Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (8 timer siden):

Jeg syns det blir en dårlig sammenligning. Homofile og lesbiske er vel mer likeverdige i forholdet enn blandingsforholdene, med tanke på bl.a. økonomi og mekanismene som kan følge med det skjeve økonomiske maktforholdet. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg synes ikke det. Dette er bare fordommer, hvis du tror at de fleste som har det bedre økonomisk kommer til å utnytte en annen så synes jeg synd på det verdenssynet ditt. jesus 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (8 timer siden):

Hva er en "normal person"? 

Det må den som mener det er et representativt utvalg av "normale personer" besvare (hvis jeg selv skulle konstruert et representativt utvalg "normale mannlige personer" ville nok den gruppen hatt litt flere av sorten Sveinung Rotevatn, minus kjendisstatus og politikerverv enn det disse TV-seriene viser til, i alle fall - velstelt, pent kledd, normalvektig og en grad fra høyere utdanning mener jeg må kunne kalles "normalt")

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (38 minutter siden):

Det må den som mener det er et representativt utvalg av "normale personer" besvare (hvis jeg selv skulle konstruert et representativt utvalg "normale mannlige personer" ville nok den gruppen hatt litt flere av sorten Sveinung Rotevatn, minus kjendisstatus og politikerverv enn det disse TV-seriene viser til, i alle fall - velstelt, pent kledd, normalvektig og en grad fra høyere utdanning mener jeg må kunne kalles "normalt")

Et flertall av voksne er overvektige, så det er ikke normalen lenger.

Kun 3 av ti unge menn velger høyere utdanning. 35.3% av nordmenn hadde i 2020 tatt høyere utdanning. Så det er ikke normalen det heller.

https://www.nrk.no/sorlandet/kun-tre-av-ti-unge-menn-velger-hoyere-utdanning-1.15918717

I byen jeg bor i så er snitt-inntekten både generelt og for min alder flere hundre tusen lavere enn min, selv om jeg kun har videregående + sertifikat å vise til. Så hvem er da mest/minst normal? 

Folk kan ha tatt høyere utdanning, men klarer ikke å være i fulltidsjobb. Folk kan ha tatt høyere utdanning og være i godt betalt arbeid, men ikke ha kontroll på forbruk og ha hundretusenvis av kroner i kredittkort-gjeld som de ikke klarer ta tak i. Dine parametere forteller egentlig veldig lite om hva jeg ville sett etter ihvertfall. Men velstelt og fint kledd er vel greit for de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (27 minutter siden):

Et flertall av voksne er overvektige, så det er ikke normalen lenger.

Kun 3 av ti unge menn velger høyere utdanning. 35.3% av nordmenn hadde i 2020 tatt høyere utdanning. Så det er ikke normalen det heller.

https://www.nrk.no/sorlandet/kun-tre-av-ti-unge-menn-velger-hoyere-utdanning-1.15918717

I byen jeg bor i så er snitt-inntekten både generelt og for min alder flere hundre tusen lavere enn min, selv om jeg kun har videregående + sertifikat å vise til. Så hvem er da mest/minst normal? 

Folk kan ha tatt høyere utdanning, men klarer ikke å være i fulltidsjobb. Folk kan ha tatt høyere utdanning og være i godt betalt arbeid, men ikke ha kontroll på forbruk og ha hundretusenvis av kroner i kredittkort-gjeld som de ikke klarer ta tak i. Dine parametere forteller egentlig veldig lite om hva jeg ville sett etter ihvertfall. Men velstelt og fint kledd er vel greit for de fleste.

Altså, normalspennet inkluderer også egenskaper du finner i 3 av 10 menn. Skal du sortere sånn, er jo INGEN mann normal fordi du ALLTID finner minst én egenskap som vedkommende har og som ikke er spesielt vanlig. Det er ikke uvanlig for menn å ha hverken en bachelorgrad eller en mastergrad (en PhD vil være unormalt, dog - hvis en MÅ trekke en grense et sted).

Poenget mitt er at en Sveinung Rotevatn uten kjendisstatus/folkevalgtverv er et godt eksempel på en normal mann og at den nyansen av normalitet i liten grad er representert akkurat her, hvor det virker som at det øvre og midre sjiktet av normaliteten er ikke-eksisterende.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke det. Dette er bare fordommer, hvis du tror at de fleste som har det bedre økonomisk kommer til å utnytte en annen så synes jeg synd på det verdenssynet ditt. jesus 

Selvsagt er det ikke fordommer at folk som har det bedre økonomisk kan bruke denne økonomiske makten til å få det som de vil.  Det ser vi over hele verden, på flere forskjellige plan. Korrupsjon f.eks.  

Og selvsagt er det en stråmann at jeg tror at de fleste som har det bedre økonomisk kommer til å utnytte en annen. Jeg tenker på at mekanismene er der, som kan skape uheldig misbruk av økonomisk makt, ikke at de fleste bruker denne makten til dette. Men ja, det skjer, og det er ingen fordom å påpeke at dette skjer, og at man derfor gjør en dårlig  sammenligning når man drar inn homofile / lesbiske med blandingsforhold.  Nettopp fordi i homofile / lesbiske forhold så har man ikke disse økonomiske mekanismene som muliggjør utnyttelse. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2

"Hvorfor er thai kvinner så populære"

Vel la oss se på hvor disse kvinnene er populære. Det er i vesten. Det kryr ikke av thaikvinner i Colombia eller Nepal. Her er det to faktorer som kombinert skiller vesten fra resten. Feminisme og penger. Vestlige menn har råd til å tilby thai kvinner en bedre livsstil og thai kvinner kommer ikke med feminist baggasjen som norske kvinner har.

Win-win.

Men hvem blir sur når flere og flere menn ikke velger dem? Riktig, de sure vestlige feministene. Buhuuu!

Og hva er enklest å gjøre? Endre hvem man er og tenker som feminist eller angripe menn som velger noe bedre enn det de har å tilby. Ding ding! Du gjettet rett. Det èr lettere å angripe med subtilt rasistiske bemerkninger norske menn som velger thai.

Så her er vi.

Dette er darwinisme. Det er ikke de sterkeste som overlever og får spredt genene sine, det er de som er mest tilpasningsdyktige. Så feministene som ikke klarer å lære seg å tone ned feministpreiket får være alene, mens gutta som reiser til thailand får kose seg med damer i god fruktbar alder og får etterkommere.

Dont hate the player, hate the game

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
skaftetryne32 skrev (31 minutter siden):

Her følger jeg ikke helt logikken din, homofile blir på et eller annet vis automatisk økonomisk likestilte ? Jeg tror ikke homofile er helt enige i det. 

Nei, det er ikke det jeg sier. Men at i blandingsforholdene så er det mye større sannsynlighet for at økonomiforholdet er veldig skjevt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Guest d23dc...2b2 said:

"Hvorfor er thai kvinner så populære"

Vel la oss se på hvor disse kvinnene er populære. Det er i vesten. Det kryr ikke av thaikvinner i Colombia eller Nepal. Her er det to faktorer som kombinert skiller vesten fra resten. Feminisme og penger. Vestlige menn har råd til å tilby thai kvinner en bedre livsstil og thai kvinner kommer ikke med feminist baggasjen som norske kvinner har.

Win-win.

Men hvem blir sur når flere og flere menn ikke velger dem? Riktig, de sure vestlige feministene. Buhuuu!

Og hva er enklest å gjøre? Endre hvem man er og tenker som feminist eller angripe menn som velger noe bedre enn det de har å tilby. Ding ding! Du gjettet rett. Det èr lettere å angripe med subtilt rasistiske bemerkninger norske menn som velger thai.

Så her er vi.

Dette er darwinisme. Det er ikke de sterkeste som overlever og får spredt genene sine, det er de som er mest tilpasningsdyktige. Så feministene som ikke klarer å lære seg å tone ned feministpreiket får være alene, mens gutta som reiser til thailand får kose seg med damer i god fruktbar alder og får etterkommere.

Dont hate the player, hate the game

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

💯

 👏 👏

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Dorian Gray skrev (På 15.9.2006 den 6:39 PM):

Hvis jeg som 50åring har funnet meg en hot ung dame som lager mat og vasker opp, så vil jeg ikke se på meg selv som taper.

 

Å sitte der med en misfornøyd, ekkel 50 år gammel kone som er lei av å vaske opp og klager på at hun vil på cruise, derimot... Da har jeg tapt.

Haha! Sanne ord, min venn!
SANNE ORD!!!!!!!!!!!!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Altså, normalspennet inkluderer også egenskaper du finner i 3 av 10 menn. Skal du sortere sånn, er jo INGEN mann

Det var jo du som sorterer sånn, viste bare at du tok feil. Vil tro det er fordi du selv har en utdannelse og har et behov for å se på deg selv som bedre enn de som ikke har det. Jeg kunne selvsagt aldri funnet på å dele inn folk i den type kategorier.

Jeg har isåfall noen andre parametere som er langt viktigere.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (7 timer siden):

Jeg synes ikke det. Dette er bare fordommer, hvis du tror at de fleste som har det bedre økonomisk kommer til å utnytte en annen så synes jeg synd på det verdenssynet ditt. jesus 

Det handler kanskje mest om at de selv ville utnyttet en partner hvis de var i et skjevt forhold. Så derfor mistenker man naturlig nok at alle andre ville gjort det samme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (33 minutter siden):

Det handler kanskje mest om at de selv ville utnyttet en partner hvis de var i et skjevt forhold. Så derfor mistenker man naturlig nok at alle andre ville gjort det samme..

Igjen, sitatet du svarte på var en stråmann. Men for å svare oppriktig så handler det mest om at man er opptatt av frihet, hvor økonomisk frihet er en viktig del av det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Igjen, sitatet du svarte på var en stråmann. Men for å svare oppriktig så handler det mest om at man er opptatt av frihet, hvor økonomisk frihet er en viktig del av det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Frihet og økonomisk frihet er veldig viktig for alle. Derfor setter jeg av 10% av lønna hver måned, da trenger jeg ikke å finne meg i hva som helst og kan eventuelt be sjefen dra til helvete ved en eventuell situasjon. Ikke at det er i nærheten av noe sånt pdd da 🙂

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

Frihet og økonomisk frihet er veldig viktig for alle. Derfor setter jeg av 10% av lønna hver måned, da trenger jeg ikke å finne meg i hva som helst og kan eventuelt be sjefen dra til helvete ved en eventuell situasjon. Ikke at det er i nærheten av noe sånt pdd da 🙂

Ja, nettopp. Frihet og økonomisk frihet er viktig for alle. Men det er ikke alle som har muligheten til denne friheten. Og dette er oftere snakk om kvinner enn menn. (Nå tenker jeg mest i global sammenheng, som du kan se av utdraget og linken under").

"Ubalanse i maktfordelingen mellom kvinner og menn begrenser blant annet kvinners autonomi og tilgang til og kontroll over ressurser og inntekt. Det påvirker kvinners deltakelse i beslutningsprosesser og kvinners utøvelse av sin seksuelle og reproduktive helse og rettigheter (SRHR). Manglende likestilling kommer til syne i diskriminerende lover, normer, holdninger og praksiser i samfunnet for øvrig. Forskjellsbehandlingen gjenspeiles blant annet i familien, i arbeidslivet og i utdanningsløp. Jenters og kvinners levekår er i større grad enn menns preget av fattigdom, manglende landrettigheter og redusert tilgang på helsetjenester, mat og skolegang. Jenter og kvinner er i større grad utsatt for vold og barneekteskap og de er utsatt for kjønnslemlestelse og uønskede svangerskap. Covid-19-pandemien forsterket ulikheter mellom kvinner og menn.1 Over hele verden økte omfanget av vold i nære relasjoner, noe som i særlig grad rammet kvinner."

https://www.regjeringen.no/contentassets/807b40290fe54663ae1bca5fafae1218/no/pdfs/kvinners-rettigheter-og-kjonnslikestilling.pdf

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Igjen, sitatet du svarte på var en stråmann. Men for å svare oppriktig så handler det mest om at man er opptatt av frihet, hvor økonomisk frihet er en viktig del av det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Stråman? du svarte meg rett og slett det samme som at hvis det finnes en butikk så kan det finnes tyver. Så nevner du at det ble muliggjort. Men i første inlegget ditt skrev du ikke at det er noen få som gjør det men fikk det til å se ut som de fleste gjør det. Synes du burde ta deg litt sammen, hva blir det neste, om vi snakker om innvandrere så skriver du vell om deres kriminalitet og får det til å høres ut som alle er kriminelle?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Igjen, sitatet du svarte på var en stråmann. Men for å svare oppriktig så handler det mest om at man er opptatt av frihet, hvor økonomisk frihet er en viktig del av det. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg er klar over at det kan skje, sånt som alt annet som er negativt kan skje. Men nå er fakta at det er for en veldig liten minoritet, så hvorfor skriver du på en måte som får det til å høres ut som de fleste gjør det?

Det jeg mener er at å forkynne stigma og fordommer er dårlig oppførsel og burde håndteres. Heldigvis har mange forstått dette og ikke lar seg begrense livene sine av disse fordommene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Shaolyzm skrev (14 minutter siden):

Stråman?

Stråmann ja. Du har en veldig vid tolkning når du tolker det dithen at jeg sier at de fleste gjør dette, når jeg skriver om mekanismer som kan føre til det. 

 

Shaolyzm skrev (10 minutter siden):

så hvorfor skriver du på en måte som får det til å høres ut som de fleste gjør det?

Igjen, dette er din egen tolkning, og ikke noe jeg har sagt.

Shaolyzm skrev (19 minutter siden):

i første inlegget ditt skrev du ikke at det er noen få som gjør det men fikk det til å se ut som de fleste gjør det.

Igjen, dette er din egen tolkning, jeg har på ingen måte sagt at de fleste gjør dette. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d23dc...2b2 skrev (3 timer siden):

"Hvorfor er thai kvinner så populære"

Vel la oss se på hvor disse kvinnene er populære. Det er i vesten. Det kryr ikke av thaikvinner i Colombia eller Nepal. Her er det to faktorer som kombinert skiller vesten fra resten. Feminisme og penger. Vestlige menn har råd til å tilby thai kvinner en bedre livsstil og thai kvinner kommer ikke med feminist baggasjen som norske kvinner har.

Win-win.

Men hvem blir sur når flere og flere menn ikke velger dem? Riktig, de sure vestlige feministene. Buhuuu!

Og hva er enklest å gjøre? Endre hvem man er og tenker som feminist eller angripe menn som velger noe bedre enn det de har å tilby. Ding ding! Du gjettet rett. Det èr lettere å angripe med subtilt rasistiske bemerkninger norske menn som velger thai.

Så her er vi.

Dette er darwinisme. Det er ikke de sterkeste som overlever og får spredt genene sine, det er de som er mest tilpasningsdyktige. Så feministene som ikke klarer å lære seg å tone ned feministpreiket får være alene, mens gutta som reiser til thailand får kose seg med damer i god fruktbar alder og får etterkommere.

Dont hate the player, hate the game

 

Anonymous poster hash: d23dc...2b2

Ikke rart du skriver anonymt. Det er knapt noen kvinne, feminist eller ei, som har savnet dem som reiser til "utlandet" i datingmarkedet.

Jeg skjønner ikke hva du tror en feminist skal med disse som henter kone i østen, engang. Hva ville de fått ut av et forhold? Null, niks og nada av verdi.

PS: kvinner har livmor, og reproduserer seg om de ønsker det (gitt at man ikke har en medisinsk tilstand til umuliggjør det).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Ikke rart du skriver anonymt. Det er knapt noen kvinne, feminist eller ei, som har savnet dem som reiser til "utlandet" i datingmarkedet.

Jeg skjønner ikke hva du tror en feminist skal med disse som henter kone i østen, engang. Hva ville de fått ut av et forhold? Null, niks og nada av verdi.

PS: kvinner har livmor, og reproduserer seg om de ønsker det (gitt at man ikke har en medisinsk tilstand til umuliggjør det).

Nemlig! 

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...