Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (25 minutter siden):

Ikke rart du skriver anonymt. Det er knapt noen kvinne, feminist eller ei, som har savnet dem som reiser til "utlandet" i datingmarkedet.

Jeg skjønner ikke hva du tror en feminist skal med disse som henter kone i østen, engang. Hva ville de fått ut av et forhold? Null, niks og nada av verdi.

PS: kvinner har livmor, og reproduserer seg om de ønsker det (gitt at man ikke har en medisinsk tilstand til umuliggjør det).

Tja jeg støtter ikke meningene til denne personen du quotet, men heller ikke denne meldingen din. Høres ut som du har stemplet alle som finner noen i utlandet veldig negativt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja, nettopp. Frihet og økonomisk frihet er viktig for alle. Men det er ikke alle som har muligheten til denne friheten. Og dette er oftere snakk om kvinner enn menn. (Nå tenker jeg mest i global sammenheng, som du kan se av utdraget og linken under").

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er mange i denne verden som ikke har samme muligheter, betyr det at om man ser forhold av to med forskjellig utgangspunkt, at man da automatisk skal anta at det er noe muffens på gang den ene eller andre veien? @Shaolyzm har helt rett, du burde ta deg sammen. Men jeg har sett igjennom narrativet du prøver å male for lenge siden. 

@Shaolyzm Ønsker deg en riktig fin jul med din kjære familie. Ikke la feminister få deg til å føle deg mindre bra enn noen som helst andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (2 timer siden):

Ja, nettopp. Frihet og økonomisk frihet er viktig for alle. Men det er ikke alle som har muligheten til denne friheten. Og dette er oftere snakk om kvinner enn menn. (Nå tenker jeg mest i global sammenheng, som du kan se av utdraget og linken under").

"Ubalanse i maktfordelingen mellom kvinner og menn begrenser blant annet kvinners autonomi og tilgang til og kontroll over ressurser og inntekt. Det påvirker kvinners deltakelse i beslutningsprosesser og kvinners utøvelse av sin seksuelle og reproduktive helse og rettigheter (SRHR). Manglende likestilling kommer til syne i diskriminerende lover, normer, holdninger og praksiser i samfunnet for øvrig. Forskjellsbehandlingen gjenspeiles blant annet i familien, i arbeidslivet og i utdanningsløp. Jenters og kvinners levekår er i større grad enn menns preget av fattigdom, manglende landrettigheter og redusert tilgang på helsetjenester, mat og skolegang. Jenter og kvinner er i større grad utsatt for vold og barneekteskap og de er utsatt for kjønnslemlestelse og uønskede svangerskap. Covid-19-pandemien forsterket ulikheter mellom kvinner og menn.1 Over hele verden økte omfanget av vold i nære relasjoner, noe som i særlig grad rammet kvinner."

https://www.regjeringen.no/contentassets/807b40290fe54663ae1bca5fafae1218/no/pdfs/kvinners-rettigheter-og-kjonnslikestilling.pdf

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Gjelder noe av dette i Norge i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (1 time siden):

Tja jeg støtter ikke meningene til denne personen du quotet, men heller ikke denne meldingen din. Høres ut som du har stemplet alle som finner noen i utlandet veldig negativt.

Vel, om du er uenig: vis meg noen kvinner som sier de syns det er et problem for deres sivilstatus at menn finner kone i Asia.

Du kan tolke det jeg skrev som du vil, du legger åpenbart til grunn at jeg mener at de som reiser ut av landet er "mindre verdt" - mens det jeg skrev like gjerne kan leses som at man ikke savnes fordi man ikke er kompatible (som jo er "datingverdinøytralt").

Jeg ser heller ikke at det er så kontroversielt å mene at kategoriene "har prøvd i Norge, men lykkes ikke" og "gjensidig enighet om at ens preferanser ikke passer med de fleste norske kvinner" dekker en overveldende majoritet av de som faktisk tar et sånt skritt. Fellesnevneren for dem er jo at kvinnene her ikke tar det så tungt om de finner seg ektemake andre steder.

Det kjernen i debatten handler om er maktforhold og økonomisk avhengighet. Så kan man jo gjerne stikke hodet i sanden og late som dette ikke er et problem. Men, jeg har heller ikke sagt det gjelder alle (og til og med gitt en tommel til noen som sa litt om hvordan han sørger for at sin utenlandske kone ikke havner i denne avhengighetsfellen).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Ikke rart du skriver anonymt. Det er knapt noen kvinne, feminist eller ei, som har savnet dem som reiser til "utlandet" i datingmarkedet.

Jeg skjønner ikke hva du tror en feminist skal med disse som henter kone i østen, engang. Hva ville de fått ut av et forhold? Null, niks og nada av verdi.

Katter er kjekkere enn mennesker, så jeg kan forstå det. Vi nordmenn er bortskjemte og vanskelige å ha med å gjøre. Heldigvis så tror flotte, vakre kvinner i blant annet Asia at man får mye ut av et forhold med oss. 🙂🥰  Jeg bare takker og bukker for muligheten. At folk ikke savner meg her er eventuelt av begrenset verdi, det er stort sett en følelse som er gjensidig isåfall.

 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Vel, om du er uenig: vis meg noen kvinner som sier de syns det er et problem for deres sivilstatus at menn finner kone i Asia.

Du kan tolke det jeg skrev som du vil, du legger åpenbart til grunn at jeg mener at de som reiser ut av landet er "mindre verdt" - mens det jeg skrev like gjerne kan leses som at man ikke savnes fordi man ikke er kompatible (som jo er "datingverdinøytralt").

Jeg ser heller ikke at det er så kontroversielt å mene at kategoriene "har prøvd i Norge, men lykkes ikke" og "gjensidig enighet om at ens preferanser ikke passer med de fleste norske kvinner" dekker en overveldende majoritet av de som faktisk tar et sånt skritt. Fellesnevneren for dem er jo at kvinnene her ikke tar det så tungt om de finner seg ektemake andre steder.

Det kjernen i debatten handler om er maktforhold og økonomisk avhengighet. Så kan man jo gjerne stikke hodet i sanden og late som dette ikke er et problem. Men, jeg har heller ikke sagt det gjelder alle (og til og med gitt en tommel til noen som sa litt om hvordan han sørger for at sin utenlandske kone ikke havner i denne avhengighetsfellen).

Okay, da misforsto jeg. Da er vi enige om det. 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Det er mange i denne verden som ikke har samme muligheter, betyr det at om man ser forhold av to med forskjellig utgangspunkt, at man da automatisk skal anta at det er noe muffens på gang den ene eller andre veien? @Shaolyzm har helt rett, du burde ta deg sammen. Men jeg har sett igjennom narrativet du prøver å male for lenge siden. 

@Shaolyzm Ønsker deg en riktig fin jul med din kjære familie. Ikke la feminister få deg til å føle deg mindre bra enn noen som helst andre.

takk for det, skal ha en super tur :)

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Gjelder noe av dette i Norge i det hele tatt?

Selvsagt så gjør det det. 

https://www.ldo.no/arkiv/nyheitsarkiv/nyheiter-2015/gravide-diskrimineres/

https://www.finansavisen.no/kapital-index/norges-400-rikeste- kun 58 damer på denne lista

https://psykologisk.no/2023/02/ny-rapport-forekomsten-av-vold-og-overgrep-i-norge-har-okt/

Kvinner er også mest utsatt for partnervold, og én av ti kvinner oppga at de hadde blitt utsatt for vold fra partner. Én av 20 kvinner har vært utsatt for voldtekt ved makt og tvang fra partner, står det i rapporten.

Studien fastslår at kvinner er mer utsatt for gjentatt vold, vold i nære relasjoner og seksuelle overgrep.

Rapporten viser at omfanget av voldtekt, partnervold og alvorlig fysisk vold er høyere i 2023 enn i 2014, spesielt for kvinner og yngre aldersgrupper.

Studien viser også at de som utøver alvorlig fysisk vold, er menn

Så ja, det er også aktuelt i Norge, men som du så skreiv jeg at jeg tenkte mest i global sammenheng.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (52 minutter siden):

Det kjernen i debatten handler om er maktforhold og økonomisk avhengighet. Så kan man jo gjerne stikke hodet i sanden og late som dette ikke er et problem. Men, jeg har heller ikke sagt det gjelder alle (og til og med gitt en tommel til noen som sa litt om hvordan han sørger for at sin utenlandske kone ikke havner i denne avhengighetsfellen).

Hele problemet i denne debatten blir at når man skal debattere: hvorfor er Thai - kvinner så populære, så gjør blant annet du og jeg dette ut fra et samfunnsnivå og forteller om uheldige mekanismer av slik avhengighet. Mens andre folk velger å ta det ned på individnivå, som om man skulle ha interesse av å diskutere deres personlige forhold. Noe som for min del er totalt uinteressant. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (15 minutter siden):

Selvsagt så gjør det det. 

https://www.ldo.no/arkiv/nyheitsarkiv/nyheiter-2015/gravide-diskrimineres/

https://www.finansavisen.no/kapital-index/norges-400-rikeste- kun 58 damer på denne lista

https://psykologisk.no/2023/02/ny-rapport-forekomsten-av-vold-og-overgrep-i-norge-har-okt/

Kvinner er også mest utsatt for partnervold, og én av ti kvinner oppga at de hadde blitt utsatt for vold fra partner. Én av 20 kvinner har vært utsatt for voldtekt ved makt og tvang fra partner, står det i rapporten.

Studien fastslår at kvinner er mer utsatt for gjentatt vold, vold i nære relasjoner og seksuelle overgrep.

Rapporten viser at omfanget av voldtekt, partnervold og alvorlig fysisk vold er høyere i 2023 enn i 2014, spesielt for kvinner og yngre aldersgrupper.

Studien viser også at de som utøver alvorlig fysisk vold, er menn

Så ja, det er også aktuelt i Norge, men som du så skreiv jeg at jeg tenkte mest i global sammenheng.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du snakker om likestillingsproblemer og annet adferd, ja det meste her stemmer.  Ser du mangler menn sin side her, er minst like mye. Men uansett greit forstår det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (19 minutter siden):

Det betyr ikke diskriminering, forskjellige egenskaper som fører en til topps der. Akkurat som at det er lite damer på topp 100 listen i poker og sjakk også. Men mange gode kvinnelige sjakkspillere og pokerspillere, det er noen egenskaper der for å ta en helt til topps som kvinner mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Det betyr ikke diskriminering, forskjellige egenskaper som fører en til topps der. Akkurat som at det er lite damer på topp 100 listen i poker og sjakk også. Men mange gode kvinnelige sjakkspillere og pokerspillere, det er noen egenskaper der for å ta en helt til topps som kvinner mangler.

Vel, det meste av dette handler nok mer om at bedrifter er arvet fra mann til mann, og ikke så mye om direkte diskriminering. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (7 minutter siden):

Du snakker om likestillingsproblemer og annet adferd, ja det meste her stemmer.  Ser du mangler menn sin side her, er minst like mye. Men uansett greit forstår det.

Det passer bedre å ta i en tråd som omhandler menns likestillingsproblemer. Det gjør jeg gjerne.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (32 minutter siden):

Jeg vil vel påstå at det er like aktuelt her hvor grunnene for at Thaikvinner er populære definitivt vil ha med dette å gjøre.

Vel, skal man ta utgangspunkt i denne tråden her så er årsaken for populariteten at noen menn ikke ønsker likestilling. Så hvordan det kan være et likestillingsproblem for menn at de ikke ønsker likestilling må du nesten begrunne. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (11 timer siden):

Vel, skal man ta utgangspunkt i denne tråden her så er årsaken for populariteten at noen menn ikke ønsker likestilling. Så hvordan det kan være et likestillingsproblem for menn at de ikke ønsker likestilling må du nesten begrunne. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Eller ... det kan være to grunner. Kanskje tre eller flere til og med. De trenger ikke gjelde for alle på en gang engang. Og ellers takk, men jeg har ikke tenkt til å forsvare din oppfatning av hva de andre i tråden skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 timer siden):

Vel, skal man ta utgangspunkt i denne tråden her så er årsaken for populariteten at noen menn ikke ønsker likestilling. Så hvordan det kan være et likestillingsproblem for menn at de ikke ønsker likestilling må du nesten begrunne. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

For noen er det nok sant det du sier. 

For min del er jeg opptatt av likestilling. Så er nok ikke helt i den gruppen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (4 timer siden):

For noen er det nok sant det du sier. 

For min del er jeg opptatt av likestilling. Så er nok ikke helt i den gruppen der.

Jeg har fått med meg at du faller litt utenfor gruppen som jeg snakker om :) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...