DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gjest d23dc...2b2 skrev (1 minutt siden): Feminint for meg er en som kan bruke sin kvinnelig sjarm til å forføre. Og en som ikke raper og fiser foran mannen hele tiden eller i det minste sier unnskyld. Og selvfølgelig er det feminint å ta på seg arbeidsoppgavene i hjemmet. Og en som gir massasje og sex til mannen sin. En som steller og elsker han. Anonymous poster hash: d23dc...2b2 Nå blir det et helvete her inne 😂 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Du tror norske damer har større gjennomføringsevne enn thailandske damer? Du har aldri vært i Thailand. Norsk arbeidsliv er en tur i parken sammenlignet med arbeidslivet i Thailand, så her faller nok både norske menn og damer igjennom. Så selv ikke dine særegne tolkning av feminisme setter thaier i noe dårlig lys. Ikke i nærheten. Min "tolkning" av femininitet er helt gangbar. Poenget mitt er at det feminine handler om å gjøre ting selv og ikke dytte det over på mannen "fordi det er mannfolkarbeid". Jeg har heller aldri sagt at alt ved Thai-damer er lite feminint, hvis de klarer å både stå i jobb og unngå å havne i "mannearbeid"-mentaliteten er det et pluss for deres del. Men jeg har heller ikke problemer med å finne norske kvinner som har den samme holdningen til det å styre sitt liv. Du vet, selvstendighet og alt det der. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Ingen har vel påstått at dette er feminint heller? VI får se om noen prøver klamre seg til denne "menn er gode til X, kvinner til Y" - jeg er bare i forkant i tilfelle den kommer 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Min "tolkning" av femininitet er helt gangbar. Poenget mitt er at det feminine handler om å gjøre ting selv og ikke dytte det over på mannen "fordi det er mannfolkarbeid". Jeg har heller aldri sagt at alt ved Thai-damer er lite feminint, hvis de klarer å både stå i jobb og unngå å havne i "mannearbeid"-mentaliteten er det et pluss for deres del. Men jeg har heller ikke problemer med å finne norske kvinner som har den samme holdningen til det å styre sitt liv. Du vet, selvstendighet og alt det der. Vel, det fungerer dårlig for oss denne "jeg skal klare det selv" tankegangen. Vi er mer deprimerte enn noen gang. Så jeg tror vi mennesker stort sett gjør det best når vi er i forhold der vi utfyller hverandre. Og thaiene er veldig feminine, du har nok aldri opplevd Thailand. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Ingen har vel påstått at dette er feminint heller? Sannsynligvis ikke, og nettopp den typen stråmannsargumentasjon som du påpeker tror jeg er mye av grunnen til at disse diskusjonene sklir sånn ut og ender med så mye "økseskaft", og det fremstår ikke spesielt redelig. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Klote skrev (1 time siden): Dette var veldig spesielt, temmelig motsatt av mitt syn, men ok. For meg er det feminint å fremheve kvinnelige sider, det betyr ikke at du skal spille dum og hjelpeløs. Tvert i mot, kvinners egenskaper er høyt verdsatt av de fleste menn. Tålmodighet, omtanke og omsorg, å være litt mer tilbakeholdende enn mange menn, å være nøye med utseende. Ikke for å gjøre seg til, men fordi kvinner er faktisk estetisk vakre for visuelle menn, da er det feminint å utnytte denne fordelen, kvinner trenger jo ikke anstrenge seg veldig. Det motsatte gjelder for menn. De fleste kvinner liker menn som er enklere med litt rufsete stil (håndverkere på jobb), eller en renere maskulin stil (dress/uniform). Men, du glemmer jo at tålmodighet, omtanke og omsorg også er maskuline egenskaper du finner hos de fleste menn. Det er heller ikke spesielt feminint å være tilbakeholden. Tvert imot er det jo en god egenskap ved en kvinne om de er frempå og tør å stå for det de mener og tror på. I praksis er jo dette bare en selvtillitsgreie, hvor den med (passelig) god selvtillit tar den plassen hen mener hen kan rettferdiggjøre. Som også betyr å holde kjeft når en vet når en snakker mot bedre vitende. Selvtillit er både feminint og maskulint. Det er nemlig ikke sånn at noe bare kan være det ene eller det andre her. Selvfølgelig er kvinner estetisk vakre for visuelle menn, men det betyr også at kvinner har estetisk sans når de ser bilder av menn og avslører menn som er slaskete med hygienen/stilen sin. Dette ser du jo godt på Tinder, hvor menn sveipes til helvete vekk når de ikke kan matche kvinnenes estetiske kvalitet. (jeg ber ikke om at menn og kvinner skal se helt like ut. Misforstå meg rett, poenget er at en kvinne som er estetisk kompetent ikke syns en mann som mangler denne kompetansen er spesielt attraktiv visuelt. Dette ser du godt hos kjekkasene, hvor det som i hovedsak skiller dem fra andre menn er at de faktisk har funnet et visuelt uttrykk som kommuniserer at de har en estetisk selvbevissthet og evne til å hente ut sitt utseendemessige potensiale) Sjuskete folk med rørleggersprekk har vi ledd av og latterliggjort i årtier. Aner ikke hvor gammel du er, men Eldar Vågans karakter i Karl & Co comes to mind. For eksempel. Dress/uniform er fint fordi slike ting er satt sammen nettopp for å signalisere god stil. Der er vi vel enige, tror jeg, men det underbygger jo mest det jeg skriver i avsnittet over om at kvinner setter pris på menn som har estetisk kompetanse knyttet til eget utseende. Det er ikke maskulint å være slaskete. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (14 minutter siden): Vel, det fungerer dårlig for oss denne "jeg skal klare det selv" tankegangen. Vi er mer deprimerte enn noen gang. Så jeg tror vi mennesker stort sett gjør det best når vi er i forhold der vi utfyller hverandre. Og thaiene er veldig feminine, du har nok aldri opplevd Thailand. Vi utfyller hverandre når vi kan bygge på hverandres kompetanser. Altså at det er en likhet i bunn og ulikhetene er i nyansene. Jeg brukte et eksempel fra fotball i en annen tråd om dette forleden dag - du har ikke utfylling mellom Erling Haaland og en som ikke kan spille fotball, fordi "motsetninger utfyller". Du har derimot utfylling mellom Kevin de Bruyne som en sabla god tilrettelegger/playmaker på fotballbanen, og Erling Haaland som en sabla god avslutter. Utfylling er teamwork, ikke to som kjører solo fordi de ikke har kompetanseoverlapp og dermed få muligheter til å anvende hverandres styrker til det felles beste. Endret 3 timer siden av knopflerbruce 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (14 minutter siden): VI får se om noen prøver klamre seg til denne "menn er gode til X, kvinner til Y" - jeg er bare i forkant i tilfelle den kommer Påstanden om at det ikke er feminint å skifte dekk på bilen ligger jo allerede ute der. For å si det slik, jeg skifter mye heller dekk på bilen enn å strikke og sy. Gjør det meg mindre feminin? Selvsagt ikke, det er ikke interesse for visse arbeidsoppgaver og avsky mot andre arbeidsoppgaver som definerer noens feminitet eller maskulinitet. Jeg vil gjerne ha en mann som kan vaske og stelle i huset uten å mukke når jeg, som nå, har vært i en ulykke og ikke greier å bevege meg på annen måte enn å sitte foran PC-en å krangle med antifeministene her inne. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden herzeleid skrev (16 minutter siden): Sannsynligvis ikke, og nettopp den typen stråmannsargumentasjon som du påpeker tror jeg er mye av grunnen til at disse diskusjonene sklir sånn ut og ender med så mye "økseskaft", og det fremstår ikke spesielt redelig. I en så lang tråd som denne skal du slett ikke se bort fra at noen har skrevet at dette er feminine egenskaper. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (8 minutter siden): Vi utfyller hverandre når vi kan bygge på hverandres kompetanser. Altså at det er en likhet i bunn og ulikhetene er i nyansene. Jeg brukte et eksempel fra fotball i en annen tråd om dette forleden dag - du har ikke utfylling mellom Erling Haaland og en som ikke kan spille fotball, fordi "motsetninger utfyller". Du har derimot utfylling mellom Kevin de Bruyne som en sabla god tilrettelegger/playmaker på fotballbanen, og Erling Haaland som en sabla god avslutter. Utfylling er teamwork, ikke to som kjører solo fordi de ikke har kompetanseoverlapp og dermed få muligheter til å anvende hverandres styrker til det felles beste. Nettopp. Så du burde absolutt lete etter type kvinnfolk som overhodet ikke ville passet for meg. Vi er alle forskjellige. Og takk gud for det. 1 Lenke til kommentar
Klote Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (11 minutter siden): Men, du glemmer jo at tålmodighet, omtanke og omsorg også er maskuline egenskaper du finner hos de fleste menn. Det er heller ikke spesielt feminint å være tilbakeholden. Tvert imot er det jo en god egenskap ved en kvinne om de er frempå og tør å stå for det de mener og tror på. I praksis er jo dette bare en selvtillitsgreie, hvor den med (passelig) god selvtillit tar den plassen hen mener hen kan rettferdiggjøre. Som også betyr å holde kjeft når en vet når en snakker mot bedre vitende. Selvtillit er både feminint og maskulint. Det er nemlig ikke sånn at noe bare kan være det ene eller det andre her. Selvfølgelig er kvinner estetisk vakre for visuelle menn, men det betyr også at kvinner har estetisk sans når de ser bilder av menn og avslører menn som er slaskete med hygienen/stilen sin. Dette ser du jo godt på Tinder, hvor menn sveipes til helvete vekk når de ikke kan matche kvinnenes estetiske kvalitet. (jeg ber ikke om at menn og kvinner skal se helt like ut. Misforstå meg rett, poenget er at en kvinne som er estetisk kompetent ikke syns en mann som mangler denne kompetansen er spesielt attraktiv visuelt. Dette ser du godt hos kjekkasene, hvor det som i hovedsak skiller dem fra andre menn er at de faktisk har funnet et visuelt uttrykk som kommuniserer at de har en estetisk selvbevissthet og evne til å hente ut sitt utseendemessige potensiale) Sjuskete folk med rørleggersprekk har vi ledd av og latterliggjort i årtier. Aner ikke hvor gammel du er, men Eldar Vågans karakter i Karl & Co comes to mind. For eksempel. Dress/uniform er fint fordi slike ting er satt sammen nettopp for å signalisere god stil. Der er vi vel enige, tror jeg, men det underbygger jo mest det jeg skriver i avsnittet over om at kvinner setter pris på menn som har estetisk kompetanse knyttet til eget utseende. Det er ikke maskulint å være slaskete. Jeg får inntrykk av at du prater bare for å prate. Det virker litt tomt det du kommer med. Allerede fra første setning. Rene selvfølgeligheter. Jeg har ikke snakket om å være slaskete. Å være røff i stilen er maskulint. Våt i håret, arbeidshender med synlige blodårer, klær som ikke gir inntrykk av å være flashy. Rørleggersprekk er dine assosiasjoner, og forteller noe om deg, ikke noe om meg. Sorry! 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (29 minutter siden): Vel, det fungerer dårlig for oss denne "jeg skal klare det selv" tankegangen. Vi er mer deprimerte enn noen gang. Så jeg tror vi mennesker stort sett gjør det best når vi er i forhold der vi utfyller hverandre. Ja helt klart. Men ikke på den måten at man har definerte roller over hva man skal gjøre bare fordi man er født som kvinne eller som mann. Det er best at den som er best til en arbeidsoppgave gjør denne oppgaven, for effektivitetens skyld. Men det er innmari trist om man samtidig ikke kan overlappe hverandres oppgaver, at begge kan gjøre sammen oppgaven. Man må klare seg selv når den andre forsvinner eller er bortreist uansett, og ikke bli stående igjen som et hjelpeløst krek. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (44 minutter siden): Og takk gud for det. Ehm - hvorfor takker du Gud hvis du ikke tror på Gud? Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 45 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said: Påstanden om at det ikke er feminint å skifte dekk på bilen ligger jo allerede ute der. Jag tog upp det som ett eksempel på ett möjligt "typiskt feminin egenskap" för att jag tror att det är noe som de allra flesta männen i ett förhold gör. Tror det är möjligt att det är den tingen i ett hem som är minst jämställd. Kvinner kan självklart skifte dekk på bilen men att det skulle vara noen speciellt feminint att göra det är ju bara tull. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (43 minutter siden): Nettopp. Så du burde absolutt lete etter type kvinnfolk som overhodet ikke ville passet for meg. Vi er alle forskjellige. Og takk gud for det. Og det er bare å lete. Men for å si det slik: hvis du må ut av landet(!) for å finne noen du føler faktisk treffer din versjon av femininitet, er det neppe din definisjon som er nærmest å være allmenngyldig. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden knopflerbruce skrev (9 minutter siden): Og det er bare å lete. Men for å si det slik: hvis du må ut av landet(!) for å finne noen du føler faktisk treffer din versjon av femininitet, er det neppe din definisjon som er nærmest å være allmenngyldig. Må og må. Men hun er fra Kosovo ei nå nylig da, så da er hun vel "ikke feminin nok" for knopflerbruce. Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden knopflerbruce skrev (23 minutter siden): Og det er bare å lete. Men for å si det slik: hvis du må ut av landet(!) for å finne noen du føler faktisk treffer din versjon av femininitet, er det neppe din definisjon som er nærmest å være allmenngyldig. Hvem har sagt at man må ut av landet for å treffe noen fra Asia? Du fremstår som ektremt umoden. Bor du i kjelleren hos mor? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Blackwell skrev (10 minutter siden): Hvem har sagt at man må ut av landet for å treffe noen fra Asia? Du fremstår som ektremt umoden. Bor du i kjelleren hos mor? Hvis du vil være infantil og flette inn turister o.l. som en eller annen usaklighet, be my guest. Det er underforstått at vi diskuterer etnisiteter her og hvor de i hovedsak befinner seg. Hvis noen leter etter kjæreste i Thailand eller Filippinene er det ikke "Bodil fra Fetsund som er på backpackingtrip" man sikter til. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (26 minutter siden): Må og må. Men hun er fra Kosovo ei nå nylig da, så da er hun vel "ikke feminin nok" for knopflerbruce. Det handler nok mer om at det er du som har valgt henne og ikke at hun er fra Kosovo, om jeg skal være ærlig. Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) knopflerbruce skrev (8 minutter siden): Det er underforstått at vi diskuterer etnisiteter her og hvor de i hovedsak befinner seg. Å, så det er enda værre, du er en rasist. Endret 1 time siden av Blackwell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå