisjonalister har en tendens til å være.

(denne greia med "kravstore kvinner" og tafatte menn som ikke vil mer enn at kvinnen skal være "snill, grei, fin å se på" kan også sees i lys av det over - når mannen vet han er "nummer to", vet han også at det er kvinnen som kan stille krav og at det er han som må innfinne seg med å møte dem hvis han vil ha en familie)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 timer siden):

Vel... dette er vel ganske vanlig i ulikestilte forhold som mange i denne tråden ønsker.  At mannen er "sjef" på jobb,  mens kona er "sjef" hjemme... (og dermed også er den som har kontroll på husholdningen og hva som skal kjøpes inn). Dette er ikke et spesielt "norsk kvinnefenomen", men et "kvinnefenomen"... - i ulikestilte forhold vel og merke...

Bare som et apropos: leter du i tråden finner du dem som har en asiatisk kone som ser på kjøkkenet som sitt domene og regelrett jager(!) mannen ut derfra. Same shit, different wrapping :)

Forøvrig er eksempelet ditt godt egnet til å illustrere hvorfor man ikke utfyller hverandre med rake motsetninger og at samarbeid er det beste. Mannen kjøper inn en dag og lager middag, og kona den neste. Da blir det naturlig variasjon, og hver får sine kulinariske behov dekket (og en god mulighet til å lage et smakfullt måltid for sin bedre halvdel, hvilket både kokken og den andre setter pris på)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (11 timer siden):

Ydmykhet og kjærlighet er negative egenskaper anno 2024. Got it

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa de er forventet til å utelukkende være ydmyke, som underdanige, og aldri stå opp for seg selv.

Klote skrev (11 timer siden):

Asiater har ofte denne litt underdanige sosiale tilnærmingen, men det betyr ikke at de finner seg i alt. Det er kanskje en gammeldags feminisme, en gammeldags kjønnsrolle. En kjønnsrolle som har fungert i tusenvis av år, i de fleste kulturer. Fungert bra etter fortidens standard, ikke dagens altså. Dagens frigjorte framoverlente feminisme er et moderne eksperiment sammenlignet med denne godt utprøvde typen feminisme, hvor kvinnen fremhever å være behagelig og til behag for mannen.

Nettopp. De lærer dette av sine foreldre. Vær flink, få god jobb, hold kjeft og kyss føttene til ektemannen din.

Dette er klassisk undertrykkelse, og det mange her kaller for "femininitet" er å ikke klare å stå opp for seg selv. De er heldige om de finner seg en god ektemann som tar godt vare på dem, og det er mange nordmenn som kommer til å gjøre dette, for all del.

Det som er de røde flaggene i denne tråden er de som snakker om denne underdanigheten som et ønsket trekk i en kone. Man sier ikke slik med mindre man har tenkt til å utnytte det.

BadCat skrev (10 timer siden):

Så det er svart-hvitt? Fordi du en sjelden gang så en mann bli undertrykket i offentligheten så betyr det at norske kvinner ikke kan innlede et forhold med gjensidig respekt uten at den ene partneren er underdanig til den andre?

Det er jo akkurat denne maktubalansen mange her roser som "feminine verdier". Er det slik at det er en bra ting om det går den ene veien, men dårlig om det går den andre?

Endret av Gavekort
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 timer siden):
DukeNukem3d skrev (11 timer siden):

"Det «typisk feminine» kan defineres som følsomhet og evne til omsorg. Andre har definert femininitet som estetisk interesse og opptatthet av eget utseende. Imidlertid kan menn ha disse interessene uten derved å virke feminine.

Oppfatningen av hva som er feminint vil til enhver tid være uløselig knyttet til hva som samtidig regnes som maskulint. En person som er like mye preget av det som regnes som feminine som av maskuline egenskaper og grunnholdninger, kalles androgyn."

https://snl.no/femininitet#:~:text=Det «typisk feminine» kan defineres,uten derved å virke feminine.

Ekspander  

Det er jo det som er poenget. Hva som "regnes som" er ikke objektivt. Det ser vi jo på alle disse trådene hvor vi overhodet ikke blir enige om hva dette "regnes som" faktisk er.

Egenskapene du dro frem som feminine verdier er kjønnsnøytrale verdier. Her fikk du definisjonen på feminisme.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Ifølge flere i tråden her så er dette feminine verdier og det man bør se etter når man velger seg kvinne. Mens bare tapere finer seg dame der mannen har noe han skulle ha sagt

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Ifølge flere i tråden her så er dette feminine verdier og det man bør se etter når man velger seg kvinne. Mens bare tapere finer seg dame der mannen har noe han skulle ha sagt

Ironisk nok er jo dette med å "være sjef" hjemme den type verdier trådstarters topic handler om, hvor mannen nettopp strippes for kompetanse og myndighet bare fordi "biologien tilsier at dette er hun best til".

Den femininiteten jeg ser etter handler om å ha en reell diskusjon om slikt, som likestilte individer i forholdet hvor ingen egentlig har en form for "siste ord"-rett ut fra sitt kjønn. Men det går også motsatt vei, hvor ikke mannen kan ta på seg rollen som "familiens rasjonelle bauta" eller noe annet sært i samme retning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Den femininiteten jeg ser etter handler om å ha en reell diskusjon om slikt, som likestilte individer i forholdet hvor ingen egentlig har en form for "siste ord"-rett ut fra sitt kjønn.

Det er greit, problemet med dine synspunkt kommer først når du antar å vite at andre i tråden her er i forhold hvor dette ikke finner sted fordi de har funnet seg kjæreste i utlandet. Det er bare med norske kvinner eller vestlige kvinner det er mulig å få et slikt likestilt forhold (angivelig).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (46 minutter siden):

Her fikk du definisjonen på feminisme.

Ehm, du må skille mellom feminitet pg feminisme. Du ga her definisjon på feminitet, ikke feminisme, som er noe helt annet.

Lenke til kommentar
11 hours ago, BadCat said:

Imponerende logikk. Jeg tror dette kalles et balansert synspunkt basert på empiri, som igjen er basert på et enormt datagrunnlag. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

Imponerende logikk. Jeg tror dette kalles et balansert synspunkt basert på empiri, som igjen er basert på et enormt datagrunnlag. 

Jeg hørt om en asiatisk kvinne som drepte ektemannen med øks. Slik er det å være gift med asiatiske kvinner i 2024.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 timer siden):

Ehm, du må skille mellom feminitet pg feminisme. Du ga her definisjon på feminitet, ikke feminisme, som er noe helt annet.

Brukeren jeg svarer skriver da vitterlig

"knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Den femininiteten jeg ser etter" Og det var dette jeg forholdt meg til.

Feminisme er uinteressant i denne sammenheng, det store flertallet av kvinner og menn sier de ikke er feminister.

_105498783_feminist_by_country-nc.png.we

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 timer siden):

Nettopp. De lærer dette av sine foreldre. Vær flink, få god jobb, hold kjeft og kyss føttene til ektemannen din.

Dette er klassisk undertrykkelse, og det mange her kaller for "femininitet" er å ikke klare å stå opp for seg selv. De er heldige om de finner seg en god ektemann som tar godt vare på dem, og det er mange nordmenn som kommer til å gjøre dette, for all del.

Det som er de røde flaggene i denne tråden er de som snakker om denne underdanigheten som et ønsket trekk i en kone. Man sier ikke slik med mindre man har tenkt til å utnytte det.

Dette er slik muslimske jenter blir oppdratt til å være, ikke asiatiske jenter. Kanskje med unntak av å få en jobb. Helst skal de holde seg hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Brukeren jeg svarer skriver da vitterlig

"knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Den femininiteten jeg ser etter" Og det var dette jeg forholdt meg til.

Feminisme er uinteressant i denne sammenheng, det store flertallet av kvinner og menn sier de ikke er feminister.

_105498783_feminist_by_country-nc.png.we

Jupp. Du beskreiv definisjonen på feminitet. Likevel så skreiv du til @knoplerbruce "her har du definisjonen på feminisme. Men du ga altså ikke definisjonen på feminisme, du ga han definisjonen på feminitet.

Sikkert bare en skrivefeil fra din side at du blandet de 2 ordene. Som jeg bare måtte påpeke...

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Dette er slik muslimske jenter blir oppdratt til å være, ikke asiatiske jenter. Kanskje med unntak av å få en jobb. Helst skal de holde seg hjemme.

Alle land med mye fattigdom og lite sosial reform behandler kvinner slik. Religion har lite med det å gjøre, siden kvinneundertrykkelse er tydelig i alle de religiøse skriftene.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...