Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest a838c...333 skrev (7 minutter siden):

 

Nå er det sånn at det finnes mange typer folk som finner seg koner fra andre deler av verden. Men du prøver å vise til at det bare er uførepensjonister og folk med lav utdanning, lav inntekt, eldre og uheldige kropps fasonger. 

Nå er jeg selv en med høyere utdanning innen systemutvikling/ingeniør , med høy inntekt, i 30 årene , eier leilighet, har  gjennomsnittlig utsende og er 181 cm høy. 

Så du burde være klar over dette også.

Anonymous poster hash: a838c...333

Har aldri sagt noe om alle, men om trender.

Vi må nesten se på de kildene vi har - om det er journalistartikler, TV-produksjoner eller annet. Det er selvsagt bare et utvalg, men det vil sannsynligvis si noe om en trend.

Ikke aner jeg om det er noe hold i den anekdoten din, heller. På internett kan alle være millionærer og kroppsbyggere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a838c...333

 

knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Du står altså fritt til å henvise til dokumentasjon på din påstand om at det er "helt normale folk" som driver med dette. Har du prøvd å finne statistikk?

Det er du som prøver å vise til at alle er sånn som du sier, at alle som drar dit er fordi de er de med lav utdannelse, lav inntekt, dårlig kropps fasong , høyde. Du gjør det også tydelig at du synes de fleste som drar dit er dårlige folk og alltid vinkler det dit. Da er det du som må stille med bevis.

Uansett så synes jeg holdningene du viser ser deg som en som sitter høyt på hesten og som vokste opp i klysete bærum. 

 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Ok, fint med den oppklaringen :) Og jeg mener også at alle bør få muligheten. 

Hvis du ser på det jeg har uthevet, så skjønner du at du ikke vil være omfattet av det jeg skreiv i forrige innlegg til deg om familieverdier /patriarkalske verdier. Jeg tenker på de som legger hindringer for partneren i stedet for å løfte henne opp. Familieverdier vil i min bok være å sette familien først, og bidraget innad i familien kan endres, altså at man ikke har fastlåste roller fordi man er kvinne eller fordi man er mann. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Bare for å ha det nevnt: norske kvinner vil ha 2,36 barn i snitt, og er med det mer familieorienterte enn norske menn. Jeg vet jo ikke helt hva folk her klager sånn over, når det er ÅPENBART at norske kvinner er svært familieorienterte når man ser at de helst vil ha over to barn om det legges til rette for det. Hvis disse som mener norske kvinner er lite familieorientert bare ramler borti kvinner som ikke vil ha barn, er det jo deres søk som er problemet - ikke kvinnene som eksisterer her.

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333 skrev (Akkurat nå):

 

Det er du som prøver å vise til at alle er sånn som du sier, at alle som drar dit er fordi de er de med lav utdannelse, lav inntekt, dårlig kropps fasong , høyde. Du gjør det også tydelig at du synes de fleste som drar dit er dårlige folk og alltid vinkler det dit. Da er det du som må stille med bevis.

Uansett så synes jeg holdningene du viser ser deg som en som sitter høyt på hesten og som vokste opp i klysete bærum. 

 

Anonymous poster hash: a838c...333

Nei, vi er to personer som har noen ideer om hvordan denne statistikken er, og den ene parten ber meg dokumentere statistikk for mitt syn, mens hun selv ikke tar seg bryet å dokumentere sin side av dette. Den dobbeltstandarden gidder jeg ikke. Hvis noen påstår at det er "normale folk" som reiser ut av landet, får man dokumentere det like godt som det jeg har sagt om samme tema.

Er du en sånn bygdetass eller Oslo øst-kis, eller, siden du har et horn i siden til Bærumsfolk?

(jeg er ikke herfra, og bor egentlig bare her ute fordi det er billigere enn å leie i Oslo)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (26 minutter siden):

Du står altså fritt til å henvise til dokumentasjon på din påstand om at det er "helt normale folk" som driver med dette. Har du prøvd å finne statistikk?

Jeg har prøvd å finne informasjon om menn som blir bortvalgt, men jeg finner ikke noe som indikerer at disse mennene nødvendigvis er de samme som gifter seg med kvinner fra Thailand.

Jeg har også forsøkt å finne ut mer om hvem disse mennene er, men jeg antar at de representerer en del av normen, inntil noe annet kan motbevises.

Når du påstår at det finnes forskning så burde du kunne komme med det.

Jeg har aldri påstått at det finnes forskning på dette og det er forskjellen mellom deg og meg.

Jeg baserer ikke mine antagelser på eksempler fra noen avisartikler, få innlegg på anonyme forum eller fra gamle TV-serier. Jeg trenger mer enn det.

Statistikken jeg har funnet omhandler sysselsetting og en som viser at kvinner fra Thailand har større sannsynlighet for å inngå eksogame forhold.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Nei, vi er to personer som har noen ideer om hvordan denne statistikken er, og den ene parten ber meg dokumentere statistikk for mitt syn, mens hun selv ikke tar seg bryet å dokumentere sin side av dette.

Hvis noen påstår at det er "normale folk" som reiser ut av landet, får man dokumentere det like godt som det jeg har sagt om samme tema.

Jeg har faktisk gjort seriøse forsøk og nå antar du ting om meg.

Jeg har aldri påstått at det finnes forskning på dette og det er forskjellen mellom deg og meg.

Jeg dokumenterer også med statistikk. Jeg har gjort det to ganger i denne tråden i forbindelse med andre temaer, hvor jeg har diskutert hvorfor thailandske kvinner er populære og hvordan sysselsettingen deres ser ut.

Hvorfor finner ikke du frem forskningen du sa fantes? Du hadde vel funnet den før du skrev innlegget? Hvorfor holder du den til deg selv?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Nei, vi er to personer som har noen ideer om hvordan denne statistikken er, og den ene parten ber meg dokumentere statistikk for mitt syn, mens hun selv ikke tar seg bryet å dokumentere sin side av dette. Den dobbeltstandarden gidder jeg ikke. Hvis noen påstår at det er "normale folk" som reiser ut av landet, får man dokumentere det like godt som det jeg har sagt om samme tema.

Er du en sånn bygdetass eller Oslo øst-kis, eller, siden du har et horn i siden til Bærumsfolk?

(jeg er ikke herfra, og bor egentlig bare her ute fordi det er billigere enn å leie i Oslo)

Nå er jeg ikke fra Oslo øst men fra landet. Jeg har lært meg en del verdier om å være jordnær og å jobbe hardt for det jeg har. 

Jeg eier en leilighet i Oslo, men tenker å selge den og flytte lenger ut. Jeg liker ikke sånne dømmende holdninger som jeg ser du kommer med. Det er budskapet mitt, ikke sitt å se ned på alle andre og døm de. Selv om det kunne være mange med lav utdannelse , inntekt eller utsendte så har vell de lov til å finne noen også. Hva er problemet? . 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Gjest a838c...333
knopflerbruce skrev (31 minutter siden):

Har aldri sagt noe om alle, men om trender.

Vi må nesten se på de kildene vi har - om det er journalistartikler, TV-produksjoner eller annet. Det er selvsagt bare et utvalg, men det vil sannsynligvis si noe om en trend.

Ikke aner jeg om det er noe hold i den anekdoten din, heller. På internett kan alle være millionærer og kroppsbyggere.

Det er greit, jeg vet selv at jeg sier sannheten om meg selv. Så får du tro hva du vil. 

Anonymous poster hash: a838c...333

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å finne informasjon om menn som blir bortvalgt, men jeg finner ikke noe som indikerer at disse mennene nødvendigvis er de samme som gifter seg med kvinner fra Thailand.

Jeg har også forsøkt å finne ut mer om hvem disse mennene er, men jeg antar at de representerer en del av normen, inntil noe annet kan motbevises.

Når du påstår at det finnes forskning så burde du kunne komme med det.

Jeg har aldri påstått at det finnes forskning på dette og det er forskjellen mellom deg og meg.

Jeg baserer ikke mine antagelser på eksempler fra noen avisartikler, få innlegg på anonyme forum eller fra gamle TV-serier. Jeg trenger mer enn det.

Statistikken jeg har funnet omhandler sysselsetting og en som viser at kvinner fra Thailand har større sannsynlighet for å inngå eksogame forhold.

Jeg har lett og finner ingen indikasjon på at det er vanlige menn som reiser bort. Hvor står vi her, egentlig? Det vi har av evidens er disse artiklene som er delt, TV-serier og liknende. Jeg aner ikke hva du legger i "vanlige folk", men det er ganske mange grupper av "vanlige folk" som ikke er særlig representert der. Du vet, det folk som velges bort påstår å være "status".

Du mener noe, og vil ikke dokumentere det du mener. Jeg peker på det (om enn ikke fullstendige) vi har av grunnlag her. Dessuten ER det delt noe, vi er i alle fall to brukere som har sett det. (jeg og denne fe5-anonymbrukeren)

Vi kan ikke drive arkeologi fordi du eller andre ikke vet hvor kildene står. Det er bare time-wasting. Jeg tar det for gitt at folk leser tråden og finner ting som står her uten at jeg skal bruke av min tid til å lete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 49f9a...dff skrev (42 minutter siden):

@knopflerbruce , det er DU som påstår at noe er utenfor NORMALEN. Da er et DITT ansvar å finne fakta som tilsier det DU påstår.

Er det virkelig så vanskelig å forstå det?

Anonymous poster hash: 49f9a...dff

Det er ikke noe annerledes å påstå at noe er normalen, fremfor at noe ikke er normalen. Det er bare to ulike hypoteser, med samme beviskrav, hvis en skal være streng på det. Og, either way, kan vi ikke bare bruke det vi har, og som er delt på de foregående sidene? (og nei, jeg gidder ikke bla og finne det frem - det er ikke min oppgave å drive arkeologi for andre lesere av tråden)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2024 den 2:53 PM):

Jeg mener at jeg har lest det i en artikkel, og jo, her fant jeg tilbake til artikkelen.

Mange av de norske mennene er oljearbeidere eller sjømenn, som reiser til Thailand i friperiodene. De fleste andre er uføretrygdede eller pensjonerte.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/b8GmB/menn-roemmer-fra-norge

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

@knopflerbruce her var kilden om hvilke menn som drar til Thailand. Den var i denne tråden, så det burde ikke være så vanskelig å ha fått det med seg for de andre også. 

Jeg vil ikke henge meg på diskusjonen normale / unormale menn for de som begynte med denne betegnelsen. Annet enn slik jeg ser det er det verken unormalt å være trygdet eller pensjonist, eller oljearbeider / sjømann. (eller ha andre yrker som lett lar seg kombinere med reiser til Asia). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Jeg har lett og finner ingen indikasjon på at det er vanlige menn som reiser bort. Hvor står vi her, egentlig? Det vi har av evidens er disse artiklene som er delt, TV-serier og liknende. Jeg aner ikke hva du legger i "vanlige folk", men det er ganske mange grupper av "vanlige folk" som ikke er særlig representert der. Du vet, det folk som velges bort påstår å være "status".

Så du kommer bare med en påstand om at de som har en thailandsk kone er 'bortvalgte' uten god grunnlag for det.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Du mener noe, og vil ikke dokumentere det du mener. Jeg peker på det (om enn ikke fullstendige) vi har av grunnlag her. Dessuten ER det delt noe, vi er i alle fall to brukere som har sett det. (jeg og denne fe5-anonymbrukeren)

Jeg mener at dette er normen inntil det motsatte er bevist. Jeg har ikke funnet statistikk som viser hvem mennene med thailandsk kone er og jeg har heller aldri påstått at slik statistikk finnes.

Du derimot påstår at det finnes forskning og både jeg og P7SA etterspør den.

Hvor er den? Er den laget av gull siden du ikke tør å vise den fram? 

Vri så mye du vil og fortell at jeg ikke "dokumenterer", men både jeg og P7SA vil ha forskningen som du påstår finnes. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (27 minutter siden):

@knopflerbruce her var kilden om hvilke menn som drar til Thailand. Den var i denne tråden, så det burde ikke være så vanskelig å ha fått det med seg for de andre også. 

Jeg vil ikke henge meg på diskusjonen normale / unormale menn for de som begynte med denne betegnelsen. Annet enn slik jeg ser det er det verken unormalt å være trygdet eller pensjonist, eller oljearbeider / sjømann. (eller ha andre yrker som lett lar seg kombinere med reiser til Asia). 

En artikkel som er like gammel som meg. Fant du ikke noe nyere?

Så fordi noen av de 'bortvalgte' har en thailandsk partner, mener du det er riktig å generalisere og si at de som har en thailandsk kone er bortvalgte?

Jeg ser en artikkel der en professor i sosialantropolog sier noe, men hvilke forskning sikter han til?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gjest 219e3...fe5 skrev (33 minutter siden):

@knopflerbruce her var kilden om hvilke menn som drar til Thailand. Den var i denne tråden, så det burde ikke være så vanskelig å ha fått det med seg for de andre også. 

Jeg vil ikke henge meg på diskusjonen normale / unormale menn for de som begynte med denne betegnelsen. Annet enn slik jeg ser det er det verken unormalt å være trygdet eller pensjonist, eller oljearbeider / sjømann. (eller ha andre yrker som lett lar seg kombinere med reiser til Asia). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Nettopp, og tusen takk for at du fant den. Det blir bare en jævla time wasting exercise. I dette tilfellet blir det altså bedt om noe som er delt i tråden fra før, og som forutsettes kjent.

For all del, det er sikkert ikke med overlegg, men å få meningsmotstandere  til å bruke uhorvelig mye tid på å grave frem dokumentasjon på allerede veldokumenterte fakta er jo en uthalingsteknikk folk benytter til tider. Det hadde vært bedre å bruke tiden på å lese eldre innlegg enn å spamme meg med forespørsler om å gjøre en jobb man selv burde ha gjort. Og, jeg sa GJENTATTE GANGER at det var delt noe på dette, uten gehør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...