Gjest 219e3...fe5 Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober P7SA skrev (20 minutter siden): (Alle artiklene dine var bak betalingsmur for meg også.) Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik, for jeg deler bare de artiklene jeg selv kommer inn på, og jeg har ikke abonnement. P7SA skrev (21 minutter siden): "Forskningen viser også at det er bortvalgte menn som reiser til Thailand og henter kone der" Og såvidt jeg har skjønt er du enig med oss i at dette ikke stemmer. 🙂 Det er riktig at det ikke er direkte forskning så vidt jeg vet, som bakker opp om dette. Men som nevnt, så bør det ikke være så veldig vanskelig å tenke seg til at endel ensomme (bortvalgte) norske menn ønsker noen å dele livet med, og hvis de ikke finner det i Norge, så velger endel av dem å reise utenlands for å finne det. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober (endret) 24 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said: Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik, for jeg deler bare de artiklene jeg selv kommer inn på, og jeg har ikke abonnement. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Ikke jeg heller. Som du vet, så kan det være irriterende å få servert "argumenter" fra andre som ligger bak en betalingsmur og som man i grunn ikke kan argumentere mot. 24 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said: som nevnt, så bør det ikke være så veldig vanskelig å tenke seg til at endel ensomme norske menn ønsker noen å dele livet med, og hvis de ikke finner det i Norge, så velger endel av dem å reise utenlands for å finne det. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Enig med deg. Og disse synes jeg vi skal være greie med. Det samme gjelder konene disse potensielt ender opp med. PS. Jeg valgte å fjerne ett ord i sitatet ditt som stod i parantes. Ikke nødvendig. La folk få slippe unødvendig stigma som gjerne ikke stemmer. Tenk at disse menneskene som finner kjærligheten skal trives ute i samfunnet. I jobb, på resturant, hvor som helst. Det er viktig at disse føler seg like godt hjemme i Norge som alle andre mennesker. Ingen behov å legge på stigma som kan sørge for at disse lettere holder seg innenfor husets fire vegger. For det er det ingen grunn til. Alle er godt velkomne og ingen blir sett ned på for å ha funnet kjærligheten i utlandet. 😊 Endret 24. oktober av P7SA 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden): @Kassettspillerglemte denne, oppfølgeren til han ensomme mannen i 50 årene. Nå har han endelig funnet seg dame https://www.ta.no/birger-rokne/kjareste/ensomhet/birger-55-var-ungkar-i-18-ar-en-ting-endret-situasjonen/f/5-95-1254859 Anonymous poster hash: 219e3...fe5 "– Jeg var egentlig ikke klar for en ny mann, men Birger virket grei. Vennene mine sa han var en snill mann, noe som er det viktigste for meg. Så da bestemte jeg meg for å gi han en sjanse. Jeg hadde jo ingenting å tape på det, sier kvinnen som opprinnelig kommer fra Nordøst-Thailand." 🥰 1 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): "– Jeg var egentlig ikke klar for en ny mann, men Birger virket grei. Vennene mine sa han var en snill mann, noe som er det viktigste for meg. Så da bestemte jeg meg for å gi han en sjanse. Jeg hadde jo ingenting å tape på det, sier kvinnen som opprinnelig kommer fra Nordøst-Thailand." 🥰 Så da kom du inn på artikkelen ihvertfall Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (7 timer siden): Så da kom du inn på artikkelen ihvertfall Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Yep, jeg har nettavisen abonnoment. Da får jeg tilgang til diverse lokale aviser Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober DukeNukem3d skrev (14 timer siden): Nei, det skjønner jeg jo at de verken trenger eller gidder. Men etter å ha lest hva slags rasshøl disse ender opp med å bli kan jeg egentlig ikke si at jeg er så veldig sjalu. Jeg foretrekker EN koselig og snill dame/kone over det app-kjøret alle dager i året. Og strengt tatt - er man populær på Tinder finner man seg jo ikke partner. Det er litt trist at disse tingene blandes, men det forklarer også hvorfor kvinner ser på menn flest som rasshøl når mennene selv ikke klarer se forskjell på en god og en dårlig mann. 1 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Damer fra Sørøst Asia er veldig pene, støttende, feminine, tar godt vare på sine menn, har spennende kultur, er eksotiske og vil ha en familie og ekteskap. Det er veldig forlokkende og passer for mange menn. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Kassettspiller skrev (21 timer siden): Javel, og? Enda en artikkel bak betalingsmur, men det ser ut til å være en historie om en mann? Hva er det du egentlig vil frem til? Bare for å påpeke det: det er ikke så greit for dem med abonnementer å se hva som er usynlig for andre. Denne får ikke jeg sett, men siden jeg abonnerer på Aftenposten, vil jeg helt sikkert kunne poste plussartikler derfra nå og da. Du får eventuelt be om relevante utdrag fra dem hvis så skulle skje fra min side. (PS: avhengig av avis, hender det ofte at en artikkel som er bak en mur ett sted er åpen for deg hvis du abonnerer på en lokalavis fordi den er postet der også, via samme mediehus) 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Bare for å påpeke det: det er ikke så greit for dem med abonnementer å se hva som er usynlig for andre. Denne får ikke jeg sett, men siden jeg abonnerer på Aftenposten, vil jeg helt sikkert kunne poste plussartikler derfra nå og da. Du får eventuelt be om relevante utdrag fra dem hvis så skulle skje fra min side. (PS: avhengig av avis, hender det ofte at en artikkel som er bak en mur ett sted er åpen for deg hvis du abonnerer på en lokalavis fordi den er postet der også, via samme mediehus) Sant, men selv hadde jeg logget ut for å sjekke det. Men sier ifra når det trengs.👍 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober knopflerbruce skrev (22 timer siden): Nettopp, og tusen takk for at du fant den. Det blir bare en jævla time wasting exercise. I dette tilfellet blir det altså bedt om noe som er delt i tråden fra før, og som forutsettes kjent. For all del, det er sikkert ikke med overlegg, men å få meningsmotstandere til å bruke uhorvelig mye tid på å grave frem dokumentasjon på allerede veldokumenterte fakta er jo en uthalingsteknikk folk benytter til tider. Det hadde vært bedre å bruke tiden på å lese eldre innlegg enn å spamme meg med forespørsler om å gjøre en jobb man selv burde ha gjort. Og, jeg sa GJENTATTE GANGER at det var delt noe på dette, uten gehør. Men er det ikke den kommer med en påstand som også har ansvaret for å henvise til kilder? Hadde tatt seg ut be sensorer lete etter kildene selv når man skriver en oppgave på universitetet 3 Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Kassettspiller skrev (20 timer siden): Jeg tror vi kan konkludere med at den forskningen vi etterspurte han, ikke finnes. Flere i tråden bør også jobbe med sine fordommer, da det er flere innlegg som er full av det og det er triste lesing Jeg håper folk får finne seg en partner til tross for stigmaet rundt det, for det er tross alt glede man bør fokusere på i livet.❤️ Selvsagt, jeg hadde valgt å være med min partner uansett, til tross for haters. Livet er for kort til å la andre hindre en fra å leve livet og oppleve gleden som en kan oppnå. Jeg synes en del folk burde slutte å dømme andre man ikke kjenner. Denne stigmaen burde gå bort, vi har kommet langt på veien for homofile og lesbiske men føler vi har et stort hull for internasjonale par. Anonymous poster hash: a838c...333 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Gjest a838c...333 skrev (3 minutter siden): Selvsagt, jeg hadde valgt å være med min partner uansett, til tross for haters. Livet er for kort til å la andre hindre en fra å leve livet og oppleve gleden som en kan oppnå. Jeg synes en del folk burde slutte å dømme andre man ikke kjenner. Denne stigmaen burde gå bort, vi har kommet langt på veien for homofile og lesbiske men føler vi har et stort hull for internasjonale par. Anonymous poster hash: a838c...333 Enig, håper det blir bedre fremover. 1 3 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Jeg har bestemt meg for å ikke skrive som anonym her mer. Jeg er Gjest a838c...333. Burde kunne skrive her åpent, men uansett så gleder jeg meg bare til å dra tilbake til Filippinene nå til jula. Så får håpe alle kan nyte tiden fremover med sin kjære. 1 4 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Gjest a838c...333 skrev (10 timer siden): Damer fra Sørøst Asia er veldig pene, støttende, feminine, tar godt vare på sine menn, har spennende kultur, er eksotiske og vil ha en familie og ekteskap. Det er veldig forlokkende og passer for mange menn. Anonymous poster hash: a838c...333 Pene, selvsagt subjektivt, alle har forskjellige preferanser på hva de liker, og bra er det. Støttende, - hvis noen ikke støtter partneren sin så har man valgt feil partner tenker jeg, det gjelder i alle forhold. Men hvis man med støttende mener at kvinnen nærmest skal forgude mannen og sette sine egne behov, karriere og økonomiske utvikling til side, så vil jeg påstå at dette ikke handler om et partnerskap (jeg sier ikke at du mener dette, men ordvalget gir meg litt dårlige vibes, som i at du tenker at nordiske kvinner ikke er støttende). Det skal ikke være en enveis greie dette her. Feminine - hva er det som liksom skal gjøre disse kvinner mer feminine enn andre kvinner? Igjen, ordvalget gir meg dårlige vibes her. Er det kroppslige former du tenker på, bekledning? Hva vil du fram til? Tar godt vare på sine menn - igjen, enda flere dårlige vibes, det er en undertone her som høres ut som om norske kvinner ikke tar godt vare på sine menn. I et ordentlig forhold så tar man vare på hverandre, ikke bare en enveis greie. Hvis det er omsorgsmessig du tenker på, så vet vi f.eks at arbeidsmarkedet er ganske så kjønnsdelt i Norge. (kanskje t.o.m. mer enn i sørøstasia, det vet sikkert du bedre enn meg). Veldig mange kvinner i Norge jobber innen omsorg, så mange norske kvinner er altså omsorgsfulle av natur. Er det noen årsak til at du tenker at de eventuelt ikke tar godt vare på sine menn i Norge? Spennende kultur og er eksotiske - ingenting å tilføye her, ettersom det er dine subjektive vurderinger. Vil ha en familie og ekteskap - Tenker du at norske kvinner ikke vil ha en familie og ekteskap? Hva er greia med den tankegangen? Jeg har selv mange barn, det hindrer meg ikke i å ha en karriere i tillegg. Ja, jeg vet at fødselsraten i Norge er lav. Men det er faktisk menn som er bremseklossen her på antall barn de ønsker. Så hvorfor legge dette over på kvinner, at de ikke ønsker familie? https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246 Vel uansett @Shaolyzm, ønsker deg god tur til Filippinene til jul Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Gjest 219e3...fe5 skrev (32 minutter siden): Pene, selvsagt subjektivt, alle har forskjellige preferanser på hva de liker, og bra er det. Støttende, - hvis noen ikke støtter partneren sin så har man valgt feil partner tenker jeg, det gjelder i alle forhold. Men hvis man med støttende mener at kvinnen nærmest skal forgude mannen og sette sine egne behov, karriere og økonomiske utvikling til side, så vil jeg påstå at dette ikke handler om et partnerskap (jeg sier ikke at du mener dette, men ordvalget gir meg litt dårlige vibes, som i at du tenker at nordiske kvinner ikke er støttende). Det skal ikke være en enveis greie dette her. Feminine - hva er det som liksom skal gjøre disse kvinner mer feminine enn andre kvinner? Igjen, ordvalget gir meg dårlige vibes her. Er det kroppslige former du tenker på, bekledning? Hva vil du fram til? Tar godt vare på sine menn - igjen, enda flere dårlige vibes, det er en undertone her som høres ut som om norske kvinner ikke tar godt vare på sine menn. I et ordentlig forhold så tar man vare på hverandre, ikke bare en enveis greie. Hvis det er omsorgsmessig du tenker på, så vet vi f.eks at arbeidsmarkedet er ganske så kjønnsdelt i Norge. (kanskje t.o.m. mer enn i sørøstasia, det vet sikkert du bedre enn meg). Veldig mange kvinner i Norge jobber innen omsorg, så mange norske kvinner er altså omsorgsfulle av natur. Er det noen årsak til at du tenker at de eventuelt ikke tar godt vare på sine menn i Norge? Spennende kultur og er eksotiske - ingenting å tilføye her, ettersom det er dine subjektive vurderinger. Vil ha en familie og ekteskap - Tenker du at norske kvinner ikke vil ha en familie og ekteskap? Hva er greia med den tankegangen? Jeg har selv mange barn, det hindrer meg ikke i å ha en karriere i tillegg. Ja, jeg vet at fødselsraten i Norge er lav. Men det er faktisk menn som er bremseklossen her på antall barn de ønsker. Så hvorfor legge dette over på kvinner, at de ikke ønsker familie? https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246 Vel uansett @Shaolyzm, ønsker deg god tur til Filippinene til jul Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Hei, Jeg mener ikke noe negativt om norske damer, bare sier hvorfor det var et bra valg for meg å velge filippinsk dame. Jeg opplever filippinske damer mer feminine i utsendte og væremåten. Det er et helt annet familie fokus og kultur rundt dette der. Det er veldig mange som har dette som en drøm med familie der. Det er et veldig kollektivistisk samfunn. Det kan hende jeg har vært uheldig i et tidligere forhold og ikke hatt en så støttende eller omsorgsfull partner, mener ikke noe vondt mot noen her. Kanskje jeg har vært veldig heldig med partneren min nå. Jeg har funnet en veldig støttende partner og jeg støtter henne og stedatteren så mye jeg kan selv. Behandler datteren som min egen datter og dette er fokuset mitt i livet nå. Jeg har fått meg en familie som jeg har ønsket og drømt om. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å ha et flott liv sammen og hjelpe datteren så mye jeg kan for å få en utdannelse, et fint liv og en farsrolle i livet igjen. Ikke tenk så negativt over at jeg nevner positive ting med en partner herfra. Takk for det, håper du har en god tid selv 2 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Shaolyzm skrev (1 time siden): Jeg mener ikke noe negativt om norske damer, bare sier hvorfor det var et bra valg for meg å velge filippinsk dame. Sånn sett så skiller du deg i mine øyne ut i positiv forstand i forhold til mange andre i denne tråden. Shaolyzm skrev (1 time siden): Det kan hende jeg har vært uheldig i et tidligere forhold og ikke hatt en så støttende eller omsorgsfull partner, Det er dumt når man opplever slikt, og klart hva man har opplevd tidligere i livet bidrar til å forme tankene våre. Shaolyzm skrev (1 time siden): Jeg har funnet en veldig støttende partner og jeg støtter henne og stedatteren så mye jeg kan selv. Behandler datteren som min egen datter og dette er fokuset mitt i livet nå. Bare en liten obs her - pass på at dette fortsetter hvis du får egne barn med kona. Det blir gjerne andre følelser for egne barn enn for andre sine, selv om man ikke bevisst gjør forskjell. Shaolyzm skrev (1 time siden): Jeg vil gjøre alt jeg kan for å ha et flott liv sammen og hjelpe datteren så mye jeg kan for å få en utdannelse, et fint liv og en farsrolle i livet igjen. Ikke tenk så negativt over at jeg nevner positive ting med en partner herfra. Kjempeflott Jeg tenker ikke negativt over at du nevner positive ting med partner fra Filippinene. Jeg tenker bare at det kanskje ikke er så stor forskjell på kvinner der og her på enkelte av tingene du nevnte. F.eks å ha fokus på familie er nok noe de aller fleste kvinner har. Men de har kanskje ikke like mye fokus på å opphøye / dulle med mannen i Norge, da selvstendighet og likestilling er viktige momenter i Norge. Shaolyzm skrev (1 time siden): Takk for det, håper du har en god tid selv Takk I mitt liv så blir jeg "dratt" mellom mine 2 kjærligheter. Mannen og familie her hjemme, mot kjærligheten jeg har til et annet land enn Norge. Så jeg skjønner på en måte hvordan du føler det med at det er vanskelig med et slikt avstandsforhold. Jeg tilbringer endel tid i dette landet, og da reiser jeg alene og blir gjerne borte fra kjæresten / familien i flere uker om gangen. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Boing_80 skrev (3 timer siden): Men er det ikke den kommer med en påstand som også har ansvaret for å henvise til kilder? Hadde tatt seg ut be sensorer lete etter kildene selv når man skriver en oppgave på universitetet Jeg henviste til at det var delt i tråden. Det er opp til trådens deltakere å ha oversikt over dette. 1 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Gjest a838c...333 skrev (3 timer siden): Denne stigmaen burde gå bort, vi har kommet langt på veien for homofile og lesbiske men føler vi har et stort hull for internasjonale par. Jeg syns det blir en dårlig sammenligning. Homofile og lesbiske er vel mer likeverdige i forholdet enn blandingsforholdene, med tanke på bl.a. økonomi og mekanismene som kan følge med det skjeve økonomiske maktforholdet. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober knopflerbruce skrev (4 timer siden): Bare for å påpeke det: det er ikke så greit for dem med abonnementer å se hva som er usynlig for andre. Denne får ikke jeg sett, men siden jeg abonnerer på Aftenposten, vil jeg helt sikkert kunne poste plussartikler derfra nå og da. Du får eventuelt be om relevante utdrag fra dem hvis så skulle skje fra min side. (PS: avhengig av avis, hender det ofte at en artikkel som er bak en mur ett sted er åpen for deg hvis du abonnerer på en lokalavis fordi den er postet der også, via samme mediehus) Ja, jeg registrerer nå at jeg kjøpte et abonnement for en måned i BT, så kanskje det er årsaken til at noen artikler er synlige for meg som ikke er synlige for andre. Anonymous poster hash: 219e3...fe5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober knopflerbruce skrev (På 24.10.2024 den 7:16 PM): Du står altså fritt til å henvise til dokumentasjon på din påstand om at det er "helt normale folk" som driver med dette. Har du prøvd å finne statistikk? Hva er en "normal person"? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå